Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   153 / 340
(#) laszlo raduj válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Mellékeltem a kirajzolt kapcsolási rajzot , sajna nem latok benne semmit ami hangot állítana elő.
(#) laszlo raduj válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Nem feladvány , sajna én meg azon a szinten vagyok ha kapok valamit örvendek ha meg ismerhetem , életet lehelhetek bele. Általában megkeresem a neten , de 2 hét után is csak ennyit találtam rola .
Sajna nyákot nem tudok maratni, de hogy meg jobb legyen mar a megyében levő egyetlen üzletben, próbanyákot (olyan lyukasat) sem lehet kapni.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2013
(#) Ricsi89 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Nekünk a Kadettben a zümmerben nem volt semmi ami előállítaná a hangot, ott is ilyen tekercses izé volt és a műanyag ház volt kialakítva úgy, hogy az rezgett és zümmögött. Ha a ház nem volt rajta nem volt hangja sem.
(#) Inhouse válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Amit zolika60 linkelt képet, ott villogó relé szerepel a névben, a képen levő relének pedig egyeznek a számai az általad megadottal. Sokat segítene, ha leírnád, hogy a saruknál milyen számokkal vannak jelölve a lábak. Ha 49, 49a, 31, BK, akkor villogó relé, csak mondjuk hiányos... De rakhatnál fel egy képet a belsejéről, az is sokat segítene...
Ha alul ugyanúgy szerepel egy 443 951 307 B szám is, akkor pedig valóban csak egy hangkeltő, bár lehet az indexé is.
(#) laszlo raduj válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Szép estet mindenkinek!
A saruk óra járás irányában bal felőlivel kezdve ;R, 85, 58, és amely merőlegesen van a többire, 86.
Ma voltam egy bontóban megtaláltam a testveret épen , de persze nem hozhattam el , a külsejében van egy 3X20mm hézag ami a másik felén 3 lyukban végződik. Fehéren nagy betűkel 88 van ráírva , 443 951 307, (B) nincs .
(#) b0077 hozzászólása Dec 9, 2013 /
 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy egy autóba való H1-es 55w-os izzó mekkora feszültséget bír el?
Nekem az a gondom, hogy a H1-es izzóm kb 1-1,3V-tal kevesebb feszültséget kap mint amennyi az akksiban van. A köztes feszültség elveszik a kábelen valahol, ami elvileg mondhatni normális. De így ennyivel gyengébb az izzóm fényereje. Érdemes szerintetek lerelézni közvetlenül az akksiról, így biztos megkapná az akksi feszültségét számottevő veszteség nélkül. De ezáltal gondolom az élettartama is csökkenne. Az igaz, hogy hagyományos osram vagy tungsram izzók közül eddig 1-2 ha kiégett jó pár év alatt (a kínai fehér fényű gagyikat nem veszem számításba). Ha nagyobb feszültséget kapnának biztos nem bírnák ilyen jól.
Valahol olvastam, hogy 13,2V az ideális az izzónak, ennyit biztos h nem ér el, szerintem olyan 12 (+ pár tized) V-ot ha elérhet. Ötleteket, tanácsokat kérnék ezzel kapcsolatban, megérné relézni vagy inkább ne?
Előre is köszi!
üdv
(#) kadarist hozzászólása Dec 9, 2013 /
 
Szia!
Azt ne feledd, hogy járó motornál 14V felett van az akkumulátor feszültsége.
(#) b0077 válasza kadarist hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Hát én legutóbb ha jól emlékszem 13,8at mértem (de volt h kevesebbet is), bár csak alapjáraton ment a motor. Rendes fordulatszám mellett biztos eléri a 14 fölöttit ami a töltési feszültség már. Lehet igaza van, és így megvan a 13,2V körüli fesz, erre nem gondoltam
(#) b0077 válasza kadarist hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Szia!
Na erre nem is gondoltam, járó motornál (alapjáraton) 13,8V-ot mértem, de volt hogy kevesebbet (annak függvényében mennyit állt előtte az autó a hideg garázsban). De menet közben nagyobb fordulaton akkor biztos eléri a 13,2V-ot az izzó. Gondolom a 14V+ már nem lenne egészséges neki.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2013
(#) Ricsi89 válasza b0077 hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
De egészséges. Az nem egészséges, ha kevesebbet kap. A regenerációs körfolyamat alacsony hőmérsékletű izzónál nem indul be, hamarabb tönkremegy.
(#) b0077 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Tehát mindenképp megérné lerelézni?
(#) Ricsi89 válasza b0077 hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Ha van 1,5-2V feszültségesés az akku és az izzó között, akkor már megérheti. Fényerőben is jobb lehet. Bár hozzá kell tenni, hogy a H1-es izzónak van az egyik legvacakabb testelése, a leszorító rugón át. Ha valami kis érintkezési hiba van a rugó és az izzó között, a rugó fel tud melegedni, elveszti a rugalmasságát és akkor ott is lehet akár 2-3V feszültségesés is. Láttam olyat, hogy hidegen felkapcsolva jó volt, majd pár perc múlva elkezdett halványodni a lámpa fénye. A leszorító rugó meg szépen izzott.
(#) b0077 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Hát nekem szerencsére nincs ilyen gondom, vagy csak nem vettem észre még Rendeltem Osram Night Breaker Unlimited izzót, ki akarom hozni a legtöbbet belőle. Azért is lenne jó relézni, viszont azt sem akarom, hogy a relézés miatt csökkenjen az izzó élettartama, ennek az izzónak vélhetőleg a nagyobb fényerő miatt amúgy is rövidebb az élettartama mint egy hagyományosnak...
(#) hepi02 hozzászólása Dec 10, 2013 /
 
Sziasztok,

Sajnos nem kapni az autómhoz új típusú trafót(kis primer ellenállású) csak a régit, aminek viszont 0,6-0,8 Ohm helyett 3,2-3,5Ohm ellenállású a primer oldala. Jól gondolom, hogy ha ezt beszerelem, akkor az alábbiak fognak történni?

- Lecsökken a primer áram 15A-ről 4A-re
- Kisebb lesz a szikra, de lesz szikra
- Lassabban épül fel és le a mágneses mező, ezáltal pontatlanabb lesz
- Az elektronikának semmi baja nem lesz

Stimmel? Használhatom a nagyobb ellenállású trafót? Sajna azt, ami nekem kell azt nem kapni, a réginek meg húzós az ára, így nem szeretnék lukra futni vele.

Köszönöm,
Ádám.
(#) zolika60 válasza hepi02 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Az lehet, hogy lesz szikra, de nem biztos, hogy a kellő intenzitású. Az elektronikának nem árt, de a menettulajdonságoknak biztosan. Milyen trafóról lenne szó? (Cikkszám, vagy autó és motorkód.) Talán tudok segíteni.
(#) hepi02 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Citroen Visa 652ccm 34Le

2 kiállásos trafó. 0,6-0,8Ohm primer és 10-11KOhm szekunder tekercsekkel.
Néhány kép róla.

Ducellier 520010 gyártmány.

Ez egy szerelhető típus(szétcsavarozható és olajos), szóval késő délután bedobom egy szakinak, hogy tud-e vele valamit kezdeni. Közben Görögországban találtam egyet, de nézelődök még, mert az olyan messze van, hogy kitudja

Köszönöm.
(#) potyo válasza hepi02 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Bontókban esetleg? A trafó kinézetre ismerős, Dyane-ban is (meg gondolom a kacsában is) ilyen volt, de hogy nagyobb vagy kisebb ellenállású, azt nem tudom.

Autós alkatrészkereskedőknél érdeklődtél már?

Egyébként ha nagyon nem megy, akkor lehet, hogy keresnék két sima trafót, aminek a primer ellenállása 1,2-1,4 ohm, és egyszerűen párhuzamosan kötném a primer oldalukat. Vagy másik gyártóknál is érdemes szétnézni, mert mások is használtak ilyen rendszerű gyújtótrafókat négyhengerese motorokhoz is. Fiat Punto rémlik, hogy volt ilyen kétkivezetéses trafóval, de nem mondom, hogy 100%.

Szerk.: pl. http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=9.6046%7CSZ

Ott van alul, hogy milyen típusokba jó, tehát olyanokat kellene bontóban keresni
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2013
(#) zolika60 válasza hepi02 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Ebből kettővel nem tudod kiváltan? Pont kettő van nekik. Egy kicsit tudok az árán javítani ha kell, de azt csak privátban.
(#) potyo válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Ezzel nemnagyon, mert ez egy üres oldalra mutat
(#) zolika60 válasza potyo hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Érdekes, én látom. Mindjárt megpróbálok valamit tenni. Talán ez megy. A facet feliratra kell kattintani, hogy megjelenjen az adatlapja.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2013
(#) potyo válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Nyisd meg a linket, amit betettél egy új ablakban, és nálad sem fog menni

Ez a másik ez már látható
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2013
(#) zolika60 válasza potyo hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Hogy mire jó ez a titkolózás?
(#) hepi02 válasza potyo hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Igen, jól mondod. 2CV-ben is ez van, de sajna az még megszakítós és 3,5Ohm-os a primer oldala, tehát alacsonyabb árammal és feszültséggel operál.

Én is ilyenekben gondolkodom. Párhuzamosítok vagy keresek alkalmas paraméterekkel cseredarabot. Első körben a Fiat Cinquecento 700-as ugrott be, mert az is kétkiállásos 0,6Ohmos primert tekercse van. De már ez is 5A-rel növeli a primeráramot.

Nézelődök tovább, hátha bejön valami. Alapvetően megkaptam a választ, hogy milyen hátrányai lehetnek egy nem jól megválasztott trafónak. Köszi.
(#) hepi02 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Na igen, a bárdinál volt. Ki is postázták mára, de sajna nem a nekem való alacsony impedanciájú, hanem a kacsáét küldték. Most fogom lebokszolni velük, hogy vegyék vissza, mert nem azt kaptam, amit kértem.

A felajánlást köszönöm, Unixnál én is nettó áron tudok vásárolni.
(#) Inhouse válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
A 85 és 86 a hagyományos relék behúzótekercse szokott lenni. A többi passz...raknál fel képet róla?
(#) laszlo raduj válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Köszönöm , segítségedel megszületett a válasz , ha 85 86 táp, a más kettő nem kaphat csak pozitív jelt mivel mindkettőn dióda van , tehát vetem a bátorságot , a tranyo adatlapjából kiindulva bekototem a nullt az emitterre ami a 85 lábra csatlakozik, 86 pozitív . De érdekes módon nem csinált semmit , majd véletlenül a táp részről leesett a + vezetek és elkezdett a kezemben rezegni (el is dobtam ). Így megszületett a válasz , ha nem kap pozitív tápot de bármely más 2 lábára igen aktor hangosan berreg .

Köszönöm segítségeteket .
(#) zolika60 válasza hepi02 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Nem tudom hogyan állsz a Starttal. Náluk a legolcsóbb nekem.
(#) jog27 hozzászólása Dec 11, 2013 /
 
Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy mi a neve és honnan lehetne szerezni olyan csatlakozókat, amikkel a pótféklámpákat lehet bekötni? Amit vettem ahhoz nem adtak semmilyen kiegészítőt, csak a lámpa és lóg ki belőle a kábel.
Valószínűleg elég forrasztani is, de érdekelne a dolog. Ilyen, mint ami a képen is jár a lámpához!
Köszi szépen!
(#) Ricsi89 válasza jog27 hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Vezeték, illetve kábeltoldó néven keress. Pl itt is kapható. Bővebben: Link
(#) laszlo raduj hozzászólása Dec 11, 2013 /
 
Sziasztok!
Találtam egy kütyüt egy autó kerekben, állítólag nyomás merő ami visszajelez a műszerfalra. Kikapartam a nyákot a ragacsból , és van benne egy szép 3V lithium aku, azt mi tölti újra?
Következő: »»   153 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem