Fórum témák
» Több friss téma |
Ebből a sok kódból szinte semmit sem értettem, de ez vélhetően nagyfokú tájékozatlanságom ékes példája. A rajzot Proli007 rajzolta nekem, és addig nem teszem fel, ameddig ezt vele nem beszélem meg.
A hobbi és a profi kategória nem minden esetben áll egymástól távol. Ez az áramkör, hobbi szinten kivitelezve, a tesztelés eddigi tapasztalatai alapján hibátlan. Nagyon megbízhatóan, jelentős hiszterézissel kapcsolgatja be-ki a szivattyúmat. A trafóm és a dogozom megvolt, illetve a nagyobb relém is a motor kapcsolásához, ezért a költség kb. 1000Ft a vezérlő relével együtt. Gyakorlatilag semmilyen érzékelőre nincs szüksége. Akár a vezetéket is belógathatom a vízbe, és ha beleér akkor bekapcsol, majd ha kikerül belőle akkor kikapcsol. Árnyékolt kábellel mentem el a szondáig (kb. 4m), és próbáltam zavaró körülményeket teremteni, mint pl. be-ki kapcsolgattam nagy fogyasztót, hegesztettem mellette, beindítottam egy mikrót közvetlen a közelében, de semmi nem hozta zavarba, nem történt téves kapcsolás. Összegezve -ha nem jelentkezik valamilyen nem várt körülmény-, 1 napos tesztelés alapján, minden szempontból elvárás szerint dolgozik.
Köszönöm. Kíváncsian várom, sikerül-e feltenni a rajzot? . Nem tudom mit értesz "kódok" alatt, ezek gyári típusszámok. Az E5CSV PID szabályzó, PT 100 hőmérséklet érzékelő szondával képes szabályozni és riasztani. A 61F pedig kifelyezetten folyadékok szabályozására lett kitalálva. DEVI egy térfűtéseket gyártó cég. Mi a DTIP18-as fűtőkábeleit használtuk zömmel. A vízbetörés érzékelő egy komplett termék: Legrand. Remélem így könnyebben érthetővé vált amit írtam. Az ellenállás értéke azért lett 10kOhm-ban meghatározva, mert így a gyári PID, és egyéb szabályozókkal is 100%-ban működőképes volt a szenzor.
Beszéltem Proli007-el, aki hozzájárult a rajzának publikálásához (mellékeltem).
Idő közben a sajátom is kompletté vált (már régebben), és végeztem alaposabb teszteket is. Két érzékelési lehetőség van. 1. Ha csak egy szondát használunk, akkor ha ezt eléri a víz, akkor pár másodperc múlva bekapcsol, majd mikor elhagyja a víz, akkor szintén néhány másodperc múlva kikapcsol. Ekkor a "max" szondát kell használni, és a "min" szondát vagy üresen hagyni, vagy összekötni a két szondát. 2. Ha két érintkezőt használunk, akkor külön beállíthatjuk hol kapcsoljon be, és hol kapcsoljon ki a szivattyú. A két szondamagasság között fog üzemelni. Akkor kapcsol be, mikor eléri a "max"-ot, és mindaddig szivattyúz, amíg a minimum szonda ki nem emelkedik a vízből. Én jelenleg az 1.-es változatot használom, de már dolgozom a precízebb 2.-on. Az érzékelőm kb. 3 m-re van az áramkörtől. Jó minőségű árnyékolt kábelt használtam a bekötéshez, de jó eséllyel pár méterig a sima vezeték is teljesen zavarérzéketlen lesz. Fontos! Fokozottan figyeljünk oda mit csinálunk, illetve biztonsági-leválasztó trafót használjunk az áramkörhöz. A vizes környezet veszélyesebb érintésvédelmi szempontból. Nagyobb szivattyúhoz, nagyobb jelfogó kell. A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2013
Köszönöm. Akkor ez végül egy töltés-ürítés vezérlés? A két nívó miatt kérdezem. Azaz itt inkább - gondolom az a lényeg, hogy ürítsen... Bocs a kérdezősködésért, de nem teljesen világos számomra a funkció.
Alapból "csak" ürités a funkció, legalábbis erre van kitalálva. A relé addig van meghúzva, ameddig a két szonda között van a vízszint.
De az már egészen más kérdés, mit kezdesz ezzel a meghúzott relével.
Jó napot!
Vízátemeléssel lenne egy kis gondom. A fürdőből a pincébe átkerül egy mosógép, de a pince szintjén nincs csatorna, ezért a vízátemelést úgy oldottam meg eddig, hogy egy hordóba belerakom a szivattyút és a hordóból vezetem el a vizet a csatornába. Viszont a gondom az, hogy a mosógép vizét kellene felszivattyúzni, viszont a mosógéppel sokan mosnak 60, 90 fokon és amit vettek az 35 fokot bír, néztem drágább szivattyúkat azok meg 70 fokot. Én arra gondoltam hogy a szivattyú helyett egy sima keringető szivattyú látná el a feladatot, mert az bírja a 90 fokot, de a hordón kívülre raknám és párosítanám egy vízszint érzékelő kapcsolással. Ha van valakinek jobb ötlete ossza meg velem, előre is köszönöm!
Jobb ötletem nincs, de arra felhívom a figyelmedet, hogy a tiszta ivóvízre és/vagy fűtőközegre tervezett szivattyúkat esetleg károsíthatja a mosógépből távozó, mosószert tartalmazó szennyvíz. Én szennyvízszivattyút keresnék...
Használj mosógép szivattyút. Például ilyet. Egyébként a hordóba kerülő víz már nem olyan meleg mint a beállított érték. Főleg ha az előmosás hideg vize is ott van még elég hamar kihűl.
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2013
"vl"-nek: A megrendelőnek mondhatom bárhogyan, hogy ne vigyük le, mindig nekik van igazuk ezért meg kell oldani ja és külön kérés , hogy kútvízzel menjen, ami még külön veszélyes is a bacik miatt, de süket fülekre találtam, ő bajuk. Hát hasonló ilyenem talán még van is itthon, azt tudom, hogy nem annyi érkezik, de a 35 fok tűrés a búvárszivattyúnál nagyon kicsi, ha 60 fok lenne még megpróbálnám működik e, de azért köszönöm a segítséget.
Itt van megtaláltam, márka nincs de ez is megfelelne?
Hello! Jó lehet, de ellenőrizd az emelési magasságot, mert lehet az nem megfelelő számodra. egyébként ha a egy 200l-es hordót használsz, és a vízszint maximumánál szivattyúzol, tuti nem lesz ott magas hőfok, mire szivattyúzni kell, mert közben lehűl. De gondolom ez nem egy mosoda, ahol állandóan mennek a gépek. Ha meg az, ipari szenyvíz szivattyút kel alkalmazni nem játékszert.. A hűtést segítheted, ha a beömléskor egy tálcára folyik a víz (olyan mint egy hamutartó). Onnan szétfreccsenve egyből hűti a levegő. (Heller-Forgó hűtőtorony is így működik.) Vízszintérzékelőnek esetleg ajánlom ezt, amit Alkotó kollégámmal "alkottunk"..
üdv! A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2013
Üdv!
Szerintem nyugodtam használhatják a szivattyút, ami 35 fokot bír. A mosógép soha nem nyomja ki a 60 vagy 90 fokos vizet. A mosás végén mindig enged bele hideget, pont emiatt, hogy esetleg sok helyen a kádba vezetett kinyomócsőből folyó víz ne legyen forró. Max akkor lehet forró a víz, ha mosás közben megállítod a gépet és a leürítés programmal indítod.
szivattyú itt a gépezet. A hordó az 60 literes lesz és sajnos nem tudok kialakítani hűtőcsatornát , viszont én is gondoltam arra, hogy bírnia kell kb 60fokot, végül is szinte minden műanyag benne, nem tudom mi lehet hőérzékeny alkatrész benne
Ez jó kis kapcsolás esetleg valami leírás róla, ellenállás értékekre gondolok itt. Sima család, 4 fő csak a nő agyilag beteg kissé
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2013
Hello! Milyen leírásra gondolsz? Ha ismered az 555 működését, már tudod is a leírást. Ha a rajzára gondolsz, akkor az itt van. üdv!
Adott egy pedrolló 0,75 kWh-ás önfelszívó szivattyú a hidroforomon. Csepegtető öntözéssel 3 percenként 9 másodpercet üzemel.
Tönkreteheti-e ez a gyakori ki/be kapcsolgatás a szivattyút?
Egy gépet, vagy egy motort két dolog szokott leginkább tönkretenni. A ki és a bekapcsolás. Nem ártana egy gyomástároló a rendszeredbe, vagy más néven hidrofor. Az önfelszívó szivattyú sem önfelszívó teljesen, csak ha víz van a csőben. Ha valamiért ereszt a lábszeleped, akkor még le is égeted a motort.
Van hidrofor, két 80 literes tartály összekötve. Ezért nem értem a dolgot, 2,5 bar-nál kapcsol ki, 1 bár nyomásnál meg bekapcsol 9 másodpercre és fel is tölti addig. Két 80 literes tartály, aztán 3 perc alatt csökken le annyira a nyomás hogy újra elindul.
Valami tipp? Frissen szereltem össze, teljesen üresek voltak a tartályok mikor elindítottam a szivattyút tehát levegőnek is kell bennük lennie. Nem gumimembránosok, csak sima két tartály összesen 160 literes kapacitással. Az első tartályon van a nyomáskapcsoló és utánna jön a második tartály.
Talán nyitott tartály és szintérzékelős ki-bekapcsolás kéne.
Nyitott tartály? Sajnos nem megoldható, de a 3 perces helyett a 10 perces indulásnak már örülnék. Csak azt nem tudom hogy mi lenne a jobb? Ha engednék le a tartályokból levegőt vagy ha kompresszorral feltölteném?
A nyomáskapcsoló tekergetésének nem lett eredménye, a többihez (levegő töltés, engedés) meg bontani kell, ezért kérdezem hogy melyik lenne a jobb szerintetek? Vagy semmit nem változna a helyzet?
Hello! Az is kérdés, hogy a 3 perc alatt mennyi víz fogy el. Mert ha csak a nyomás esik le, akkor több levegő kell a tartályba. Hiszen a víz nem összenyomható, a levegő a "rugó" a rendszerben. Ha viszont túl sok víz fogy, akkor nagyobb tartály a megoldás. Esetleg nagyobb hiszterézis. üdv!
Kb 10 liter folyik ki és már indul a szivattyú. Egy 160 literes puffernél nem tudom hogy mennyi lenne a normális?
A hiszterézist nem tudom már jobban kitolni mert nagyok a szintkülönbségek és bekapcsolás előtt már így is alig megy fel magasra a víz. Pláne majd kútklímához is lesz.
Hello! Akkor 160l-ből 60l levegőt nyomsz bele, és szerintem kész is vagy. üdv!
Ha van hidrofor az csak egyet jelenthet. Nincs légpárnád, ami tartsa a nyomást. A kis házi vízellátók gumiballonját is 1,5 Bar körülre kell fújni, akkor szépen dolgozik a légpárna és nem kapcsolgat állandóan a szivattyú. A szintérzékelős vezérlés is megoldás. Töltés-ürítés vezérlést kell venned, vagy építened hozzá. Ha veszel sok cégnek van kismegszakító méretű, sínre pattintható változat és rozsdamentes pálcák a minimum, maximum szinthez.
Köszi, sikerült!
Hiába frisstelepítés és gumiballon nélküli, levegőbaja volt, fújtam bele, mostmár 8 percenként kapcsolgat és jóval több víz kijön belőle.
Sziasztok!
Van egy IMI műszergyári zagy darálós szivattyúm ami hol teljesen jól működik hol pedig egyszerűen elindul ugyan de olyan gyenge hogy akár kézzel is meg lehetne fogni ,nem adja le a teljesítményt. Segítene valaki mi lehet a hibája? Köszi
Nem ismerem ezt a tipust, de a zagyszivattyúk esetében lehetséges a szimering elhasználódása. Ha kiszárad megfogja a tengelyt, ha nedvességet kap elengedi, vagy fordíva...
Aztán még lehet elektromos gondja is. Ha kommutátoros motor hajt, a kommutátor felöli csapányban lóg a tengely, vagy maga a csapágy. Asszinkron motornál általában a csapágyba bekerült zagy okoz ehez hasonló tüneteket
Szervusztok. Figyelnem kellene egy szennyvízszivattyú működését. Ha minden ok. akkor egy vízszintnél automatikusan bekapcsol, kiszippantja a tartályt és kikapcsol. Ezt tudja gyári úszókapcsolós vezérléssel, a művelet normál esetben kb fél-1 perc. De ha dugulás van a kimenő csőben, akkor csak jár egyfolytában amíg valahogy ki nem derül a hiba. (kiönt a sz@r, leég a motor, jön a villanyszámla stb) Kellene valami egyszerű kapcsolás ami érzékeli, hogy a tápon az áramfelvétel nulláról 7 A körülire nő (tehát szó nincs finom mérésről, van áram, nincs áram, slussz) és ha 2-3 perc múlva még mindig folyik az áram azaz eldugult a cső) akkor ad egy zárókontaktust lámpának, szirénának, akárminek. Ha 2-3 percen belül (állítható lenne)ismét nulla az áramfelvétel, akkor álljon vissza alapra.
Szia! Mi ELCO PRI-52 reléket használunk motoráramok és a túlterhelés figyelésére, bizonyos esetekben kiegészítjük időrelével. Van sokféle a gyártónak. Nem a legolcsóbb megoldás, de nekünk szekrényekbe ez a sínre pattintható kell. Villanyszerelő boltokban kapható általában.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |