Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Amit multkorában javítottam erősítőt (aktív hangláda), szépen ment nálam nagy hangerőn is, viszont terepen állítólag 10perc alatt félhangerőn elhallgatott. Szétszedtem, és ellőtte mind a 4 biztijét. Az lehetséges, hogy a nyugalmi áramot túl nagyra állítottam? Szkóppal majd ránézek, csak hogy mire készüljek fel..
Ezekkel a FET-ekkel benne van a pakliban a hőre megfutási hajlam. Jó hővezetéssel kell felfogatni őket.
Nézd meg van-e köztük D-S zárlatos, ha nincs áramkorlátozóval indítsd! Állítsd a nyugalmi áramot a kézkönyve szerint.
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy párhuzamosítani esetleg lehet-e? A teljesítmény gondolom így is nőne, bár az áram többszöröződik gondolom a feszültség nem nő.
A válaszhoz konkrétan tudni kellene, milyen IC-ről van szó.
Például TDA8560Q. Egy szubot szeretnék majd hajtani vele autóban. Találtam ilyet is de szerintem ez is ilyen 20W körül ad le szerintem 4ohm-mal terhelve 14.4V-on.
Azt nem próbáltam még, de javasolni a TDA1554-et tudom erre a célra. Olcsóbb és nagyon jóhangú.
Soha nem értettem, hogy miért próbáljátok mindenáron szinezni a zenét csövekkel, vagy mostmár fetekkel, miért nem arra törekedtek, hogy azt kapjátok vissza, ami fel lett véve?
A hanganyag reprodukciója során óhatatlanul keletkeznek veszteségek. Ezek mesterséges pótlása segít az élmény visszaadásában. Például az EQ-t sem tartom ördögtől valónak, ha ésszerű célt szolgál.
A kérdésedre akkor kapsz igazán választ, ha magad is kipróbálod.
Igazából van mindkettő TDA8560Q-is összerakva meg TDA1558Q-is. Gondolkodtam még azon is, hogy sorba kötni és 4ohm-al hajtani, bár ez megint butaság, de próbálgatni csak hétvégén tudok. Gondolom ha párhuzamosítanám is akkor azonos fázisú kimeneteket kell összekötnöm, vagy ezt még nem gondoltam át.
Sziasztok! Szükségem volna egy képletre ami meghatározza a menetszámot egy passzív hangváltonak, ha nincs vasmag (műanyagra van tekerve, henger alakú), és ismerve a magasságát, a sugarát,i lletve az elérni kívánt induktivitást
Köszi!
Ha lesz időm átnézem. Gondolom egy akármilyen egyszerű zsebrádióval nem menne, de egy komolyabbal igen. Azért gondoltam, hogy jó lenne, mert van itthon egy jó hangú, bár mono Videoton rádió. (Exportra gyártott készülék, szerencsére CCIR sávos, típusa: R4902) A panelon már ott van a sztereó dekódernek a hely, de a végfokozat is mono. Ilyesmi a rádiórész az R4932-ben is. Tennék rá egy kimenetet, még a hangerőszabályzás elé, mely vonalszintű jel lenne, de még megnézem a rajzot, hogy honnan a legelőnyösebb.
Még délután ki akartam próbálni Matyus pár nappal ezelőtt megosztott ventillátor vezérlőjét, és igazából nagyon egyszerű kapcsolás és tényleg jól működik, linkelek egy pár képet a panelról, utólag is elnézést mindenkitől, de nem martam hozzá külön nyákot egy régebbi megmaradt darabot alakítottam át, csináltam videót, ha felveszed a hangot azért lehet hallani ahogy reagál a hőre a tranzisztor, csinálni is fogok belőle egy pár darabot nagyon megtetszett.Video
Sziasztok! Tranzisztoros erősítőt szeretnék építeni, és nézegetek egy leírást, ami alapján el tudnék indulni, de mielőtt elpazarolnék fölöslegesen egy fél marék alkatrészt, szeretném kikérni róla a véleményeteket.
http://mpopovics.atw.hu/erositocikk.htm Ha használható a leírás meg a kapcsolás is, abban az esetben a Zener diódás rész kihagyható, vagy módosítható esetleg 3,6V-os zenerhez, mert 2,1V-os nincs, és mostanában venni sem tudok. Nem kérek semmit, hogy számoljatok ki helyettem, csak néhány paramétert leírnék, hogy szerintetek ezekkel is élő lenne e a kapcsolás. Táp: 2x25V Kapcsolóüzemű ( Kb 200Watt ) Végtranzisztorok: BD244/BD243 vagy TIP36C/TIP35C Meghajtótranzisztorok: 2n5551 2n5401 ( ha ezek nem jók, akkor bontok valami erősítő maradványokból )
A pákás melegítéssel óvatos legyél. Régebben Én is teszteltem ilyen módon hőfokfüggő vezérléseket, de az eredmény nagyon csalóka. Azt hinné az amatőr, minden rendben, közben meg egészen más a valóság.
Nem ezt a kapcsolást akarom bántani, hanem a tesztelési módszert. Akkor jó az ilyen hűtés, ha kb. már 40°C nál megindítja a ventit (szép lassan), és kb. 60-70°C-nál már teljes fordulaton megy. Így fogod elérni, az elvárható üzemi körülményeket. Ezeket a hőfokokat ilyen módon nem tudod pákával előállítani. Ha mindenképpen pákát akarsz, akkor szereld egy kisebb bordára a tranyót, és a bordát melegítsd, és a kezeddel elleneőrizd a hőfokot (a 40-60°C-t jól tudod kézzel érzékelni, ha van egy pici rutinod benne).
Természetesen mielőtt ezt a kis nyákot megcsináltam előtte lepróbáltam egy számítógép tápból kivett hűtőbordával és tökéletesen működött, csak a videóban akartam nagyjából illusztráni hogy működik.
Üdv ezt megcsináltam én is és valóban amilyen egyszerű olyan nagyszerű.Én egy asztali lámpát tettem felé és tökéletesen mükszik.Bár én összeépítettem a koppgátlómmal .
Hmmm, lehet hogy holnap megcsinálom, úgy is marni akarok egy két panel, aztán közé rakom ezt is, ez egy jó kapcsolásnak tűnik mert nincs agyon bonyolítva.
Ha egy ventilátor forgását akarod megmutatni (akár magad érzékelni), akkor erre a legjobb módszer a papír vagy neylon csík használata. olyan hosszút (súlyút) kell a fúvó oldalra tenni, ami teljes fordulaton már erősen felemelkedik, mert ez egészen kicsi fordulaton is meg fog libbenni. Ezt használva, akár a videón is jól látszik a légáramlás intenzitása.
Légszerelve megépítettem már tök egyszerű,és megy rendesen,igaz 3 kapcsolást gyúrtam egybe, csak menni fog.
Reloop egy ilyet már kitalált a TDA7294 témájában. Az is komplett, nálam kifogástalanul megy, sőt a ventit is remekül vezérli.
Szia elhiszem de igy olcsóbb ha nem kell venni semmit hozzá.És bevallom én személy szerint kerülöm a vég IC-ket
Itt van. És fontosnak tartom, hogy csak egy 9V-os AC kell neki, tehát nem fút fölöslegesen.
Ennek semmi köze az IC-hez. Csak azért mondtam, mert ott éppen ehhez az erősítőhöz van kapcsolva (oda rajzoltam be), de természetesen bármihez lehet illeszteni. A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2013
Itt van hozzá egy terv, amiben egy megbízható relé van a hangszóróhoz.
Ez a kapcsolás szerintetek mennyire reális a hozzá tartozó adatokkal?
Ez nem a Baji féle 400w fetes?
D6, D7 és R21, R22, ezek nem kellenek bele nekem volt szép a hangja nagyon. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |