Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Rendezvény-hangosítás (PA) hangtechnikái
Témaindító: sound.man, idő: Nov 25, 2007
Témakörök:
Én is járok hangosítani, főként nyáron, meg turnémenedzserként is járom az országot, Egy-két helyen tényleg ilyen SAL meg MNC cuccokkal akarnak bulit csinálni, de az szörnyű mikor oda megyünk v.hova és a technika egy nagy rakás sz***.
Ha meg hangosításról van szó akkor meg PROEL vagy DYNACORD ezek már azért tudnak szólni. Csináltunk már olyat azzal a sráccal hogy kipakoltuk a full motyót ami ált oldalanként 4Db PROEL mély 1600W, 12Db PROEL TFL 800W, fölé meg a magasok, kontrolnak pedig 7Db 600W-os PROEL TFL, PROEL végfokkal vannak hajtva, és mellé pedig PHONIC keverőket használunk, ezt Balatonszentgyörgyön pakoltuk ki. Ezen a oldalon megtaláltok minden infót a hangosítás fül alatt, még képek is vannak a cuccról.
Nnna, itt van a kutya elásva:
Idézet: „nekem tökéletes” Azért ez "kicsit" erős: Idézet: A szerkó leíratát olvasván, kissé könnybelábadt a szemem. (na nem a sírástól ...bááár, az se állt távol) „Én a minőségre megyek” Lassan gondolkodom, ősszetépem a lemezbemutatói szakvizsga bizonyítványom. Éljen Marcibácsi! Ui.: azért ha belekezd a fénytechnikába, pl. robotvezérelt gyertyatartó, szóljatok!
Szia Norberto ! Rég volt már hogy hozzászóltam bármihez is,de ez kedves téma,természetesen nagy multtal.Itt az a kérdés elsősorba hogy mik az igények,én is tartottam már bulit kétes felszereléssel,osztatlan sikerrel végződött,nagyon jó volt a hangulat.Az erősítöt 2 óra alatt lapátoltam össze,még doboza sem volt.A teljesítmény megint jóű kérdés szerény véleményem szerint itt nem mindeggy hogy melyik teljesítményt emlegetjük.
Egy halovány tapasztalat nem mindeggy hol hangosítok egy tömött pincében vagy egy aulában,templomba,vagy egy sportpályán,vitatkozni ugy van értelme ugye ,hogy előrébb jussunk...
"Van egy alapvető probléma, mégpedig az amit már 25 éve mondok: a zenét nem KW-okban mérik hanem a minőségét nézik!! Akinek van rá tehetsége az szórakozzon több ezer Wattal bár nem hiszem, hogy ez a zene halgatását élvezetesebbé tenné. Másik mindenki azzal dolgozik amilyen van . Találkoztam már több millliós szerkóval és hozzá nemértő ráadásul gyökér tulajjal.".Teljesen egyetértek.Jó az mondjuk tényleg tulzás, hogy SAl meg MNC vel koncertezni diszkozni, bár a szükség néha nagy úr ezt is ell kel fogadni.SAL és MNC arra első osztályu, hogy kezdő diszkos gyerek bulizon róla, leégese stb erre első ozstályu.Aztán amikor megtanul vigyázni a rendszerre és nem utolsó sorban lesz pénze komolyabb cucrra akkor lecseréli.
Hasonlatnak szántam a "400W garázs" mondatomat, azt hittem mindenkinek érthető lesz. Na mindegy, én fenntartom hogy 600W alatt házibuliba se... Na jó, legyünk őszinték, van erősítéstartalék. Én úgy gondolom, hogy egy átlagos kultúrhelyiségbe viszont KELL MINIMUM ennyi, vagy több, ha igazán "érezhető", diszkósoknak szánt mélyet akarsz. Élőzene más, ebben nem vagyok annyira kompetens, nem fogok vitatkozni.
Idézet: „Jó az mondjuk tényleg tulzás, hogy SAl meg MNC vel koncertezni diszkozni, bár a szükség néha nagy úr ezt is ell kel fogadni.SAL és MNC arra első osztályu, hogy kezdő diszkos gyerek bulizon róla, leégese stb erre első ozstályu.Aztán amikor megtanul vigyázni a rendszerre és nem utolsó sorban lesz pénze komolyabb cucrra akkor lecseréli.” Ezzel 100%-osan egyetértek. Még mindig hangsúlyozom, hogy a topic elején csak azért emeltem fel a szavam, mert egy 400W-al meghajtott Somogyi cuccot NEM neveznék hangosításnak, közepes művelődési ház méretei mellett nézve. Tud 400W is jól szólni, jó hangnyomású hangszórókkal, én már dolgoztam pl. Storm audio ládákkal (nem egy vészes árkategória, dobozonként volt 2db 12"-es mély és egy 2"-os driver), ami ezzel is szépen szólt. Ezzel egy közepes helyen, max 100 emberig lehet hangosítani. Úgy ahogy. Számoljunk: normális láda, 99db/600W teljesítmény esetén szól ugye elméletben 126,8dB-t. Somogyi, 89dB/600W = 116,8dB. Húúúúha, nem mindegy. Még jobb példa: 2*200W 99dB-s ládákkal: 125dB. Ha Somogyiból akarsz 125dB-t kinyerni, 90dB feltételezett 1W/m hangnyomás mellett, akkor ehhez 3.000W-ra lenne elméletben szükséged. Hát ja. Ha a legjobb katalógusadatú Somogyit nézed, EMLÉKEIM SZERINT arra valami 95dB/W/m van írva. Ugyanígy 125dB hangnyomáshoz neki 1000W-ra van szüksége. Nem mindegy hogy egy 400-as, egy 1000-es, vagy ne adjIsten nagyobb végfokkal kell "etetni" a cuccot, hogy ugyanazt ahangnyomást adja. Én ezért nem merném komoly helyen bevetni. Sokat kell belőle vinni sok wattal, ami sok pénz. Inkább hajlok affelé: jó hatásfokú, környezetéhez jól illeszkedő hangsugárzó, neki megfelelő (előzőek töredéke) villamos teljesítménnyel. Súlyban sem mindegy a végfok 15 vagy 50 kiló, ugye? Nameg hogy 2-4 vagy 12 láda. Az sem.
Igy van.
Úramisten itt olyan wattokrol beszéltek hogy felse tom fogni épp ésszel
Bár nekem közöm sincs koncertekhez, diszkókhoz, max 200-250 fős "házibulikhoz". Oda elég szokott lenni kb 200Watt MNC Most gondolkodok énis valami komolyabb cuccrol, persze messze nem olyanokra amiröl itt szók voltak Én most eminence hangszórón gondolkodok méghozzá az alpha10 100Watt 97dB paraméterekkel. Bár ez kb 70%ban inkább otthoni zenehalgatásra lenne. Különben ilyenekre jó ez? Én csak jót hallok az eminencéről. Ja és minőségbe. Tehát otthoni zenehalgatásra is tökéletes attol függetlenül?
Szerintem nem lesz vele gond otthon sem. Én a bulicucc kishangfalait hajtom a PC mellé. Egy 600-as véggel panelban (nyugi, takarékon, de csak ez van).
200-250 fő és 200W? Az a buli megint nem a zenéről szól 3 ember eléáll egy 100W-os hangfalnak és kész. Azért ez már túl alacsony. A két kompakládámat önmagában max egy 40 főnak tenném ki ha azt akarnám jól szóljon. Mondjuk egy 6x10-es teremben már elveszne, oda tennék mellé még kettőt. Egy nagyobba meg már mennek a szubok ablakot rezgetni nincs mese!
BÁR (most kicsit magam ellen is beszélve) csináltam már bulit iskola nem éppen kicsi ebédlőjében kb 400W-al, mert annyi pénzért amit adtak csak két aktív ládát vittünk le. És elég volt. Úgymondom kultúrántan szólt abban az egész nagy teremben is, élvezhetően, kellően hangosan. Ha igényes akartam volna lenni, akkor teszek mellé szubot. De az nem ingyé' van
Egy főiskolás bulira meg minimum 1.5kW ami kell. A csajoknak való seggrázós RnB és hasonló zenék mélyeinek kellő intenzitású megszólaltatása eszi a wattokat, nincs mese bárki bármit is mond.
Akkor jó mert ez a hangszóró megtetszett már
Hát szeretem ha hangos a zene, de sztem túl hangos se legyen. Ez kb 80nm-en szól. Oda elég, mert annak sincs érteleme hogy 2centiröl ordibáljak a csaj vagy haver fülébe hogy megértse mitmondjak (habár az elöbbivel nem a duma a fontos ) Különben mien márkák vannak még ami hasonló az eminencehez? (tehát hogy lehet külön csak hangszórót venni mert pl. Marshallnál csak a kész dobozt lehet...) Idézet: „Különben mien márkák vannak még ami hasonló az eminencehez? (tehát hogy lehet külön csak hangszórót venni mert pl. Marshallnál csak a kész dobozt lehet...)” Reflex, Beyma, JBL, Garry.. néz be a zaj.hu-ba..
Már bocs, de nem milliókkal születtem a seggembe mint egyesek...
Köszi, mindenképp megnézem
Hát igen nekem sincs rá pont pár millió forintom :no: De érdekel a téma meg minden, de csak az marad meg hogy nézem a "nagyokat" Ami tölem kitelik, legalább valamelyik jó márkábol a legolcsóbbat megtom fizetni és ha saját kezüleg csinálom máris tudok benne gyönyörködni
Szia, nem sértésként mondom de amit mutogattál cuccot abbol a füles az ami ér valamit, a többi mind játékszer, ha 7éve dj-zel igazán vehettél volna már 2 cdj100s-t minimum, megy egy használt PIO keverőt azt pedig hiszem el hogy egy olyan fa íróasztalon nem gerjed halálra a lemezjátszó, mert szerintem ott még egy SLMKII is zengetővé.
Tényleg csak házibuliba való cucc, oda tökéletes.
Hat, h oszinte legyek semmi penzert nem adnam a Castont- t a Bheringer -ert,.. En mar 7x egettem le a vegfokot, aztan mondtam a patronnak, h adja oda valakinek jotekonysagi celbol vagy vigye haza a gyereknek minimaxot nezni, esetleg lehet, h megbirja a CartonNetwork -ot is, de vigyazzon vele!! Lehet, h egy Tom and Jerry rajzfilm mar leegeti,..
Ízlések és pofonok. Aki csak Pio-n hajlandó játszani tegye azt. Nekem semmi gondom nem volt a motyóval. Nem vagyok Pio mániás, ha ütnének sem vennék cdj100-ast, túl sablonos. A 400-as az tetszik, már benéztem magamnak a zaj honlapján Minek kéne Pio keverő? Pl. a 600-asnak kimondottan szar minősége van. És még egy nyeszlett szimmetrikus kimenet sincs rajta. Ezen legalább van, és tökéletesen jó minőségű. Nem tudom miért kell mindent fikázni! Nekem ez tetszik, erre volt anyagi keretem, és jól működik. Nem vennék csak azért márkás cuccot, hogy feszítsek vele, mikor egy helyenként gyengébb motyó is teljesíti az elvárásokat. Nem MayDay-re megyek játszani vele, hahó! Értesz gondolom.
Az Omni valóban szeret gerjedni, ezért ha olyan helyre megyünk, akkor két MK5-ös a barátunk. Vagy 2-es, szinte nincs is különbség. Ezek nem sajátok, de megkapom őket ha kell, ennyi. Viszont te sem várhatod el, hogy házibuliba ennél jobb motyót vigyek le. Hidd el ha csak egy noti lett volna, sokan azon sem lepődnek meg. Vagy vihettem volna szimplán két cd-t meg egy kétcsatis mixert. De jóbarátom a srác, így levittünk pár motyót. Ja a gerjedésre visszatérve: FinalScratch van a lemezjátszókra kötve (lásd a képen a keverő felett, gép mellett), itt nem "úgy" gerjedékeny, mintha sima lemezt tennél fel. Max a timecode jelszint csökken egy kicsit, de ettől még semmi nem mutatkozik meg a hangban. A sok cucc meg pont ezért volt ott egy házibuliban: srác cdről játszik, én meg FS-ről. Ehhez kellett a 4csatis keverő. Ohh yeah.
Behringer véget én sem vennék, sok rosszat hallottam róla.
Nos végigolvastam ezt a topic-ot és csak a hajam áll höl az itt leírt zöldségektől .
Hogy ki mit tart hangosításon jónak egyéni dolog. Van aki kis cucc jó minőséggel van aki hatalmas cucc de a minőség katasztrófa.Én már rengeteg hangosításon voltam és rengeteget csináltam is de amiket itt irkáltok ezek felelőtlen watt-dobálózások.Ha ugye mi most a hobbielektronika oldalán vagyunk akkor ne keverjük ide a profi hangosítást mert az más tészta.Szerény véleményem megvan a dologról és meg is osztom veletek ha veszitek a fáradságot és elolvassátok. Nos az erősítők eléggé érdekes pontja a dolognak de megtapasztaltam az évek során hogy házilag 150W-os erősítőt építeni ami bírja a terhelést és még hangja is van , elég nehéz és költséges dolog, ez fölött már házilag erősítőt megfelelően kivitelezni szinte lehetetlen.Hangfalat lehet venni és készíteni de csak vegyük a tényeket.A kínai csodák ilyen célra alkalmatlanok pont a kegyetlen rossz hatásfokuk miatt, mert ugye hiába pumpálok bele 100W-ot ha hangban nem hallok vissza belőle csak vagy 50-et.Ehhez már komolyabb hangszórók kellenek.Na most nézzük a minőség kérdését.Ha valaki nagyon jó hatásfokot akar akkor értelemszerű hogy az valaminek a rovására fog menni.Ez álltalában a minőség és ezt ha valaki tagadja annak gőze nincs ehhez a területhez.Persze lehet kompromisszumot kötni a kettő között de az vagy sikerül vagy nem.A minőségi zenehallgatásnál kis helyen ha lehet teljes és lineális átvitelre törekszik az építő hogy a rögzített anyagot a lehető legeredetibben visszahallja.Ellenben a pa rendszereknél mert ott ugye nagyon jó hatásfokkal kell beszórni elég nagy területet esetleg helységet amiknek sajátos mellékgangjai is lehetnek.Csak egy jóképű példa erre hogy nálunk a művház kong mint egy boroshordó, ezt kell kikorrigálni.Hallottam benne több 10millás cuccot úgy szólni hogy hányingert kaptam, de hallottam már benne házi cuccot is ami megfelelt a célnak , ezzel nem azt mondtam hogy jó volt csak megfelelt. Sőt mi több én is hangosítottam farsangi báltól kezdve koncertig benne jópárszor és nem nagy valami cuccal. Az akkori kiépítésem a következő volt: 44csatornás muszka keverő, két embermagasságú marshall +hozzájuk való csöves végfok ami 100W, egy 2x100W-os komplementeres erőgető +2 mélyláda eggyenként 40centis ukrán méllyel, és hozzá 2szélessávú ami inkább középmagas lenne szintén 2x100W-al hajtva. Na ennek örömére az eléggé instabil bejárati ajtó ami kotyogott erősen kidőlt tokostul.Csak a nagy buhanásra lettünk figyelmesek.De hogy a témánál maradjunk én ezt ahogy volt nem nevezném nagy cuccnak mégis tökéletesen elegendő volt, bár nem volt túl szép a hangja mert ki kellett korrigálni a kongását a helységnek ami elég nehéz dolog. Most igazából meg lehet kövezni az embert ilyenért de nem csak a teljesítmény a lényeg hanem az hogy az adott teljesítményt mivel hol és hogyan sugárzod ki. Viszel magaddal 10-hangfalat eggyenként 100W-al vagy viszel négy hangfalat amit hajtassz 2x600-al.Szerintetek melyik lessz jobb? Na ná hogy a több hangfal fog kijönni győztesen mert nagyobb membránfelületed fog megszólalni. De ha azt nézzül a somogyi sem olyan rossz csak tegyél 4 hangszórót a 40-centis verzióból eggy dobozba és akkor még valami hangja is lessz. A pa rendszereknél meg senki se akarjon húde nagy minőséget elérni mert lehetetlen.Egy pa erősítőnek soha sem lessz olyan átviele ami eggy szobainak megvan.Csak ha azt vesszük hogy egy hangosításnál mennyi mindenen átmegy a jel akkor már is érthető a dolog .
Amit leírtam, csak azt akartam vele bebizonyítani, hogy 2x30W-tal is le LEHET bonyolítani egy kisebb hangosítást.
De hogy ekkora fikázás, és kukacoskodás lesz belőle, erre nem számítottam. TV hangszóróval csak tesztelni szoktam, hogy szól vagy nem szól, kész. Egy új erősítőre nem a jól bevált hangfalat szoktam rakni. Az anyagiakra rátérve: nics pénz többre, nagyobbra. Ezzel azthiszem mindent megmagyaráztam. Marcibácsinak igen is nagy szerepe volt abban, hogy ez így legyen. A keverő dobozát Ő csinálta, az erősítő oldallapjait Ő vágta ki (csak én adtam le sz*rul a méreteket előfordul) A hangfalak elő és oldalapjait is Ő csinálta meg. Tudja Ő is hogy mit hogyan mert hangosított, és kiváló zenész. A hangfalat elvittük, meghalgattuk. Még Ő is rácsodálkozott mit sikerült alkotnunk. a hangja valami tünemény, és még ereje is van. Egy TDA így nem szól, az biztos. A Marcibácsi szidását nem tűröm el senkitől. A vitát ezzel lezártam.
No de terjunk vicca a temahoz es hagyuk egymas marakodasat, arra ott az OFF topik,.. Igy-is Ugy-is mindenki a sajat tapasztalataira tamaszkodik,.. Elmondjuk a velemenyeket de ne hergeljuk egymast,.. sztem,..
Nem én kezdtem, mégis én kaptam a piros 3szöget....
Ha lehet ezt a hozzaszolasodat torold,.. Ezt nem itt kene megvitatni, h ki kezdte es ki nem,.. Nem vagyunk 5evesek, ki-ki nem. En ugyan nem tudom, h miert kaptad es miert nem,.. De szerintem potyara nem adnak RGB jelolest a neved melle,.. (ha gondolod meseld el, h miert kaptad, ott az OFF topic )
ha jól emléxem néhai 70' évekbeli tanulmányaimra akkor 110dB a fájdalom küszöb.
felette már gyilkolászás
Én SEMMILYEN Behringert nem vennék.. Próbáltam már őket, kombóktól elkezdve multieffekten át a gitárokig. Szó szerint sz*r.
(Mégis kik gyártják? Hát persze, hogy a kínaiak. :yes: Felvásárolta a német céget, bár nemtudom, hogy előtte milyen minőség volt, de nem hiszem, hogy olyan jó, ha sikerült felvásárolnia a kínaiaknak "ócóér"..)
Én meg maradok a PROEL cuccnál szerintem igen ütősen szól, ha valaki volt a Somlói napokon az halhatta is. Pár kulturba meg tornaterembe már én is voltam hangosítani, pl. egy kulturba az se mindegy hogy hová teszem a ládákat, színpadra vagy elé, ég és füld a különbség, ilyen kisebb kulturokba szerintem bőven elég a 2x300Watt, vagyis nekem eddig elég volt, igaz hogy PROEL TFL ládákat vittem. De eddig a Tapolcai csarnok volt a legdurvább hagositás céljából, ott elég sokat hangosítunk és már kitaláltuk hogy hogyan tudjuk a legjobban eltüntetni a vízhangot, mivel efektekkel nem sikerült ezért variáltunk a ládák elhelyezésével, és siker lett a vége. Balatonszentgyörgyön a színpad alatt volt 4Db mély meg oldalanként kettő és nagyon vadul szólt az is. Itt megtaláljátok hogy mikkel dolgozunk, várom a véleményeket.
Nekem a Behriger Eurodesk keverői tetszenek, ugynakkor a 2x200Wattosnak "mondott" keverőerősítő na az tényleg gagyi. a 20 éves 1060as Vermonám lepipálja. Kis rockbulikon amúgy nagyon bevált cucc a Vermona, 2db 400wattos Reflexet gond nélkül kihajt a maga kis 100wattjával akár 5-6 órán keresztül folyamatosan is(karodon meg remeg az ing ). Természetesen nem ez az etalon, viszont kis, viszonylag igénytelenebb helyekre meglehetősen strapabíró megoldás, szinte lehetetlen megsütni a végfokot. Nem dícsérem a Casconét, de az iskolába nekünkis azvan a 100voltos rendszerbe, több hétig működött úgy, hogy egy helyen rövidzár volt a rendszerbe és nem szállt el, csak valami hihetetlen módon torzított de kijavítva újra működik rendesen.
Hát őszintén szólva nagyon nem örülök, hogy fórumtémát nyitott a moderátor a hozzászólásommal. uyganis ott egyáltalán nem hangtechnikilag akartam "osztani az észt", hiszen ahhoz nem értek, meg vannak is benne talán tévedések, csak azt akartam leírni, hogy szerintem a castone igenis jó végfok... Erre most mindenki hülyének néz, mert ilyeneket írtam. Egyébként azt nem tudom, honnan veszitek, hogy rossz a somogyis hangszóró ár-érték aránya.... Meg azt se értem, hogy miért kel mindent lefikázni a sárga földig, ami nem vér profi. (pl. ami nem weller vagy metcall az nem páka, vagy a somogyi az nem hangszóró, a castone peidg sz*r). hiszen nem mindenki foglalkozik professzionálisan a hangtechnikával, vagy a forrasztással. és sztem sokkal kisebb százalék az, akinek a forrasztáshoz wellerre, a hangosításhoz meg csúcsminőségű hangsugárzóra van szüksége. Sajnos szerintem az jön le az egyszerű kezdőnek, aki a HE fórumon nézelődik, hogy ha nem szánok rá 20 ezret, akkor nem is érdemes elkezdeni forrasztgatni, vagy ha nincs 1-1,5 millióm rá, akkor felejtsem el a hangosítást.... Szóval nem értem azokat, akik ezeket az átlagember számára is megfizethető cuccokat szemétnek tituláljátok. NEM SZEMÉT! csak persze sokkal rosszabb, mint a 2-3-szoros árban lévő profi cucc. de ez természetes. Ja, és legyen szíves, jelentkezzen az, aki wellerrel kezdtett forrasztani, illetve első hangosítási feladatát egy teljesen profi cuccal csinálta!
Jelentkezem No de nem azert mert ugy kezdtem ahogy irtad, hanem azert mert teljesen igazad van! Es mi van a forumtemaval? Ki nyitott mit?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |