Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   146 / 342
(#) zolika60 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Szept 26, 2013 /
 
Lehet ezüstözött réz is. Az alkalmazott kábel ellenállásának ismeretében kiszámolható, de nem jelentős. Miért jó a vezeték meghosszabbítsa?
(#) laszlo raduj válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 26, 2013 /
 
Valaki adott egyett, es kerestem hozza kapcsolast , az egyik gyujtas alitasat segitene, persze a regi autokba nincs helye a kipufogoban , es nem is furhatok, igy marad jo melyre a csobe tolni, de meg beerjen legalabb a hatso ulesre. Menet kozben is kel figyelni az ertekeket.
(#) zolika60 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Szept 26, 2013 /
 
A kipufogó vége már hideg lesz neki. Még az elöl lévőket is fűtik az üzemi hőfok mielőbbi eléréséhez.
(#) potyo válasza laszlo raduj hozzászólására (») Szept 26, 2013 /
 
A kipufogó végén nemnagyon lesz jó, mert kell a szondának a meleg, hogy értelmes jelet is adjon. Miért ne fúrhatnál bele a kipufogóba régebbi autóknál? Belefúrsz, felhegesztesz egy M18-as anyát (ha jól rémlik, ilyen a szonda menete), és akkor jó lesz. Vagy nem állandó üzemre dugnád be? Akkor meg minek a hátsó ülésig elérnie?

Mivel egyébként feszültséggenerátorként működik a szonda, ezért ha nem terheled jelentős mértékben a jelet, és nem extrém hosszú a toldás a kábelben, akkor nem lesz gond a toldással. De a keskenysávú szonda üzem közben is csak maximum 0,9V-ot fog adni, tehát az 1V feletti értéket felejtsd el: Link
(#) laszlo raduj válasza potyo hozzászólására (») Szept 26, 2013 /
 
Idézet:
„A kipufogó vége már hideg lesz neki. Még az elöl lévőket is fűtik az üzemi hőfok mielőbbi eléréséhez.”


Idézet:
„A kipufogó végén nemnagyon lesz jó, mert kell a szondának a meleg, hogy értelmes jelet is adjon.”


4 szalas , igy futhetem, remelem eleg lesz .

Idézet:
„Vagy nem állandó üzemre dugnád be?”

Haverok verdait furkesznem, rs csak szorakozas lenne , mar csak azert is mert nem hiszem sikerul a kapcsolas.

Idézet:
„Akkor meg minek a hátsó ülésig elérnie?”


Legalabb adig erne ele a cso vegetol, az autoban ulve menet kozben is lassam az ertekeket.

Erdekes a PC tap megbirta es felfutotte a szondat nagyon forrora.Hat igen a link-edben 500 es 2300mA kozott kell hogy legyyen.
(#) laszlo raduj hozzászólása Szept 29, 2013 /
 
Hello!
Kukaztam egy ilyent,(lasd a kepet) persze az enyem SW nem HW. Mondanatok nekem rolla par infot? Bekotese, tapja, milyen jelt ad , melyik laban, stb.

Elore is koszonom!
(#) _vl_ válasza laszlo raduj hozzászólására (») Szept 29, 2013 /
 
Eső/fényszenzor 2007 utáni Audikhoz. Szerintem nem fogsz róla doksit találni egykönnyen. Ha a kukában találtad, akkor amúgy is esélyes, hogy hibás (a márkaszervízben több 10 rugó újonnan, szóval senki nem fogja viccből kidobni).

elsa.png
    
(#) laszlo raduj válasza _vl_ hozzászólására (») Szept 29, 2013 /
 
Kukazast nem a szo szoros ertelmeben ertem.Nem a kukakban maszkalok ).
Auto bontokban, vas lerakatban, stb turkalok, ezt kivetelesen egy szelvedo Klinikan talaltam a tukor tarsasagaban az uveg tormelek kozt.
(#) Ricsi89 hozzászólása Szept 29, 2013 /
 
Sziasztok!
Can kommunikációról kellene némi infó. Konkrétan valami leírás kellene, hogy milyen parancsok vannak a rendszerben, milyen parancsokkal tudok értékeket küldeni, stb. Nem igazán találtam eddig semmit, pedig neten vannak videók hogy műszerfalat vezérelnek can parancsokkal. Valami ilyesmit akarok én is, sebességjelet küldeni, fordulatot, stb.
(#) _vl_ válasza Ricsi89 hozzászólására (») Szept 29, 2013 /
 
Nem véletlen, hogy nem találtál. A CAN arról szól, hogy hogyan vigyünk át byte-okat. Hogy azok a byte-ok mit jelentenek (parancsok, értékek), az már nem a CAN dolga, hanem az erre épülő különféle magasabb szintű protokolloké. Az OBD (OBD-II, EOBD) pl. szabványos felületet igényel, az ezt megvalósító protokollt manapság minden autónak kell tudnia: Bővebben: Link, de ez nem jelenti azt, hogy ami ezen felül van az autókban, azt a gyártók ne egymással tök inkompatibilis módon csinálnák meg. És "természetesen" ezeknak az extra információknak a dokumentációját nem adják ki földi halandóknak.
Ha az, amit szeretnél, benne van az OBD szabvány által megkövetelt listában, akkor mázlid van, ha nincs, akkor lehet túrni a netet...
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2013
(#) laszlo raduj válasza laszlo raduj hozzászólására (») Szept 29, 2013 /
 
Talaltam egy kepet , csak nem tudom melyik oldalrol kellene neznem a labkiosztast.

capteur.png
    
(#) Directors hozzászólása Okt 3, 2013 /
 
Sziasztok!

Adott a régebbi típusú Ford autó amelynek a digitális fordulatszámmérője 3000-nél kiakad.
Van valami sejtésetek hogy merre kellene keresni a hiba okát?
(#) huggybear hozzászólása Okt 7, 2013 /
 
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy házilag, multiméterrel meg tudom állapítani, hogy működik-e a ventillátort kapcsoló hőérzékelő gombám? Sajnos felforr a víz az autómban, és ennek keresem az okát. Gyanítom, hogy a gomba adta meg magát, de nem vagyok benne biztos, látatlanba pedig nem szeretnék több ezer forintot kiadni érte. Köszönöm előre is! G.
(#) matyusz válasza huggybear hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Üdv.
Szerintem meg bírod nézni, de gondolom a helyéről nem akarod kivenni. Ha így van akkor húzd le róla az érintkezőket, nem tudom mennyire régi autód van de ha egy sima olyan gomba akkor csak húzd le a 2 sarut ami rámegy és gyújtásnál vagy járó motornál ha összeérinted azt a 2 szálat akkor ha elindul a venti eléggé ésszerű, hogy a gomba rossz Ha valami nem teljesen tiszta kérdezz nyugodtan.
(#) huggybear hozzászólása Okt 7, 2013 /
 
Egy Peugeot 106-os autóm van, 99-es. Ezen már nem két külön saru van, hanem egy csatlakozóba fut be a két vezeték. Ha jól értem, akkor azt egy drótdarabbal össze tudom kötni, és ha jó a venti, akkor be kell induljon? Köszi szépen! G.
(#) matyusz válasza huggybear hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Hogy néz ki? Ha lehúzod a csatit akkor is ha azt egy kis vezetékdarabbal átkötöd akkor forogni kéne a ventinek.
(#) huggybear hozzászólása Okt 7, 2013 /
 
Sajnos nem néztem meg annyira alaposan, hogy emlékezzem rá. Ha lesz időm, este megnézem, mert most melóhelyen vagyok! Meg megpróbálom majd összezárni. Addig is köszönöm szépen! G.
(#) matyusz válasza huggybear hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Csak annyi, hogy értesd össze, hogy indul-e mert nem tudom, hogy mi a felépítése ezeknek. Azt lenne jó tudnom, hogy közvetlen csak ő kapcsolja-e a ventit, mert akkor gond nélkül összeérintheted és megtudhatod, hogy jó-e a venti. (És-vagy rossz a hőgombád) Használd a válasz gombot Amikor "forr" a vized, akkor sosem ment a venti? Mert ha a ventid menne a mondjuk 85-90 fokos kapcsolási hőnél akkor még a termosztátod lehetne rossz.
(#) huggybear válasza matyusz hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Termosztátot most cseréltem benne, vacsi új. Nyár elején jelentkezett ez a dolog, de kivettem a termosztátot és azóta hibátlan volt. Érdekes számomra. Na majd este ha lesz időm rálesek! Köszi! G.
(#) VIM válasza huggybear hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Szia! Megnéztem néhány korabeli motorvezérlőt ebből a fajtából de egyik sem bimetálos, hanem NTC-s kivitelű! Tehát az összeérintős próbálkozás nem lesz jó megoldás. Mondanál egy pontos motorkódot és akkor beollózom az hőgomba adatait.
(#) matyusz válasza VIM hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Köszi! Sajnos nekem nincs programom megnézni.
(#) matyusz válasza huggybear hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Ha úgy van ahogy "VIM" írja akkor pedig azt nézhetnéd meg, hogy lehúzott csatival mérni az NTC-det multival, nem tudom hány k-s lehet, de mondjuk mérj majd 20k-s méréshatárban. Lehetséges hogy biztosítékolva van a venti és az ment ki. Bár inkább hallgass "VIM"-re mert neki van programja és meg tudja nézni.
(#) VIM válasza matyusz hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Vedd elő a forgalmidat és mondjad a motorkódot!
(#) matyusz hozzászólása Okt 7, 2013 /
 
Igazából nem elektronika, de nem tud valaki valamilyen programot vagy táblázatot amiben benne van minden Bosch szám autóknál? Pl.:2 468 001 013 (015) Nagyon hálás lennék, előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza matyusz hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Ilyen szerintem csak a Boschak van, de ha valaki tudna engem is érdekelne.
(#) hideg83 hozzászólása Okt 8, 2013 /
 
JÓ Napot Kívánok.Csak 1 buta kérdésem lenne.Fiat Punto 1-es gépjármű 1999 09. havi .Méregettem az aksiban a feszt ami ugy néz ki h. beadta a kulcsot, és akkor sikerült kimérnem hogyha minden fogyasztó le van kapcsolva.Nincs gyujtáson a jármü tehát elvileg nem kellene fogyasztónak lenni mégis valaminek 34 mA-er az áramfelvétele Az lenne a kérdésem ez elhanyagólható vagy kezdjem el keresni a biztosítékok kivételével h. mikor szünik meg ez a kis áramfelvétel.Egyébként a negativ sarut vettem le és oda kötöttem be a multimétert nem tudom ez igy megbizható mérési eredményt mutat-e?
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2013
(#) zolika60 válasza hideg83 hozzászólására (») Okt 8, 2013 /
 
Az a fogyasztás rendben van. Vagy a rádió, vagy a riasztó produkálja. A mérés pedig mindegy melyik sarun történik.
(#) hideg83 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 8, 2013 /
 
Uram.Köszönöm szépen megnyugtató válaszát.Már csak abban tudok reménykedni,hogy az uj aksi is kibir 6.5 évet mint ami most kihullott a sorból.
(#) zolika60 válasza hideg83 hozzászólására (») Okt 8, 2013 /
 
Ez csak azon múlik milyet veszel és hogyan használod.
(#) matyusz válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 8, 2013 /
 
A legnagyobb hangsúly a mondatod második felében van ("Hogyan használod" )
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2013
Következő: »»   146 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem