Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   23 / 65
(#) elektrorudi hozzászólása Nov 27, 2012 /
 
Ha bármilyen Fiat-os problémátok van, ezt a műhelyt keressétek!
Itt szívvel-lélekkel javítanak, igazi olaszos temperamentummal...
http://www.youtube.com/watch?v=xt9pchNMGz8
18+
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2012
(#) Popi56 hozzászólása Dec 29, 2012 /
 
Szeretném kérni a segítségeteket,van egy 2001-es Fiat Bravam, 1,2, 16V és olyan betegsége támadt,hogy másnaponta tök lemeríti az aksit /az újat/,már egy újabb vadi új aksinál tartok és még elismert márka is,és ugyanaz a jelenség megy tovább.Bemértem leállított gépkocsinál az áram felvételt és 0,4A ,vagyis 10x nagyobb a normálisnál.Elvittem szerelőhöz és kapásból a riasztó lecserélését javasolta.Most van új riasztó,de minden maradt a.régiben.Végig mentem a biztosíték táblán és egyenként szedtem ki,egy biztosíték a "Service" kivételénél-vissaesett 0,04-re.Ez az utastérvilágítés,csomagtér,szivargyújtó stb.De nem tovább tudok lépni,hol folytassam a keresést,előre is köszönöm a tanácsokat!/Jelenleg minden hosszabb /1napos/leállásnál kiszedem a bibis biztosítékot/.
(#) akos70 válasza Popi56 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
A csomagtérvilágítást nézted már? Ez kb. az 5W-os izzójának az áramfelvétele.
(#) Popi56 hozzászólása Dec 29, 2012 /
 
Köszi,de néztem,levettem a kalaptartót és lecsukva nem világít.
(#) zolika60 válasza Popi56 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
A biztosítékon lévő többi fogyasztót is vizsgáld meg. Kesztyűtartó világítás nincs?
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
(#) akos70 válasza Popi56 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Kesztyűtartó? Kutyaszarlámpa,ilyesmi?
(#) Popi56 hozzászólása Dec 29, 2012 /
 
Kesztyűtartóban nincs világítás bekötve.
(#) akos70 válasza Popi56 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Azért az az 5W valamilyen formában megjelenik valahol, fény, hő, hang formájában. Mondanám, hogy kösd le az adott biztosítéktól elmenő vezetékeket egyesével, hogy megtudd, melyik lapja az áramot, de ezeknél ez már nem olyan egyszerű.
Szóval először még egyszer alaposan fülelj, nézelődj (sötétben is), közben ki-be rakhatod azt a biztit, hátha feltűnőbb a változás.
(#) Popi56 hozzászólása Dec 29, 2012 /
 
Amivel még kiegészíteném e jelenséget,amikor visszatolom a biztit a helyére pár pillanatra sercegő szösszenet hangzik a műszerfal alól,vagy mögül,lehet,hogy relé?De,amikor már stabilan a helyén van,csend és némaság.Minden esetben így reagálja le.
(#) akos70 válasza Popi56 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Azt a szösszenetet kéne meglelni.
(#) Popi56 hozzászólása Dec 30, 2012 /
 
Tanácsot szeretnék kérni,hogyan kell leszerelni a műszerfal borítást,mert alolról nem igen látni semmit,talán így könnyebben megtalálható,hogy melyik alkatrész zizeg,amikor a bizti a helyére csúszik?
(#) berobbantam válasza Popi56 hozzászólására (») Dec 30, 2012 /
 
Helló
A hátsó ablak fűtés reléje nemlehet esetleg?Annak a reléje aszem a középkonzolnál van.Egyébként van egy jó fiatos fórum.: fiatbravo.hu Érdemes beregelni.Amire ott nem találsz megoldást az nincs is
(#) equinox hozzászólása Dec 30, 2012 /
 
Hali Mindenkinek!

Egy leállított autónak (Brava 1.6 SX, 2000-es évjárat, minden kikapcsolva, riasztó nincs) mekkora lehet az áram fogyasztása, és egyáltalán mi igényelhet ilyenkor áramot?

Ugyanis nekem is lemerül - ha nem is minden nap - a vadi új akku, és tölteni kell.

Álló helyzetben 24mA-t mértem. Amikor a lehúzott sarut összekötöm az akkuval az árammérőn keresztül (gyújtáskulcs kihúzva, ajtók becsukva, semmilyen lámpa nem ég), akkor egy nagyobb, jellemzően néhányszáz mA-es áramlökéssel indul a mérés, azután egy-két másodpercen belül hirtelen leesik erre a bizonyos 24mA-re.

Tehát nem hinném, hogy egy izzó lenne a hunyó, mert az közel konstans fogyasztást jelentene. Ez a nagyobb induló áram valamilyen kapacitív fogyasztót sejtet, vagy valami kütyü bekapcsolási áramlökését. De nincs az autóban semmi extra cucc. A rádió már nem az eredeti, de az is néma, ha nincs gyújtáskulcs.

Létezik, hogy a motor vezérlő elektronika álló helyzetben is áram alatt van, és 24mA-t kér folyamatosan???

Kösz,
MDA
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2012
(#) berobbantam válasza equinox hozzászólására (») Dec 30, 2012 /
 
Helló
Nekem egy 1.4-es barvam van.Nekem elvileg 44ah-ás akku kéne bele.Főleg helyi járatú a kocsi.Értem ez alatt,hogy beindítom megy 1-2 kilómétert leállítom.A gyári helyett 55-ös akkut használok.Ha 2 hónapig nem megyek vidékre akkor egy éjszakára ráteszem a töltőt.Az előző akkum volt benne mikor vettem.Egy teljesen ismeretlen no name.5 évig használtam.A 24 miliampert én sokallom.Mérni nem nértem sose,de elvileg ha nincs riasztó nem fogyaszthat semmi.A motortérben van egy teljesítmény relé.Ha leveszed a gyujtást az lekapcsol mindent.Ezen kívül 1-2 dolog van ami megy gyujtás nélkül.Pl helyzetjelző, hűtő ventillátor ha gyári a magnó akkor az.Kapacitív fogyasztrol én nem nagyon tudok autóban.Induktív inkább pl a relék behúzó tekercse.Az áramlökés lehet teljesen normális.bár most hogy számolgatok nem is olyan sok a 24mA.Ez 10 óra alatt 240 mAh.Egy nap alatt 0.576 Ah.Tehát nem szívhatja le az akkut.Amit megnéznék.Az akku kapocsfeszültsége üresen és indítózás közben.Különösen fontos indítózás közben.Ha ilyenkor 10 V alá esik a fesz akkor az bizony gatya ha új ha nem.Ha nehezen indul még megpróbálhatod az önindítot kipucolni.A kuplungpor erősen szeret az önindítóba kikötni és sokat fog rajta mert szorul.Ráadásul becsapós a jelenség.Az enyém pl hidegen mindíg pöccre indult és melegen makacsolta meg magát.Aztán rájöttem,hogy melegen nagyobb a kompresszió meg az önindítóm is jobban szorul és azért nem indul.Nem reklámozni akarok de tényleg regeljetek be a fiatbravo.hu-ra.Már akinek barvo,brava,marea áll az udvarban.Én magam szervizelem teljes mértékben az autóm és minden fontos infót onnan szedtem.Sajnos a szerelők 90%-a csak annyit foglalkozik a dologgal,hogy ez fiat meg olasz ezért ilyen tré az elektronika meg minden.Remélem nem nagyon voltam off.Ma már kaptam egy dorgálást,javítottam is volna de már nem állt módomban
(#) akos70 válasza equinox hozzászólására (») Dec 30, 2012 /
 
Semmi gond ezzel a fogyasztással, azzal sem, ha az akku rákapcsolásakor jóval magasabbra szökik rövid időre. Meg kellene mérni a töltést, de a használati körülmények is okozhatnak ilyesmit.
(#) equinox válasza akos70 hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Köszönöm a választ mindkettőtöknek.
Az akksi - mint írtam - vadi új; az előző kettő 6-6 évig bírta, minden gond nélkül. (A kocsi 12 éves, az első tulaja vagyok, és többnyire garázsban állt és áll.)
A mostani új akku (Varta, kb. egy hónapja vettem) gyári kapacitása kisebb, mint az előzők (de azok is Varták voltak, teljesen meg voltam velük elégedve), és kivételesen kint, a hidegben állt két napig, amikor már nem forgatta az önindítót. De előtte fullra fel volt töltve. Korábban sohasem volt ilyen gondom.
Az alábbi számítással egyébként egyetértek: a 24mA 1000 óra (azaz majdnem másfél hónap...) alatt tesz ki 24Ah-t, ami még mindig kevesebb, mint az akksi kapacitása...
De akkor mi a halál szívta le a töltést???
A terheléses feszültségmérést megcsinálom, kösz az ötletet - lehet, hogy gyári hibás akkut sóztak rám???

MDA
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2013
(#) tyutibi hozzászólása Jan 11, 2013 / 1
 
Sziasztok!Van Fiat Tipom hidegen alig indul el nem akarnak a hengerek menni,alapjárat sincs de utánna semmi baja már szinte mindent kicseréltem rajta, a gyujtás körül.Valaki tud valami okosat mondani mit tegyek elöre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza tyutibi hozzászólására (») Jan 11, 2013 /
 
Töltés, akku, önindító rendben? A beszívott levegő fűtése működik?
(#) kovipy hozzászólása Jan 12, 2013 /
 
Üdv mindenkinek ! Nagyon nagy szükségem lenne valaki segitségére ! Németországban ragadtam a fiat brava-mal. Idefelé jövet beázott a gyujtotrafom . Leszedtem kiszáritottam ,visszaraktam,de azóta folyamatosan világit a piros befecskendezési hibát jelző led ! Az auto nem megy,olyan mintha ki-ki maradna egy-két henger és ha odalépek neki föleg egyes -kettesben akkor megtorpan. A gyujtotrafót megrendeltem,de nem válltozik semmi ! Ha valaki járt már igy vagy tudja,hogy mihez kellene még nyulnom vagy csinálnom akkor azt megköszönném ! Sajnos itt kinnt nagyon drágán néznék meg ezért szeretném házilag megoldani. Addig nem tudok hazamenni !

Elöre is köszönöm ! Peti
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
(#) georg2 hozzászólása Jan 17, 2013 /
 
Sziasztok!
segítséget szeretnék kérni,Van egy '96-os 1,2 benzines punto 75 elx-em.az lenne a kérdésem hogy nem működik a kilométer óra,a napi számláló csak néha megy sebességet nem mér.ebben már nem spirálos az óra hanem elektromos.szerintetek az óránál lévő panel vagy a jeladó okozhatja????
segítségeteket előre is köszönöm.
(#) tyutibi válasza kovipy hozzászólására (») Jan 19, 2013 /
 
Hali!Probáld meg aku sarut vedd le kis ideig és utána tedd vissza ilyenkor az agyábol törlödik a hiba

Talán inkább így. Moderátor
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2013
(#) viewsmart hozzászólása Feb 10, 2013 /
 
Szeretnek segitseget kerni
van fiat puntom 1.2 16v es a muszerfalamon kigyult az ABS hibajelzo!szeretnem kerdezni ilyenkor mit kell csinalni vagy mi lehet a baj?
koszonom elore
(#) zolika60 válasza viewsmart hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
A leggyakrabban valamelyik keréknél lévő jeladó vezetéke törik el. Először ezeket kell megvizsgálni.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2013
(#) viewsmart hozzászólása Feb 10, 2013 /
 
segitsegre van szuksegem
van fiat punto 1.2 16v 00 kiadas!a muszerfalamon kivillant az ABS hibajelzo
mit kell ilyenkor tennem?
koszonom szepen elorre
(#) Moderátor hozzászólása viewsmart hozzászólására (») Feb 11, 2013
 
Te olvasol is, vagy csak írsz, gondolkodás nélkül?!
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2013
(#) tyutibi hozzászólása Feb 16, 2013 /
 
Hali!Fiat tipomnak nincs szikrája a trafohoz 4kábel megy le egyben van áram nem tUDom ez igy jó-e?A trafoból nem jön ki szikra

Ez nem chat, MSN, Skype! Tessék normálisan írni!
Frankye
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
(#) devid25 hozzászólása Feb 27, 2013 /
 
sziasztok valaki tudna segíteni van egy problémám van 1 fiát marra kombim 1998 1.6 16v s és a műszerfalon világit az aksi vissza jelző és nincs töltésem mi lehet a baj:? köszi előre is segítséget üdv Dévid25
(#) zolika60 válasza devid25 hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Írtam a privátodra válasz, az Üzenetek között keresd jobb oldalt.
(#) elektrorudi válasza devid25 hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Ha egyik napról a másikra jelentkezett a probléma, akkor dióda hibára gondolnék.
(#) szikes hozzászólása Márc 17, 2013 /
 
Üdv! 2001-es Fiat Brava-mon elment a hűtés, fűtés, szellőztetés, és a külső hőmérséklet mérő. Összes biztosíték jó, relék behuznak, már félig lebontottam a műszerfalat, de semmiképp nem jövök rá a hiba okára.. egyszerűen nem kap áramot.. vkinek lenne vmi hasznos ötlete, ossza meg velem, igaz nem sokáig tart már a hideg (remélem) az ablakok párásodása (vagy az utasok felfázása) végett jo lenne ezt a hibát kiküszöbölni..
Előre köszönöm válaszaitok
Következő: »»   23 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem