Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Ha most még mérsz mellé egy töltést is járó motornál némi fogyasztót bekapcsolva, és megvan 14V körül, akkor az akku érett meg a cserére. 6,5 év egész jó élettartam szerintem.
Igen A töltés megvan 14.05 mértem.Egyébként csodálkoztam h. a régi savas topla aksi(remélem jol irtam a nevét) eddig birta.A jármü 6.5 éve került hozzám aksi csere és egyébb kötelezö cserék letek megoldva (szijjak és olaj.Olajban benne a fék szervó és váltó olaj is).A probléma az h. nagyon keveset használom a kocsit havi 1-2 alkalom akkor is kicsi távon.Töltögetni kellett folyton ebböl kifolyólag.Most sikerült beruházni nemolyan rég CTEK MXS5.0 töltöre ami figyeli az akut.Arra lettem figyelmes h. hibát jelzet le is kapcsolt a töltö .Savszintet pótóltam de az akun ez már nem segitett sajnos.Hamarabb kellett volna beruházni komolyabb töltöre.Remélem ez az uj gondozásmentes aksi ezzel a töltövel sokáig fogja birni.Sajna a régi aksi 1 jopárszor eléggé lemerült áló helyzetben gondolom szépen elfogyott pár hét alatt a cufla csak van az a 34mA fogyasztó de azt még megprobálom kideríteni h. mi lehet.Köszönöm a segitségeteket és elnézést a hosszú hozzászólásért.Szerk.:7 honap alatt 240 km-ert mentem vele kell az autó ha a beteg szüleimet orvoshoz kell vinni.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2013
Írtam, hogy az a fogyasztás indokolt. Elég hozzá egy óra, a rádió memória, vagy riasztó. Ritkán használt autónál két mód van az akku életének megőrzésére. Az egyik egy csepptöltésre is alkalmas töltő, a másik, ha hosszabb időre leállsz leveszed a sarut. Ennek az utóbbinak az a hátránya, hogy a rádió meg az óra beállításra szorul indítás után és az akkut is tölteni kell azért két-három havonta az önkisülés miatt.
Az igaz, hogy az akku élettartama nagyban függ a használat módjától, de nem teljesen gyártó független. Tapasztalatom szerint nem mindig a drága a jó.
![]()
A CTEK MXS5.0 azért vettem mert az több fázisban tölt a legutorsóban pedig figyeli az aksit ha esik a fesz akkor rátölt.Van rajta téli funkció is.Nem biztos h. jol fogalmaztam.Nekem az a lényeg ha kell akkor mennyen a kocsi.Gondoltam egyébként arra is h. az aku sarut ne keljen leszerelgetni a fogyasztó végett.Veszek traktorba való áramtalanitó kapcsolót és beteszem a negativ ágba.
A töltőd kiváló. Nem kell lekötnöd az akksit. Azt csak arra az esetre írtam, ha nem ilyen jófajta töltőd volna.
Az a kapcsoló nem hülyeség, gondolom ennyi használatnál nem zavar, ha rosszul megy az óra vagy a rádió elfelejti a beprogramozott állomásokat. Viszont ha már ilyen keveset használod, akkor kapcsold rá egy-két hetente töltőre, főleg nyári melegben. És az, hogy gondozásmentes, az csak marketing. A savszintet nem árt néhány havonta figyelni, és pótolni desztillált vízzel, hogy a lemezeket fél-egy centire ellepje.
A kapcsolóról már régen gondolkodtam h. tegyem-e most megvan a döntés lessz.A gondozásmentes aksit hogyan tudom utána tölteni desztillált vízzel.Nincs neki cellánkénti töltö nyilása mint a hagyományos savas aksiknak.
Általában szokott lenni nyílása, csak le van ragasztva matricával, vagy egyben jön ki mind a hat darab kupak valami műanyag csíkkal összefogva. Ha látsz a tetején valami gyanús dolgot, akkor kicsit feszegesd meg egy lapos csavarhúzóval, ha mozog, akkor az lesz az. Nem 100%, hogy ki lehet nyitni, de sok gondozásmentes nincs örökre lezárva, és hozzá lehet férni a cellákhoz. Esetleg csinálj egy képet róla, és hátha valaki látott már ilyet, és meg tudja mondani, hogy lehet-e nyitni vagy sem.
Üdv!
Rover 216 Km órával bíbelődök, egyszer csak össze vissza ugrált. Később indításnál kiugrott 160-180-ig majd nem mért semmit. Mostanság meg sem mozdul. Az órát és a jeladót cseréltem. Van valakinek ez ügyben valami tapasztalata? Némi információ jól jönne. Köszönöm a figyelmet.
A műszercsoport testelését kéne megnézned.
![]()
Szia! A Rover-eket nem ismerem de ha volna infóm róla azt megkeresném neked de ahhoz a motorkódot ismernem kellene. Van itt egy Rover rajz erről a részről a "B33" érzékelőről van meghajtva az óracsoport ezen része és a 14-s biztosítékról él, 2. "láb" testen van, ha ez segít.
![]()
Köszi! Szia, van rajzom róla. Az egyik vezeték szakadt el a " korbácsból " kijövet. Ami a jeladó felé ment. Hát nem semmi volt összekötni
![]()
Segitsegeteket kernem, egy astra 1.8 16V 92kw-os elektromos kapcsolasi rajzat keresem, es 2 kerdesem lenne.
Miert van +12V a lambda mindket futes szalan? Miert van 10V terhelve az 5 V helyett, anelkul 7V? "Az "5 Voltos, négyvezetékes szonda""-rol van szo. dps916732 IC van a vezerloben amirol nem talalok semmi infot.
Üdv mindenkinek.
Nagy segítségre lenne szükségem. Adott egy Mercedes óracsoport ami nem működik. Azt mondták, hogy lehúzott akkusarunál és az utána való saruvisszatételnél a háttérvilágítása felvillan, de utána semmire nem reagál. Sajnos nem tudok típust, de nem egy túl öreg autóról lehet szó 2000 utáni az biztos. Ha esetleg valami infóra lenne még szükség összeszedek mindent. Előre is nagyon köszönöm mindenkinek.
Elnézést rosszul tudtam, most egyeztettem. Tehát amikor "áramtalanítva" van (akkusaru lent) majd akkusaru visszatételével a középső kijelző (display) felvillan, majd szép lassan elalszik és aztán semmi nem csinál semmit, még az órája sem megy. Előéletéről:ez egy törött autó volt, de a műszeregység ment, mielőtt elvitték volna karosszériáshoz aki a sarut nem vette le, ahogy visszahozták utána már nem ment, hanem a hozzászólás elején leírt hibát produkálta. Ha valaki tudna segíteni előre is nagyon köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2013
Idézet: „mielőtt elvitték volna karosszériáshoz aki a sarut nem vette le, ahogy visszahozták utána már nem ment” Akkor a túlfeszültség valószínűleg tönkretette azt. Első tippre kuka, szétszedve talán mázlival meg lehet látni, hogy mi füstölt el. De hatalmas mázli az is, ha "csak" ennyi ment tönkre az autóban... Ha még további 4-5 vezérlő számítógépet is kinyírt, akkor az anyagi kár könnyen tetemes lehet.
A pontos típus Mercedes w211. Esetleg nem tudnál a csatlakozójához egy lábkiosztást? Az autó sajnos nincs itt ezért lenne jó próbálni.
Nem tudok. Szerintem az óracsoport megbontása nélkül semmit nem fogsz rajta látni. És megbontva is lehet, hogy semmivel nem jutsz előrébb.
Igazából szétszedtem valamilyen szintig. A testet azt teljesen biztosra tudom, de a többit nemnagyon. Igazából csak tápot szeretnék ráadni próbára.
Ha nincs benne látványosan szénné égett akatrész, akkor nagyon kicsi az esély a megmentésére.
A pozitiv agat konyu kicsilapizalni, peldaul ha talalsz egy diodat ami a forditot polaritas vedelem, esetleg a legnagyobb kondi , vagy kondi aminek a - laba a testen van, esetleg egy 5V 12V stabilizator pozitiv agon stb. Sok minden el arulhatja.
De az egyebb kivezeteseket is logikusan ki lehet zarni, peldaul ha IC-re megy annak adatlapja szerint, ha tranyo bazisara megy akkor bisztosan nem pozitiv ag, stb.
Köszönöm nektek a segítségeket. Tegnap úgy voltam vele, hogy nem vesződöm sokat és inkább hagyom nem kötök rá feszt meg semmi nem keresgetem. De ma mégis megkerestem és adtam neki 12V-ot a Display tényleg felvillan fehéren, aztán elhalványul majd kicsit pirosra villan, az óra pedig elkezdett visszafelé menni, majd fogta magát és visszaállt 12:00-ra. Csak azt nem tudom, hogy a gyújtás 12-t hol kapja ha egyáltalán 12-t kap. (Mondjuk ha nekiülök biztos megtalálom, csak lusta vagyok :/ ) Egy-két dolgot méregettem benne, de csak annyit, hogy volt a nagy panelon 3 SMD a kisebb hűtőzászlós tranyó (vagy fet, nem néztem a típusát) és azon mértem volna feszt multival és 2 db szerintem a display-t vezérli, de ha a bemeneti lábán ha feszt akarok mérni (tranyó akkor Bázisára ha fet akkor gate-é re ) mérek rá multival feszültségmérés állásban akkor ha az egyikre teszem akkor fehéren világít a display, ha a másikra akkor pirosan világít és a elveszem tőle elhalványodik kis idő után. Még egy ami az első balról haladva az, pedig 5V a bemeneti és a kimeneti lábán is. (Így balról jobbra ezek 5V, fehér, piros. (A displayen) )
Ne mericskelj osze visza, ertelmetlen, keresd meg az alkatreszek adatlapjat es az szerint mericskelj.
En meg azt szoktam csinalni hogy kepeket keresek az alkatreszekrol, van hogy megtalalom azt a kepet amelyen pont az altalam nezett alkalmazas van , elofordul hogy mas nyelvu oldal de a google forditja , legtobb esetben kapcsolasi rakzott is talalok.
Üdv mindenkinek.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ti egy HDK-s fejnél hogy oldanátok meg, hogy felgerjesztitek 5V-al a benne lévő (valami változó fesz mondjuk négyszögjel) kis vasmagot és utána egyenben simítva vennétek le a feszt a másik tekercséről? Nevezetesen egy audi 80 régebbi HDK-s fejre gondoltam. Én úgy képzeltem el, hogy egy 555-el négyszögjelet állítok elő és azzal a jellel egy tranyót kapcsolgattatok az megy rá arra a tekercsre ami "felmágnesezi" a lemezeket és levenném a másik tekercsről a jelet egyenirányítva mondjuk egy dióda és egy kondi segítségével. (Vagy kisebb graetz a pontosság és a minnél tisztább egyenszint miatt) Ha valaki segítene megvalósítani az ötletemet előre is nagyon köszönöm.
"proli007" bocsánat ha érthetetlen amit írtam. Az elképzelésem, hogy egy 555-ös IC-vel négyszögjel előállítása 5V tápfesszel (a kimenetén is gondolom közel 5V jön ki) és a kimenetére egy tranzisztort kötni ami ugyanúgy az 5V-ot kapcsolgatja amit persze az 555-ös kapcsolgat. Azért kell a kimenetre tranyó, hogy terhelhető legyen valamilyen szinten a jel. Ez menne rá egy tekercsre amely egy kis patkó alakú vasmagot mágnesez fel. Ebben kérném a segítséged, hogy milyen frekvencián, milyen külső alkatrészekkel és kimeneti kiegészítéssel rakjam össze. Remélem egy picivel érthetőbb voltam. A segítséged előre is nagyon köszönöm.
Sziasztok! Tudja e valaki, hogy a suzuki swiftnek hogy kell a műszerbetétetet (tehát ahol vannak a kilóméteróra stb.) kiszedni? Sok égő kiégett, nem látni a fordulatszámot meg a többit. Köszi!
Hello! Ez nem gond, könnyen megvalósítható. De mi a cél? Én nem tudom mi az a HDK. Kellene ismerni a tekercs ellenállását, és hogy mennyire induktív. Viszont 555-nél a frekvencia könnyen állítható, így lehet hogy egyszerűbb ha kikísérletezed a megfelelő frekvenciát. Egyenáramú ellenállásától pedig meghajtó tranyó kiválasztása függhet. Amúgy a kérdés áramköri része nem ebbe topikba való, ha csak ez a "valami" működtetésének elgondolásával nincs valakinek pozitív-negatív hozzáfűznivalója.
Egyébként meg miért kell 5V stb. Egyszerűbb lett volna "parasztosan" leírod mi a célod a működtetésnek, és hogyan kívánod működtetni, mi célból.. üdv!
Tehát, egy audi80 adagoló fedél. A gyári az egy potis fej, tehát egyszerű feszültségosztó elven megy, a poti eleje és vége megkapja az 5V-ot és a közepéről veszi a gáz elmozdulás jelét ami feszültségben mutatkozik meg, ez a régebbi, viszont ezekből már kevés van és a legtöbbnek a szénpályája elkopott és nem jó. Az újabb fejek HDK-sak, ezekeben egy patkó alakú lemezelt vasmagot mágnesez fel egy kisebb tekercs ami olyan 10ohm körüli (majd lemérem) és van egy másik tekercs mellette amiről leveszem a feszültséget. Végülis hasonló egy transzformátorhoz csak asszem fluxus változással változik a szekunderen a fesz, keresek képet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |