Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   65 / 100
(#) Endlos válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
ez most olyan, mint amikor Mike Blewer az autókereskedőkben alkudozik )
trike építés dolga ide jöjjön, vagy moped topicba?
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2013
(#) sanykaraj válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Hát ha ilyen stílusban vezetik nem csoda ha gyorsan merül. Wartburg is eszik simán 12l ha így vezetik.
(#) zolika60 válasza Endlos hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Szerintem jöhet ide is, ha nagyobb fajta. De ha csak egy háromkerekű bringa akkor inkább oda.
(#) zolika60 válasza sanykaraj hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Csak az 1088Le meg a 600km-es hatótáv kapcsán vetettem fel, hogy vagy ez vagy az. A kettő együtt nem jön össze.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2013
(#) Endlos válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 8, 2013 /
 
értelek én, csak jól hangzott, ahogyan közeledtünk a közepéhez. )
Még mindig a Star trike-ot építem, és arra jutottam, hogy a 2400wattos villanymotoromat, amit amúgy modellezőgépekhez gyártanak nem tengelyre tenném, hanem vagy a gumiköpeny alatt a felni részt, vagy egy a küllőre helyezett rugalmas plexit hajtanék meg dörzshajtással, mint ahogy a dinamók voltak, szerintetek mennyire veszélyes az a tény, hogy az akkupakok (11,1V,2200mAh 3cellás Li-Po-ból 8párhuzamosan, és ebből a 8-as csomagból 2 sorosan, hogy kijöjjön a 24 volt) egymástól viszonylag távol vannak, tehát sok kábell használok, hogy szépen el legyenek rejtve a különböző zegzugokban, állítólag elég sok veszteség, és melegedés várható, épített-e már vki autót úgy, hogy nem együtt voltak az akkuk?
(#) borvendeg válasza Endlos hozzászólására (») Feb 8, 2013 /
 
Hello!
A szórt induktivitások fogják tönkretenni az életedet...
A vezérlő elé rengeteg kondi kell. A lehető legközelebb a G-ekhez.(Közel: miliméterekre!!!)
(#) zolika60 válasza Endlos hozzászólására (») Feb 8, 2013 /
 
A dörzshajtás nagyon veszteséges ás ahogy borvendeg kolléga írja az akkuk szanaszét pakolása sem optimális. Nem csak a szórt induktivitások, de a hosszú drótokon elfűtött energia okán sem jó ötlet. Nagy keresztmetszetű és minél rövidebb vezeték a legjobb.
(#) Endlos válasza borvendeg hozzászólására (») Feb 9, 2013 /
 
És vajon ezek az értékek mennyire számottevőek? Tehát mondjuk a szórt induktivitástól konkrétan 2 éven belül rákos sejtek keletkeznek a véremben, a sok vezetéktől pedig felére csökken a hatótávom? Százalékosan mennyire említendő? Vagy csak találtunk valami hibát, de a végcél nemessége, és szépsége nehezebb a mérlegen.
(#) szsrobert válasza Endlos hozzászólására (») Feb 9, 2013 /
 
Nagy áramerősség + hosszú vezetékek -> több energiaveszteség.
(#) borvendeg válasza Endlos hozzászólására (») Feb 9, 2013 /
 
A szórt induktivitás annyira számottevő hogy nekem sorba ütöttek át a FET-ek G-jei. Azaz az egyik G zárlatba ment leránotta a többi G-jét is és ment nyélgázon a motor. Hibás FET csere 2perc után másik ment ki...
(#) Endlos válasza borvendeg hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
akkor nem az ember egészségére káros a szórt induktivitás, azt hittem, mint a mobiltelefonoknál...
(#) mark.budai hozzászólása Feb 23, 2013 /
 
Nem tudom, volt-e már, de mindenképp érdemes megnézni. Egy t1-eshez képest nagyon jól gyorsul. Kíváncsi lennék a hatótávjára. (Amúgy nagyon szép állapotban van az egész.)
Youtube
Szerk: Megvan, 78km a hatótávja, de 70mph (112km/h) a vége. Ez azért nem rossz, bár hosszabb utakra nem éppen alkalmas.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2013
(#) zolika60 válasza mark.budai hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Szép kis autó. A sebessége nem változott az eredetihez képest, csak a hatótáv meg a csomagtartó csökkent. A nagy víz túloldalán erre átalakító kittet árulnak, a beszerelése nem nagy ügy. Sajnos nálunk nem járható ez az út.
(#) borvendeg hozzászólása Márc 1, 2013 /
 
Hello!
Szükségem lenne állítható -2/3V-tól -8V állítható feszültségre. kb 50-60mA terhelhetőséggel.
Rendelkezésre áll +14V.
LM2574-et próbáltam de nem tudtam működésre bírni.
Köszi!
(#) V L válasza EcoPityu hozzászólására (») Márc 8, 2013 /
 
Igen ez járható és olcsó út az utólagos átalakításhoz!
Egy 5KVA-t tudó pl ohmron frekiváltó az csak Kb. 150EFt amiben a zavarszűrő is benne van. Persze ez csak a mopedautó szintjét produkálná. Mégis egy SMARTfor4méretű kaszniba épített 5KVA-nyi Li akkuval épített autót, ( esetleg egy 150ccm-es négyütemű segéd generátorral felokosítva, hogy a vontatást elkerüljem ) szívesen használnék városi bevásárló autónak.
Szerintetek mennyiből lehetne kihozni?
(#) V L válasza borvendeg hozzászólására (») Márc 8, 2013 /
 
Hát pedig ehhez kell a legkevesebb alkatrész.
Ellenőrizd hogy a feedback ellenállás osztóval legyen mint a 2. ábrán, amivel a neked szükséges 11. ábra kapcsolását bővíted. A feszültséget az R2 változtatásával állíthatod.
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2013
(#) borvendeg válasza V L hozzászólására (») Márc 8, 2013 /
 
Mizután nem működött sehogyan sem így vettem traco tápokat.
Nemsokára be tudok számolni a PID hatásairól.
(#) hammer14 hozzászólása Márc 30, 2013 /
 
Sziasztok !

Régóta nincs már ide írás,de azért ha valakik rábukknak nyilván olyan emberek lesznek akik ötletet gyűjtenének. Minimális ismereteim vannak autókkal kapcsolatba mivel szerelő volnék.

Meglepően még citoren bx-en senki nem gondolkodott hogy elektromossá alakítaná,pedig szinte minden feltételnek megfelel ami tökéletes alannyá teszi. 980kg tömeg 1900köbcentis motornál. Van benne hely elől bőven, .illetve hátul semm kicsi főleg nem a kombi ! Jól fölszerelt komfortos, van belőlle még 4x4-es is. Jók a légellenállási tényezői,hóesésbe pl ha elérjük a 90-et nem kell ablakot törölni mert kikerül a hópehely. Van belőle automata váltós is !
A legfőbb előny pedig,hogy olcsó megkapható,és a futóműve mivel hidropneumatikus extra kényelmes.
(#) zolika60 válasza hammer14 hozzászólására (») Márc 30, 2013 /
 
Ha kicsit vissza olvasol, hamar rájössz miért nem gondolkodik senki sem bxben, sem semmi másban. Ugyanis forgalomba helyezni hivatalosan szinte lehetetlen, de anyagilag biztosan ráfizetéses. Viszont ha szétnézel a világban rengeteg átalakított autót láthatsz másfelé. Akár bx-et is. Itt is keresgélhetsz.
(#) borvendeg válasza hammer14 hozzászólására (») Márc 30, 2013 /
 
Hello!
980kg az RENGETEG!
4x4 mire jó egy elektromos autónál?
Légellenállási tényezővel nem nagyon kell számolni egy városi autónál.
Komfortos: Sok fogyasztó van benne ami feleslegesen fogyaszt.
Amiben te vagy a jobb:
-Automata váltónak is kell velemi hidraulika vagy egyéb aminek külön hajtást kéne csinálni.
-Hidropneumatikus futóműnek is kell valami hidraulika amit meg kell hajtani.
Ezek mind mind bonyolítják az átalakítást.
Egyedül ahely szól mellette.
(#) Chungey hozzászólása Máj 29, 2013 /
 
Sziasztok! Egy ideje elektromos autón agyalunk munkatársammal, van egy feláldozható mazda 323, bár most egy könnyebb kasztnit keresünk, mivel eddig csak egy 24V/300A/5kW targoncamotorhoz sikerült hozzájutnunk "olcsón". Ehhez már úgy látom kaphatók 100A feletti fetek elég jó áron, de a dolgot továbbgondolva, sok áram sok veszteség, kommutátorkopás stb. miatt BLDC felé nézelődünk. Ezek is elég borsos áron vannak, így az lenne a kérdésem, az a felvetés hogy pl. a hátsó dobféket leszerelve a kerékagyra feltenni egy állórészt tekercsekkel, a felnibe pedig egy betétgyűrűt tenni mágnessel. Kicsit nagyobb biztonsági légréssel az erőhatások miatt.
A súly nem lényeg csak max 45km/h a cél, nem rázódna szét, nagyon Az állórész vasmagját lemezekből lézerrel kivágva le lehet gyártani? Ha nem akkor felejtős az egész...
(#) borvendeg válasza Chungey hozzászólására (») Máj 29, 2013 /
 
Hello!
Akármilyen rossz hatásfokú gyári motort használsz is, szerintem az is jobb lesz egy házi gyártású motornál. Egy gyári motornál komoly mérések vannak a háttérben.
Inkább az e-car kites megoldást kellene megnéznetek.
Az is gond a megoldásotokkal, hogy a légrés nő akkor csökken a hatásfok illetve oda bekaphat bármilyen kavicsot ilyesmit.
üdv.:Matyko
(#) zolika60 válasza Chungey hozzászólására (») Máj 29, 2013 /
 
Ilyen egy gyári megoldás. Amerikai oldalakon léteznek ilyen átalakító szettek amiket a kerékagy helyére lehet szerelni. Nálunk persze ezt sem tudod legálissá tenni értelmes áron. Kínai verzió.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2013
(#) woodoopilot hozzászólása Jún 4, 2013 /
 
Átalakítottam egy Aixam mopedautót elektromosra, ha valakit érdekel, a facebookon vannak képek róla:
https://www.facebook.com/pages/Electric-Aixam

Ez pedig egy videó a youtube-on:
http://www.youtube.com/watch?v=HRVkTELHQTQ

Jelenleg egy 2,2 kW-os 3 fázisú IMI motor hajtja a járgányt, amit egy Yaskawa V1000 frekiváltó vezérel. A max. sebesség most 100Hz-nél 50 km/h, ami éppen elég a városban, de a gyorsulás elég gyengus, mert nincs váltó a járgányban, és csak 4 kW-ig tudom túlterhelni a motort. Bár az IMI motor 27 éves, és 50 Hz-re tervezték, még egész tűrhető a fogyasztása 100 Hz-nél, kb. 2 kWh-t mutat a kijelző sík úton.
Készül az update is, vettem egy 4,7 kW-os 100 Hz-es Elte P7-es marómotort, és egy 11 kW-os Fuji Frenic Mega frekiváltót, ezzel már szerintem a gyorsulás is jó lesz, és a nagyobb motornak elvileg a hatásfoka is jobb lesz, pláne 100 Hz fölött...

Először egy kefés targonca motort építettem az Aixamba, de az sokkal többet fogyasztott, mint az AC motor...
(#) Endlos válasza woodoopilot hozzászólására (») Jún 5, 2013 /
 
Az aixam saját variátorát ha fel tudnád tenni, szerintem sokkal jobb hatásfokot érnél el, végsebesség, minden jobb lenne. Hol vetted ezt a motort?
(#) woodoopilot válasza Endlos hozzászólására (») Jún 5, 2013 /
 
Fel tudnám tenni, de nem akarom! Az egyik legjobb dolog az elektromos átépítésben, hogy végre megszabadultam a variátoroktól, Azok rettentő rossz hatásfokkal működnek, tűzforró a szíj menet közben, kopik a szíj és a tárcsa, drága hozzá az alkatrész, stb. A fix fogazottszíjas hajtással most 2 kWh körül van a fogyasztás 50 km/h sebességnél, ha variátor lenne a hajtásban, legalább 20%-al több lenne a fogyasztás. Annyit meg nem ér a jobb gyorsulás.
Ez egy közönséges 3 fázisú kalickás IMI motor, a vaterán vettem 16e Ft-ért.
De van már egy 4,7 kW-os 100 Hz-es Elte marómotorom, azzal már jó lesz a gyorsulás is...
(#) zolika60 válasza woodoopilot hozzászólására (») Jún 5, 2013 /
 
Még néhány százalékot javulhatna a hatásfokod, ha a difit közvetlenül hajtanád meg a bordásszíj kihagyásával.
(#) woodoopilot válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 5, 2013 /
 
A mopedautókban az irányváltó.difi egységet egy variátor szíj hajtja meg, nem nagyon lehetne pl. egy csillagbetétes tengelykapcsolóval összekötni a motor és a váltó tengelyét. Annyira keskeny a motortér, hogy nem is igen férne el a motor a difi mellett. Nézegettem maruti és daewo tico váltókat, azoknál nem lenne nehéz összeépíteni a váltót és a motort, de nem férnek el, és a féltengelyeket is faricskálni kellene.
Egy kispolszki váltóval egybeépítve éppen beférne a 4,7 kW-os marómotorom, de kispolszkiban a kocsi hosszában van a motor, ezért van egy kúpos fogaskerékpár a váltóban, de szerintem annak rosszabb a hatásfoka, mint a fogazottszíjnak...
(#) KTobi válasza woodoopilot hozzászólására (») Jún 5, 2013 /
 
Idézet:
„egy kúpos fogaskerékpár”
Ez ha szükséges akkor legyen a differenciálon, szerintem.
(#) Endlos válasza woodoopilot hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Azzal egyet értek, hogy minden köztes súrlódó alkatrésszel romlik az összes hatásfok (gépjármű technikus vagyok) viszont ha az áttételt fokozatmentesen változtatja valami, azzal a villanymotor fogyasztásán csökkentesz, a gyorsulásod, és a végsebességed is javul. Feltételezzük, hogy a variátor jó állapotú. Szerintem a mínusz 5-10% amit a súrlódás elvesz kb. 35-40%, amit az áttételmódosítással javítasz. Mindenképpen kipróbálnám, ha van időd, és energiád, meg türelmed hozzá.
Következő: »»   65 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem