Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Üdv.
Ha mégegyszer megnyomod a pisztolyt akkor sem kapcsol ki?Azaz kétszer egymás után. Nézd meg a potika állását,mert azok is be tudnak zavarni
Érdekesek ezek a burkolat nélküli relék és úgy látom a jobb felső oldalán is volt már némi maszek bütykölés.
Akkor se kapcsol ki! ideiglenesen kikötöttem belőle a pont és a szaggatott hegesztési módot így működik rendesen!
Érdekes a relé de gyári mert nincs át forrasztgatva!
A kártya bekötési rajza fellelhető valahol? Csak azért kérdezem, mert valószínűleg a 2/4 ütem átkapcsoló vagy hiányzik, vagy rosszul van bekötve. Emiatt van ez a probléma. A másik lehetőség hogy rossz a CD4017 IC.
Hát sajnos nekem nincs meg a kártya rajza (annyit tudok róla hogy Viszék gépből való). Eddig jó volt a bekötése működöt csak kivettem a gépből mer félig fel kellet tekerni a potit hogy kezdjen szabályozni ugyan úgy kötöttem be az asztalon hogy volt és már ezt kezdte csinálni!! Jó lenne kideríteni hogy mi lett vele mert kasznis munkához kellene a pont hegesztés része!Képen bejelölöm hogy melyik alkatrészt cseréltem ki!
Az látszik a kártyán, hogy kb. a '80-as évek közepéből származó VISZÉK gyártmányú gépben lehetett. Akkor volt jellemző a VISZÉK- nél ez a fajta csatlakoztatás. Milyen gépbe tetted? Illetve az ehhez a kártyához való tolót is beleraktad a gépedbe? Ez a kérdés csak azért lényeges, mert a VISZÉK nagy előszeretettel használt 42V-os tolómotorokat, és a tolásszabályzó is ennek megfelelően volt beállítva. A tolómű motorjának illeszkedni kell a tolókártyához, csak akkor lesz korrekt a szabályzás. Ha a te tolómotorod feszültsége nem illeszkedik a kártyához, akkor előfordulhat ilyen hiba.
Sajnos a hozzá való tolómotor nincs meg egy 12 voltos ablaktörlő motort tettem bele! A panel 29 voltról megy Nem lehetne valahogy átoperálni 12 voltra?
Így már érthető a probléma. A 12V-os motor tekercs ellenállása sokkal kisebb, mint a 24V-os motoré, ez okozhat galibát a szabályozásban. Mindenképpen 24V-os motor kellene ehhez a kártyához, mert valószínűleg 12V-ról nem tudna működni normálisan. Milyen teljesítménytranzisztor van beleépítve a szabályozókörbe? Darlington vagy FET?
Próbáld lefotózni a nyákrajzát, -lehetőleg jó minőségben- és tedd fel ide. Hátha előbbre tudunk lépni a probléma megoldásban.
Hogy Darlington vagy FET aszt nem tudom bd249a tranzisztor ami a szabályzó körben van! Este fogok csinálni képeket róla! Esetleg egy 24 voltos aksis fúró motor jó lenne?
BD249 ? Akkor ne csodálkozz hogy vacakul szabályoz. Annak van talán még 5 is az erősítése. Tegyél a helyére pl. egy BDV65C-t vagy hasonló teljesítményű NPN darlington tranzisztort, és mindjárt jobb lesz.
A hangsúly a darlingtonon van. Nem csak a határáram a lényeg, hanem az erősítés is.
Aha Értem! Megpróbálok Szerezni az a baj hogy itt nálunk nincs ilyen bolt a szerelők meg nem valami segítőkészek.
De az az érdekes hogy teljesen letekert állapotba 7.3 volt van kb a feléig ennyi és a felénél meg fel ugrik 34.5 voltra! De amúgy nem a pozitív ágat kellene szabályoznia? Mert ahogy most van bekötve a negatívat szabályozza!
