Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
A nyomáspróbát hol csinálják meg?
Ha a kompresszorom 10Bar-t tud és ezen használom akkor 15Bar kell a nyomáspróbához.
Te megcsinálhatod magadnak. Feltöltöd vízzel, aztán megnyomod a kompresszorral. Azért vízzel kell, mert ha nem bírja a tartály a hirtelen kitáguló gáz csúnya munkát végez. Vagy eleve olyan tartályt kell használni ami nyomáspróbás. Én autógáz tartályt használok.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
Szia
Amit linkeltél, én azt magasnak mondanám. Az olajnak nagy a ellenállása és ha a főtengely félig abba fút. Az a lényeg hogy a csapágy golyók olajba legyenek. Te általad linkelt rajz 1/2részbe van a csapágy olajba én a 1/4 részét mondom. "Tehát az olajozásnak akkorának kell lennie mint maga a kompresszor." Én ezt nem igy mondanám. De hogy jobban lehessen látni, az arányok, egy kicsit eltolodtak, a olajzó felé. Elég olyan magas, mint a alsó, és felső, csatlakozás. Lényeg, hogy a forgattyúsházba lévő nyomás, ki tudjon jönni, és a olaj vissza menjen. üdv.
Szia
Sajnálom, de a léghűtésnél, bordákat várok. A hengerfejnél, nem igazán láttam, ezért tévedtem. Köszönöm, a igazítást. üdv.
Szia
A gázszerelőknek van hidralikus púmpájük. (azzal ellenörzik a gázcsövet, szerelés után ) üdv.
Úgy érted hogy saját maguk készítik a hengert, dugattyúkat, hajtókart, miegyebet? Mert az hogy egy már meglévő kompresszort (vagy motort) összedugok egy tartállyal az nem kunszt, persze itt is észnél kell lenni.
Például vízvezetékszerelőknek van ilyen cuccuk amivel nyomáspróbát csinálnak, de általában csak 10bar-os óra van rajta. Ez egy egyszerű pumpa, kis dugattyúátmérővel és hosszú karral, hogy kézzel lehessen működtetni. Tartalmaz még egy visszacsapószelepet is (vagy kettőt), hogy a benyomott folyadék ne áramoljon vissza. Konkrétan így néz ki egy ilyen:
http://netkazan.hu/termek/425/rothenberger-tp25-precizios-probapumpa Ahogy zolika60 is írta, feltétlenül vízzel legyen elvégezve mert ha kireped a tartály, akkor a víz nyomása egy pillanat alatt leesik, nem okoz nagyobb bajt. Míg az összesűrített levegőben a "repedés" után is rengeteg energia marad, ami rendesen szétvetheti a tartályt, komoly balesetet okozva.
Természetesen a "háztájiban" senki nem gyárt minden alkatrészt otthon, vagy csak nagyon kevesen játékból. Az ilyen gépek körülbelül úgy készülnek, hogy kerít a polgár egy kompresszort a bontóból, vagy a vastelepről. Többnyire valamelyik teherautó, vagy traktor kompresszorát. Ehhez keres tartályt meg mi egyebet és összerakja. Ez a Topic is erről szól. Ha egy kicsit vissza olvasgatsz láthatod is.
Az elv oké, de hogyan nyomom meg 15Bar-ral?
Szerintem a képen látható kompresszor belorusz gyártmányú régebbi típusú MTZ 50-es (esetleg még régebbi) traktorra való. Kukk ide:
Bővebben: Link Ékszíjtárcsa: A hajtó motor fordulatszámának függvénye, szerintem elég ezt a típusú kompresszort 500--700-as fordulaton pöfögtetni. Ha a motorod 1440-es fordulatú körüli, akkor hajtó tárcsának 80-90mm-es átmérőt javaslok. Tartály: Nem ajánlom a bojlert! Menj ki a MÉH-telepre vagy méginkább bontóba és keress pótkocsi vagy teherautó féktartályokat (kb. PB gázpalack méretűek.) Kerítés, stb. festéshez egy, finomabb munkákhoz két tartályt végy -- csak hibátlant! Nincs olyan, hogy kicsit horpadt, de jó lesz... Nyomásmérő óra: Azért, hogy tudd, mekkora nyomás van a tartályban. Nyomáskapcsoló: Mindenképp kell ilyen szerkentyű, azért, hogy a motorod ne égjen le vagy ne robbanjon fel a tartály! Lefúvatószelep minden légfékes járművön van, így a bontóban is kapsz, de előtte légy szíves olvass utána, hogyan is néz ki egy ilyen és hogyan kell beállítani. 6bar nyomás felé pl. nem mennék. Iparban használatos kompresszorok frekvenciaváltósak. A motor fordulatszámát szabályozzák a szükséglet szerint. Levegőszűrő: Jó dolog, hogy a kompresszor ne szippantson be mindenféle port, koszt, macskaszőrt és falevelet. Tovább él vele a gép. Motorkerékpár légszűrő elég szokott lenni. Kondenzvíz leeresztő: A legjobb erre a célra valamilyen pneumatikus rendszer levegőelőkészítőjét használni. Fél collos csatlakozójú bőven elég. Bővebben: Link Talán ez a házi kompresszor legdrágább része. Megoldható enélkül is. Építés előtt ajánlom olvasgatásra a teherjárművek, traktorok levegőellátó rendszerét. Sokat lehet okulni is [és felhasználni a már kitalált anyagokat ] Bocs, ha hosszúra sikeredett, de remélem segítettem!
Pedig az egész topic erről a ,,nem kunszt'' témáról szól.
Van akinek ez komoly feladvány.
Fuu,nagyon szépen köszönöm.pár dologgal én is tisztában voltam,de amiket írtál azzal csak meg erősítetted, elmagyaráztad amiket én tudtam.
Még egyszer thx Az elképzelésem a következő lenne. Sokan ajánlottátok itt a LPG tartályt 100 Literes.Ismerősnél megnéztem a kocsiba,és igen csak tettszett a bírása. ok,nekem nem kell 25 bar,csak 10, de fő a biztonság. Na erre rá ez a kompresszor, meg valami 1 fáziúsú motor. Ötleted lenne milyen mekkora lenne megfelelő, mondjuk 220-230 körüli levegőnek, mert kell homokot szórni itthon.Ami épp nálam van gép, 170 körüli,de karcsú (áruházi kompresszor). Na de visszatérve Légszőrő: Mivel szerelgetek van itthon bontott mocié,azt gondoltam én is. Levegő előkészítő (lehet drága,de fényezésnél mikor fújom a motort,nem lenne szép ha vízes lenne , nyomáskapcsoló lefújószeleppel. Remélem hirtelenében nem hagytam ki semmit Zárójelben, nekem max ha megnézem a gépemimet a légkulcsnak kell 7 bar. Szóval 8,5 körül lefújatnám, 7,5 be. Nekem ez az elképzelésem. Kellemes estét
Hát a kompresszoroddal, ha tud annyit. Ha nem tud, akkor úgy sem fogod 10bar-on üzemeltetni, mer nem fogja bírni.
Az LPG tartály a legjobb választás. Az kicsit gyengült, korrodált állapotában is bőven tudja amit kell. Nekem is az van és önhordóra csináltam a szerkezetet. A tetejére hegesztettem egy motortartó keretet, az aljára két kereket meg egy lábat, ami egyben fogantyú is. A motor 1,5kW három fázisú volt a kéthengeres kompresszorhoz, de egy fáziskimaradás alkalmával leégett. Mos egy 2kW-os van rajta,mert ez adódott. A kisebb motorral is tökéletes volt. 8bar-on használom, azt egy perc alatt nulláról belenyomja, 4bar-nál indul újra. Jobb ha nyomáskapcsolót használsz mint lefújószelepet.
Nekem is így lenne az elképzelésem. Csak motort nem találok olcsón
De mi olcsó ma? SEMMMII Na de. Sajnos én nem engedhetem le addig,mert homokszórónak kell,még ha kis házi homokszóró is.Ez van Lenne nyomáskapcsoló,de vész tartaléknak beiktatok egy lefújót. Így nyugodt vagyok.Sajna velem az a baj,hogy szeretem a precíz dolgokat. Ha nem olyan nem hagy nyugodni. Sorry elirtam NA szóval: 7,5 be 8,5 - 9 nyomáskapcsoló kikap 10 körül meg a vész lefújó Arra leszek kiváncsi mennyi levegő szállítást tudok kihozni 100L tartállyal,ezzel a kompresszorral, meg mondjuk egy 1,8kw-os 1400körüli forgással. Esetleg valami plusz hűtést nem tettél rá?Láttam már olyat,h a gyári venti lapátját nagyobbra cserélték,kapott védő burkolatot és úgy üzemelt.
Nekem nem volt rá szükség, hogy hűtsem. Pedig lehetne, mert vízhűtéses volna, de így sem melegszik nagyon. Ha LPG tartályod lesz a felső nyomást engedheted kicsit nagyobbra, ritkábban fog bekapcsolni. Három fázisod van? Nekem van egy motorom ha kell.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
Tuti LPG lesz,mert más nem igazán van ami ekkora,és árban is jó. Nem beszélve a tudásáról(bar).
Itt mondtátok,innen jött, előtte az 50kg-os tűzoltó kocsit szerettem volna,de nagyobb esélyem van az LPG-re.Már érdeklődőm is a környező bontóban. Te mit mondasz.Mekkora legyen a felső? Érdekelne a véleményed Visszatérve az enyémre,majd kiderül kell-e valami plusz hűtés. Inkább a nyári hónapoktól félek ilyen szempontból,mert "völgyben" lakunk és itt ha kánikula van kegyetlenül megáll a forróság.
Hali!
Mostanában elég ritkán járok erre...Nos a csavarra tegyél rá egy jófajta dugókulcsot, aminek hatszög a belseje.Racsnival meg se próbáld, azt nem fogja elbírni.Jófajta keresztszár, arra egy félméteres vascső szervó gyanánt és nyers erő. Ha nem megy akkor keresel valakit, akinek van légkulcsa...De nehogy azzal húzasd vissza mert elrepeszted az öntvényt! Én nem bántanám a tartályt, kár lenne szétvágni. Ha túl nagy, akkor inkább cseréldd el egy kisebbre!Szerintem ha nem vagy minősített hegesztő inkább neki se állj tartályt hegeszteni, elég egy gyengébb varrat és máris kész a bumm! Sok sikert! A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
Majd látod kell-e plusz hűtés. Nekem nem kellett semmilyen használat mellett. Sosem éreztem túl melegnek, pedig volt amikor egész nap ment. Szerintem a felső nyomás 10-11 lehet, ha a kompresszor bírja.
Ez egy igazán biztonságos megoldás. Komolyan tetszik. Mivel írtad, hogy nem nagyon vagy otthon benne, ezért bátorkodtam ilyen hosszasan. Egyfázisúnak valami nagyobb teljesítményű motor kellene, mert ő lesz a gyenge pont. (Bocs, írtad, hogy 1,8kW-os motor lesz és nem a 650W-os. Az már lehet jó.)
A levegőszükségletre sajnos nem tudok adatot adni, levegős homokfúvás nem az én parkettám. [off] Ha nem válik be, ötletadásnak segíthet: Egy cégnél, ahol dolgoztam, olyan homokszóró volt, mint a kalapácsos daráló: felülről pergették rá a lapátokra a homokot, a forgó lapátok meg pofozgatták terelőcsatornába. Rúd-, cső és idomacélok revétlenítésre volt beépítve 120 fokban 3 ilyen szórófej egy görgősor felé. Brutális. Talán Kecskeméten gyártották. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
Ok, köszönöm.
a visszacsapószelepen a harmadik leágazást hová kell kötni, a legkisebbet? üdv. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
A nyomáskapcsoló szelepére. Ott amikor leáll kiengedi a nyomócsőből a nyomást, hogy a következő indulásnál ne fékezze a motort.
Szia
"harmadik leágazást hová kell kötni, a legkisebbet?" zolika60 megválaszolta. De olyan nyomáskapcsoló kell, amin van csatlakozás. esetleg zárd le, és akkor le van a gond. Nálam úgy nézne ki: kompresszorból csővezeték, ami hűtve van az megy egy előtartályba anin van egy mágnes szelep. ( a tartály kb.:1....1,5literes ) Onnan visszacsapószelep majd a főtartály. Amin nyomáskapcsoló, elzárószelep, és a tartály alján, egy víztelenítő. A segédtartály, amig a kopresszor áll, nyitva van. Ha 1fázisról üzemelteted, akkor amig áll, illetve ha a segédfázis, be van kapcsolva, addig nyitva a segédtartály. Ezzel a motorodat kiméled, indulásnál, és a komressszor előtartály között lehűtöt levegőből a pára vísszahűl vízzé ami az előtartályba megy, és ha leáll a kompresszor, akkor szabadra engeded. Igy kevesebb víz kerűl, a főtartályba. üdv. A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2013
Hát itt olvastam tőletek pár oldallal ezelőtt,h hogyan is kell kiszámolni,de ahhoz előbb össze kell építeni
Haveromat fűzöm,h aja nekem a mocijáról megmaradt direkt szürőt.Új is,szép is. Jóóóó lesz az))
Hali!
A számítást tőlem olvastad, de úgy sejtem nem elég alaposan( nem kötekedek, csak nekem így jött le). Pont azért raktam fel, hogy mindent kiszámolunk és utána építünk. Egy új áttételt csináltatni,az sem olcsó... Ha a direkt szűrő az a látványos fémháló szűrő, akkor inkább egy jófajta lapos papírszűrőt válassz!Pl. döglött fűnyíróból a házával együtt Sok sikert! A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2013
Ajaj.Köszönöm.
akkor ismét átolvasom Annyi infot kaptam az olvasás alatt,h hirtelen sok volt,főleg késő este De köszönöm,hogy szóltál Megfogadom a tanácsod,és felkutatom mi is van
Köszönöm.
Milyen csővel szokták összekötni?
A hollanderbe való, alu, vagy réz csővel. Talán 5vagy 6mm-es.
Nekem egy autóból való van rajta házastól. Sokkal csendesebb, mint a direktszűrő lenne.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |