Fórum témák
» Több friss téma |
Az a 6.2A szerintem bakfitty. Az alig 30W. Egy P3-as CPU csak magában 15-45 Wattot felvesz, és az alaplapon bizony más is van, nem csak a CPU. Ezek a régi alaplapok 5V-on és 3.3V-on veszik fel a teljesítmény javát, szerintem 3.3V/8..10..12A + 5V/5..10A-t simán számolhatsz. Ezt nem csinálod meg semmilyen "valami stabilizátorral", ehhez rendes kapcsolóüzemű DC-DC konverter kell.
Ezen felül fog kelleni a 12V is (ha van vinyó, az simán megeszik belőle 1..1.5A-t), és szerintem a -12V sem hagyható ki a számításból. Ha van ISA slot az alaplapon, akkor a -5V is kelleni fog.
Keressél inkább egy PC bontót, ott bagóért kapsz egy régebbi kisebb teljesítményű tápot - ezeket már nem igazán keresi senki.
Szia! Ezt ha elolvasod választ kapsz a kérdéseidre.
Akkor marad a bontó.De szerintetek egy nano ITX-es alaplapnak körübelül hol mozog a fogyasztása merevlemezzel eggyüt?Össze szeretnék rakni egy nagyon apró számítógépet és ezért lenne hogy maga a tápegység is nagyon kicsi. (Ez ami most van ez a 5-és 12V-os egy kapcsoló üzemű külső rack tápja kicsi és vékony így a célomnak pont megfelelt.De valszínű hogy az általam "saccolt" teljesítmény-értékeknél többet is elbír,mivel 4 merevlemez ment róla)
Akkor egy ilyenre van szükséged.
Bár ez csak a táppanel, a hozzá tartozó adaptert is meg kell venni. Láthatod, nem olyan kicsi a teljesítménye, és főleg nem olcsó. Egy 200W körüli ATX táppal jobban jársz...
Akkor köszönöm a segítséget,beszerzek egy 200W-os tápegységet majd aztán folytatom a projectet.Mégegyszer köszönöm a sok türelmet hozzám még kezdő vagyok de próbálok minnél többet tanulni.
Sziasztok!
Egy osztálytársam PC-tápja 115V-os állásban 220V-ot kapott. Azt mondta, hogy füst jött belőle. A kérdés csak az, hogy mi száll el először ilyenkor?
A táp.
Esetleg, ha szerencséje volt a túlfeszültség védő varisztorok életük árán megvédték. Ha nem, nem érdemes szerintem javítani. (szétszeded és általában egy/több 5 forintos nagyságú valami műanyag cumiban.)
Sziasztok!
Gépem 1,6-ról fel lett húzva 2Ghz-re. Alapjáraton jól viseli, de ha ki van használva, akkor pikk-pakk elkészülne a rántotta a procin. Gépház elejébe+végére beraknák 1-1 tápventillátort, (ami a táp kebeléről menne(meg most is arról megy, de 5 volton (csökkentett üzemód )) de miután 0-24 megy a gép, nincs kedvem végig azt hallgatni. Arra gondoltam, hogy leköntém a +12 voltot is a ventillátorra, de a +12 kapa egy kapcsolót. Kérdéseim a következők lennének: * Nem lessz baja a PC tápjának, ha a +5 és +12 is össze van kötve egymással? (Piros+Sárga) (+5 volton folyamatosan lenne terhelve, a már említett tápventillátorral) * Nem lessz baja attól a tápnak, ha már bekapcsolt állapotában kapcsolom rá a ventillátort a +12 volton is? Az lenne a lényeg, h csak akkor menjen a tápventi, ha bekapcsolom, mert pl elindítok 1 játékot. Játék végén, meg szépen ki tudjam kapcsolni. Valahogy így gondoltam az egészet Ellenálás, meg ilyen cuccaim nincsenek, össz vissz, ez az egy kapcsoló, mint ami a linkelt képen van, ventillátor, kábel meg szigszalag -Esetleg még LED= Amennyiben nem lehet a +5 +12-őt egymással összekötni, még azon gondolkodtam, h a ventillátort csak a +12-re kötöm, és mikor nem kell +ventillátor akkor LED-eket bekapcsolva (asszem* sorbakötés (egymás után)) szabályoznám a ventit. Ez müködne? ui: Asszem* a tápkábelen (ugye 2 csatlakozó van 1 kábelen) van 1 winchester. Előre is Köszi! A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2013
Azon azért elgondolkodnék, a 12v meg az 5v felirat miért van rajta. ha azért mert két feszültségszintet jelent, talán volna is értelme a feliratoknak . Ebben az esetben nem csak a tápod hanem az alaplapod is meg fog halni az első kapcsolásnál. Talán ha a kapcsoló egyik szélére a 12v a másikra az 5v közepére meg a ventillátor kerülne esetleg működne.
Sziasztok!
Kérdésem a következő lenne. Van egy HIPRO táp. 1,5 éves. Gari papírja nincs meg így nem orvosolható. Hibajelenség. Teszterre kötve egy pillanatra indít a táp majd le is áll. Egyedül a standby feszültségnél világít a led. Mi lehet a hiba forrása? Amikor indít minden feszültség szint tökéletes. Ez az állapot kb. 3mp áll fenn. Válaszotokat előre is köszönöm! István
Sziasztok.
Az lenne nekem a problémám hogy van egy PC tápom. Én ezt áram át alakitására szeretném használni. Probáltam egy ventillárort rá kötni de nem hajtja meg. Meg ha hozzá érek a táp dobozához akkor meg "csíp" az áram. Mi lehet a probléma?
Ez meg oldja a problèmám ha a gnd vezetéket hozzá csavarozom a táp dobozához?
A rázást biztosan nem, max jobban ráz. Rázás ügyileg ajánlom a szabályos csatlakozó használatát ,szabályosan bekötött földelt konnektorral.A venti meg azért nem megy róla , mert nincs bekapcsolva. A power on lábát illik testre kötni, csak akkor indul el.
Sziasztok. NEm régen vettem egy számítógép-tápegységet, amit szeretnék itthon a hobbielektronikás projektjeim tápegységeként használni. Próbáltam működésre bírni, de nem sikerült. Mit kell tenni, hogy működjön?
Így eléggé nehéz bármit is írni. Vettem egy dobozt aminek a neve xxxx miért nem működik? ezzel szerintem te sem igazán tudnál mit kezdeni. Lehet rossz, az is lehet hogy a Power on lábát testre kell húzni,/az is lehet nincs is ilyen neki... az is lehet nincs bekapcsolva....
Van rajta kapcsoló, mindkét állásában próbáltam. a Power on vezetéknek milyen színűnek kell lennie?
Kicsit próbálgattam a tápegységet. A zöld vezetéket összekötöttem egy feketével, a citromsárga (12V-os) vezetéken viszont nincs feszültség. A lilán viszont van fesz. Mi a teendő ilyenkor?
Üdv.
Valamiért letilt a táp. Szedd le a tetejét, és nézd meg, hogy van-e benne púpos kondenzátor. Illetve látható égésnyom, felrobbant alkatrész. Ha nem, akkor jön a méregetés.... Illetve a lila vezetéken mekkora feszültséget mértél? Azon a vezetéken 5V-nak kell lennie. A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2013
Szia! Közben eljöttem otthonról, egy hétig nyaralok. Annyit még közben csináltam, hogy rákötöttem egy LED-sort, és utána kapcsoltam be a tápot. Egy pillanatra felvillantak a LED-ek, majd kialudtak. Amúgy a tetején szürkés-feketés valami van belül, szóval lehet, hogy tényleg elszállt benne valami. A kondikat nem néztem meg.
Üdv.
Igen. Valahol zárlat van. Lehet kondi is de lehet a schottky-diódák és a környékükön lévő alkatrészek zárlata miatt.
Nagyszerű. Köszi a segítséget. Alkatrérszcserélgetéssel érdemes foglalkozni, vagy vegyek másikat?
Idézet: „...Alkatrérszcserélgetéssel érdemes foglalkozni?..” Nem cserélgetni kell. Meg kell keresni azt az egy-két hibás alkatrészt (méréssel), és csak azokat cserélni. Én legalábbis így szoktam. Ha nincs benne gyakorlatod, tényleg jobb lesz ha veszel egy másikat.
Csináltam már ilyet, csak nem tápegységgel.
Szervusztok!
Nemrég építettem össze egy új gépet, mert a régi már semmire sem volt jó. Kiderült, hogy nem teljesen jól válogattam össze a konfigot, s utólag kellett bele tennem egy viszonylag brutális fogyasztású grafikus kártyát. A jelenlegi tápom egy Cooler Master RS-500-PSAP-J3 típus. Kb. 2 hónapig ment a gép, majd egyszer-egyszer nem jött be a kép bekapcsolás után. Közben a külső jelek alapján rendesen bebootolt a gép. Pár perc járatás, majd kikapcsolás után, a következő indítás már hibátlan. Jelen hiba, illetve más, ritkábban jelentkező problémák miatt már többen mondták, hogy a tápom gyenge a géphez, azt kell kicserélni. Ezzel kapcsolatos lenne a kérdésem, hogy ne rúgjak megint szögbe. Jelenlegi tápomnak is 2 darab +12V-os ága van, s az újabb minőségi tápok jelentős része is több, nem ritkán 4-6 külön csatornával rendelkeznek. Talán ez nem is baj, ha van hozzá leírás, akkor az ember be tudja úgy kötni, hogy a terhelés el legyen osztva köztük. Sajnos, az én tápom nem ilyen. Eleve csak egy PCI-E csati van rajta. A másik szükséges csatlakozót a kártyához csomagolt Molex - PCI-E átalakítóval tudtam csak bekötni. Nagyjából ez a kártya, csak a fogyasztás miatt: Bővebben: Link. És itt jön a kérdés: azt már eldöntöttem, hogy egy viszonylag túlméretezett táp kell, mivel amúgy sem tudom, mennyit eszik a komplett gép, DE: az egyik verzióban csak egy darab +12V-os ág van, mely 70A-es terhelhetőségű, míg a másikban 4, csatornánként 18A-rel... Érdekes módon - bár az angol tudásom enyhén szólva hézagos - mintha a gyártó az első megoldást dicsőítené. Ez lenne az egy csatornás, ez pedig a négy független kimenetű. Melyiket ajánlanátok inkább, és arra is kíváncsi lennék, hogy miért?
Nem értem a problémádat.
Ez a videókártya csutkóra kihajtva max. 160W-ot fogyaszt. A többi perifériádat nem írtad, de nagyon meg lennék lepve ha összejönne még egyszer a 160W. Tehát egy minőségi 400W-os FSP, Chieftec, (erősen túlbiztosítva egy 500W-os) tápegység bőven elég. A lényeg, hogy legyen rajta 2db PCI-E csatlakozó. A bekötésével nem kell foglalkozzál, a gyártó ezt jobban tudja.
Igazán nincs sok minden a gépben, mivel a mai világban már szinte minden integrált. Azért felsorolom: ASUS P8B75-V alaplap, i5 3330 processzor gyári hűtővel, 2x 4GB GEIL 1866MHz RAM, 120 GB SSD, 2 TB HDD, DVD író. Ezen kívül még 3 darab 120mm.-es szélkerék van a házban. És persze ez a kártya, ami a fenti linkem alapján magában 225W-ot fogyaszt. Nem tudom, Te honnan vetted a 160-at?
Az alap problémám az volt, hogy hidegen nem jön elő a kép... Alig néhány hónapos a gép, és először hibátlanul működött. Üdv.: Macsek
A Cooler Master tápod is néhány hónapos? 500W-os táp aktív PFC nélkül, ez nem úgy hangzik, mint egy mai táp.
Igen, pár nappal fiatalabb a gépnél, mert ahol az alkatrészeket vettem, semmilyen táp nem volt. Tényleg szomorú, hogy ilyeneket árulnak manapság. Még a gumikarika is hiányzott belőle, ahol a kábelköteg kijön a házból. Amúgy az egész talán egy kilo, kábelekkel együtt...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |