Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép kompresszor
 
Témaindító: niedziela, idő: Ápr 25, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   14 / 40
(#) mindenes válasza spicceshorgasz hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Szia! A választ itt találod és itt.Üdv!
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2013
(#) waryou hozzászólása Feb 26, 2013 /
 
Sziasztok,

tud-e valaki segíteni?
Van egy Gorenje hűtőnk, ami úgy döntött, hogy nem hűt. Leolvasztás megtörtént, továbbra sem hűt.
Viszont, bekapcsolásnál a belső világítás beremeg (mintha elindulna kompresszor), a kompresszornak nagyon halk hangja van, de mégsem hűt, csak forrósodik.

Ötlet, megoldás? Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2013
(#) proba válasza waryou hozzászólására (») Feb 26, 2013 / 1
 
A hűtés második feltétele a gáz megléte.Ennek hiányában is szünetelteti a hűtést.
(#) waryou válasza proba hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Aha. Tehát akkor a gáz hiánya okozhatja a melegedést?
(#) orbantamas hozzászólása Feb 28, 2013 /
 
Nekem a kompresszornál az volt a bajom hogy beindult 1 félperc mulva leállt aztán így tovább. De bekötöttem kondival és azóta jó.
(#) Urbiferi hozzászólása Márc 4, 2013 /
 
Sziasztok! Egy airbrush festőpisztolyhoz készítettem egy kb. 6 literes tartályt nyomásmérő órával, kondenzvíz leeresztővel, felülről egy golyóscsappal, ebből ágazik le a pisztoly- és a kompresszor csatlakozója. Az utóbbi csonkja egy motorszelep, így ez visszacsapó és "gyorscsatlakozó" is egyben. Ezt csak a teljesség kedvéért. Amiért viszont írok, az az, hogy mit érdemes tennem a hűtőgép kompresszorom minél hosszabb élettartamáért. A szívó oldalra teszek egy levegőszűrőt a nyomóra pedig tegyek egy olajleválasztót? Az ebben összegyűlt anyagot érdemes-, vagy egyáltalán lehetséges visszatölteni? Itt olvastam, hogy indításnál nem lehet nyomáskülönbség a két oldal között, tehát minden indításnál le kell oldanom a tartályról a kompresszort? Van otthon egy ezer éves Lehel kompresszorom, erről fújom a bringákat, de ezt soha nem tartottam be és vagy 15 éve működik, igaz már a végét járja, de már többszörösen kiszolgált. Mellékelek a kompresszoromról képeket, ezt kellene elindítanom, nem tudom, mit hova kössek elektromosan ill. pneumatikusan (ha van egyáltalán ilyen kifejezés ). Mivel a tartály nem túl nagy így sűrűn kellene kapcsolgatnom a kompresszort, hogy egyenletesen festhessek, ez valahol 1,5-2,5 bar között van, ettől nem lesz baja? Kézi kapcsolással szeretném, nem akarok nyomáskapcsolóra költeni. Nem értek hozzá így kérlek kellő részletességgel segítsetek, köszönöm. Feri.
(#) Tomi111 válasza Urbiferi hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Üdv!

Én is használok ilyen kompresszort, de én levágtam a tetejét(körben a peremnél) és a szívócsövet kivezettem kívülre. Így nem a belső térből szív, nem hordja el az olajat(csak minimálisan). Olajnak meg motorolajat tettem bele. Az enyém gyárilag kondenzátoros indítású, relével. Ez nyomás alatt is elindul( kb 7 bar-ig szokom felnyomatni). Nyomáskapcsolót viszont tegyél rá!! Ezek a kompresszorok tudnak 20-25 bar nyomást is, elég egyszer elfelejteni és felrobban a tartály!!

Üdv! Tomi
(#) StMiklos válasza Urbiferi hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Szevasz!
A kompresszorok indítási rendszere nem egyforma. Van amelyik még kondenzátor nélkül is viszonylag rövid időn belül újraindítható, van, ahol esélyed sincs rá.
Jó lenne tudni, mi van a drótok másik végén. (Engem nem zavar)
A két középső kapocsra (most kék és fekete) küldve a 230V-ot, menni fog a kompresszor már ha jó.
Védőföldet ne feledd, a többit letakaríthatod.
Még a nagyobb (akár háromfázisú) kompresszoroknál is az újraindítást a következő módon teszik lehetővé: a kompresszor rádolgozik egy kisebb puffertérre, innen visszacsapón keresztül van a tartályra kötve. Nyomáskapcsolója a kompresszor leállításakor egy szelepet nyit és puffertérből leengedi a nyomást jellegzetes szusszanó hang kíséretében.
Újrainduláskor így a kompresszor az üres puffertartályt látja, könnyen indul, ezt feltöltve nyit a visszacsapó, tölti a nagy tartályt.
Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
(#) tibibalogh520 válasza Urbiferi hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Szia Feri!
Kezdem a legfontosabbal.:
Az általad készített tartályt, gáz halmazállapotú közeg túlnyomásos tárolására használni TILOS! Tudniillik, a túlnyomásos tartályok csak, és kizárólag domborított fenékkel lehetnek lezárva!
Az általad alkalmazott síklezárás esetén olyan feszültségek ébrednek a lezáró felületben, mely a hegesztést "játszi könnyedséggel" felszakítja...egy adott nyomás felett. Hogy ez hány bár-nál adatik meg, csak a folyadékkal végzett nyomáspróbánál derülhet ki.
Hogy miért folyadékkal végzünk nyomáspróbát, annak oka, hogy a folyadék esetén a fém csak szakad, így a "víz" csak ki ömlik, míg gáz halmazállapot esetén robban (az adott idő alatt összesűrített levegő, a másodperc tört része alatt akarja felvenni eredeti térfogatát)!
Én teszteltem régi LEHEL kompresszort, és 43 bár(!!!)-nál fogta le a motort. Természetesen megfelelő eszközökkel lett a próba végrehajtva!
Ahogyan Tomi111-is írta, nyomáskapcsoló nem árt. De ez nem véd meg a bajtól, hiszen önmagában csak egyszeres védelem, és ha elromlik, robban a tartály!
Ami viszont kötelező, az a lefúvószelep! Na ez már inkább megvéd, és nem is olyan költséges.
A tartályon lévő golyós csap, és a tartály közötti horganyzott könyök helyett tégy egy "T"-t, és abba bele tekered a lefúvószelepet. Fűtésrendszerekhez árulnak 1- x bár fixen, gyárilag beállított értékűt...nem nagy összegért. Van szabályozható is, de annak ára már komolyabb, és számodra felesleges is.
Vedd komolyan! Ha kérdésed van, szívesen válaszolunk. És jól is meg lehet csinálni nem nagy költségekbe verve magát az ember...csak kérdezni kell.
(#) Urbiferi válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Köszi a válaszokat mindenkinek!
A tartállyal kapcsolatban is köszönöm a figyelmeztetést, erre gondoltam amikor készült, de csak ezek az anyagok álltak rendelkezésemre. Egyébként NÁ 150-es acélcső, ami 5 mm körüli falvastagságú, és ugyancsak 5-ös lemezzel lett fenekelve. Egy ideje már használom, csak egy szivargyújtós autókompresszorral üzemelt, de ez nagyon hangos, meg az akku miatt is körülményes. Egyébként a nyomáspróba (másik órával) 6 bar 12 óra volt. Én max. 2,5-tel dolgozok. Egy 3 bar-os biztonsági lefúvató szelepet fogok rátenni, igazatok van nem szabad kockáztatnom. Egyébként úgy gondolom hamarabb ugrik ki a hollandi alól a motorgumi belsőből kivágott szelep, vagy durran el a festőpisztolyom 4-5 mm körüli gumicsöve, esetleg ugrik le a tömlővégről, mert a legutóbbi már megtörtént amikor zárt gömbcsap mellett ment a "pumpa" (ezek lesznek a tartalék- és a pót biztonsági berendezések a biztonsági lefúvató szelepen kívül). Félretéve a viccet tényleg nem festek 2-2,5 bar fölött. LEFÚVATÓT ÍGÉREM TESZEK.
Ezt a két nem túl minőségi képet találtam még a gépemen, remélem valamit segít. Az a réztekercs lenne a relé? Mögötte gondolom egy csatlakozó van ami a 3 tüskére van rányomva, az oldalt lévő vezeték csatlakozók mögött nem tudom mi lehet, mondjuk 1-2 pókhálón kívül.......Akkor földelés után kössem a kéket és a feketét a hálózatra és kiderül, hogy működik-e vagy sem, nyomás alatt és a nélkül. Ha nem akkor bonyolult megszögelni olyan kondenzátoros relésre? Jó lenne ha indulna nyomás alatt különben még egy motorszelepet be kell iktatnom a lefúvatáshoz, de ez körülményessé tenné. Egyébként egy Gorenje fagyasztóládából való, kivettem még a kapcsolóját is, csak a hőfokszabályzót hagytam benne meg az egyik rézcsövén lévő vaskosabb rézhengert, úgy gondoltam ezek nem kellenek nekem, az utóbbiról lövésem sincs, hogy mi lehet (ha viszont eláruljátok akkor ezt is megtanulom!!!). Mást nem láttam, hogy lenne benne.
Köszi. Feri
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
(#) tibibalogh520 válasza Urbiferi hozzászólására (») Márc 5, 2013 /
 
Szia Feri!
Áldásom nem adom a tartályodra, de ha a lezárólemez ötös, akkor bírnia kell.
Viszont a (max) 3bár-os lefúvót mindenképpen építsd rá...ahogyan írtam, a tartályra, tehát ne legyen csappal kizárható.

Ezeket a motorokat gyárilag indító relés indításra tervezték, kondenzátor nélkül, tehát nem kell hozzá kondenzátor.
Abban a nyomástartományban, ahol Te fogod használni, kényelmesen elindul nyomás alatt is! E-miatt nem kell aggódnod! A hűtőkben 10bár nagyságrendben dolgozott, ezért ott jelentkezett ez a probléma, de nálad nem fog.

A réz tekercs az valóban a gyári indítóreléje. Ezt természetesen meg kell hagynod.
A védővezetőt(földelés), és nullát(kék) bekötöd, majd a fázist rá kapcsolod arra a pontra, amely a -fotó szerint- a kék vezeték alatt van. A képről nem látom, de gondolom, hogy a fehér kábel a hálózati "zsinór". Ezt meghagyod, de a másikat egy az egyben távolítsd el. Nem is kell semmit kötnöd a helyére. Az ment a hőfokszabályozóhoz.

A vaskos rézhenger az egy szűrő volt rajta. A folyékony halmazállapotú hűtőközeget (gázt) szűrte.
A hőfok szabályozót ha kivetted volna, abból egy jó kis nyomáskapcsolót csinálhattál volna a kompresszorodhoz. Igaz, egy relével invertálni kellett volna a működését, mert pont az alacsony nyomás esetén kapcsolt volna ki. De már úgyis mindegy.
Viszont egy villanybojler hőfokszabályozójából(amelyiken van az a vékony kapilláris cső, végén azzal a vastagabb patronnal) még most is könnyedén összehozhatsz egyet. És ami jó benne, hogy a bojleréhez relé sem kell. Egy az egyben bekötheted a motor elé.
Nagyon egyszerű megcsinálni, és tökéletesen működik.
(de a lefúvó akkor is kell!).
Ha érdekel, kérdezz.
Üdv Tibi.
(#) Urbiferi válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Márc 5, 2013 /
 
Kedves Tibi!
Köszi szépen!

Mindenképpen lesz lefúvató a gcs. előtt!

Hú de jó lenne ha indulna nyomás alatt is.

Igen a fehér a hálózati kábel.

Még nem biztos, hogy veszve van az a hőfok szabályozó, csak el kell bringáznom barátnőm nagymamájához, jó eséllyel ott lesz még a fagyasztóláda és akkor kipucolom belőle. Zárójelben megjegyzem lehet, hogy egy villanybojler hőfokszabályozót is van esélyem szerezni (kb. 40%). Mindez csak hétvégén derül ki, de akkor nagyon!!!
Természetesen érdekel a nyomáskapcsoló, sőt nagyon érdekel.
Köszi. Feri.
(#) tibibalogh520 válasza Urbiferi hozzászólására (») Márc 5, 2013 /
 
Szia Feri!
Az általad elvárt 2-3 bár esetén szinte tuti, hogy be fog indulni nyomás alatt.
A hőfokszabályozó jó ha meglesz, de még jobb lenne a bojleré, mert -ahogyan írtam is-, azt nem kellene relézned.
Természetesen segítek a kivitelezés mikéntjében, de azt már inkább privátban írom meg, mert nem tartozik szorosan a topik témakörébe.
Majd meg írom privát, de ha elfelejteném nyugodtan keress.
Üdv Tibi.
(#) fano válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Márc 6, 2013 /
 
Szia!
Ha időd engedi,akkor leírhatnád, hogy is kell azt a villanybojler nyomáskapcsolót megcsinálni, valamint valóban jó a fűtéshez való lefúvó szelep? Hasonló gondokkal küzdök én is!
Köszönöm! Norbi
(#) Urbiferi válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Szia Tibi!
Meglett a fagyasztóláda hőfokkapcsolója, és sikerült egy villanybojlerét is beszerezni, valamint egy 2,5 bar-os fűtési biztonsági lefúvatószelepet is, ezek a jó hírek. A rossz pedig az, hogy nem röffent be a kompresszor. Kissé szétszedtem és szerintem a hőfokkapcsoló lehet az a fekete hengeres, szóval az elromlott, elégett a fémszál benne. Kivettem belőle és áthidaltam egy vezetékkel, de ekkor pedig levágta az automatát. Lehet, hogy rossz a motor, vagy én köthettem rosszul. Aztán megpróbáltam relé nélkül is, közvetlenül a hálózatra kötöttem a 3 tüskét a köv. képpen: földelés, majd fölülre és jobb alulra a hálózat a bal alsót pedig a mellette lévővel egy pillanatra érintettem, de megint kapcsolhattam vissza az automatát. Jól csináltam?
Köszi Feri!
(#) tibibalogh520 válasza Urbiferi hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Szia Feri!
Az a fekete hengeres a hőkioldó. A motort hivatott védeni túl áram esetén azáltal, hogy szétkapcsolja a benne lévő bimetál-os kapcsolót. ezzel megszakítva a motor áramellátását.
Mivel írod, hogy a benne lévő ellenálláshuzal meg volt szakadva, ez a motor zárlatára utal. Ezt alátámasztja az is, hogy áthidalva levágta az automatát.

Az automatának a lekapcsolását akkor sem szabadna produkálnia, ha az idítóreléje hibás lenne.
Tehát másik kompresszor után kell nézned.
(#) Urbiferi válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Köszi, akkor szerzek egy másikat. lassan kész lesz, lassan!
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2013
(#) BPityu hozzászólása Márc 15, 2013 /
 
Üdvözlöm a tagokat.
Én egy kis segìtséget szeretnék kérni , a hűtőgép kompresszor pumpa liter/ óra teljesítménye mennyi lehet.
Èn ezzel egy füst fùjot készítenék.ha tud minimum 200L/ h levegőt nyomni.
Előre is köszönöm a vàlaszt.
(#) zolika60 válasza BPityu hozzászólására (») Márc 15, 2013 /
 
A pontos adatokat nem tudom, de szerintem jóval többet szállít annál.
(#) T-Adee hozzászólása Márc 15, 2013 /
 
Üdv Urak!
Az alany egy Zanussi ZRC 21JB hűtő.
Nem hűt,bekapcsoláskor csak halkan-tompán búg.
Tegnap folyamatos áramkimaradások voltak egész este,nem tom.
ez összefügghet-e vele.(előtte még tökéletesen ment).
Akinek van ötlete megköszönném!
(#) StMiklos válasza BPityu hozzászólására (») Márc 15, 2013 /
 
Szevasz!
A szokásos régebbi kompresszorok elméletileg 800-1200 litert tudnak óránként ellennyomás nélkül, azaz ennyi a lökettérfogatuk.
Üdv: StMiklos
(#) fogó válasza Urbiferi hozzászólására (») Márc 15, 2013 /
 
Szia!
Én egy 1978-as orosz hűtőkompresszort használok szórópisztolyos festéshez. Mivel lakásban használom, nem építettem hozzá tartályt, biztos ami biztos.
A szívó ágára tettem egy benzinszűrőt.
A nyomó ágból akváriumi gumicsövön a levegő egy fél literes palack aljára van kifújatva az olaj és pára lecsapatása miatt. A palack felső részébe van betéve a kivezető gumicső, innen még egy benzinszűrő van bekötve. A benzinszűrő után van egy leengedő csap. A csaptól a gumicső a szórópisztolyhoz megy. A csap olyan, hogy ha kinyitom, a rajta átvezetett levegő egy részét tűszelepen a szabadba engedi, ezzel állítható be a nyomás.
A kompresszor nyomó ágából valamennyi olaj folyamatosan szivárog, kb. 2-3 köbcenti óránként.
Amikor már ujjnyi olaj áll a palack alján, azt onnan kiöntöm és fecskendővel, járó kompresszornál szép lassan a bemenő szűrőbe engedem.
A kompresszor egy óra folyamatos működés alatt felmelegszik. Nem túl forró, a kezem nem égeti, de azért ilyenkor hagyom lehűlni.
Üdv.
(#) wraith hozzászólása Márc 16, 2013 /
 
Üdv mindenkinek!

Kompresszor készítésére adtam a fejem amit hűtőgép motorjából tervezek, egy poroltó puffertartállyal visszacsapó szelep nyomáskapcsoló és a végére egy levegő előkészítő beszerelésével. Végig olvastam az elöttem álló mind a 14 oldalt de a kérdésemre nem kaptam választ vagy nem vettem észre, és így egy kérdéssel fordulok hozzátok:
Rajtahagytam a motoron azt a kis panelt ami a bimetálból és egy tekercsből áll, így a lábakat bekötve el is indul a motor és itt jön a kérdésem, mind a szívó és a nyomó ág egy a házból kijövő csőcsonkhoz van forrasztva és az a kérdésem, hogy a réz csöveket visszavághatom e teljesen a csonkokig a könnyebb és egyforma csatlakozó átmérő végett? A másik az, hogy a gáz feltöltő csonkot ami gyárilag el van lapítva és leforrasztva a vége azt visszább lehet e vágni és újra bevégelni a kompresszor esetleges meghibásodását elkerülvén. A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv wraith
(#) StMiklos válasza wraith hozzászólására (») Márc 16, 2013 / 1
 
Szevasz!
Nem tudom miért akarod tőre vágni a csonkokat, lehet rövidíteni, ha zavar. A nyomócsonk az egy cső, amely csak átbújik a kompresszorházon, belül folytatódik. A másik kettőnek nincs folytatása, belenyíinak a kompresszorházba.
Elnyomott töltőcsonk: hagyjál 15-20 mm-t, tegyél rá egy sapkát vagy dugót. Olajcseréhez szükséged lesz rá.
A "kis panelt" ne bántsd, minden azon van, ami kell, indító védelmi áramkör.

üdv: StMiklos
(#) wraith válasza StMiklos hozzászólására (») Márc 16, 2013 /
 
Köszi a gyors válaszodat StMiklos!

Igen azért akarom rövidebbre vágni, mert zavar az állásuk és útban vannak, de most már bátran darabolom őket. A panelt nem is állt szándékomban bántani, gondoltam okkal van a helyén.

Üdv wraith
(#) fongab válasza wraith hozzászólására (») Márc 16, 2013 /
 
Szia
Nekem is van egy hütőgépkompresszorból készült Kompresszor.
Ami nekem nem szinpatikus az hogy olyan nagy tartályt használsz. 1...2köbcentis dugó mire termeli fel.

A csövel kapcsolatba. Ha a kompresszorón lévő gumi lábakar használod akkor mindenképpen hosszu bekötő vezetéket tennék, mert a rövid bekötővezetél, hamar el fog fáradni, és eltörik.

A vissszacsapó szelep elé nálam be lett építve egy mágnes szelep. Amikor a kompresszor leáll akkor szabadra engedi a kompresszorból a levegőt + amig a segédfázis huzva van akkor is szabadra megy. Ezt a könnyebb nyomás alatti indulás, miatt lett kialakitva.
(1bar felett, márt nehezen, vagy nem indult el a kompresszor. )

Az olajat minden képpen potold. Én 2 évig használtam permetező gép tartályát pumpáltam fel vele. (1évbe kb. 20x ) Sajnos nem gondoltam rá, és a kompresszor, 2év után nem indult el. Sajnos, csere lett a vége. Mindenképpen legyen olajtőltő nyilás.

Részeemről, 45percnél hosszab ideig, pihenés nélkül nem használtam.

üdv.
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2013
(#) wraith válasza fongab hozzászólására (») Márc 16, 2013 /
 
Szia!

A tartály mérete nem olyan nagy max 10 L és azt elvileg pikk pakk telinyomja, meg azért is tartom lényegesnek, hogy ne fogyjon el a levegőm gyorsan. a visszacsapó szelep elé én egy légtelenítőt akarok betenni amit a nyomaskapcsolo vezérel.
(#) Urbiferi válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Márc 17, 2013 /
 
Szia Tibi!

Sikerült egy másik kompresszort szereznem, bekötöttem és tökéletesen működik!!!! Beiktattam a 2,5 bar-os fűtési biztonsági lefúvató szelepet is. Az én órám szerint bő 2 bar-nál nyit szép lassan, és ~2,15 bar fölé nem engedi a nyomást szökni. Mintha külön nekem készítették volna!
Megtennéd, hogy elküldöd a címemre a nyomásszabályozó elkészítését? A márc. 10-ei hozzászólásomnál láthatod az első és utolsó képeken a beszerzett fagyasztóláda és villanybojler hőfokkapcsolóját, remélem ezek kellenek.
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy árthat-e a kompresszornak ha nyomás alatt kapcsolom be. Ezt próbáltam és 2 bar környékén is elindul. Amennyiben viszont jelentősen növelném az élettartamát, akkor beszerelek egy szelepet amivel a nyomócsőből kiengedem a levegőt, de ezzel bonyolítanám a használhatóságot.
Fogó, az olajleválasztón én is gondolkozok, a "kiköpött" olajat egyszerűen a szívócsonkon visszatölthetem?
Köszi, Feri.
(#) djdavid hozzászólása Márc 19, 2013 /
 
segítséget szeretnék kérni sajna nem nagyon értek ehez a hűtő kompreszorokhoz de szeretnék csinálni egy olyat hogy van 1 hűtő kompresszor és öszekötöm egy fém tartállyal és ugyebár a kompresszor feltölti a tartályt pl 4 bárral és a tartály másik végén lesz egy kimenet amire pl egy festékszóró pisztolyt csatlakozok.. és ha pl a nyomás 3 bár alá csökkent akkor újra bekapcsolom a kompresszort és felnyomom a tartályt 4 bárra ,, ez az elképzelés... na most itt van nekem ez a kompresszor csak sajna nem tudom a bekötést olvasgattam de nem tudom biztosan hogy ezt a motort hogy kössem egy olyat olvastam hogy a felső kis pöcök ami kiáll arra kötöm az egyik száll vezetéket mondjuk a 0-át az alsó 2 közül az egyikre kötöm a fázist és ami kimaradt 1 pöcök ahoz kötök egy kapcsoló 1-ik vezetékét a másik vezetékét ami jön a kapcsolóból azt pedig a fázisra???
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2013
(#) wraith hozzászólása Márc 22, 2013 /
 
Sziasztok!

Egy újabb kérdésem lenne hozzátok, már majdnem kész van a kompresszor csak egy olyan probléma lépett fel, hogy a nyomáskapcsolóm ami tehermentesíteni is tud nem végzi rendesen a dolgát a ki és be táp kábel tömszelencéjénél szivárog a levegő ki a kapcsoló házból így a visszacsapó szelep nem engedi a tartályba a levegőt. Ha leveszem a tehermentesítő csövet a kapcsolóról és befogom akkor szépen el is kezdi tölteni a tartályt.
Arra gondoltam, hogy bekenem belül a kábelek tövét palma texel vagy fbs el, hogy ne engedje el a levegőt. Szerintetek működhet a dolog vagy valami más is okozhatja a problémámat?
Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv Feri
Következő: »»   14 / 40
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem