Fórum témák
» Több friss téma |
Noha AVR-t még nem programoztam, de szerintem a programozásnál a kristálynak nincs szerepe. Ha az AVRt csont nélkül a programozóra kötöd, akkor is fel kell, hogy programozza.
Nálad a gond ott kezdődik, hogy a programozó fel sem ismeri. Milyen programozót használsz? Ami a berezgést illeti, nem kicsi barna, hanem 22pF-os kondi legyen. Nem beszélve arról, hogy a config biteket megfelelően kell beállítani. Részemről, most készült el egy AVR-es nyákom. Be is ültettem, de a programozása hátra van. Van egy DIGILENT USBs programozóm, valamint biztonságból most építek egy soros Pony programozót, mivel az áramkörben lévő USB csatolónál használt 93LCxx tipusú memoriát az Mprog nem hajlandó felprogramozni, így kénytelen leszek kiszerelve külön beprogramozni.
Szemre úgy, hogy már régebbről volt egy kis patch panel, ami tartalmazta a vezérlőt, a kristályt, és a két kondit, meg egy 7805-öt. Meg is örültem neki, hogy legalább tiszta lappal indulok, de aztán kiderült, hogy annak ellenére, hogy volt rajta kristály, belső órajelről ment. Ezért lepődtem meg, mert azt hittem már működött így.
Egyébként ettől függetlenül tényleg nem tudtam, hogy pontos értéket kell tartani a kristály mellett (mondjuk utána gondolva logikus, de ez valahogy mindig kimaradt). Sajnos a boltba eljutni ma már nem sikerült, mert elég feszített volt a nap, de majd holnap.
2-3pF eltérés nem okoz gondot, ha esetleg nem lesz 22pF-os. Sőt akár átmenő furatos is lehet csak kerámia legyen. Az smd kialakítás előnye meg az, hogy egymásra forrasztással kis értékűekből lehet nagyobbat építeni,
Nakérem!
Jelenleg ott tart a projekt, hogy a vezérlő képes vusb-vel kommunikálni a pc-s programmal, és úgy tűnik, hogy stabil a kapcsolat. Még nincs összedrótozva a végrehajtó panellel, így jelen pillanatban csak emulálja a mintavételezést (egy számlálóval, amit pörget körbe-körbe), de innentől kezdve már a valós működést produkálja. Tehát program indításakor ellenőrzi hogy csücsül-e eszköz az usb végén, majd gombnyomásra bekéri az adatpuffer tartalmát. Ez kb egy tíz másodperces folyamat, amit a jobb alsó sarokban jelez egy folyamatjelző. Amikor befejezte, akkor rajzolja meg, és engedélyezi a vezérlőket. A képen látható összes funkció működik, kivévétel a mentés/visszatöltés. Ez elvileg már csak ujjgyakorlat lesz. Most már csak össze kell kötözgetni a vezérlőt a végrehajtó panellal. Később, ha lesz még energiám, akkor igyekszem beleapplikálni még egy triggerelési funkciót is, de ehhez már lehet hogy erősebb procira lesz szükség. Esetleg ha valakinek van valami észrevétele a programmal illetve a funkciókkal kapcsolatban, azt szívesen venném. Arra kérnék tippeket, hogy miként lehet megvalósítani, hogy ne villogjon! Sajnos elég sokat kell "kézzel" rajzolni, úgyhogy erre még nem találtam megoldást. Valószínűleg át kell majd szerveznem a rajzolásos dolgot. Esetleg tud valaki olyan fórumot, ahol ilyenekkel foglalkoznak (c#-ban készül amúgy)? Idézet: „Arra kérnék tippeket, hogy miként lehet megvalósítani, hogy ne villogjon!” Double buffering a fogalom neve, amit keresel. A rajzolás nyilván úgy történik, hogy 1. töröljük a rajz területét 2. kirajzoljuk az aktuális grafikont. Ha minden egyes rajzolási (törlési) művelet rögtön a képernyő memóriaterületére megy, akkor villogni fog, hiszen felváltva töröljük-kirajzoljuk. Mivel ugye egy szkópról van szó, ezt másodpercenként sokszor kéne ismételni, ezért elég irritáló lesz az eredmény. A double buffering lényege, hogy a program először egy külön memóriaterületen elkészíti a képernyőterület képét (törlés + rajzolás), majd az egész memóriaterület egyben kerül ki a képernyő memóriaterületére. Hogy az általad használt programnyelven/grafikus környezetben ezt hogyan kell megcsinálni, abban nem tudok segíteni, de egy gyors gugli ezt dobta ki: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2013
Akkor is tud villogni a grafika ha rossz eseményhez van rendelve a kirajzoltatás. Vagy 10-15órám ráment mire rájöttem, hogy a kirajzoltatást nem a Form1.PictureBox1 paint eseményéhez hanem a Form1 paint eseményéhez kell hozzárendelnem. Ez hardveres Directx grafikus mód használata esetemben. Ezzel összefüggésben most egy másik problémával küzdök, de megoldom magam valahogy.
Egyébként a funkciókat illetően senkinek nincs semmi észrevétele? Hogy jó lenne ha lenne ilyen is, meg olyan is..
Egy korábbi hozzászólásban milyen képre gondoltál?
Idézet: „A képen látható összes funkció működik, kivévétel a mentés/visszatöltés.”
Akkor már ketten vagyunk. Csak nem mertem szólni.
Gratulálok. Szimpatikus a kinézete. A kék kurzor helyett valamilyen más színt választanék a jobb láthatóság miatt. pl.neonzöld Ez gyakran használt szín.
Öööö... bakker!
Most vagy elfelejtettem csatolni (bár mintha még néztem is volna hogy egész elfogadhatóan jelenik meg), vagy "leoptimalizálódott".. Azóta működik a mentés és visszatöltés funkcióm is, tényleg ujjgyakorlat volt. Mindenesetre most akkor feltöltöm, és bocsi! Ez most az aktuális! Az előbb régebbi képeket töltöttem fel. Gyanús is volt, hogy mintha már nem ilyen lett volna. Most keresem azt a székalábújós szmájlit, de nem találom..
Köszönöm, akkor váltok neonra! Ha lenne valami beépített dolog amit kurzornak lehet használni, az nem lenne baj, mert a mostani eszi az erőforrásokat. Szerintem találok majd valamit helyette.
A villogásmentesítést mindenképpen későbbre hagyom, mert a googli összes találata is csak arra akart rávezetni hogy kapcsoljam be ezt-megezt a kettős puffereléshez, de semmi nem segített. Át kell majd szervezzem a rajzolások ütemét, és szerintem meg lesz oldva. Mint fentebb az a laza 15 óra.. Mindenesetre működik minden, csak zavaró. Egyenlőre kibírom Szóval azon törpölök, hogy faragjak-e még valamit a gui-n, vagy most már öntsem kész formába az egészet? Ha már benne vagyok, akkor nem ugrálnék a dolgok között, mert nehezebb később visszarázódni. A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2013
A grafikához (amikor még a szoftveressel próbálkoztam) én a LineShape-t használtam.
A képernyő felbontás váltásokat lekezeled? Nekem ez nagy küzdelmeket okozott régebben.
Az ablakot a képernyő teljes szélességére szétnyújtom. Aztán voltak problémáim a kis 800x600-as felbontással. A vezérlők óriásira nőttek. A pozicionálásuk .......
Ezt a kérdést meglehetősen egyszerűen intéztem el!
A display területe fix 800 pixel széles, mellette a vezérlők elfoglalnak még egy kicsit. Az ablak átméretezését letiltottam. Igen kicsi az esélye, hogy olyan monitoron akarja valaki nézni, ami nem tud 1024x768-at. Ha meg nagy monitoron nézem, akkor ránagyítok a jelre és kész. Itt ugyebár csak azt kell nézni, hogy adott pillanatban magas/alacsony volt a szintje. A tényleges alak nem érdekes (ezért is nem szkóp, hanem analizátor). A mintát meg le lehet olvasni az alsó sorokból. Plazmám meg nem hiszem hogy lesz mostanában A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2013
Hello!
Lehet nem ide vág de találtam egy ilyen játékot. Elég olcsó, meg egyszerű... Bővebben: Link Szerintetek? A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2013
Valóban az, én is néztem, csak éppen a firmware nincs fent hozzá! Próbáltam kérni a fórumon, de választ nem kaptam. Hátha neked több szerencséd lesz!
Parancsolj a Lengyelek a barátaink
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1128843.html én összeraktam de valamiért nem megy.... 5letem nincs miért.
Ez jó!
Ami nekem gondokat okozott, az elsősorban az órajel! Győződj meg róla, hogy a vezérlő valóban 12MHz-ről jár-e! Én ezt legegyszerűbben úgy tenném, hogy egy ledvillogtató programot töltenék bele, ami 1Hz-en villog! Megszámolod hogy egy perc alatt mennyit villog, ez még szemre is megy. A másik, amire az usb nagyon hisztis, az a feszültség! Ellenőrízd le, hogy valóban a megfelelő feszültségek vannak-e a vonalakon, ellenkező esetben egyszerűen nem működik. Egyébként a vUSB-nek már van saját topikja, pont azért, hogy amikor legközelebb valaki ilyen gondba fut bele, akkor ott legyenek a potenciális megoldások egy csokorban Amúgy a vUSB tud olyat is, hogy soros porton rá lehet pislogni hogy mit csinál a vezérlő, egyáltalán csinál-e valamit! Most azt konkrétan nem tudom, hogy csak fizikai rs232-vel működik, vagy (mivel a tiny45-ben tudtommal nincs ilyen) megoldja szoftverből. Esetleg erre is ránézhetsz.
ennyire nem mentem bele. gyorsan kellene egy ilyen egyszerű "szkópocska" de sajnos azt látom hogy a legtöbb ilyen project nem működik.... hibás a leírás, vagy nem tudom.
a nyákot 26x leellenőriztem, minden oké, az egyik zener mégis olvadáspont közelében van. a led világít mintha minden oké lenne, de nem megy. érthetetlen....
Akkor csak van valami gebasz a panelon! A led csak azt jelzi, hogy áram alatt van a cucc!
A vezérlő biztosan jó? A zener nincs fordítva a panelon? Az ellenállásokat nem cserélted el? Ilyesmit tudok elképzelni.
Ha már átnézted 36x-or, akkor nem hiszem hogy találnék valamit egy ennyire egyszerű rajzon, amit ne vettél volna észre.
Inkább vedd ki a zénereket, és mérd ki! Kizárt hogy fordítva van bekötve? Másik usb-vel is ugyanezt csinálja?
másik USBvel nem próbáltam. Mivel az én nyákom nagy földfelületeket tartalmaz látnám ha baj van
Hát pedig ha azt mondod hogy minden jól van összerakva, és jók az alkatrészek, akkor én azt mondom hogy nem is melegszik, és működik az!
Ha pár oldalt visszalapozol találkozhatsz ezzel a témával. Ha tudsz a uP-hoz programot írni (ez hiányzik) akkor lehet vele újgyakorlatként foglalkozni. Lassú.
Helyette ezt ajánlom: http://semifluid.com/2006/08/21/pic18f2550-ks0108-glcd-text-test/ Első olvasatban komplett dokumentációval rendelkezik.
Íz nem elképzelhető hogy az egész holmi a zeneren múlik.... nem jó típus, stb. örülnék ha működne.
Csak például, ha a zenert forditva kötöd be, akkor lehúzza a d- d+ vezetéket, és nem működik a kommunikáció. Dettó, ha zárlatos a dióda. Mivel az usb alapvetően két vezetéket használ, így ha az egyiket tönkre teszed persze hogy nem fog működni!
Esetleg ha megnéznéd amit mondtam, lenne rá esély hogy elindul. A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2013
ma cseréltem zenert, de semmi. továbbra is süket a holmi
|
Bejelentkezés
Hirdetés |