A szabályzó általában a test irányába szabályoz, tehát a szabályzó tranzisztor is a test ágban van. Mivel a legtöbb szabályzó PWM szabályozású, így az áramköri kialakítás egyszerűbb ha a kapcsolótranzisztor a negatív(test)ágban van.A szabályzót mindig terhelten kell mérni, akkor tudsz korrekt eredményt mérni a műszerrel. Terhelésnek 1-2 tized A már elég, ez lehet akár egy izzó is. Ha a feszültség ugrásszerűen változik, akkor az is előfordulhat hogy nem megfelelő értékű a poti amivel szabályozni akarsz. Vagy az értéke nagyobb mint amekkora optimális lenne vagy aq karakterisztikája nem lineáris hanem logaritmikus. A lineáris poti jelölése "A", a logaritmikusé "B" Neked "A" tipusú kell.
Kellemes estét kívánok mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni. A mellékelt képeken szereplő trafók közül mely lenne alkalmas egy kis co2 hegesztő építéséhez. Én porbelesre huzalhoz szeretnék építeni, de ha gázoshoz megfelelne valamelyik akkor az is jó lenne. Sok egységet beszereztem már a készülékhez,( huzaltoló, vezérlőelektronika, egyenirányító, kábel, kondik) de sajnos főtrafóhoz csak ezek állnak rendelkezésemre. Kérem aki tud ötletet adni írjon. Esetleg vasmagot is vásárolnék.. A 3 fázisú trafónak 3x3cm egy oszlop keresztmetszete. Nekem 1 fázisra kellene apróbb lemezmunkákhoz.. A nagy hipesil méreteit elírtam. 16cm széles és 13 magas.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2013
Hát Nagyából értem hogy értem hogy mit mondasz! Egyen lőre így hagyom végül is lehet vele hegeszteni 2,3,4, fokozaton jó az 1-es fokozaton magas varratot csinál! Majd ha kész lesz a 4 görgős tolómű akkor vagy veszek egy új szabályzót vagy csináltatok egyet. Amúgy Te csinálsz profi szabályzót?
A 3fázisúból még ki lehetne hozni valamit, de a másik picurka.
Gondolom, nem 50-60 A-es CO2-est szeretnél építeni. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2013
Úgy megoldható egy fázisra a 3 oszlopos, hogy középen a szekunder, a két szélső oszlopon pedig a primer helyezkedjen el? A hipersilre a katalógus 1070w-ot ír és 1,75 gerjesztést a méretei alapján(2xSG127). Időközben láttam egy "kínai" co trafót is gyárit(sajnos). 2-3 centivel kisebb a főtrafó benne mint ez a hipersil, ráadásul gusztustalanul összehegesztett EI magon van. Tudom ezt nem szabad alapul venni, ha használhatót akar építeni az ember. Köszi a választ!
LEmez munkákhoz kellene elsősorban. Arra sem nonstop üzemre csak alkalmanként... A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2013
A 3~ú, 3 oszlopost át kell lemezelni (szerkeszteni) 1~ú, 2 oszloposra. Így nagyobb magkeresztmetszetet, nagyobb teljesítményt érsz el (így se lesz nagyon sok, de lemezmunkához elég). Új csévét kell készíteni (kézügyességgel a régiekből összerakható). Amilyen drága egy trafó, megéri szenvedni vele. A huzal valószínűleg elég lesz az új trafóhoz, óvatosan bontva. Tán a szekunderhez kell másik drót.
A hypersilek magkeresztmetszetét írd még meg, hátha azokkal is lehet kezdeni valamit. (A kocka is hypersil?) A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2013
A katalógus a hipersil magra 1070w-ot ír n/1v Primer: 1, n/1v Szekunder: 1,04 és 1,75 Teslát ajánlanak gerjesztésre. Mindössze 1db hipersil és 1db 3F trafóm van csak mindegyiket oldalról is lefényképeztem.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2013
Használhatod a hiperszilt, de sokat ne várj tőle. Mint ahogy a kínai mütyürtől se.
Amint látom a kivezetéseit, azt is át kell tekercselned. A másik probléma a szabályzás. Primeren 2 szálad van, nincsenek fokozatok. Készíthetsz a primerre fázishasogatót, vagy a szekunderre vezérelt egyenirányítót, esetleg tehetsz egyenirányító után PWM-es szabályzást. 15 % bekapcsolási idő mellett tudhat 100 A-t. Ha átépíted 1 fázisúra a nagyot, kapsz 13,5 cm2-es vasmagot. A jobb helykihasználás miatt többet tudsz rátekerni, abból talán 120 A-t kihozhatsz. Írod, lemezmunkák. A Hajógyárban is lemezmunkákon dolgoztak. 25-ös lemezen. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2013
Köszi a választ! Hajókat nem szándékozok építeni Szekunder köri vezérelt egyenirányításnak mely gyakorlati megvalósítást javaslod ami bevált, mert fokozatok nem valószinű, hogy elférnének rá...? 1,5-ös huzalból van tekerve a primer a hipersilen, a szekunderen 2szálasan szintén 2x1,5mm és 2x44v-ot ad le. A 3 fázisú 1-es drótból van, de be van lakkozva ezért félő, hogy sérül a zománc és el kell dobni a huzalt... A 3f vasmagot milyen minta alapján rendezzem át 1 fázisúra? Ha lekapom a 3 tekercset akkor egy EI magnak kinéző képződmény lenne. Gondolom így viszont kicsi a keresztmetszet. Autó kasznihoz, kipufogóhoz, lábashoz, kb hány amper szükséges?
Áá.. az első képet benéztem! Annak 4x4cm a magja? Vannak itt nagyon jó szabályzó elektronikák, azokkal elérhető viszonylag jó üzemeltetés. Az áttekercselést akkor sem úszod meg. Így szabályzóval max. 50-60A vehető ki (két szekunder párhuzamosítva).
A 3~ú trafó valószínűleg I elemekből van, szétszedés után jól átrendezhető 2 oszloposra (kis puzzle gyakorlat). Valahol régebben már írtam róla. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2013
Én voltam a felületes hisz nem irtam oda, hogy egyazon trafóról van szó. Igen! Az elsőnek 4x4-es magja van.
Szerintem én néztem be, mindegy. A hypersilest akkor is át kell tekerni (a primer marad), mert magas a szekunder feszültsége. Kb. fele feszültség kell, viszont ezzel mindjárt nő a kivehető áram, akár 80-100a-re is! Ugyanazzal a dróttal, csak négy tekercsre osztva (most kettő), illetve nyolc párhuzamos szállal tekerve, egy tekercs. A helyet nagyon ki kell számolni (használni). Ha az áttekercselés mellet döntesz, tárcsás tekercselést javaslok (marha macerás, de a legjobb megoldás). Ez adná legbiztosabban az azonos feszültséget a szekunder tekercseken. Ha egymás fölé tekernéd (hengeres kivitel) őket, feszültség-különbség lenne; de leginkább hőmérséklet (a belső tekercsnek nagyon rossz lenne a hűlése).
A 3~únál nagyobb ablakkal (átpázlézva), jobban kihasználható a hely (jobb a hűlés is); némi túlgerjesztést hegesztő (szakaszos) üzemben simán elbír, akár 1.5T-t is. Így nyerhetsz két azonos teljesítményű trafót, akár párhuzamos üzemre is!
Köszi a választ! Véleményed szerint megközelítené a bóvli kategória terhelhetőségét ezen trafók valamelyikével? Igaz, amit én láttam (TIP) abban kisebb volt a trafó is pedig 140A volt ráírva. Az vigasztal, hogy talán ez is alkalmas egy barkácskategóriára. A tárcsás tekercselést sajnos nem ismerem milyen.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |