Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   1285 / 2500
(#) highand válasza Zosi hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Gyanús ez a fél volt. Reloop-nak igaza lesz, hogy a műveleti erősítő egyik bemeneti differősítő tranzisztora meghibásodott, ettől még működik a műveleti erősítő, de pontosan így, hogy fél volttal elbillenti a kimenetet.
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Vizsgáld meg T12 működését, mert gyanúsnak tartom ahogy viselkedik. A bázisán a hozzá vezetett AC miatt 0-(-2V) effektív feszültség lenne megfelelő, ezért javasoltam R50 módosítását. Az AC megszűnésekor ennek haladéktalanul fel kell ugrani +0,65V-ra és T12-nek teljesen ki kell nyitni. T12 kollektor feszültsége így nullára csökken.
A D13 LED lekapcsoláskor milyen késedelemmel reagál?
(#) reloop válasza Zosi hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Az áramkorlátozó feltétlen maradjon bent, míg a stabil működésről nem sikerült meggyőződni.
P1 állításával biztosíts egy kevés nyugalmi áramot. A 0,27 ohm ellenálláson 5-10mV essen.
(#) blasz hozzászólása Ápr 11, 2013 /
 
Sziasztok átnéznétek hogy jó e?Csak ez a képem van róla.Köszi
Főleg a pf kondik jó helyen vannak e és az értékei megfelelők e.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
(#) Zosi válasza highand hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
A műveleti erősítő az a ne 5534? Mert azt már kicseréltem és így mutat fél voltot.
(#) Zosi válasza reloop hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
A P1-et hiába tekerem bárhová 0,27ohm-on 0V a feszültség.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Nos elvégeztem a méréseket a T12-es tranyon.Ha a 120k ellenállás van benne akkor a T12 bázisán -8,18V van,az AC megszünésekor felugrik +0,68V-ra,és a kollektor feszültsége nulla.Ha a 150K ellenállással csinálom ugyanezt akkor a bázison -6,08V mérhető az AC megszünése után felugrik +0,68V-ra a kollektor feszültsége ugyan ugy nulla tehát teljesen nyit a tranyó.A D13-as LED lekapcsoláskor egyből reagál kevesebb mint egy másodperc,a relé is old csak éppen csattanik egyet a szóró,Ami ugyebár nem igazán egézséges a hangszórónak!
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Milyen végfokhoz használod, hogy az közvetlen a kikapcsolás pillanatában meg tudja rántani a hangszórót? Egy normál végfok pufferei akár pár másodpercig is stabil szintem tudják tartani a kimenetett.
A beszámolód alapján a koppanásgátlón már nincs sok hangolni való.
(#) reloop válasza blasz hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Szia! Nálam nagyon nehéz kivenni az apróbb feliratokat. A képbe exportálás előtt állítsd a rajz méretéhez a munkaasztal, ne a sok felesleges fekete háttérre menjen el a képfelbontási lehetőség.
(#) reloop válasza Zosi hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
A T2 kollektor és emitter között mekkora most a feszültségkülönbség?
(#) blasz válasza reloop hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Oké megpróbálom
(#) blasz válasza reloop hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Hát elkövettem amit tudtam ennyi igy látom.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
A végfok tipusa Australian Monitor Sy 800v.Ez eredendően egy gyárilag 100voltos erősítő de mivel a panelek amik benne vannak azok a gyárnak univerzális paneljai mert használják sima erősítőként is illetve van isma végfokjuk amihez irják hogy trafó alkalmazásával használható 100voltos rendszerbe,ezért kivettem belőle a kimeneti toroidokat,és tökéletesen müködik is csak igy nincs rajta védelem ezért gondoltam kéne bele valami.Építettem már ebből a védelemből másik végekhez is már 6 darabot de ott a táp +-56V illetve +-60V mit ami a kapcsolás is eredetileg.Azoknak semmi bajuk azonnal kapcsolnak nincs pukk meg semmi csak amint irtam a LED-ek halványan világítanak azoknál is de az annyira nem is zavar viszon ennél ez a csattanás aggaszt egy kicsit mert a fő cél pont ennek az orvoslása lett volna mert valami védelem van benne gyárilag de nem vágom teljesen hogy hogy mert mint irtam a panel kimenete nincs sehova se kötve csak egy panelre amin kettő 4700uf meg két 100R ellenállás és megy a kimeneti toroidhoz és ugye a toroid ment a csatlakozokra.Remélem érthető,de azért csatolok egy képet a belsejéről.
(#) Zosi válasza reloop hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
4,65V
(#) reloop válasza Zosi hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Az sajnos irreálisan magas érték, ki kell vizsgálni az okát. Mérd meg kérlek a T6 és a T7 tranzisztoron is a bázis és az emitter közötti feszültséget, melyek 0,6-0,7V esetén elfogadhatóak. Ugyancsak ellenőrizendő, hogy az R18, R19 ellenállások épek-e, rajtuk számottevő feszültség nem eshet. A végtranzisztorokon a bázis-emitter feszültség 0,4-0,6V körül kéne legyen, de mivel a 0,27 ohm-on nem folyik áram ott is lehet valami disznóság.
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
A kép arról tanúskodik, hogy az erősítőben van rendes pufferállomány. A kikapcsolási tranziens oka tovább kell keresendő. A koppanás megjelenésének idejéből lehet-e ara következtetni, hogy esetleg a hálózati kapcsoló érintkezői között húzott ív okozhatja? A kapcsolás pillanatában dördülnek-e a hangszórók?
(#) reloop válasza blasz hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
A munkalap szélességéből nem vettél el, nálam az olvashatóság nem javult. A végtranzisztor meghajtók úgy látom kaptak kollektor bázis kapacitást valamilyen okból.
Ezzel a tranzisztorkészlettel és topológiával van egy kitaposott ösvény az ST151 témában, keresd Koncsar kollégát. Bővebben: Link
(#) nagysasy válasza reloop hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
A panel egyáltalán nem csinál semmit? Ez melyik pa300as panel?
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Igen úgy tűnik hogy a kapcsoló okozza.De nem igen értem az egészet mert egy áramkörös a kapcsoló és nem direktbe szakít meg egy szálat hanem úgy hogy van egy kicsi trafó benne gondolom valamiféle segédtáp és a hálózati csatlakozóról a 220-nak az egyik vezetéke a táppanelre a másik a kapcsolóra de a kapcsolóról nem egyből vissza a panelre hanem a kicsi trafóra megy és a kicsi trafó másik vezetéke megy vissza a panelre. Hát ez igy kicsit bonyolultnak hangzik,de lehet te már láttál ilyet nekem furi kissé.
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
A varázslat mögött lágyindítót vélek felfedezni. Ennek biztos jele, ha a tápfeszültség a bekapcsoláshoz képest késleltetve fut fel.
Meg kéne próbálni egy kapcsolóval párhuzamos ívoltó kondenzátort, például 10nF 400V értékben. Nem árt az x2-es kivitel, és még szintén párhuzamosan egy 1-2Mohm-os hasonló feszültségtűrésű ellenállás, hogy a kondiban ne maradhasson töltés, ha kihúzod a készüléket a konnektorból.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Ezt akkor mégegyszer.A kondit a kapcsoló két kivezetésére kell ugyebár és az ellenállást is ugyan oda?Illetve bocs a hülye kérdésér de az miféle is az az x2-es kivitel?
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Jah és még egy kérdésem lenne hogy a koppanásgátló panelbe melyik ellenállás maradjon az eredeti 120K vagy amit te mondtál 150k vagy esetleg növeljem még vagy az nem számít mert ugyebár nem annyit mértem amennyit te irtál (0-(-2)V)
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Mindkét alkatrész a kapcsolót hidalja át. A kikapcsolt állapot áramfelvétele minimális.
X osztály.
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Mivel a LED megnyugtatóan gyorsan jelez, sokat nem kell vele vacakolni. A 150k-t egyszerűen a tápfeszültségek aránya alapján számoltam a 120k-ból. Akkor lehetne egészen precízre kimunkálni, ha szkóppal figyelnéd a tranzisztor bázisán a feszültséget, és annak csúcsa üzem közben +0,2-0,3V-ot érne el. Elemi eszközökkel trimmert használva lehet a kapcsolás pontját elcsípni és ez alá méretezni az ellenállást 20%-kal, hogy egy tűrésen belüli hálózati feszültség völgy még ne aktiválja a koppanásgátlót.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Oké köszi.Hát mivel szkópom nincs igy akkor nem lesz annyira precíz ez van remélem nem lesz vele igy se gond.A kondi kérdés az már csak holnap mert nem valószínű hogy van ithol ilyenem,remélem tudok venni ilyet holnap.Addig is nagyon szépen köszönöm a segítségedet.
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 11, 2013 /
 
Biztosan fogsz találni alkatrészt.
Az erősítő a kimenő trafós életében gondolom nem volt ilyesmire kényes.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 12, 2013 /
 
Erre a kérdésre nem igen tudok válaszolni,mivel nem igen próbáltam úgy.Csak láttam egy hirdetést fent volt a belsejéről a kép aztán amit találtam erről a gyártó lapján leirást gondoltam megéri mert nagyon olcsón jutottam hozzá mondom ennyit a trafó meg a ház is megér ezért megvettem ilyen próba alapon gondoltam ha nem fog működni akkor építek bele másik panelt.Eredetileg 25ohmmal leterhelve lehetett volna használni de az okos előző tulaj 16ohm terheléssel használta és két 10ohm 5W-os ellenállás meg három 100nf-os kondi széttéget meg kicsit a panel is ,de mivel nincs ithol komolyabb műszerparkom igy teszthangszórón kipróbáltam abból van bőven(tesó hangszórógyárba melózik)ha szál hát ha száljon alapon és láss csodát tökéletesen működött nem égett el a panelba semmi más.De ahogy emlékszem a tesztelés során a trafós korábol ott nem csattant.Ráadásul volt a csávonak még egy ilyen erősítője abba is kiégette ezt a két ellenállást meg a három kondit de az meg se szólalt meg már ki is volt kapva mindkét végpanel ,de meg volt hozzá minden hát gondoltam arra is lecsapok gyorsan mivel eredetileg ugyis a házra lett volna sükségem eleve egy ezres toroid van benne meg ugye a doboz csatlakozok stb,hát elhoztam kicseréltem az emlitett marék alkatrész és teljesen jó az is nem is értem hogy hogy nem szált el még egy végtranyó se benne. A lényeg hogy szerintem nagy mákom volt a vétellel 2X375W-ot tud darabonként van benne limiter is elvileg a bemeneti panelon még a hidkapcsoló helye is meg van csak ahogy néztem némi alkatrész még kéne bele de sajnos kapcsolási rajz hijján nem tudom kigondolni de mint már mondtam mivel a cég univerzális panelokat használ és a simát lehet hidalni biztos hogy azt is meg lehetne valahogy de én már igy is HAPPY vagyok.Nem minden nap adódik ilyen jó biznisz jókor jó helyen voltam.Bocs hogy ha untattalak és nem csak a kérdésre válaszoltam.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 12, 2013 /
 
Beszereztem az alkatrészeket,bár nem volt egyszerű mert a hozzáértő eladónak lövése sem volt hogy mi az az x2 de mindegy is.Beforrasztottam a motyót és TÖKÉLETES működik frankón kikapcsolásnál nincs puffanás-csattanás!Mégyegyszer nagyon szépen köszönöm a hozzáértő segítségedet!

ui.:Arra esetleg nincs gondolatod hogy a LED-ek miért nem alszanak el teljesen,vagy ez ilyen volna alapba is?
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 12, 2013 /
 
Valószínű ok, hogy IC2 pozícióba nem LM393-ast ültettél, legalábbis az IC-nek van akkora maradékfeszültsége ami megközelíti a LED nyitóját. A LED-en feszültséget mérve erről meg is győződhetsz.
Az IC cserét el lehet kerülni ha a LED ágában elhelyezel még egy nyitó irányú diódát.
(#) Robi85 hozzászólása Ápr 12, 2013 /
 
Sziasztok.

Adott egy Kenwood RX-700-as hifi. Szeretném az erősítő részét felhasználni belőle, mert másra már nemjó. Kiszereltem már belőle a panelt és a tápegységet. A MUTE és ATT részét nem értem ami a végfokozat előtt található a bemeneten. Nekem az nemkell bele, mert egy potit raknék csak hangerőnek. És a segéd táp az kell nekem?? Bekarikáztam amire amire gondoltam.

Nagyobb méretben: Bővebben: Link
Következő: »»   1285 / 2500
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem