Fórum témák
» Több friss téma |
A sós vízben nem nagyon vannak szabad elektronok... Olvasnivaló. Ferromágneses anyagoknál az örvényáramokon kívül még az átmágnesezési veszteség is hozzájárul a fűtéshez.
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2013
Most már értem. Alumínium edényt (kukta) lehet rajta használni? Az tudtommal nem ferromágneses.
Lehet, de gyengébb lesz a melegítés mértéke.
Az a tekercs nem hinném, hogy egy 35 mikronos nyáklemez rezéből jó lenne. Mint a képen is látható, kb. 2-3mm átmérőjű litze huzalból készült.
Alaposan átónoznám a vezetősávot. Ettől függetlenül lehet, hogy szigetelt rézhuzalból készítem el. Ha tömör a huzal, megfelel?
Végül is azt se nehezebb beszerezni. IGBT-t hol lehet venni?
Azt tudom, hogy mostanában minden kínai, de csak lehet rendelni valahol. Ha nincs pont ilyen IGBT, akkor milyen európai (vagy Európában kapható) típussal lehet helyettesíteni? Ezen kívül a kapcsolás amerikai, ezért 110V-ról megy. Mit kell rajta módosítani, hogy 220-230V-on lehessen használni? Jó a kadarist által linkelt oldal, részletesen leír mindent
Rengeteg anyag, ismertető van a témában és még találni is lehet ilyet, csak keresni kell. Infineon doksi.
Talán megér egy kísérletet a nyákos kivitel... Az ónozás nem javít a dolgon, nem a nagy árammal van a gond, hanem a frekvenciával. A tekercs litzehuzalból készül, olyanból, mint a CRT monitorok sorméret-beállító induktivitása.
IGBT-t érdemes megnézni EBAY-en, vagy hasonló oldalakon. Még nem rendeltem, de láttam rendszeresen, és az itthoni áraknak kb. a fele.
Örvényáram sok helyen kialakulhat, viszont az indukciós főzőlap mágneses teret hoz létre, és erre csak a ferromágneses anyagok reagálnak, a vér, aluminium nem. Tehát aluminium edény nem gyengébb hatásfokkal fog működni, hanem sehogy, ahogy az áramütéstől sem kell tartani.
Elektromos áram (fém)vezetőkben indukálódik, tehát nem csak ferromágneses anyagokban. Jól is néznénk ki, ha egy réztekercsben nem alakulna ki áram. Bővebben: Link
Igazad van, örvényáram bárhol kialakulhat, ezzel együtt a legtöbb indukciós tűzhelynél a mágneses hatás a lényeg, ami nem ferromágneses anyagok esetén nulla.
Próbáld ki, egy alumínium edény nem csak langyos lesz rajta, hanem egyáltalán picit sem melegszik fel.
Ezt a problémát a frekvencia növelésével ki lehet küszöbölni és vannak is olyan tűzhelyek, amelyek mindenféle fémedénnyel működnek.
Azért nem melegszik egyáltalán, mert az elektronikával "megmérik" az edényt és csak megfelelő fém esetén engedi rá a teljesítményt.
Én innen rendeltem Hauser IC-2009-hez, 50 nap alatt érkezett meg.
IGBT - H20R1202: http://www.aliexpress.com/snapshot/239622608.html Egyenirányító - D25xb80: http://www.aliexpress.com/snapshot/248406839.html
Kedves Forumtársak!
Sikeres javításról szeretnék beszámolni, és egy úttal megköszönném a forumtársak segítségét. 3,5 évig tökéletesen működő Hauser IC-2009 Főzőlap, bekapcsoláskor levágta a biztosítékot, azaz zárlatos lett. A forumtársak útmutatása alapján, kicseréltem 1 db IGBT - H20R1202 2,85 USD http://www.aliexpress.com/snapshot/239622608.html 1 db D15xb80 egyenirányítót D25xb80-re 3,16USD http://www.aliexpress.com/snapshot/248406839.html Összesen: 1.400 fointból megvolt az alkatrész 40 nap türelemmel + sikerélmény számomra. Szép napot! Köszönettel: Tibor
Képzeljétek, a megjavított (kondicsere) Fagor főzőlapom F5-ös hibakódot produkál. Érdekes, hogy ha a hátsó két kerámialapot bekapcsolom, akkor mennek ezek is. Hétvégén szedem szét megint.
kedves mindenki! a túlmelegedés miatti hibaüzenet okát sikerült kideríteni és mexüntetni, a hűtőventillátor nem ment....
szétszedtem, adtam a "fedőfólia" alá egy kis WD40 olajozót (ez itt nem a reklám helye!" fólia vissza és rotyogtatja a vas-wokot rendesen! pár napra rá tesóm elromlott indukciósa is hasonló kezelést kapott, azóta azzal sincs semmi gond! tehát mielőtt mindenféle bonyolult javítási-csere-kínából megrendelem megoldást keresnél próbáld ki a már bevált hagyományos eljárásokat is..... olyan ez, mint a természetgyógyászat4 szép napokat Papiking
Sziasztok!
FAGOR IFT-22-t kezdtem javítani. (nem kellett volna Az alaplapon a ~230 V "0" vezetője biztosítva van (volt) egy vélhetően smd,talán gyors alkatrésszel, a fólia oldalon beforrasztva F1 helyett. No a felszálló füst jelezte a hiba (okozat) helyét. Tudja e valaki ennek paramétereit, esetleg kapcsolási rajz?)) Előre is köszönöm az infót.
Valószínűleg nem volt ott semmi, csak egy karcsúsított (A-re méretezett) fólia szakasz. Minden teljesítmény-félvezetőt ki kell mérni, mielőtt átkötöd egy vékony szállal, vagy igazi biztosítóval!
Ha semmi zárlatos nincs, akkor még az is lehet, hogy a vezérlés hibázott egy pillanatra, valami hálózatról kapott tüske miatt...
Valóban mint írtam "okozat" volt. A temérdek áramot a zárlatos Graetz és a két zárlatos teljesítmény kapcsoló tranzisztor emésztette fel. Viszont nem szeretném sem alá sem fölé "biztosítani". Igazad lehet a méretezett fólia tippel, mert szinte nyom nélkül gőzölgött el. Azért várnék még infót mekkora biztit terveztek bele. Az egész berendezés azt hiszem 5-6 kW-os , de csak két indukciós oszcillátora van a másik kettő hagyományos, de az külön betápon van. Az sem lepne meg, ha a tervező nem engedné "egy időben" maximumon dolgozni a két végfokot, bár ezt sohasem próbáltam. Valaki talán már javított ilyet...
Emlékeim szerint a kézikönyv is említi, hogy nem mennek egyszerre maximális fokozaton.
Tenni kellene bele egy biztosíték foglalatot, és abba biztosítékot. Ha sikerült megjavítani, akkor mérd meg az áramerősséget a két pont között, és ahhoz válassz 20-30%-al magasabb értékű biztosítékot. Ha esetleg levágja, akkor megnövelheted az értékét 10-20%-al.
Igen, ez is egy lehetséges megoldás. Tapasztalataim szerint a hálózatról táplált kapcsolóüzemű áramkörök védelme szinte lehetetlen. Értem ez alatt, hogy a biztosító fog utoljára tönkremenni, szerepe csupán a nagyobb tűz megelőzése. Ha pont megfelelő értékű, akkor hamar kifárad, elporlik benne a szál, ha nagyobb, még értelmetlenebb. De - előírás szerint - kell bele, max értéke lehet akkora, amit a hozzávezető kábel terhelhetősége megenged. A bent lakó félvezetők amúgy sem túláram, hanem túlfeszültség, tranziensek áldozatai lesznek.
Köszönöm válaszaitokat, igen valószínűleg a szerepe, a hálózati biztosítás hibája esetén a falban lévő vezeték és az ezzel járó tűzveszély megakadályozása. Egy 5A-es smd-vel kezdek bár ez valószínűleg kevés lesz, de fő a biztonság. Természetesen megosztom tapasztalataimat veletek.
Azt meg se próbáld! Számolj utána, hogy a kb 3kW mekkora áram 230-on! 15A-est tégy oda.
Sziasztok! Van egy Hauser IC-2009 főzőlap. Bekapcsolás után E2 hibakódot ír ki. Találkozott valaki ilyen hibával? IGBT-t hogy érdemes kimérni? Graetz diódavizsgálóval jó.
Sziasztok!
Ariston KEC647B típusú főzőlapom F19 hibakódot ad. Tud valaki megoldást a javításra? Szervizbe be sem merem vinni, mert többe kerül a javítás mint amennyit ér. Igen, ez is 4 éves múlt, mint a legtöbb problémás itt a fórumon. Előtte már többször előfordult, hogy 9-es fokozaton szikrázott valami a lap alatt, meg égett szag is volt, de ha visszavettük a teljesítményt, akkor ez megszűnt. Amennyiben a javítás nem jöhet szóba, milyen márkát javasoltok? |
Bejelentkezés
Hirdetés |