Fórum témák
» Több friss téma |
ez most olyan, mint amikor Mike Blewer az autókereskedőkben alkudozik )
trike építés dolga ide jöjjön, vagy moped topicba? A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2013
Hát ha ilyen stílusban vezetik nem csoda ha gyorsan merül. Wartburg is eszik simán 12l ha így vezetik.
Szerintem jöhet ide is, ha nagyobb fajta. De ha csak egy háromkerekű bringa akkor inkább oda.
Csak az 1088Le meg a 600km-es hatótáv kapcsán vetettem fel, hogy vagy ez vagy az. A kettő együtt nem jön össze.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2013
értelek én, csak jól hangzott, ahogyan közeledtünk a közepéhez. )
Még mindig a Star trike-ot építem, és arra jutottam, hogy a 2400wattos villanymotoromat, amit amúgy modellezőgépekhez gyártanak nem tengelyre tenném, hanem vagy a gumiköpeny alatt a felni részt, vagy egy a küllőre helyezett rugalmas plexit hajtanék meg dörzshajtással, mint ahogy a dinamók voltak, szerintetek mennyire veszélyes az a tény, hogy az akkupakok (11,1V,2200mAh 3cellás Li-Po-ból 8párhuzamosan, és ebből a 8-as csomagból 2 sorosan, hogy kijöjjön a 24 volt) egymástól viszonylag távol vannak, tehát sok kábell használok, hogy szépen el legyenek rejtve a különböző zegzugokban, állítólag elég sok veszteség, és melegedés várható, épített-e már vki autót úgy, hogy nem együtt voltak az akkuk?
Hello!
A szórt induktivitások fogják tönkretenni az életedet... A vezérlő elé rengeteg kondi kell. A lehető legközelebb a G-ekhez.(Közel: miliméterekre!!!)
A dörzshajtás nagyon veszteséges ás ahogy borvendeg kolléga írja az akkuk szanaszét pakolása sem optimális. Nem csak a szórt induktivitások, de a hosszú drótokon elfűtött energia okán sem jó ötlet. Nagy keresztmetszetű és minél rövidebb vezeték a legjobb.
És vajon ezek az értékek mennyire számottevőek? Tehát mondjuk a szórt induktivitástól konkrétan 2 éven belül rákos sejtek keletkeznek a véremben, a sok vezetéktől pedig felére csökken a hatótávom? Százalékosan mennyire említendő? Vagy csak találtunk valami hibát, de a végcél nemessége, és szépsége nehezebb a mérlegen.
Nagy áramerősség + hosszú vezetékek -> több energiaveszteség.
A szórt induktivitás annyira számottevő hogy nekem sorba ütöttek át a FET-ek G-jei. Azaz az egyik G zárlatba ment leránotta a többi G-jét is és ment nyélgázon a motor. Hibás FET csere 2perc után másik ment ki...
akkor nem az ember egészségére káros a szórt induktivitás, azt hittem, mint a mobiltelefonoknál...
Nem tudom, volt-e már, de mindenképp érdemes megnézni. Egy t1-eshez képest nagyon jól gyorsul. Kíváncsi lennék a hatótávjára. (Amúgy nagyon szép állapotban van az egész.)
Youtube Szerk: Megvan, 78km a hatótávja, de 70mph (112km/h) a vége. Ez azért nem rossz, bár hosszabb utakra nem éppen alkalmas. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2013
Szép kis autó. A sebessége nem változott az eredetihez képest, csak a hatótáv meg a csomagtartó csökkent. A nagy víz túloldalán erre átalakító kittet árulnak, a beszerelése nem nagy ügy. Sajnos nálunk nem járható ez az út.
Hello!
Szükségem lenne állítható -2/3V-tól -8V állítható feszültségre. kb 50-60mA terhelhetőséggel. Rendelkezésre áll +14V. LM2574-et próbáltam de nem tudtam működésre bírni. Köszi!
Igen ez járható és olcsó út az utólagos átalakításhoz!
Egy 5KVA-t tudó pl ohmron frekiváltó az csak Kb. 150EFt amiben a zavarszűrő is benne van. Persze ez csak a mopedautó szintjét produkálná. Mégis egy SMARTfor4méretű kaszniba épített 5KVA-nyi Li akkuval épített autót, ( esetleg egy 150ccm-es négyütemű segéd generátorral felokosítva, hogy a vontatást elkerüljem ) szívesen használnék városi bevásárló autónak. Szerintetek mennyiből lehetne kihozni?
Hát pedig ehhez kell a legkevesebb alkatrész.
Ellenőrizd hogy a feedback ellenállás osztóval legyen mint a 2. ábrán, amivel a neked szükséges 11. ábra kapcsolását bővíted. A feszültséget az R2 változtatásával állíthatod. A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2013
Mizután nem működött sehogyan sem így vettem traco tápokat.
Nemsokára be tudok számolni a PID hatásairól.
Sziasztok !
Régóta nincs már ide írás,de azért ha valakik rábukknak nyilván olyan emberek lesznek akik ötletet gyűjtenének. Minimális ismereteim vannak autókkal kapcsolatba mivel szerelő volnék. Meglepően még citoren bx-en senki nem gondolkodott hogy elektromossá alakítaná,pedig szinte minden feltételnek megfelel ami tökéletes alannyá teszi. 980kg tömeg 1900köbcentis motornál. Van benne hely elől bőven, .illetve hátul semm kicsi főleg nem a kombi ! Jól fölszerelt komfortos, van belőlle még 4x4-es is. Jók a légellenállási tényezői,hóesésbe pl ha elérjük a 90-et nem kell ablakot törölni mert kikerül a hópehely. Van belőle automata váltós is ! A legfőbb előny pedig,hogy olcsó megkapható,és a futóműve mivel hidropneumatikus extra kényelmes.
Ha kicsit vissza olvasol, hamar rájössz miért nem gondolkodik senki sem bxben, sem semmi másban. Ugyanis forgalomba helyezni hivatalosan szinte lehetetlen, de anyagilag biztosan ráfizetéses. Viszont ha szétnézel a világban rengeteg átalakított autót láthatsz másfelé. Akár bx-et is. Itt is keresgélhetsz.
Hello!
980kg az RENGETEG! 4x4 mire jó egy elektromos autónál? Légellenállási tényezővel nem nagyon kell számolni egy városi autónál. Komfortos: Sok fogyasztó van benne ami feleslegesen fogyaszt. Amiben te vagy a jobb: -Automata váltónak is kell velemi hidraulika vagy egyéb aminek külön hajtást kéne csinálni. -Hidropneumatikus futóműnek is kell valami hidraulika amit meg kell hajtani. Ezek mind mind bonyolítják az átalakítást. Egyedül ahely szól mellette.
Sziasztok! Egy ideje elektromos autón agyalunk munkatársammal, van egy feláldozható mazda 323, bár most egy könnyebb kasztnit keresünk, mivel eddig csak egy 24V/300A/5kW targoncamotorhoz sikerült hozzájutnunk "olcsón". Ehhez már úgy látom kaphatók 100A feletti fetek elég jó áron, de a dolgot továbbgondolva, sok áram sok veszteség, kommutátorkopás stb. miatt BLDC felé nézelődünk. Ezek is elég borsos áron vannak, így az lenne a kérdésem, az a felvetés hogy pl. a hátsó dobféket leszerelve a kerékagyra feltenni egy állórészt tekercsekkel, a felnibe pedig egy betétgyűrűt tenni mágnessel. Kicsit nagyobb biztonsági légréssel az erőhatások miatt.
A súly nem lényeg csak max 45km/h a cél, nem rázódna szét, nagyon Az állórész vasmagját lemezekből lézerrel kivágva le lehet gyártani? Ha nem akkor felejtős az egész...
Hello!
Akármilyen rossz hatásfokú gyári motort használsz is, szerintem az is jobb lesz egy házi gyártású motornál. Egy gyári motornál komoly mérések vannak a háttérben. Inkább az e-car kites megoldást kellene megnéznetek. Az is gond a megoldásotokkal, hogy a légrés nő akkor csökken a hatásfok illetve oda bekaphat bármilyen kavicsot ilyesmit. üdv.:Matyko
Ilyen egy gyári megoldás. Amerikai oldalakon léteznek ilyen átalakító szettek amiket a kerékagy helyére lehet szerelni. Nálunk persze ezt sem tudod legálissá tenni értelmes áron. Kínai verzió.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2013
Átalakítottam egy Aixam mopedautót elektromosra, ha valakit érdekel, a facebookon vannak képek róla:
https://www.facebook.com/pages/Electric-Aixam Ez pedig egy videó a youtube-on: http://www.youtube.com/watch?v=HRVkTELHQTQ Jelenleg egy 2,2 kW-os 3 fázisú IMI motor hajtja a járgányt, amit egy Yaskawa V1000 frekiváltó vezérel. A max. sebesség most 100Hz-nél 50 km/h, ami éppen elég a városban, de a gyorsulás elég gyengus, mert nincs váltó a járgányban, és csak 4 kW-ig tudom túlterhelni a motort. Bár az IMI motor 27 éves, és 50 Hz-re tervezték, még egész tűrhető a fogyasztása 100 Hz-nél, kb. 2 kWh-t mutat a kijelző sík úton. Készül az update is, vettem egy 4,7 kW-os 100 Hz-es Elte P7-es marómotort, és egy 11 kW-os Fuji Frenic Mega frekiváltót, ezzel már szerintem a gyorsulás is jó lesz, és a nagyobb motornak elvileg a hatásfoka is jobb lesz, pláne 100 Hz fölött... Először egy kefés targonca motort építettem az Aixamba, de az sokkal többet fogyasztott, mint az AC motor...
Az aixam saját variátorát ha fel tudnád tenni, szerintem sokkal jobb hatásfokot érnél el, végsebesség, minden jobb lenne. Hol vetted ezt a motort?
Fel tudnám tenni, de nem akarom! Az egyik legjobb dolog az elektromos átépítésben, hogy végre megszabadultam a variátoroktól, Azok rettentő rossz hatásfokkal működnek, tűzforró a szíj menet közben, kopik a szíj és a tárcsa, drága hozzá az alkatrész, stb. A fix fogazottszíjas hajtással most 2 kWh körül van a fogyasztás 50 km/h sebességnél, ha variátor lenne a hajtásban, legalább 20%-al több lenne a fogyasztás. Annyit meg nem ér a jobb gyorsulás.
Ez egy közönséges 3 fázisú kalickás IMI motor, a vaterán vettem 16e Ft-ért. De van már egy 4,7 kW-os 100 Hz-es Elte marómotorom, azzal már jó lesz a gyorsulás is...
Még néhány százalékot javulhatna a hatásfokod, ha a difit közvetlenül hajtanád meg a bordásszíj kihagyásával.
A mopedautókban az irányváltó.difi egységet egy variátor szíj hajtja meg, nem nagyon lehetne pl. egy csillagbetétes tengelykapcsolóval összekötni a motor és a váltó tengelyét. Annyira keskeny a motortér, hogy nem is igen férne el a motor a difi mellett. Nézegettem maruti és daewo tico váltókat, azoknál nem lenne nehéz összeépíteni a váltót és a motort, de nem férnek el, és a féltengelyeket is faricskálni kellene.
Egy kispolszki váltóval egybeépítve éppen beférne a 4,7 kW-os marómotorom, de kispolszkiban a kocsi hosszában van a motor, ezért van egy kúpos fogaskerékpár a váltóban, de szerintem annak rosszabb a hatásfoka, mint a fogazottszíjnak...
Idézet: Ez ha szükséges akkor legyen a differenciálon, szerintem. „egy kúpos fogaskerékpár”
Azzal egyet értek, hogy minden köztes súrlódó alkatrésszel romlik az összes hatásfok (gépjármű technikus vagyok) viszont ha az áttételt fokozatmentesen változtatja valami, azzal a villanymotor fogyasztásán csökkentesz, a gyorsulásod, és a végsebességed is javul. Feltételezzük, hogy a variátor jó állapotú. Szerintem a mínusz 5-10% amit a súrlódás elvesz kb. 35-40%, amit az áttételmódosítással javítasz. Mindenképpen kipróbálnám, ha van időd, és energiád, meg türelmed hozzá.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |