Fórum témák
» Több friss téma |
Kicserélheted, de tök fölösleges, mert ahogy írtam, a biztosíték ELŐTT van. Azt is írtam korábban, merre keresd a hibát.
Tegnap lekötöttem a vonóhorognál az összes kábelt, fel is címkéztem, kivettem az összes izzót és akkor is leverte.
Azért gondoltam a kormánykapcsolóra. Főleg mert az indexelésnél hallottam amikor kipattant a biztosíték.
Ha van multimétered, akkor azzal egyszerűbb dolgozni, mert nem kell mindíg biztiket cserélned. Ha meg a mérésben kell segíteni, akkor tuti, hogy vannak a fórumon, akik segítenek, csak kérdezz.
Nyugtalanított a gondolat hogy mi lehet. Most kimentem megnézni.
Felszedtem a szőnyeget megmozgattam a kábelkorbácsot és most jó. Valahol a küszöb mellett az egyik kábel zárhat testre. Megint megmozgattam és ki is ment a bizti. Látszólag nincs megsérülve. Szerintetek elég lenne ha leszigetelném? Pl. szigetelővel körbetekerem vagy behúznám egy bergman csőbe?
A sérült kábelt igen. De a köteget ne, ha belül van a zárlat. Karosszéria lakatos nem ügyködött valahol rajta?
Csak most jutott az eszembe, hogy ha központi záras az autód, akkor könnyen előfordulhat, hogy valamelyik (vagy mind a kettő) hátsó ajtóba menő vezetékezést célszerű megnézni. Nekem 1x újra lett forrasztva, majd ki lett cserélve másmilyen, extra hajlékony vezetékre azóta OK. Elektromos tükör esetén az első ajtókat sem árt megnézni...Remélem, hogy tudtam segíteni. BUÉK!!!!!!!!!!!!!!!
Ha szemmel látható, hogy hol van a hiba - (pl. lejött a drótról a szigetelés vagy más hasonlóak),
akkor próbáld meg szépen egy szakaszon kifejteni (legalábbis hozzáférhetővé tenni) a korbácsban a többiektől, azután csípőfogóval vágd el. Húzzál reá egy zsugorcső darabkát (különböző átmérő-méretekben lehet kapni elektronikai boltokban méterben) és a vezetéket forrasztópákával ügyesen cínezd össze, majd melegítsd rá a reászabott zsugorcsövet. A korbácsába "visszaboronálva" még elég sokáig el fog menni, ha nem esik neki valami mechanikus külső terhelés (pl. ide-oda csúszkálás a szőnyeg alatt, stb.).
Nem központi záras.
Tényleg a lakatossal a múlt héten nézettem meg mit kell javítania a küszöbnél. Akkor kell lennie külsérelmi nyomnak is de én nem láttam a napokban. Nincs más mint tüzetesen átnézni mert lehet, hogy ő sértette meg a küszöb vizsgálatnál. Morcos leszek ha szemmel látható, hogy pl. bökött a kötegbe és nem szólt. Megyek megnézem. Van zsugorcsövem. ![]()
Szia!
Tudnál ilyen kapcsolási rajzokat küldeni 94-es 5 ajtós 1 literes suzukihoz is? Néha nagyon jól jönne,pl mikor a riasztót építettem be,akkor lehet gyorsabban haladtam volna ha lett volna ilyenem és nem kellett volna kiméregetnem mindent. Ha igen azt előre is nagyon köszönöm! Lenne egy másik problémám.Tud esetleg valaki olyan fényszóró visszajelző (égve maradt helyzetjelzőnél,fényszórónál és nyitott ajtónál csipog) csipogót mint amilyen a "normális" autókban van? Arról lenne szó hogy kicsit idegesítő.A gyári csipogónak kb ilyen hangja van: csííííp-csííííp-csííííp,nekem meg valami olyan kéne ami így néz ki: bíímmmm-bíímmmm-bíímmmm. Bocs hogy csak ilyen idiótán tudtam leírni,dehát leírni egy hangot nem egyszerű. ![]() A lényeg hogy ne legyen ilyen sokkoló hangja,hanem egy kicsit barátságosabb és lágyabb legyen. Szóval tudja valaki hogy hol lehet ilyet kapni?Van ennek valami speciális neve hogy beírnám a keresőbe,mivel a fényszóró csipogó nem igazán jött be,nem találtam sok mindent. A válaszokat és a segítséget előre is köszönöm!
Én megnézném az ajtókapcsolót.Nekem is az a baja,csak lusta vagyok kicserélni.Ha te rászánod magad,akkor olyat rakj bele ami nem az ajtónál érintkezik a karosszériához,mert ott sok lehet a rozsda és a kosz ami miatt nem érintkezik rendesen,hanem olyat vegyél amit fixen tudsz testelni.Vagy esetleg ráforraszthatsz egy vezetéket amit utána fixen letestelhetsz egy csavarral.
Sok szerencsét.
www.homasita.hu/products/index/Category_Id/227
vagy a metroman.hu próbáld megnézni.
Koszonom a sok segitseget. denem akartam addig irni amig le nem teszteltem rendesen. Szoval meglett a bunos. A kabelkotegben volt 3 vezetek megserulve de eppen csak annyira hogy 1-2 mm-re kilatszott a femszal. A vezetoules mogott a biztonsagi ov csavarjanak a magassagaban.
Ezek voltak már?
A folytatás:
Köszi a tippet,majd megpróbálom kideríteni valahogy hogy melyiknek milyen hangja van.Remélem a boltban tudnak majd valamit mondani róluk.Örök hála.
Köszönöm szépen a rajzokat,biztos nagy hasznát fogom majd venni.A következő akcióm az majd egy plusz fűtés lenne.Még nem tudtam eldönteni hogy a levegőt melegítsem,vagy egyenesen a hűtővizet.A hűtővíz jobb megoldás lenne,mivel az a motornak is jót tenne,csak a kivitelezés elég macerás lenne házilag.Kellene egy alumínium tömb amiből ki kéne marni egy házat.Ebben lehetne elhelyezni az izzítógyertyákat amik melegítenék a vizet.
A vezérléshez nagyon jól fognak jönni a rajzok ha majd belevágok.
Szia!
Előfordulhat hogy valami számítógépes probléma lehet a baj.Az újabb autóknál aminek már van agya ott előfordulhat hogy egy egyszerő kipufogó csere miatt is változik a fogyasztás,ugyanis egy kipufogó sem csak egy egyszerű cső,elég szerves része a motornak (megváltozhat tőle a gázáramlás).Ha a katalizátornál is babráltatok akkor még valószínűbb hogy ez a baj,ott van egy szonda (vagy/és a motor kiömlőnél is),aminek a mérései alapján számol a számítógép.Ha nem a megfelelő értékeket kapja,akkor próbál korrigálni és ennek eredménye lehet a nagyobb fogyasztás.Ilyenkor sajnos el kell vinni az autót és hozzá kell állítani a vezérlést az új kipufogóhoz. Nem mellesleg ha már meg kellett hegeszteni a kipufogó egy részét,akkor sajnos az már nem fog sokáig tartani.A hegesztés ugyanis meggyengíti az anyagot és pár hónap múlva a hegesztés mellett fog megint eltörni,legalább is nagy valószínűséggel. Nem biztos hogy tényleg ez a baj de én már halottam ilyenről.
Szia!
Tudomásom szerint az antenna csatlakozója is lehet maga a föld,de javítsatok ki ha tévedek.
Üdv mindenkinek! Talán nem ide tartozik, de talán tud segíteni valaki! 2003 októberi Suzuki WagonR+-om van! Motorszam TSMMM-el kezdődik! Olyan gondom van, hogy alapjáraton "rendetlenkedik" a kicsikém, üzemmeleg motornál! Hidegen semmi baj nincs vele, még a legnagyobb hidegben is elsőre, "pöccre" indul a lelkem! Azonban, ha meg kell állnom-pl. a piros lámpánál- szépen lejön a fordulatszám 800-850rpm-re, aztán gondol egyet és felmegy 1500ra, majd lemegy 1200-ig, és a két érték közt "liftezik"! Hibajelző világított, bevittem a márkaszervizbe, ott az injektor hibáját olvasták ki, amit kitisztítottak! A hibajelző elaludt, ám ez a hiba továbbra is fennállt! Visszavittem, hibát nem találtak, nem is tudtak kiolvasni a számítógépből-a hibajelző sem világít!-kicserélték a légszűrő betétet, megnézték a kábeleket, megigazították a csatlakozásokat, de semmi eredmény! Így persze a fogyasztás is több, bő egy "lityivel"! Általában eljárok vele 6-6,5 literből százon, de volt már 5,9, sőt 5,5 is a fogyija, most pedig 7l-re megnőtt az "étvágya"!! Szóval eléggé sürgős lenne a dolog, hiszen nagyon nem mindegy, hogy mennyit eszik! Teljesen tanácstalan vagyok, valakinél esetleg előfordult hasonló jelenség? Minden ötletet köszönettel fogadok! Előre is köszönöm! Szép napot nektek!
![]()
Hali!
Lenne egy kérdésem.Mitől lehet az hogy sem az első sem a hátsó ködlámpa nem müxik.A kapcsoló világít és a relé kapcsol.A vezetékek jók.Szakadás nincs,zárlat nincs.A hátsó ködlámpa pedig a kapcsolója világít amikor felkapcsolom vagy a helyzetjelző vagy a távolságit de hiába nyomom meg a gombot nem történik semmi.Van ezeknek biztosítékuk?Mert amit eddig találtam neten leírást a 98-as,1.3, 3 ajtós swiftről azon kanyarban nincs ködlámpa.Valakinek valami ötlet?Ami biztosítékot lehetett (3 dobozban) átnéztem de semmi. Valakinek ötlet? Köszönöm!
Van biztosíték is, de a lámpáknál mérj feszültséget. Lehet testelési hiba is.
Lámpáknál a fesz jó.Aksiról 12.2 alapjáraton 12.8.13.4.Fél gázon 13.8 V.Ezt elfelejtettem bele írni előbb.Nem rég koccantam az autóval (dec 29-én) és 5 napja nincs ködlámpám.De a világításhoz csak a kis feliratos biztosíték van ugye?Nem a nagy feketék?
Sziasztok! Segítség kellene.Van egy 1993 Suzuki sedan 1.3 -as autóm.Az lenne a kérdésem,hogy miért nem ég a hátsó világításom.Izzó és biztosíték csere megtörtént.A féklámpa ,index működik.Köszi a segítséget
A ködlámpákra gondoltam. Nem tudom a suzukin pontosan milyen biztosítékok vannak, de emlékeim szerint vagy három helyen is van biztosíték tábla. Kezelési könyv segíthet ha megvan. Ha koccantál nézd meg a sérült résznél nincs-e szakadt vagy sérült vezeték.
Pont ez a gond hogy semmi sérülés nem volt.Mert az orra kapta az ütést a hűtő oldalán de vezeték ott csak a hűtő radiátoré volt de az is sértetlen maradt.Másnap világosban az volt az első hogy minden közelben lévő vezetéket megnéztem.Meg szerintem (bár lehet hogy tévedek) akkor vagy rögtön vagy hamarabb elkezdte volna és nem 2 héttel később.De semmi előjele nem volt hogy vibrálna vagy bármi csak megszűnt mind az első mind a hátsó.Most pillanatnyilag (tavaszig) direktbe van kötve (csak nem tudom hogy a kapcsolóra szerelt elektronika elviseli-e a 2x55 wattot. A próbákon bírta.A vezeték nem melegedett.De sztem teszek be egy biztosítékot a kapcsolóhoz.Viszont most párhuzamba kötöttem a két elsőt.Egy lámpa 4.55 Amper (ha jól számoltam a voltamper=watt szerint).De párhuzamban is 4.55 Amper?Én kifogytam az ötletekből.Nincs hozzá leírásom csak amit a netről szereztem,de az szerint első ködlámpa ebben gyárilag nincs.A hátsóhoz meg nincs külön biztosíték ha jól láttam (de ebben nem vagyok biztos)A hátsót mindenkép szeretném meghagyni így gyárian mert félautomata.Ha a világítás fel van kapcsolva és rábökök a bekapcsoló gombra majd le és fel kapcsolom a világítást akkor már nem világít(ott) a hátsó.De végig követtem ameddig tudtam az első ködlámpa vezetékét és a gyári kábelkötegbe van bele téve és körbe tekerve a gyári szalaggal.Szal ez nekem nagyon fura.
Az első ködlámpát testvezetékét ellenőrizted? Ha egy lámpa 4,55A akkor kettő párhuzamosan 9,1A. A lámpákba is belenézhetsz, nem mozdult-e ki helyéről az izzó. Az is okozhat zárlatot.
Azon is túl vagyok.Direktbe rátettem aksira és úgy jó.Testeltem meg pozitívra tettem és akkor is világított.
És ezt a 9.1 Ampert milyen átmérőjű vezeték viseli el?És milyen biztosítékot ildomos berakni elé? 10 Amperes jó lenne?Most pillanatnyilag 2 mm sodrott vezetékkel csináltam meg a direkt kötést,de a saját kapcsolójával és a kapcsolóra épített elektronikájával.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |