Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lehet ezüstözött réz is. Az alkalmazott kábel ellenállásának ismeretében kiszámolható, de nem jelentős. Miért jó a vezeték meghosszabbítsa?
Valaki adott egyett, es kerestem hozza kapcsolast , az egyik gyujtas alitasat segitene, persze a regi autokba nincs helye a kipufogoban , es nem is furhatok, igy marad jo melyre a csobe tolni, de meg beerjen legalabb a hatso ulesre. Menet kozben is kel figyelni az ertekeket.
A kipufogó vége már hideg lesz neki. Még az elöl lévőket is fűtik az üzemi hőfok mielőbbi eléréséhez.
A kipufogó végén nemnagyon lesz jó, mert kell a szondának a meleg, hogy értelmes jelet is adjon. Miért ne fúrhatnál bele a kipufogóba régebbi autóknál? Belefúrsz, felhegesztesz egy M18-as anyát (ha jól rémlik, ilyen a szonda menete), és akkor jó lesz. Vagy nem állandó üzemre dugnád be? Akkor meg minek a hátsó ülésig elérnie?
Mivel egyébként feszültséggenerátorként működik a szonda, ezért ha nem terheled jelentős mértékben a jelet, és nem extrém hosszú a toldás a kábelben, akkor nem lesz gond a toldással. De a keskenysávú szonda üzem közben is csak maximum 0,9V-ot fog adni, tehát az 1V feletti értéket felejtsd el: Link
Idézet: „A kipufogó vége már hideg lesz neki. Még az elöl lévőket is fűtik az üzemi hőfok mielőbbi eléréséhez.” Idézet: „A kipufogó végén nemnagyon lesz jó, mert kell a szondának a meleg, hogy értelmes jelet is adjon.” 4 szalas , igy futhetem, remelem eleg lesz . Idézet: „Vagy nem állandó üzemre dugnád be?” Haverok verdait furkesznem ![]() Idézet: „Akkor meg minek a hátsó ülésig elérnie?” Legalabb adig erne ele a cso vegetol, az autoban ulve menet kozben is lassam az ertekeket. Erdekes a PC tap megbirta es felfutotte a szondat nagyon forrora.Hat igen a link-edben 500 es 2300mA kozott kell hogy legyyen.
Hello!
Kukaztam egy ilyent,(lasd a kepet) persze az enyem SW nem HW. Mondanatok nekem rolla par infot? Bekotese, tapja, milyen jelt ad , melyik laban, stb. Elore is koszonom!
Eső/fényszenzor 2007 utáni Audikhoz. Szerintem nem fogsz róla doksit találni egykönnyen. Ha a kukában találtad, akkor amúgy is esélyes, hogy hibás (a márkaszervízben több 10 rugó újonnan, szóval senki nem fogja viccből kidobni).
Kukazast nem a szo szoros ertelmeben ertem.Nem a kukakban maszkalok
![]() Auto bontokban, vas lerakatban, stb turkalok, ezt kivetelesen egy szelvedo Klinikan talaltam a tukor tarsasagaban az uveg tormelek kozt.
Sziasztok!
Can kommunikációról kellene némi infó. Konkrétan valami leírás kellene, hogy milyen parancsok vannak a rendszerben, milyen parancsokkal tudok értékeket küldeni, stb. Nem igazán találtam eddig semmit, pedig neten vannak videók hogy műszerfalat vezérelnek can parancsokkal. Valami ilyesmit akarok én is, sebességjelet küldeni, fordulatot, stb.
Nem véletlen, hogy nem találtál. A CAN arról szól, hogy hogyan vigyünk át byte-okat. Hogy azok a byte-ok mit jelentenek (parancsok, értékek), az már nem a CAN dolga, hanem az erre épülő különféle magasabb szintű protokolloké. Az OBD (OBD-II, EOBD) pl. szabványos felületet igényel, az ezt megvalósító protokollt manapság minden autónak kell tudnia: Bővebben: Link, de ez nem jelenti azt, hogy ami ezen felül van az autókban, azt a gyártók ne egymással tök inkompatibilis módon csinálnák meg. És "természetesen" ezeknak az extra információknak a dokumentációját nem adják ki földi halandóknak.
Ha az, amit szeretnél, benne van az OBD szabvány által megkövetelt listában, akkor mázlid van, ha nincs, akkor lehet túrni a netet... A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2013
Talaltam egy kepet , csak nem tudom melyik oldalrol kellene neznem a labkiosztast.
Sziasztok!
Adott a régebbi típusú Ford autó amelynek a digitális fordulatszámmérője 3000-nél kiakad. Van valami sejtésetek hogy merre kellene keresni a hiba okát?
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy házilag, multiméterrel meg tudom állapítani, hogy működik-e a ventillátort kapcsoló hőérzékelő gombám? Sajnos felforr a víz az autómban, és ennek keresem az okát. Gyanítom, hogy a gomba adta meg magát, de nem vagyok benne biztos, látatlanba pedig nem szeretnék több ezer forintot kiadni érte. Köszönöm előre is! G.
Üdv.
Szerintem meg bírod nézni, de gondolom a helyéről nem akarod kivenni. Ha így van akkor húzd le róla az érintkezőket, nem tudom mennyire régi autód van de ha egy sima olyan gomba akkor csak húzd le a 2 sarut ami rámegy és gyújtásnál vagy járó motornál ha összeérinted azt a 2 szálat akkor ha elindul a venti eléggé ésszerű, hogy a gomba rossz ![]()
Egy Peugeot 106-os autóm van, 99-es. Ezen már nem két külön saru van, hanem egy csatlakozóba fut be a két vezeték. Ha jól értem, akkor azt egy drótdarabbal össze tudom kötni, és ha jó a venti, akkor be kell induljon? Köszi szépen! G.
Hogy néz ki? Ha lehúzod a csatit akkor is ha azt egy kis vezetékdarabbal átkötöd akkor forogni kéne a ventinek.
Sajnos nem néztem meg annyira alaposan, hogy emlékezzem rá. Ha lesz időm, este megnézem, mert most melóhelyen vagyok! Meg megpróbálom majd összezárni. Addig is köszönöm szépen! G.
Csak annyi, hogy értesd össze, hogy indul-e mert nem tudom, hogy mi a felépítése ezeknek. Azt lenne jó tudnom, hogy közvetlen csak ő kapcsolja-e a ventit, mert akkor gond nélkül összeérintheted és megtudhatod, hogy jó-e a venti. (És-vagy rossz a hőgombád) Használd a válasz gombot
![]()
Termosztátot most cseréltem benne, vacsi új. Nyár elején jelentkezett ez a dolog, de kivettem a termosztátot és azóta hibátlan volt. Érdekes számomra. Na majd este ha lesz időm rálesek! Köszi! G.
Szia! Megnéztem néhány korabeli motorvezérlőt ebből a fajtából de egyik sem bimetálos, hanem NTC-s kivitelű! Tehát az összeérintős próbálkozás nem lesz jó megoldás. Mondanál egy pontos motorkódot és akkor beollózom az hőgomba adatait.
![]()
Köszi! Sajnos nekem nincs programom megnézni.
Ha úgy van ahogy "VIM" írja akkor pedig azt nézhetnéd meg, hogy lehúzott csatival mérni az NTC-det multival, nem tudom hány k-s lehet, de mondjuk mérj majd 20k-s méréshatárban. Lehetséges hogy biztosítékolva van a venti és az ment ki. Bár inkább hallgass "VIM"-re mert neki van programja és meg tudja nézni.
Vedd elő a forgalmidat és mondjad a motorkódot!
![]()
Igazából nem elektronika, de nem tud valaki valamilyen programot vagy táblázatot amiben benne van minden Bosch szám autóknál? Pl.:2 468 001 013 (015) Nagyon hálás lennék, előre is köszönöm.
Ilyen szerintem csak a Boschak van, de ha valaki tudna engem is érdekelne.
![]()
JÓ Napot Kívánok.Csak 1 buta kérdésem lenne.Fiat Punto 1-es gépjármű 1999 09. havi .Méregettem az aksiban a feszt ami ugy néz ki h. beadta a kulcsot, és akkor sikerült kimérnem hogyha minden fogyasztó le van kapcsolva.Nincs gyujtáson a jármü tehát elvileg nem kellene fogyasztónak lenni mégis valaminek 34 mA-er az áramfelvétele Az lenne a kérdésem ez elhanyagólható vagy kezdjem el keresni a biztosítékok kivételével h. mikor szünik meg ez a kis áramfelvétel.Egyébként a negativ sarut vettem le és oda kötöttem be a multimétert nem tudom ez igy megbizható mérési eredményt mutat-e?
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2013
Az a fogyasztás rendben van. Vagy a rádió, vagy a riasztó produkálja. A mérés pedig mindegy melyik sarun történik.
Uram.Köszönöm szépen megnyugtató válaszát.Már csak abban tudok reménykedni,hogy az uj aksi is kibir 6.5 évet mint ami most kihullott a sorból.
Ez csak azon múlik milyet veszel és hogyan használod.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |