Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   155 / 344
(#) Tomi111 válasza erbe hozzászólására (») Jún 1, 2013 / 1
 
Üdv!

dobigabi képén vajon jól vannak bekötve a vezetékek a kapocslécbe? Nem kellene az egyik sort eltolni? Csak mert ha az azonos színű vezetékek egy tekercs végei, akkor csillagban semmi gond, de deltában nem fog így menni. Bár ezt egy ellenállásmérés megmondja.
(#) erbe válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Lehet, hogy igazad van. Talán a tekercselő vitt bele egy kis turpisságot. Valóban nem árt leellenőrizni.
(#) Teaway válasza erbe hozzászólására (») Jún 1, 2013 /
 
Mindenképp írd meg, hogy a tekercsek végei azonos színűek-e.
(#) Tams84 hozzászólása Jún 8, 2013 /
 
Sziasztok! Lehet hogy nem ide tartozik a kérdésem de hátha tud segíteni valaki, előre is köszönet! Van egy háromfázisú szivattyú motorom, fáziskimaradás ellen szeretném megvédeni. Adott egy ganz UA védelmi relé. Első kérdésem ennek a bekötése. A nyomáskacsoló után szeretném bekötni, hogy a kapcsoló esetleges hibája következtében fellépő fáziskimaradást is kivédje. Ha jól értelmezem akkor a motorra menő három darab fázist viszem az U,V,W bekötési pontokra. És ha minden igaz akkor 15,16,18 ra kellene egy mágneskapcsoló vezérlését bekötni de hogyan pontosan?
(#) VIM válasza Tams84 hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Szia! Az elgondolásod jó a kapcsoló bekötését illetőleg és ITT megtalálsz mindent ami még kérdéses számodra.
(#) proli007 válasza Tams84 hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Hello! Számomra cseppet érdekes, amit írsz.
- A figyelőnek, valahol a háromfázisú betápon kell lenni, tekintve hogy annak meglétét figyeli.
- Ha a motorra kötöd, akkor ott nem lesz feszültség addig, míg a mágneskapcsoló meg nem húz. Viszont pont azt fogja megakadályozni a figyelő. Vagy is hogy figyelje azt, ami még meg sincs? Ráadásul ez az egység a figyelt feszültségből táplálkozik.
- A nyomáskapcsoló, gondolom nem háromfázisú, így a mágneskapcsoló tekercsét működteti. Ha nem jó, akkor nem kapcsolja a szivattyút. De minek azt figyelni? Ha nem kapcsol, akkor sosem tudod meg, hogy kapcsolnia kellett volna, ha csak nincs még egy ami ezt figyeli, vagy redundáns kapcsoló.

Szóval valami itt nem kerek. Csak úgy tudnád a motor feszültségét figyelni, ha bekapcsoláskor egy időzítő zárná a figyelő helyett az áramkört, és amikor ez letelt és nincs meg a három fázis a motoron, bont a figyelő, ejti a mágneskapcsolót..
üdv!
(#) Tams84 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Igen ezt a logikai bukfencet én is éreztem ez kavart be. Viszont a nyomáskapcsoló háromfázisú, ez kacsolja a motort nem a mágnes kapcsoló. Viszont ebben a kapcsolóban nem bízom, mert hiába szűröm előtte a fáziskimaradást, ha pont ő okozza. Ezt valószínű csak úgy tudom megoldani, ha a fázisvédő relé után kötöm a kontaktort egy motorvédővel egybe építve, és a nyomáskapcsoló csak egy fázist kapcsolna, vagyis a kontaktort működtetné. Ez így biztosabb lenne, csak kicsit bonyolultabb.
(#) Tams84 válasza VIM hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Köszi ez tényleg haszos!
(#) proli007 válasza Tams84 hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Tekintve hogy a feszültség figyelő csak egy kisáramú relével, maximum egy fázist tud kapcsolni, mindenképpen mágneskapcsoló szükséges a három fázishoz. Ekkor viszont nincs jelentősége a nyomáskapcsoló háromfázisú képességének. Gondolom az pont abból a célból készült így, hogy ne legyen szükség külön kapcsolóelemre rajta kívül. De ha ezzel a nyomáskapcsolóval, csak egy mágneskapcsolót fogsz üzemeltetni, akkor várhatóan üzembiztonsága is nőni fog.. üdv!
(#) Tams84 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Igen én is ebben bízom. Eredetileg hosszú éveken keresztül, úgy működött a rendszer hogy hőkioldó utánna egy kontaktor és ezt vezérelte egy fázissal a nyomáskacsoló. Na ez működött amíg egyszercsak egy galamb zárlatot okozott hivatalosan az utca végi trafónál majd elment egy fázis, a szivattyú kb 10 15 másodperc alatt leégett. A hőkioldó pislogni se tudott. A motort újratekercseltettem és most viszonylag kis összegből szeretném biztonságosabbá tenni a rendszert, bár így is akad majd még veszolyforrás bőven, de ez tényleg elég banális. A hőkioldót kicserélem, mert az egyik csatlakozója azóta megégett, a kontaktor még marad és kiegészül a rendszer a fázisvédelemmel. A szivattyún lévő nyomáskapcsoló szintén új és jó minőségű de nem bízom benne annyira mint egy mágneskapcsolóban, ezért szeretném vagy kiiktatni, vagy kivédeni.
(#) proli007 válasza Tams84 hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Hello! Számomra ez a 10..15 másodperces leégés, elég varázslatosnak tűnik. Ott vagy túlfeszültségtől zárlat keletkezett, vagy a hiba előzőleg is megvolt. (Ha a "hőkioldó" alatt a motor hővédelmi eszközét érted, az miért ne működöt volna a hőre ugyan úgy, ahogy a tekercsek "működtek" rá.) Ha a nyomáskapcsoló a mágneskapcsoló működtető körében van, akkor elvileg nem okozhat gondot, legfeljebb működési hibát.
Egyébként valaha a szivattyú motorok külön kategóriát képviseltek. Tartós üzemre készültek, ellentétben az általánosan használatos társaitól és ez már a méreteiben is megnyilvánult. üdv!
(#) Szirty válasza Tams84 hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Üdv Tams84!

Idézet:
„Na ez működött amíg egyszercsak egy galamb zárlatot okozott hivatalosan az utca végi trafónál majd elment egy fázis, a szivattyú kb 10 15 másodperc alatt leégett. A hőkioldó pislogni se tudott.”


Megfelelően megválasztott és jól beállított motorvédő/hőkioldó 4-5 mp alatt garantáltan kikapcsolja a motort még jóval a leégés előtt ha túlterhelődik vagy kimarad egy fázis!

Ganz fázisfigyelőt mi isi használtunk. Egy éven belül mindegyik át lett kötve, nem működtek megfelelően illetve meghibásodtak. Belül a panelen túlmelegedés nyoma, elszenesedés látszott.
(#) Tams84 válasza Szirty hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Ez biztosan így van, elméletben, ezt a hőkioldót annó egy villanyszerelő kötötte be, 4 amperre volt állítva 1,1 kilowatt os a motor. Mondom leéget. Igazából elég sok fázisvédelmi relé van a piacon, kifejezetten motorok védelmére lehet hogy feleslegesen mert a hőkioldó is tökéletes erre a célra nem tudom. Az biztos hogy hőkioldót teszek én is plusz kipróbálom ezt a relét, nem nagy anyagi áldozat, majd megírom a tapasztalatom.
(#) maszek94 hozzászólása Jún 9, 2013 /
 
Sziasztok mesterek!

Olyan nyűgöm van hogy adott motor-firmatábla képen mellékelve-! L1-fázisú 1,5kW-os indító segédfázisú asszinkron motor 100mikros-indító kondival van szerelve,ez kompresszorhoz van,de az egy hengeres kompresszort üres (nem nyomás alatt) járatban sem képes felpörgetni,csak addig pörög amíg az indítás rajta van,utána leáll. Hajtási arány:motor/kompresszor:1-2,5 (tárcsa arány)kép erről is van,úgy tűnik ekkora áttéttel nem képes felpörögni,fontos lenne a szíjtárcsa átmérőjét a kompresszoron,vagy a motornak lehetne adni egy kis +nyomatékot?
(#) balzsi válasza Tams84 hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Nem sok egy kicsit a 4 A, egy 3 fázisú 1,1 kW-os motornak?
(#) Tams84 válasza balzsi hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Nem tudom mekkora értékre kell ezt beállítani, a motorra 3.2 amper van ráírva, most 3.3 - 4.9 es hőkioldót szereztem, megnézm 3.3 on mit reagál.
(#) lalibatyo válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Üdv
Az az áttétel még 1:2 sincs nem 1:2,5 Azt az átmérőt vedd figyelembe ahol az ékszíj fut az áttétel arányokhoz. Egyébként az egy 2800 fordulatú motor tehát túl nagy nyomatéka nincs. Célszerű lenne 1:4-1:5 ös áttételt választani hozzá. Vagy ha nagyon pörgetni akarod akkor erősebb mocit. A meglévő motorodat ha telepakolod kondival csak melegedni és leégni fog.
(#) erbe válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Az az áttétel szemre 1:1,5. Sovány. Csatlakozz az előttem hozzászólókhoz!
Az egyhengeres kompresszor egy különleges állatfaj. Rendkívül nagy nyomatékú motor kell hozzá. 1 fázisról csak nagyon kis fordulattal lehet üzembiztosan hajtani. 500-700 ford/perc.
(#) Szirty válasza Tams84 hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
Helló Tamas84!

Idézet:
„Ez biztosan így van, elméletben, ezt a hőkioldót annó egy villanyszerelő kötötte be, 4 amperre volt állítva 1,1 kilowatt os a motor. Mondom leéget.”


A gyakorlatban is így van
De mint írtam csak megfelelően megválasztott és jól beállított motorvédő/hőkioldó esetén.
Ha az 1.1kW-os motor mellé 4A-re állította, az nem megfelelő, hanem közel kétszeres értéke a szükségesnek.
(#) maszek94 válasza erbe hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
Értem
Most már így áll a dolog:az egyhengeres kompi süllyesztőbe került,kaptam egy vadi új 2 hengereset,nagyobb tárcsával,amire próbaképpen tettem még nagyobbat,így kb 500-700 ford/perc fog pörögni (ha elindítja a motor)-szerintetek jó lesz már így? Kipróbálni még nem tudtam mert ékszíjat rendelnem kellett ehhez a változathoz.
Most így néz ki:

kp3.jpg
    
(#) maszek94 válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
Annyi még lemaradt az előző válaszomból hogy hogy tudnám elérni azt hogy az indítási nyomaték erősebb legyen?-mert ha kell még hozzá kondi akkor azt meg tudom csinálni hogy leidőzíteni az indítást(hogy pl két kondi egyszerre vagy külön külön kapcsolódjon rá néhány mp-ig),mert ha felpörög akkor nagyon erős moci,mert fűrészgépen volt ezelőtt és nemigen lehetett megszorítani!
(#) Tams84 válasza Szirty hozzászólására (») Jún 11, 2013 /
 
Értem, és köszi az ifót. Akkor ezek szerint ehhez a motorhoz 2 amper körüli hőkioldót kell tenni? Mérni még nem mértem hány ampert vesz fel fázisonként, az adattáblájára 3,2 amper van írva.
(#) Szirty válasza Tams84 hozzászólására (») Jún 11, 2013 /
 
Helló Tams84!

Idézet:
„Akkor ezek szerint ehhez a motorhoz 2 amper körüli hőkioldót kell tenni?”


Mindig az adattáblán olvasható névleges adatokat kell figyelembe venni. Csak oda kell figyelni, sokszor feltüntetik 400V-os és a 230V-os áramfelvételt. Sőt újabb motorokon ezt kétszer is (50Hz-en, 60Hz-en) stb.
Tehát ha a motoron 3.2A névleges áramfelvétel van feltüntetve, ami 400V 50Hz-re vonatkozik és te is 400V 50Hz-re szeretnéd kötni, akkor olyan motorvédőt kell használni, amin ez az érték beállítható (és ezt is kell beállítani rajta).
(#) zolika60 válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 11, 2013 /
 
Van ennek témája itt. Egyébként azt gondolom, hogyha a másikhoz gyenge volt a motor ehhez is kevés lesz. Nekem egy hasonló kompresszoron 2,2Kw-os motor van az gond nélkül viszi.
(#) erbe válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 11, 2013 /
 
Ezzel szerintem már el fog menni. Sokat nem lehet javítani az indítónyomatékon, akármekkora kondit teszel rá. Legfeljebb gyorsabban leég. Egyfázisú motornál még inkább célszerű a kéthengeres kompresszor használata, mint az egyhengeres. Egyenletesebben terheli, nem rángat annyira. Az áttétellel meg illeszteni lehet a nyomatékot. Akkor érdemes még nagyobb motort tenni, ha kevés a termelt levegőmennyiség.
(#) maszek94 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 11, 2013 /
 
Persze,tudom hogy van kompresszoros téma,de engem a motor érdekelt,oda meg hiába írtam ez miatt...
(#) maszek94 válasza erbe hozzászólására (») Jún 11, 2013 /
 
Hát sajnos nem pörög fel még így se
Muszáj lesz új motort nézni,ami 3 fázisú,igaz azt is csak 1fázisról tudom táplálni,de annak nagyobb nyomatéka lesz elvileg,mert az csak fele gyorsasággal pörög mint ez.
Tényleg,ezt a motort át lehet 3fázisra tekercseltetni?(mert ugye a forgórész azonos mindnél)
(#) erbe válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 11, 2013 /
 
Ha csak egy fázisod van, miért akarod a motort áttekertetni? Azok a motorok, amiket eleve egy fázisra tekertek, ha jól méretezték (nem később tekerték át 3-ról 1-re), többet tudnak, mint ha 3 fázisút kondiznánk át. 2800-asnak mindig kisebb az indító nyomatéka, mint a lassúbb motoroknak. Nem igazán tudom, miért, az okosabbak biztos meg is tudják magyarázni. Nálam ez a tapasztalat.
(#) maszek94 válasza erbe hozzászólására (») Jún 12, 2013 /
 
Azért akarnám áttekertetni hogy nagyobb legyen a nyomatéka,mert bevallom őszintén,én 230-as motort nem láttam 1400-as fordulatszámmal,bár biztos létezik.Mert itt nekem az kellene hogy nagy nyomatékkal induljon,mert ha már pörög a motor ritka hogy valami megfogja.
(#) pucuka válasza maszek94 hozzászólására (») Jún 12, 2013 /
 
Miért ne lenne 230 V -os motor 1440 fordulattal. Csak elég ritka, mert drága. A háromfázisú motort meg egyáltalán nem biztos, hogy át lehet tekerni egyfázisúra, ugyanis eltérő a horonyszámuk, ill. ha áttekered, megeshet, hogy nehezen indul.
Következő: »»   155 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem