Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Rendezvény-hangosítás (PA) hangtechnikái
Témaindító: sound.man, idő: Nov 25, 2007
Témakörök:
Szerintem nézz körül a Globiznál is. Sok ismerősöm épít ilyenekből hang(falat)sugárzót, illetve náluk a kész sem horror. Én csak autós twittereket vettem - két éve mennek és egész jók az árukhoz képest. Regisztrálni kell náluk és egy rendelésnek el kell érnie a nettó 10.000 Ft-ot, de hidd el náluk könnyen összejön, mert jó kis szerszámaik is vannak.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2013
Angliából rendelnék eminence-t. Olcsóbb.
Nagyon szép és egész biztosan jó is a sugárzó, amit linkeltél. Csak piszok drága számomra. Én pénzt nem látok ebből az egészből majd, de nem is ezért csinálnám. Lehet egy mezei sal minőséggel is megfelelő lenne a hangulat, de azért annál egy fokkal komolyabbat szeretnék. kameleon2: köszi! Ezeket már láttam az mnc-nél. Stage 37983 típust néztem. Jó lenne ha tudna valaki véleményt alkotni róla. 30k az ára.
A Globiznál csak 22847 bruttó/db Nem tudom milyen lehet a hangja, nekem a fénykép alapján eltúlzottan nagynak tűnik a reflexnyílása. Ennyi levegőhöz elég kemény membrán kellene... Sajnos hallani nem hallottam.
20k körüli árával gondolom a lewitzzel van egy súlycsoportban = nem ajánlott vétel. Nem tudom akkor hogyan tovább. Nagyon az eminence delta felé áll a mérleg...
Szerintem a membrán keménységgel nincs összefüggésben. Viszont ha túl nagy átmérő van beépítve akkor hosszabb cső is kell. Ha nem suhog a cső ha jól meg van hajtva , akkor semmi értelme nagyobb átmérőt beépíteni.
Idézet: Szerintem meg ez nem hitvita, hanem tapasztalat kérdése. Sokkal dinamikusabb egy kemény membrános jól feszített rendszer. Hallgass meg egy orosz S90D-t és vesd össze a Videoton DCR3090 reflexcsöves, de puha membrános hangfalával. Ordít a különbség - sajnos az orosz konstrukció javára.Elnézést, de én a hangsugárzót itt erőltetettnek tartom, minden médiában évtizedek óta hangfalnak hívják. A hangszórót, pedig hangszórónak, a hangváltót hangváltónak. „Szerintem a membrán keménységgel nincs összefüggésben.”
Nem hitvita hanem egyszerű mérés és számolás. Nem a kérdésre válaszoltál , és nem is áll szándékomban össze összehasonlítani , mert ha akarnám meg is tudnám mérni.
Idézet: „Nem tudom milyen lehet a hangja, nekem a fénykép alapján eltúlzottan nagynak tűnik a reflexnyílása.” Én erre a nevetséges kijelentésedre válaszoltam: Idézet: „Ennyi levegőhöz elég kemény membrán kellene...”
MNC = Globiz Kft. Debrecen. Kitalált márkanév.
Stage = Kitalált paraméterek. Inkább másfelé érdemes keresni.
Te a "membrán keménysége" alapján raksz be reficsövet? Meg amúgy is miaz, hogy a membrán keménysége? Nem inkább a perem meg a pille? Ha a membrán nem merev az már régen rossz.
Nem azt mondom, hogy én mit építek be ha megfigyelted, hanem két konkrét típust adtam meg, aminél szignifikáns a különbség dinamikában és kézzel tapintható a membrán keménysége. Nem a véleményemet mondtam el, hanem azt amit tapasztaltam.
Idézet: És azt írtam, hogy szerintem, érzésre, mindenféle mérés nélkül, eltúlzottnak tűnik ekkora reflexnyílás egy ekkora membránnál - szintén egy konkrét típusnál:Stage P30 Szerintem erőtlen lehet, de az abszolút szubjektív vélemény, nem mérés. Nyilván ha valakinek van ilyen - kíváncsi lennék a szintén szubjektív véleményére, tapasztalataira. Ha majd neked is lesz szerencséd Hifi show-ra járni és belehallgatni élőben, mi is a tényleges különbség, akkor vitázhatunk érdemben is. Addig azonban nincs miről vitatkozni - amúgy pedig „orosz S90D-t és vesd össze a Videoton DCR3090” Idézet: -erről volt szó. Ehhez kapcsolódó véleményed is van? Az enyémet leírtam. „Stage 37983 típust néztem. Jó lenne ha tudna valaki véleményt alkotni róla. 30k az ára”
Meg is van a hiba.
Idézet: A hangosításba hifinek helye nincs! Arról a ládáról amiről beszélsz minek írjak véleményt? Somogyi szintű 88dB-es szóró körübelül, egy piezo magassal. Hallgassa az aki csinálta. Viszont ha majd lesz szerencséd nem Videoton-hoz és hasonló HIFI hangszórókhoz akkor van értelme folytatni a vitát szerintem. Egy hangszóró nem attól lesz jó, hogy puha vagy kemény, ha ez ilyen egyszerűen működne akkor semmilyen paraméterre nem lenne szükség. A láda építés nem érzésre megy (már aki komolyabban akarja csinálni) hanem mérésekre, paraméterekre. „Ha majd neked is lesz szerencséd Hifi show-ra járni”
Ha hiba az, hogy az ember a fülével hall, nem a műszerekkel - akkor hibás termék vagyok
Nem érted.. Itt nem az a baj, hogy fülével hall, de jót paraméterek nélkül nem tudsz, mert nem tudod merre indul milyen ládába lenne jó a hangszóró. Lehet eltalálod, lehet nem.
Értem. Valaki megkérdezi a mérnöktől hogy esni fog-e? Erre a válasz: csökkenni fog a légnyomás, miközben a pejoratív, degeneratív multifokális diktum pozitív irányba mutat, az oszcillogram pedig negatív tendenciát mutat, eközben a műszerek kilengése optimális. Én csak annyit mondtam: szerintem nem, erre megkaptam a magamét. Nem vagyunk egyformák.
Remélem nem én váltottam ki ezt? Csak annyit közöltem ha nagyobb a reflexcső átmérője akkor hosszabb is kell belőle ,ugyanahhoz a hangoláshoz. Nagyobb membránfelülethez logikusan is nagyobb átmérőjű cső dukál. Viszont az optimálisat csak méréssel és számolással lehet meghatározni. A lengőrendszer keménysége is egy mérhető paraméter , ami igencsak befolyásolja a felhasználás helyét. A jó membrán tényleg minél merevebb ,de ugyanakkor minél könnyebb is kell legyen. Ez esetben számíthatunk jó érzékenységre is.
Sziasztok!
Próbateremben szeretném az ének (3 mikrofon) és pár vonal szintű jel ( szinti, midi kontroller, ilyesmi) erősítését. Első körben keverőt és végfokot szeretnék, hangfalakat majd később. Keverőből legalább 8 sávos kellene. Kb. 50 ezret szánnék rá. Sok keresgélés után egy Behringer Xenyx 1202FX-et néztem ki. Ez szerintetek megfelelő egy kezdő zenekarnak próbára? Neten elég felemásak a vélemények. 30 körül már több helyen is találtam, van valami, ami még 50-be belefér, és érezhetően jobb a hangja/összeszerelése, esetleg többet tud? Találtam még ezt: Wharfedale R-1604, akciósan még beleférne, erről valami vélemény? Keverő mellé lenne egy kisebb végfokom, elsőnek meghallgatnám azzal, és ha kevés, akkor néznék nagyobbat. Esetleg gondoltam keverő erősítőre, akkor a keretet úgy 60-ig ki tudnám tolni, abba beleférne egy Voice Kraft SPM-8D vagy egy kicsit többért Voice Kraft AM-8500. Ezekről viszont semmilyen véleményt nem találtam, mennyire megbízhatóak? Esetleg valami más ilyen árban? A próbaterem kb 20 négyzetméter, visszhang ellen van padlószőnyeg, és kb a falak fele tojástarózott. A banda felállása: dobos, basszeros, 2 gitár, 1 ének, 2 vokál, 2 szinti,+ egykét line jel még effekteknek. A keverőbe menne az ének, a vokálok, szintik és effektek. Ehhez kb hány wattos végfok lenne optimális, úgy, hogy maradjon tartalék is?
Szia ! Csak halkan suttogom, mert megint a fejemet veszik: TV és rádió stúdióknak szállítottunk Behringert és meg voltak vele elégedve. Zenekarnál ne felejtsd ki a monitorokat sem.. Végfoknál nemcsak a teljesítmény lényeges, hanem az is mit akarsz meghajtani vele. Nem ártana tudni először, milyen hangfalakban gondolkodsz. 20m2 elég karcsú, ott 5W is jól szól már de szerintem 20-30W szinte már sok is, hacsak nem akartok füldugóban játszani.
Én is Behringer pultot és limiteres X-Overt használok, tökéletesen bevált. Első problémának én abba a pici terembe inkább a dobszerkó hangosságát vélem, ami elnyomná a többit, azaz azért kellene a sok decibel, hogy megüsse a dobszerkó szintjét a többi. Hacsak nem elektromos a dob. Aztán ott a sok gitáralap is amik nyomják a maguk wattjait. Szóval, akár az a 20-30W.is kevés lehet. De már megint wattokkal dobálózunk és a hangládák érzékenységét még nem is tudjuk.
Az én tanácsom Gberesnek, hogy kérjenek kölcsön cuccot, nézzék meg, hogy az elég-e, aztán az eldönti, hogy nagyobb kell, vagy kisebb. Kezdetnek két Reflex R-150. Az olyan 98-99 dB-es 150W/db. Ezt meghajtani egy 2*100-as (8 ohm-on) végfokkal. 30nm-es helységben, olyan 2*50W körül hajtva még simán elviselhető volt, illetve kellett ez a szint. Nekem amúgy elektromos dobom van, aminél már csak azért is kell hangerő, hogy ne a padok ütögetésének a hangját halljam.
Zenészek fordítva csinálják: vigyünk be 200W-ot - majd letekerjük... Aztán soha nem tekerik le.. De ezért szoktak például Monacor aktív hangfalakat használni...
Nincs erőltetés, illetve a hangfal elnevezés minden típusú hangsugárzóra való használata, az erőltetés. Az hogy minden médiában helytelenül hívnak hangfalnak minden nem fal rendszerű hangsugárzót, az semmit nem jelent. Pákó is celebművész a médiában, és a valóságban is az? Olvasd el a sárga mezőt, és innentől használd a helyes, szakmailag korrekt megnevezéseket.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2013
A dob nem elektromos, nagyobb helyünk meg mostanság nem lesz Most 2 db 2x12'' os házi épitésü, 4 ohmos hang(fal)sugárzó van. Nem én épitettem, wattot és más paramétereket nemtudok, csak annyit hogy ugy 15-20 kg darabja, a membrán papir. Eddig egy 30 wattos cort tranzisztoros gitárerősitőről ment, az kevés volt. Az valóban probléma, hogy ha mindent felhangositunk a dob szintjére, zajszerü lesz az egész, nehezen lehetet a szólamokat kivenni, ha meg halkabbra vesszük akkor szinte csak dob van. Erre van valami megoldás?
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2013
Nem olcsó, de a dobbőrökre lehet kapni hangtompító gumilapokat. A cintányérokra is van valamilyen hasonló trükk.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2013
Elolvastam, csak nem értek vele egyet, de úgyis kimoderáljátok, tehát mindegy. Ha így nézzük akkor a rádió is hangsugárzó, mert hangot sugároz. Sőt az adótorony is, vagy az MP3 lejátszók. Szerintem egyszerűen szamárság, de lehet, hogy már a korral jár, ha hülyeséggel találkozik az ember - felemeli a szavát és nem ért vele egyet.
Hogy értelmezési problémáid vannak, a Te magánügyed.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy használt hangsugárzó vásárlásakor mire kell figyelni? Meghallgattunk pár típust (újakat), és ez alapján szeretnék használtat venni. Az a baj, hogy pontosan nem tudom emlékezetből, hogy mennyire tér el az adott darab az új hangjától, a terem akusztikája is más, stb. A hangképe, ha ugyanazokkal a hangszórókkal van szerelve változhat elhasználódás miatt? Recsegés, stb, ezekre kellene figyelnem?
Szia!
Pontosan! Recsegés, torzítás, súrlódó hang. Szól-e mindegyik hangszóró, nem hallgat-e el néha-néha valamelyik... A hangszórók csavarjain látszik-e bontás nyomai... Ráadásul, sokszor a külső állapota is utalhat arra, hogy mennyire vigyáztak rá.
Azonkívül , a maszek és barkács nyomokat találsz akkor kerüljed messzire. Piezósat
sem vegyél! Esetleg ellenőrizheted ,hogy súrol -e valamelyik hangszóró , de azt hallani is lehet. Az sem baj ha egyszerre hallgatod a kettőt és nem tér el hangerőben , egyik sávban sem. A közepet és a magasat ki lehet hallani. Ezt normál hangerő mellett füleld.
Action2K, ptesza: értem, akkor ezekre fogok figyelni. A súrlódó hang azt úgy is lehet nézni, hogy finoman nyomom a membránt és súrlódik?
Ha pl a mély hangokat is megfelelőnek találtuk az újon és a használt ettől eltér, de nincs más hibára utaló jel és a hangszóró is megegyezik benne, akkor az csak akusztikai ok lehet?
Sziasztok! A VoiceKraft LK-688 hangsugárzón van valahol fogantyú? Egy kép lenne jó de sehol sem találtam... Esetleg van ilyen valakinek?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |