Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Ha bármilyen Fiat-os problémátok van, ezt a műhelyt keressétek!
Itt szívvel-lélekkel javítanak, igazi olaszos temperamentummal... http://www.youtube.com/watch?v=xt9pchNMGz8 18+ A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2012
Szeretném kérni a segítségeteket,van egy 2001-es Fiat Bravam, 1,2, 16V és olyan betegsége támadt,hogy másnaponta tök lemeríti az aksit /az újat/,már egy újabb vadi új aksinál tartok és még elismert márka is,és ugyanaz a jelenség megy tovább.Bemértem leállított gépkocsinál az áram felvételt és 0,4A ,vagyis 10x nagyobb a normálisnál.Elvittem szerelőhöz és kapásból a riasztó lecserélését javasolta.Most van új riasztó,de minden maradt a.régiben.Végig mentem a biztosíték táblán és egyenként szedtem ki,egy biztosíték a "Service" kivételénél-vissaesett 0,04-re.Ez az utastérvilágítés,csomagtér,szivargyújtó stb.De nem tovább tudok lépni,hol folytassam a keresést,előre is köszönöm a tanácsokat!/Jelenleg minden hosszabb /1napos/leállásnál kiszedem a bibis biztosítékot/.
A csomagtérvilágítást nézted már? Ez kb. az 5W-os izzójának az áramfelvétele.
Köszi,de néztem,levettem a kalaptartót és lecsukva nem világít.
A biztosítékon lévő többi fogyasztót is vizsgáld meg. Kesztyűtartó világítás nincs?
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
Azért az az 5W valamilyen formában megjelenik valahol, fény, hő, hang formájában. Mondanám, hogy kösd le az adott biztosítéktól elmenő vezetékeket egyesével, hogy megtudd, melyik lapja az áramot, de ezeknél ez már nem olyan egyszerű.
Szóval először még egyszer alaposan fülelj, nézelődj (sötétben is), közben ki-be rakhatod azt a biztit, hátha feltűnőbb a változás.
Amivel még kiegészíteném e jelenséget,amikor visszatolom a biztit a helyére pár pillanatra sercegő szösszenet hangzik a műszerfal alól,vagy mögül,lehet,hogy relé?De,amikor már stabilan a helyén van,csend és némaság.Minden esetben így reagálja le.
Tanácsot szeretnék kérni,hogyan kell leszerelni a műszerfal borítást,mert alolról nem igen látni semmit,talán így könnyebben megtalálható,hogy melyik alkatrész zizeg,amikor a bizti a helyére csúszik?
Helló
A hátsó ablak fűtés reléje nemlehet esetleg?Annak a reléje aszem a középkonzolnál van.Egyébként van egy jó fiatos fórum.: fiatbravo.hu Érdemes beregelni.Amire ott nem találsz megoldást az nincs is
Hali Mindenkinek!
Egy leállított autónak (Brava 1.6 SX, 2000-es évjárat, minden kikapcsolva, riasztó nincs) mekkora lehet az áram fogyasztása, és egyáltalán mi igényelhet ilyenkor áramot? Ugyanis nekem is lemerül - ha nem is minden nap - a vadi új akku, és tölteni kell. Álló helyzetben 24mA-t mértem. Amikor a lehúzott sarut összekötöm az akkuval az árammérőn keresztül (gyújtáskulcs kihúzva, ajtók becsukva, semmilyen lámpa nem ég), akkor egy nagyobb, jellemzően néhányszáz mA-es áramlökéssel indul a mérés, azután egy-két másodpercen belül hirtelen leesik erre a bizonyos 24mA-re. Tehát nem hinném, hogy egy izzó lenne a hunyó, mert az közel konstans fogyasztást jelentene. Ez a nagyobb induló áram valamilyen kapacitív fogyasztót sejtet, vagy valami kütyü bekapcsolási áramlökését. De nincs az autóban semmi extra cucc. A rádió már nem az eredeti, de az is néma, ha nincs gyújtáskulcs. Létezik, hogy a motor vezérlő elektronika álló helyzetben is áram alatt van, és 24mA-t kér folyamatosan??? Kösz, MDA A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2012
Helló
Nekem egy 1.4-es barvam van.Nekem elvileg 44ah-ás akku kéne bele.Főleg helyi járatú a kocsi.Értem ez alatt,hogy beindítom megy 1-2 kilómétert leállítom.A gyári helyett 55-ös akkut használok.Ha 2 hónapig nem megyek vidékre akkor egy éjszakára ráteszem a töltőt.Az előző akkum volt benne mikor vettem.Egy teljesen ismeretlen no name.5 évig használtam.A 24 miliampert én sokallom.Mérni nem nértem sose,de elvileg ha nincs riasztó nem fogyaszthat semmi.A motortérben van egy teljesítmény relé.Ha leveszed a gyujtást az lekapcsol mindent.Ezen kívül 1-2 dolog van ami megy gyujtás nélkül.Pl helyzetjelző, hűtő ventillátor ha gyári a magnó akkor az.Kapacitív fogyasztrol én nem nagyon tudok autóban.Induktív inkább pl a relék behúzó tekercse.Az áramlökés lehet teljesen normális.bár most hogy számolgatok nem is olyan sok a 24mA.Ez 10 óra alatt 240 mAh.Egy nap alatt 0.576 Ah.Tehát nem szívhatja le az akkut.Amit megnéznék.Az akku kapocsfeszültsége üresen és indítózás közben.Különösen fontos indítózás közben.Ha ilyenkor 10 V alá esik a fesz akkor az bizony gatya ha új ha nem.Ha nehezen indul még megpróbálhatod az önindítot kipucolni.A kuplungpor erősen szeret az önindítóba kikötni és sokat fog rajta mert szorul.Ráadásul becsapós a jelenség.Az enyém pl hidegen mindíg pöccre indult és melegen makacsolta meg magát.Aztán rájöttem,hogy melegen nagyobb a kompresszió meg az önindítóm is jobban szorul és azért nem indul.Nem reklámozni akarok de tényleg regeljetek be a fiatbravo.hu-ra.Már akinek barvo,brava,marea áll az udvarban.Én magam szervizelem teljes mértékben az autóm és minden fontos infót onnan szedtem.Sajnos a szerelők 90%-a csak annyit foglalkozik a dologgal,hogy ez fiat meg olasz ezért ilyen tré az elektronika meg minden.Remélem nem nagyon voltam off.Ma már kaptam egy dorgálást,javítottam is volna de már nem állt módomban
Semmi gond ezzel a fogyasztással, azzal sem, ha az akku rákapcsolásakor jóval magasabbra szökik rövid időre. Meg kellene mérni a töltést, de a használati körülmények is okozhatnak ilyesmit.
Köszönöm a választ mindkettőtöknek.
Az akksi - mint írtam - vadi új; az előző kettő 6-6 évig bírta, minden gond nélkül. (A kocsi 12 éves, az első tulaja vagyok, és többnyire garázsban állt és áll.) A mostani új akku (Varta, kb. egy hónapja vettem) gyári kapacitása kisebb, mint az előzők (de azok is Varták voltak, teljesen meg voltam velük elégedve), és kivételesen kint, a hidegben állt két napig, amikor már nem forgatta az önindítót. De előtte fullra fel volt töltve. Korábban sohasem volt ilyen gondom. Az alábbi számítással egyébként egyetértek: a 24mA 1000 óra (azaz majdnem másfél hónap...) alatt tesz ki 24Ah-t, ami még mindig kevesebb, mint az akksi kapacitása... De akkor mi a halál szívta le a töltést??? A terheléses feszültségmérést megcsinálom, kösz az ötletet - lehet, hogy gyári hibás akkut sóztak rám??? MDA A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2013
Sziasztok!Van Fiat Tipom hidegen alig indul el nem akarnak a hengerek menni,alapjárat sincs de utánna semmi baja már szinte mindent kicseréltem rajta, a gyujtás körül.Valaki tud valami okosat mondani mit tegyek elöre is köszönöm.
Töltés, akku, önindító rendben? A beszívott levegő fűtése működik?
Üdv mindenkinek ! Nagyon nagy szükségem lenne valaki segitségére ! Németországban ragadtam a fiat brava-mal. Idefelé jövet beázott a gyujtotrafom . Leszedtem kiszáritottam ,visszaraktam,de azóta folyamatosan világit a piros befecskendezési hibát jelző led ! Az auto nem megy,olyan mintha ki-ki maradna egy-két henger és ha odalépek neki föleg egyes -kettesben akkor megtorpan. A gyujtotrafót megrendeltem,de nem válltozik semmi ! Ha valaki járt már igy vagy tudja,hogy mihez kellene még nyulnom vagy csinálnom akkor azt megköszönném ! Sajnos itt kinnt nagyon drágán néznék meg ezért szeretném házilag megoldani. Addig nem tudok hazamenni !
Elöre is köszönöm ! Peti A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
Sziasztok!
segítséget szeretnék kérni,Van egy '96-os 1,2 benzines punto 75 elx-em.az lenne a kérdésem hogy nem működik a kilométer óra,a napi számláló csak néha megy sebességet nem mér.ebben már nem spirálos az óra hanem elektromos.szerintetek az óránál lévő panel vagy a jeladó okozhatja???? segítségeteket előre is köszönöm.
Hali!Probáld meg aku sarut vedd le kis ideig és utána tedd vissza ilyenkor az agyábol törlödik a hiba
Talán inkább így. Moderátor A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2013
Szeretnek segitseget kerni
van fiat puntom 1.2 16v es a muszerfalamon kigyult az ABS hibajelzo!szeretnem kerdezni ilyenkor mit kell csinalni vagy mi lehet a baj? koszonom elore
A leggyakrabban valamelyik keréknél lévő jeladó vezetéke törik el. Először ezeket kell megvizsgálni.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2013
segitsegre van szuksegem
van fiat punto 1.2 16v 00 kiadas!a muszerfalamon kivillant az ABS hibajelzo mit kell ilyenkor tennem? koszonom szepen elorre
Te olvasol is, vagy csak írsz, gondolkodás nélkül?!
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2013
Hali!Fiat tipomnak nincs szikrája a trafohoz 4kábel megy le egyben van áram nem tUDom ez igy jó-e?A trafoból nem jön ki szikra
Ez nem chat, MSN, Skype! Tessék normálisan írni! Frankye A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
sziasztok valaki tudna segíteni van egy problémám van 1 fiát marra kombim 1998 1.6 16v s és a műszerfalon világit az aksi vissza jelző és nincs töltésem mi lehet a baj:? köszi előre is segítséget üdv Dévid25
Írtam a privátodra válasz, az Üzenetek között keresd jobb oldalt.
Ha egyik napról a másikra jelentkezett a probléma, akkor dióda hibára gondolnék.
Üdv! 2001-es Fiat Brava-mon elment a hűtés, fűtés, szellőztetés, és a külső hőmérséklet mérő. Összes biztosíték jó, relék behuznak, már félig lebontottam a műszerfalat, de semmiképp nem jövök rá a hiba okára.. egyszerűen nem kap áramot.. vkinek lenne vmi hasznos ötlete, ossza meg velem, igaz nem sokáig tart már a hideg (remélem) az ablakok párásodása (vagy az utasok felfázása) végett jo lenne ezt a hibát kiküszöbölni..
Előre köszönöm válaszaitok |
Bejelentkezés
Hirdetés |