Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, az elmúlt napokban lecseréltem a régi FÉG C18 kazánomat, (ami egy kb 70 nm-es ház padlófűtését fűtötte) egy kombi turbós Radiant RSF 20E készülékre. A beüzemelést követően kiderült, hogy az új kazán nem fűti fel az előremenő ágat annyira, hogy az normálisan felfűtse a házat (szoba 19-20 fok). Már próbáltam, a szivattyút alacsonyabb fokozatra állítani, de a legalacsonyabb fokozaton is 3 óra elteltével csak 42 fokra fűti az előremenő ág hőfokát, a visszatérő ekkor 25 fok-os, a legmagasabb fokozaton pedig az előremenő max. 34 fokos. Nem nagyon értem ezt a helyzetet, ugyanis a FÉG. 3 óra alatt 50-fokra símán felfűtött, pedig már eléggé szét volt égve. Megmértem a kazánok fogyasztását is a FÉG 1,4 köbmétert füstölt el óránként, a radiant 1,08-at. Jó lenne valamit kitalálni, ugyanis kinn még csak 0-mínusz1 fok van, mi lesz -20 foknál. A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2012
Szia! Fel tudnád vázolni a rendszered bekötését nagy vonalakban? Csak padlófűtés van, vagy van radiátor is? Milyen megoldású a padlófűtési körök meghajtása? Milyen gépészeti elemekkel lett kialakítva a rendszer?
Sziasztok!
Demrad solaris HK124 kazánom van. Tegnap egy látványos zárlat kíséretében megszűnt működni. A trafó primer része égett el. Ez 2x 22V és 1X180V-ot ad. Helyettesítettem egy külső 2X 22V-os trafóval + a 180 V-ot egy szembefordított 9V-os trafót 22V-al megtáplálva (előtét ellenállással) 186 V-ra jött ki. Összerakás után szépen elindul a termosztátra, elkezd szivattyúzni, hallani a szikrázást a gyújtáshoz. Látom, hogy begyullad , de ennek ellenére kb 25 mp. után lekapcsolja magát a kazán. Ezt eljátssza 3x, utána az utolsó led villog (áthúzott lángnyelv). Tudna valaki esetleg segíteni, hogy most mit nézzek meg még rajta. Jól tudom, hogy a hiba jelentése gázellátási probléma? Attól tartok a zárlatnál más is elment. Előre is köszönöm! Üdv, János A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2012
Üdv.
Egy teljesen őskori rendszert kell elképzelni, a 70nm-ből kb 65nm-en csak padlófűtés van, egyedül a fürdőszobában van radiátor. A víz keringetését a kazán szivattyú végzi, a padlófűtés körök sima csapokkal üzemelnek, amiket részben elzártam, azokban a körökben, amik hamarabb melegszenek fel, így a hosszabb körökben hamarabb átfordul a víz. A rendszer nem tartalmaz semmi új dolgot (termoszelep, áramlás szabályzó stb.). Nem tudom, hogy lehetséges-e, hogy a kazán lángmodulációja nem működik, ugyanis megfigyeléseim szerint, sem látszólag (a lángon), sem a fogyasztásban mérhetően nincs különbség a fűtés során. Az elmúlt éjszaka folyamán 6 órat ment folyamatosan a kazán, ahhoz hogy a belső hőmérséklet 18,5-ről 19-re emelkedjen, miközben 6,4 köbmétert elfüstölt, szerintem ez rengeteg. A régi Fég ezt 3-4 óra üzemmel elérte. Üdv. zoltán.
Köszi, már megoldódott. Én b..tam el. Volt egy korábban szakadt rész a nyákon. Azt korábban már megjavítottam, és most gondoltam rájavítok és rövidre zártam valamit.
Szia! Ha régi a rendszer, akkor lehet, hogy a hőszigetelésre nem lett kellő gond fordítva és emiatt nagyobb a hőtehetetlenség, amit több vagy folyamatos fűtési ciklussal lehet csak kompenzálni, ezért nem modulál a láng, mert "óriási" a hőfokkülönbség az előremenő és visszatérő ág között, míg el nem éri az optimális szintet a felfűtött tömeg.
Sziasztok!
Kérlek segítsen valaki aki tud. Pumpálás után 1,5 bar levegő meg van de még is ugyan úgy le folyik a víz amit fel engedtem 1,4 bar-ra. Ez mitől lehetséges? Előre is köszönöm
Nekünk egy kb. 8-9 éves kombi Waillantunk van, egyszer kétszer a a meleg víz áramlás ellenőrző turbinakerekes jeladóval és a fordulatszámot mérő iniciátoros megoldással volt egy kis gondunk, ami házilag javítható, amúgy egyébként ez egy jó cirkó. A csúcs falifűtőnk egy VEZÚV C 10-24 es ami 93 óta hibátlanul üzemel.
Üdv.
Mindezt értem, azonban számomra az egy érdekes momentum, hogy egy viszonylag korszerűbbnek mondható 24 KW-os kazán, hogy-hogy nem tudja még annyira sem felmelegíteni a vizet mint egy ősrégi 18KW-os. Ugyanis, ha legalább annyi idő alatt felfűtene mint a régi már jobb lennék fogyasztásban, nem beszélve arról, hogy a házban meleg is lenne. A modulációnál, viszont arra gondoltam, hogy esetleg nem-e az alacsonyabb teljesítményszinten dolgozik, ahonnan nem tud valami miatt feljebb menni, ugyanis a kezelési utasítás szerint ha nem megfelelő a gáznyomás beállítása, akkor alacsonyabb teljesítményen dolgozhat. Ehhez azonban már én szakbarbár vagyok.
Üdvözletem!
Feljebb állítottam az előremenő hőmérséklet maximumát 64 fokra, mert írtátok, hogy az alacsonyabb hőmérséklet nem hatékony (Baxi Ecofour 24). Ma is produkálta a korábbi hibát (E05) zuhanyzás közben elállt a melegvíz. Ment a fűtés, amikor zuhanyozni kezdtem, és egyszercsak annyi a melegvíznek, a kijelzőn meg villan a hibakód, és próbál újraindulni a kazán. Ha elzártam a melegvízcsapot, akkor sikerült is neki. Ezt kétszer megcsinálta(m). Ha nem megy a fűtés, akkor nincs ilyen probléma...
Szia! Rosszul magyaráztam a múltkor de a lényegen nem változtat semmit. Tehát az "E05" az előremenő NTC hibájára utal és ezzel van a gond, mert ezt használja a kazán amikor a HMV-t állítja elő. A saját NTC-je ilyenkor a lángmodulációba "szól bele" szabályzásilag. Mikor a HMV-t készíti a kazán akkor a főégőtér hőcserélője és a HMV lemezes hőcserélőjén keresztül keringeti a vizet kis körön. Ha a kis körben nem tud az előremenő NTC megfelelő értéket felvenni (mert hibás) akkor kiáll hibára. A fűtés alkalmával ha nincs ilyen jellegű hiba, az nyilván abból adódik, hogy a "nagy körben" le tud hűlni kellően az NTC ahhoz, hogy ne jelezzen be hibát. Minden bizonnyal azzal lesz a gond.
Köszz mindenkinek a segítséget.
Ma reggel megfejtettem a titkot. Az éjszaka folyamán ugyanis leesett a kazánban a nyomásom és az nem indult el, így reggelre farkasordító 16 fok lett a lakásban. Amint felkeltem, feltöltöttem a rendszert és láss csodát, a kazán úgy elkezdett dolgozni majd fel robbant, a fogyasztás is óránként 1,08-ból 2,2 köbm. lett, az előremenő vízhőfok pedig kb. 30 perc alatt elérte az 50 fokot, a legnagyobb szivattyúfordulatnál. A visszatérő ág is 1 óra múlva már 25 fokon volt, a padló pedig meleg. Következtetés kép, ha a szoba hőmérséklete megközelíti a termosztáton beállított értéket kb. 1-1,5 fokkal, a szobatermosztát lemodulálja a minimumra a kazánt, a fűtővíz hőmérsékletétől függetlenül, ezért nem akarta nekem a kazán felmelegíteni a fűtővizet. Üdv. Zoltán.
Még annyi kérdésem lenne, mi a véleményetek a külső hőmérséklet érzékelőről.
Ki tudnám iktatni vele azt a problémát, hogy amikor a szobatermosztát lekapcsolja fűtést és a padló kb. még 3 órán keresztül fűt, mire lecsökken a szobahőmérséklet. Ekkor a termosztát ismét fűtést kér, azonban a padlóban lévő víz már lehűlt, a termosztát, azonban nem engedi a kazánt csak a minimumon üzemelni, (mivel a szoba hőmérséklete és a beállított hőmérséklet között csak 0,5 fok van) ezért a fűtővíz (ezáltal a szobahőmérséklet is) csak igen lassan tud emelkedni. Tehát szerintem, ha kisebb hőfok ingadozású vizet tudnék tartani a padlóban, költségtakarékosabb lennék (persze, ez csak az én agyszüleményem). Remélem értitek miről beszélek. Üdv. Zoltán.
Sziasztok!
Van egy turbó kombi gázkazánunk ami mindig leereszti a vizet. A tágulási tartályba pumpáltam, de ugyan az a jelenség, és nem tudom , hogy ez miért van. A segítségeket előre is köszönöm.
Üdv szakik!
Van egy Ocean Eco20-as régi kombi kazánom,az a gondom vele hogy ha elkezd fűteni egy idő után olyan minta forralná a vizet.Zúgó hangot ad,ilyenkor lemegyek(mivel a pincében van)és kicsit visszább veszek a fűtési víz hőmérsékletéből,ezután kb 10-20-másodperc és elmúlik a zúgás.Pedig a vízhőmérséklet állító Eco-ra van állítva és így kezd el zúgni. Mi lehet a gond? Köszi előre is, üdv, Jani
Szia.Olvass vissza,de a tágulási tartályban elég,ha 1bar a nyomás,a rendszerben pedig elég az 1.2 bar.Nem tiszta,hogy mi engedi el a nyomást.A tágulásiból megy el,vagy a vízzel töltött rendszeredből tűnik el a víz?A tágulásiban egy hagyományos szelep van,ha van szervíz csap a kazánnál,azokat elzárni,kazánról leengedni a nyomást,és úgy nézd meg a tágulásit.Ha a rendszerből megy el a nyomás,akkor már nagyobb a baj.Akár hőcserélő-hajszálrepedés is lehet. Ha tudod,a kazán belsejét alaposan nézd át,nyoma van,ha ott van hiba.
Nálad valószínű dugulás lehet a fűtő körben.Lehet,hogy a váltószelepnél van kosz,de sajnos lehet vízkőlerakódás is a rendszerben.
Szia!
A tágulási tartályt, a rendszer nyomásmentesítése után pumpáld fel! Majd engedd vissza!
köszi a segítséget, majd holnap meg nézem és jelenkezek.
Köszi,
És mit ajánlasz,mit csináljak?
Sziasztok!
Saunier Duval Semia C-24 kombi kazán keringető szivattyúja hangosan indul és áll le, pontosabban: erőteljes kattanó/rántó hang terjed tova a fűtési csöveken. Ez a hang főleg éjszaka zavaró, amikor az egyéb zajok nem érvényesülnek. Kérdéseim: - Mi okozza a zajt? - Lehet-e a problémán segíteni? Köszönöm, üdv, Lado
Sziasztok
A kepen szereplo tartaly meg van hasadva a a vaillant T4 es kazanunkban valaki tudja hol tudok effelet beszerezni? Vagy legallbb mi a pontos neve a cuccnak? Esetleg akarmi megoldast a kiiktatasra (marha lehetseges), vagy mas alkatresszel valo potlasara elore is koszi hello
Szia! Ha a váltószelep van beállva,vagy leragadva,akkor azt kellene szétszedni,az az egyszerűbb.Bár az sem egy leányálom.Ha vízkő miatt van átfolyás szűkülés,akkor az már neccesebb,pláne,hogy nem mindenkinek van otthon hozzá cucca.Vegyszer+savazó szivattyú.Nézz körbe a lakóhelyed környékén,hogy nincs-e ott egy szaki,aki megnézné,mert több oka lehet a víz felforrásnak,és ha nincs szerszámod,+jártasság a szétszerelésben,még több kárt is okozhatsz,mint ami jelenleg van.A te kazánod hasonlíthat az enyémhez,tudsz képet feltenni a belsejéről? Üdv:Attila
Szia,
Már tettem ide az oldalra fel képeket,az 1681-1710-ig lévő oldalon megtalálod.Szedtem már szét a hőcserélő és a váltó szelep végett.A hőcserélőt átmostam tavaly de lehet azzal kezdem most is.Fura a dolog mert bekapcsolás után kezdi el a zúgást kb 10-15perel.Majd zúg egy darabig és utána abbamarad a zúgás.Viszont többször nem hallom egy nap,vagy nem vettem még észre.Remélem meg találod a fotókat. Üdv, Jani
Hát ennek szinte azonos a belseje az enyémmel Akkor szedd szét,és hajrá! Vannak dolgaid a savazáshoz is ezek szerint?Érdekes amúgy,az enyém 8éves,de nincs nyoma vízkövesedésnek.Pedig semmi extra dolog nincs a kazánnál,csak egy iszapleválasztó,meg egy elektromos impulzusokat adó vízlágyító,amiben meg nem nagyon hiszek.Most lett hőcserélőm cserélve,mert volt rajta egy hajszálrepedés,de a belseje tökéletesnek tűnik.
Békés Karácsonyt kívánok neked is,és mindenkinek az oldalon!
Szia,
A savazást nem csináltam,csak ecetet öntöttem a hőcserélőbe,és hagytam állni pár órán át.Viszont átfolyt gyorsan a víz rajta.Ma már nem fogok hozzá(nemsokára jön a Jézuska)majd holnap... Én is Boldog,Békés Karácsonyt kívánok neked, és az itt megforduló minden embernek. Üdv, Jani
Megoldható más típusú lemezes hőcserélővel.
Békés Boldog Karácsonyt mindenkinek, ki a HE oldalakat olvassa-, problémája van a kazánjával-, megoldást ajánl!
Üdv!
Demrad solaris classsic kombi gázkazánom van, 7éves. Egyszer a rendszer belül csikorog,nyivákol,egyszer meg maga a termosztát által sem indul be a rendszer. Hallom hogy maga a kazán megy, de nem indul be a rendszer úgyhogy egyenlőre kénytelen vagyok a sütőmből fűteni ami nem lesz két fillér ha jól sejtem. Volt kint szerelő fel is töltötte speciális tisztítófolyadékkal a fűtőtestet, egy két napig jó volt....aztán megint kezdte a kazán a pattogó hangokat kiadni magából..de legalább volt fűtésem.Most megint az a baj hogy nem működik a rendszer de hallom hogy a kazán alaphangon működik mert a termosztáttól a jel a kazánig elmegy, de aztán nem indul be mégsem a rendszer. Gondolom összetettebb a hiba, de nem kellene olyan szakember aki meg tudja műszerekkel mérni a különböző helyeken azt hogy a jelek átmennek-e a megfelelő helyekről a megfelelő helyekre?Mert lehet hogy elektronikai hiba-is!-van....vagy rosszul gondolom? A szerelő azt mondja hogy lehetséges hogy sok mocsok van a rendszerben-egy részük a radiátorok gyártásánál keletkező égéstermék maradványok belül-más részük meg maga a kazánrendszer működéséből fakadó égéstermék maradványok.Ezt egyébként én értem,mert okés hogy ez lehetséges, de ennek vajon mi köze lehet ahhoz hogy a jel nem megy el a kazánomig,pontosabban elmegy, de mégsem hallom hogy beindulna a rendszer és fűtésem sincsen,de meleg vizem sem. Kicsit kusza nekem a kép, gondolom összetettebb a probléma, mindenesetre nincsen túl sok hangulatom így karácsony környékén egy esetleges vezérlőcseréhez-állítólag 50.000körül van! Kérem ha valaki hozzáértő tud segíteni azt nagyon megköszönném.
Sziasztok,
van egy Vaillant atmotec kombi cirkóm, ami alacsony víznyomásra panaszkodik, és néha leáll emiatt. Tudok egyszerűen vizet tölteni a rendszerbe, vagy inkább hívjak szakembert? Nem vagyok kétbalkezes, de ha valami speciális szerszám, tartozék, tudás kell hozzá akkor nem nyúlok bele. |
Bejelentkezés
Hirdetés |