Fórum témák
» Több friss téma |
Na de ugye a leválasztó 220/12 V trafót azért meghagytad, és nem a 220-as körbe kötöted be előtétnek a kondit????
Merthogy az életveszélyes!
HÚ!!!! Ezt most nagyon odatetted. Csinálj inkább fix feszültségű, stabilizált tápegységet az autórádiónak. Az jobb ötlet lenne.
Semmit se kötöttem sehova, és 380/24 V de hálózati feszültséggel biztos 15V körül van.
Amúgy 12 V 3,5 A-es trafó az olyan 2 ezer Ft. Kell egy graezt, egy 10 ezer mikro és slusz.
..és terhelés nélkül? A kondi hogy bírja, ha kiég az izződ?
A Trafó 380V/24V, de a hálózati feszültség kevesebb mint 380V.
De oda is kéne 222µF ahhoz, hogy 190 legyen a Primeren, és 12 a Szekunderen.
Azt írtátok ekkora áramot nem bír ki. Honnan lehet tudni, hogy mekkora áramot bír ki, és mekkorát bír ki?
Bele van írva az adatlapba. Olyan kondit kell nézni, aminek a gyártója, típusa ismert, adatlapja megtalálható. Max. ripple current a keresett paraméter. Amelyiknél ez nincs feltüntetve, az azért van, mert annyira rossz ez az értéke, hogy ilyen felhasználásra egyáltalán nem javasolt (az átlag elkó az pont ilyen).
De nekem vannak elkóim. Azok hány Ampert viselnek el? És a nem elkók?
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2012
Megnézed a gyártót, típust, kikeresed a katalógusban. Ha nem lehet kideríteni, vagy a gyártót vagy a típushoz való adatlapot nem lehet fellelni az Interneten, akkor életbelép a b) pont (ilyen felhasználásra egyáltalán nem javasolt).
Nem elkóból ekkora kapacitást ilyen feszültségen kirakni többe fog kerülni, mint venni egy rendes trafót.
Én már túlléptem ezen azóta, hogy Primer oldalon lehet ellenállás is, vagy akár az se, mert egy túltöltött akku is lehetne majdnem 15V. De akkor is érdekel, hogy azok, amiknek nem találok adatlapot, átlagosan, típustól függően hány Ampert viselnek el. De miért megy át rajta áram? Végül is a reaktancia csak olyan, mintha ellenállás lenne, de a kijövő áram attól függ, hogy bizonyos töltést mennyi idő alatt ad le. Nem? Vagyis, csak a frekvencia, a kapacitás, és a feszültség a lényeg, mert ezektől függ, hogy mennyi töltést ad le, és mennyi idő alatt, ebből lehet kiszámolni, hogy milyen ellenállásnak felel meg, és azt meg tudjuk, hogy milyen áramhoz, milyen ellenállás, vagy ellenállásként működő valami kell.
Tisztázzuk!
Vannak az indító kondenzátorok, és vannak az üzemi kondenzátorok. Mindkettő alkalmas hálózati használatra, és direkt erre a célra szolgál. A sima poláris elektrolitok nem erre vannak, nem bírják. Üzemiben 100 UF az már elég jó. (és méretes)
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy az indító típusú kondenzátorok elektrolitkondenzátorok és ezek nem használhatóak állandó üzemre, mert nagyon hamar túlmelegednek, felfújódnak és tönkremennek.
Ez igaz, de a kialakításuk azért más, mint a sima mezei elektrolitok. Folyamatos üzemet azok sem bírják persze.
Te arról beszélsz, ami eleve ilyen célra való, a bipoláris kondikról. De azok drágák ám, pláne egy ~200 mikrós üzemi kondi...
A kérdező kezdetben kitalálta, hogy valami furmányos kapcsolással megoldja, hogy ne kerülhessen negatív feszültség a kondikra, ezért sima poláris elkókat szeretne használni. Én arra akartam célozni, hogy ahogy van indító és üzemi megkülönböztetés bipoláris kondiknál, ugyanígy van olyan poláris elkó, ami bírja folyamatos üzemben, ha a rá kerülő feszültségnek van jelentős AC tartalma, de az átlag elkó nem ilyen, mert túlmelegszik a periodikusan ki- és befolyó áramok miatt relatíve hamar.
Tegnap ettől már lementem hídba. Autórádió. Az az autóban is simán megkaphat 15 V-ot. Vagy ha annyira félsz, hogy sok neki, feltalálták a 7812-t kb 40 Ft. Vagy ha nagyon sok Wattos a végfok, meg lehet fejelni egy áteresztő tranzisztorral. Vagy ha nagyon energiatakarékosra akarod ,ott a kapcsolóüzemű LM2576.
![]()
Az izzónak nincsen primer tekercse. Miről beszélsz? Gyárak is csinálják így: 110V-os trafó,és előtét, hogy kisebb legyen a doboz. Nem tudom, mi az életveszélyes ???szerinted? A trafó a helyén maradt, az izzó most 11,5 Voltot kap.
![]()
Sziasztok!
Megtudnátok mondani nekem hogy az alábbi kerámia kondik milyen kapacitással bírnak? - 130z - 30 - 15 A segítséget előre is köszi !
A kétjegyű szám, értékmegjelölés nélkül, általában pF-et jelent. Ha a kondenzátor kicsike, akkor biztos, hogy pikofarad. a háromjegyűeken újabban a harmadik szám a nullák számát jelenti, szintén pF-ben értve, ha régi kondi, akkor szinte biztosan 130 pF. Ha új, akkor lehet 13 (mert a nullák száma 0. érted?) Betűvel nem kell foglalkozni, az általában arra utal, hány% a pontosság / tűrés.
Sziasztok!
Szeretnék tőletek kérni segítséget. ROE márkájú kondikat szeretnék cserélni de nem tudom h milyen típusúakat kéne vennem. P8 EK +47/40- S5 EKU 100/10 R2 EKU 22/16 S5 EKU 47/25 Ezek a típusúak lennének azok. Köszönöm előre is!
Szia!
A / jel előtti szám a kapacitás µF-ban, az utáni a maximális rákapcsolható feszültség voltban. A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2012
Köszi!
Az EKU jelölésűek azok bipoláris kondi? Amúgy mindegy h milyen márkájú kondikat rakok be helyettük? Mert én úgy olvastam h ezek annak idején high-end kondik voltak. Amiket idáig találtam helyettük azoknak nagyban eltért a feszültsége.
Miben voltak ezek a kondik és miért kell őket cserélni? Talán lecsökkent a kapacitásuk? De a 40V, 25V, 16V 10V szabványos elkófeszültségek, ilyeneket bármelyik kereskedésben találsz.
1 Dynacord paa 440-es erősítőben vannak. Azért szeretném cserélni mert az egyik EKU 100/10-es kondi elpukkant és meg szeretném előzni h a többi is így járjon. am azt a 100/10 es bipoláris kondit nem találok sehol 100/100 bipolárisat találtam a hqvideónál is.
Nem tudtok valami megvásárolható eszközről amivel lehetne elektrolit kondenzátorokat tesztelni?
Jó lenne ha ezeket tudná: - alap dolgok, mint zárlatos-e pl.: egyenáramot vezet-e váltót vezet-e - mekkora a kapacitása - mekkora plusz feszültségtartalékkal rendelkezik - mekkora az ESR értéke - mennyire lehet elöregedve - meg az sem ártana, ha nem kerülne többe mint venni 5-10 új kondenzátort... Ezt a cikket találtam egy régi teszterről, ami nem jól működik, de a szöveg elmehetne humor rovatba is ezért belinkelem: Elko Teszter cikk
Ezt sokan megépítették a fórum lakói közül...
A műszer tekintetében nézz át az LC mérő topikba. Az LCM3 -at már többen megépítették, és sikerrel használják.
A kérdéseid többségére a választ is megmondja a mérő. -zárlatos-e kérdésre, ellenállás mérővel tesztelheted, a váltót meg mindegyik többé kevésbé frekvenciától függően át fogja "engedni" -Mekkora plusz feszültség tartalékkal rendelkezik: Erre a kérdésre csak roncsolásos vizsgálattal lehet választ adni, múltidőben. Addíg növeled a feszültséget raja, amíg át nem üt. És akkor már kuka. - az ára. Attól függ milyen árú kondival hasonlítod össze Léteznek nagyon drága kondik is, aminek egy árából is több műszert vehetsz.
Azt nem írtam meg, hogy a Roedenstein EKU sorozata valóban bipoláris.
Nem tudom meghatározni milyen ertéke van a kondenzatornak mert csak a sza olvashato le 103 es 104
|
Bejelentkezés
Hirdetés |