Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Igen elRONTOTtam 1998-as , (de jó is lenne, ha 2008-as lenne)
Ejnye! A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
Itt lesz a baj. Ezt a gyertyát nem ismerem, de ez egy utángyártó cég. Nem is tudtam, hogy gyertyát is árulnak. A lényeg az, hogy a gugliba beütöttem a gyártót meg a számot és próbáltam az ennek megfelelő gyertyák listájában olyat találni, amit a programom hoz az autódhoz, de nem sikerült. Bár lehet, hogy nem jó oldalakat találtam. Az előző gyertyád is ilyen volt?
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
az előzö nem ilyen volt. NGK BKR6Ek
Azt látom a programban. Akkor mégsem ez a baj.
Az autóboltosnak ezt is kidobta a gép az autómhoz és ez volt elfogadható árban
Ilyen volt az NGK-val is.
Ha csak rövidebb távokra használom a gépet, akkor érdemes kicserélnem alacsonyabb hőértéküre a gyertyát? változhat attól a fogyasztása?
A hőérték a fogyasztást nem befolyásolja.
Pedig azt hittem, hogy akkor tökéletesebb lehet az égés és azért változhat. Azért is gondoltam, mert amikor hosszabb távra mentem, akkor meglepően jól fogyasztott. Akkor az üzemanyag adalékra gyanakodtam, mert akkor raktam bele elöször, de azóta megint csak városban használva megint 10L.
És ha alacsonyabbat rakok bele, attól lehet baja?
Nem lesz baja, esetleg hideg időben kormosodni fog. A hőérték egy viszonyszám, ami azt mutatja mennyi hőt ad le e gyertya a hengerfejnek. Minél magasabb a hőérték annál kevesebbet és annál jobban melegszik a gyertya. A régi gyertyádon sem látom, hogy megégett volna, csak a színe fehérebb egy kicsit az optimálisnál én nem bántanám őket. A túlfogyasztás okát máshol kell keresned. Egy hibakód olvasás lehet többet segítene.
Szia!
Sajnos ennél a típusnál a városi 10L fogyasztás teljesen normális és megszokott jelenség, elég elfuserált motorfajta ez, amit a Tipoból örökölt. Ajánlom figyelmedbe a fiatbravo.hu oldalt, sok okosságot fogsz találni róla.
Sziasztok nem tudom volt e mar valakinek olyan gondja hogy az auto gondolt egyet es nem indult be egy ora mulva pocent szepen utana egy hetig indult utana nem elhuztuk a szerelohoz es ott ujra indult inditaskozben a hiba jelzo eget de hibat nem kuldot es nem is tarolt most egy honapig semi gond indult szepen most megint kezdi a hideg meleg inditas nem befolyasolja melegen es hidegen is csinalja ,ha estetleg tudtok segiteni meg koszonom .
Gratulálok! Te vagy minden idők, leghosszabb mondatának írója! Ha lenne a HE-n citrom díj, már küldeném is!
Sziasztok.
A tompított fény egyik oldalon se megy.(Fesz. nincs a foglalatban.) Ha netán tudna valaki egy bekötési rajzot (esetleg ötletet)...biztosítékok jók, (relék jók), a (többfunkciós))kapcsolót szétszedtük de nem sokra mentünk vele mer gyakorlatilag egy nagy köteg kábel csatlakozik bele, rajz nélkül még csak azt is esélytelen kideríteni hogy kapcsolóig van e áram. Szóval minden (esetleges) segítséget előre is köszönök.
Nálam a suzuki csinált ilyet, és végül kapcsolót kellett cserélni. Azt, hogy odáig eljut-e a villany nem rajzból, hanem egy próbalámpával tudod kimérni.
Az autó típusa Fiat Scudo 2.0 jtd(2002 év)
A rajz azér is lenne jó hogy van e még valami a kapcsoló és a foglalat között, meg legalább 30 vezeték csatlakozik bele a kapcsolóba, úgyhogy jólenne tudni melyik a lámpa vezetéke.
Sziasztok. Adott egy Fiat Tipo 1,4 benzin, injektoros. Egyik barátom kapta, hogy használja mint tanuló autót. 6 évet állt, motorikusan rendbe tettem neki. Úgy hívott oda, hogy rossz a generátor azt kéne megjavítanom. Az akkuban nem volt annyi kraft, hogy be indítsa az autót így be lett bikázva. 6 év után jó nehezen indult először 1-2 henger nem is ment majd járt már szépen. Az akksi ki lett véve feltöltve, most tekeri szépen az önindítót, indul is az autó. Indítás után 6-8 percig nincs alapjárat, olyan mintha nem menne 1-2 henger. 6-8 perc után szép alapjárata lesz. De nem is ez a gond.
Hanem ha kis fordulaton ráadom a világítást leáll motor. Ha fordulaton adom rá a világítást akkor jár tovább. Azt is megfigyeltem, hogy járt a motor fordulaton, világítás rajta, barátom felkapcsolta az irányjelzőt és elhalványodott a helyzetjelző a villogásra. A töltést megmértem 14,4V vagyis a generátorral nem lehet baj. A másik amit még megfigyeltem, egy kis járatás után beálltunk vele a garázsba járt alapjáraton, helyzetjelző felkapcsolásra felkapcsolt aminek kell, tompítottra egy pillanatra lekapcsolt mindne világítás leállt a motor majd visszakapcsoltak a lámpák. Mi lehet a gond? Én valami testelés hibájára tippelek akár a motor és a váz között, de erre még nem volt időm, eddig a motorikus részét tettem rendbe.
Néztem a vezetékeket a motor térben külsőre semmi hibát nem láttam a szigetelések nincsenek kikeményedve stb. A műszerfalat is ki kell majd bontsam mert az indexrelé meg olyat művel, hogy alapállásban kattog minden felé ( a kapcsoló középállásban), ha jobbra vagy balra irányjelzés van akkor megfelelően működik. Ha a gyereknek jó, holnap megyek ismét aztán nekiállok felderíteni a hibát. Az a baj, a műszakija lejárt az autónak, de így műszakit se adnak rá, hogy hibás az elektronikája.
Sziasztok. MA jutottam ujra oda az autóhoz. A elektronikai hibák nagy részét elhárítottam, egy valami van még ami nem oké az az alapjárat. És ugye injektoros at is elektronika szabályozza.
Nem lehet olyan,hogy a sok állás, és áram hiány miatt a számítógép meghülyült és azért nem jó az alapjárat? Van mikor össze vissza alig jár, van mikor teljesen szépen simán jár. Ha nyomok egy gázt elengedem van mikor ilyen semmilyen alapjárat sincs, van mikor teljesen szabályos. Alapjáraton járva is ingadozik elég erősen. Van egy alkatrész amibe megy egy csatlakozó. A fojtószelepet mozgató karon van egy pöcök ami alapjáraton megnyomja ezt az elektronikai alkatrészt. Mikor a fojtószelep nyit ez a "kapcsoló" elenged. Lehúztam a csatlakozóját oxidot, hibát nem találtam. Valami ötlet?
Sziasztok!
Talákozott már valaki olyan hibával hogy a motor kb. 3500-as fordulatot elérve leáll. Fiat Doblo 1.6 16v 2004-es évj.motorkód: 182b600,s gyári benzin+cng üzemű, a probléma mindkét üzemben fenn áll. Hibát olvasva, gázvezérlőegység hibát,és lambdaszonda szakadást ír. Az egészhibajelenség úgy kezdődött hogy 140km-es sebességet elérve elkezdett finoman rángatni időnként, majd mostmár amint elérem a 130km-es sebességet kigyullad a motorhiba jelző a műszerfalon, leáll a fordulatszámjelző, és sebességmutató, majd ha szerencsém van visszajön, de mostmár nincs szerencsém. Az autót hagytam hűlni kb. 30 percet, s beindult,szépen járt alapjáraton,majd adtam egy kövér gázt kb 3000 fordulatig s ujra ezt produkálja.
Sziasztok!
Van egy Fiat Puntom és problémám van az indexel, redszeresen bemonja az unalmast, most például, ha nyomom a féket akkor nem indexel, de előfordul, hogy a féklámpa villog az index helyett, a belső ködlámpa visszajelzője is villog ilyenkor. A vészvillogó csak akkor működik, ha a világítás nincs bekapcsolva. Néha életveszélyes vele közlekedni. Már többször szét lett szedve, utána pár napig jó, de aztán megint csak rosszabb lesz. Valami jó ötlet?
Szia!
Melyik punto? 1-es, 2-es? A szavaidból nem lehet egyértelműen következtetni, de mindkettőnél típusbetegség, hogy a lámpájuk testelése tönkre megy és ilyenkor karácsonyfát játszanak, ahogy te is leírtad. Alaposan szét kell szedni és a lámpatesten megnézni, hogy ne legyen kontakthiba, majd ezután a csatlakozót is meg kell nézni és amennyire tudod kihúzni a vezeték-köteget, ott van-e kontakthiba (előfordul, hogy az dörzsölődik ki). Ezt el kell játszani mindkét oldalon, illetve ha van pótféklámpád, akkor a csomagtartó ajtajánál lévő gumi mögött is érdemes megnézni. Ezek azok a kritikus pontok, ahol ez a gusztustalan kontakthiba elő szokott fordulni, de ha itt nem találod, akkor sajnos bontani kell tovább és végig kell követni a vezetékeket...
Annyival egészítenélek ki csupán, hogy érdemesebb a vezetékek végéről a csatlakozót levágni, és fixen ráforrasztani a lámpatestre, mert ez is rendszeresen okoz hasonló "karácsonyfa-effektust". (Sajnos, az elektromos rendszer hibái tipikus FIAT betegségek, ezt nagyon nehéz orvosolni.)
Köszönöm, hogy válaszoltál, de én túl szőke vagyok a kérdésedhez. 1-es vagy 2-es? Fogalmam sincs. Fiat Punto Selecta a hivatalos neve. A fiaim és a férjem már számtalanszor szétkapta a lámpatestet, a gyújtás kapcsolót, de a hibák mindig visszatérnek, sőt egyre rosszabbak. Már ferde szemmel néznek rám, ha szólók, hogy megint baj van. Majd elolvastatom velük a válaszodat, ők jobban megértik.
Most úgy döntöttek, hogy teljes gyújtás kapcsoló csere jön. Remélem beválik.
Neked is köszönöm a választ, ezt is a fiúk orra alá dugom, talán megjön az isteni szikra.
A selecta az még az első generációsoknál volt altípus. Ami 1993-2000 közé (illetve teherváltozatoknál és kabriónál 2001-ig) esett, azok az első generációsok, a kicsit szögletesebbek a második generációsok, aztán a grande már a harmadik generáció...
Na a lényeg, hogy amit Frankye is mondott, a csatlakozót kihagyva ráforrasztani a vezetéket is egy megoldás, de volt, aki bontott kötegből toldást csinált, hogy ne feszüljön annyira és ezzel oldotta meg a kontakthibát.
Így van, ezt elfelejtettem írni: Mindenképpen hosszabbítás szükséges! (A hosszabbításokat javasolt zsugorcsővel szigetelni, nem szigetelő szalaggal, mert az az időjárás hatására öregszik, letekeredik.)
sziasztok nekem volna egy bravam 97 es 14/12v az a problémám hogy a vizhöfok leszokot esni és mikor nulla akkor kigyullad az a kis befecskendezö visszajelzö lámpa ha valaki már tapasztalt ilyet kérem segitsen köszönöm
|
Bejelentkezés
Hirdetés |