Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   26 / 65
(#) enginerus válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Igen elRONTOTtam 1998-as , (de jó is lenne, ha 2008-as lenne)

Ejnye!
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
(#) zolika60 válasza enginerus hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Itt lesz a baj. Ezt a gyertyát nem ismerem, de ez egy utángyártó cég. Nem is tudtam, hogy gyertyát is árulnak. A lényeg az, hogy a gugliba beütöttem a gyártót meg a számot és próbáltam az ennek megfelelő gyertyák listájában olyat találni, amit a programom hoz az autódhoz, de nem sikerült. Bár lehet, hogy nem jó oldalakat találtam. Az előző gyertyád is ilyen volt?
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
(#) enginerus válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
az előzö nem ilyen volt. NGK BKR6Ek
(#) zolika60 válasza enginerus hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Azt látom a programban. Akkor mégsem ez a baj.
(#) enginerus válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Az autóboltosnak ezt is kidobta a gép az autómhoz és ez volt elfogadható árban
(#) enginerus válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Ilyen volt az NGK-val is.
(#) enginerus válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Ha csak rövidebb távokra használom a gépet, akkor érdemes kicserélnem alacsonyabb hőértéküre a gyertyát? változhat attól a fogyasztása?
(#) zolika60 válasza enginerus hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
A hőérték a fogyasztást nem befolyásolja.
(#) enginerus válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Pedig azt hittem, hogy akkor tökéletesebb lehet az égés és azért változhat. Azért is gondoltam, mert amikor hosszabb távra mentem, akkor meglepően jól fogyasztott. Akkor az üzemanyag adalékra gyanakodtam, mert akkor raktam bele elöször, de azóta megint csak városban használva megint 10L.
(#) enginerus válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
És ha alacsonyabbat rakok bele, attól lehet baja?
(#) zolika60 válasza enginerus hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Nem lesz baja, esetleg hideg időben kormosodni fog. A hőérték egy viszonyszám, ami azt mutatja mennyi hőt ad le e gyertya a hengerfejnek. Minél magasabb a hőérték annál kevesebbet és annál jobban melegszik a gyertya. A régi gyertyádon sem látom, hogy megégett volna, csak a színe fehérebb egy kicsit az optimálisnál én nem bántanám őket. A túlfogyasztás okát máshol kell keresned. Egy hibakód olvasás lehet többet segítene.
(#) bbb válasza enginerus hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Szia!

Sajnos ennél a típusnál a városi 10L fogyasztás teljesen normális és megszokott jelenség, elég elfuserált motorfajta ez, amit a Tipoból örökölt. Ajánlom figyelmedbe a fiatbravo.hu oldalt, sok okosságot fogsz találni róla.
(#) laci fiat hozzászólása Okt 2, 2013 /
 
Sziasztok nem tudom volt e mar valakinek olyan gondja hogy az auto gondolt egyet es nem indult be egy ora mulva pocent szepen utana egy hetig indult utana nem elhuztuk a szerelohoz es ott ujra indult inditaskozben a hiba jelzo eget de hibat nem kuldot es nem is tarolt most egy honapig semi gond indult szepen most megint kezdi a hideg meleg inditas nem befolyasolja melegen es hidegen is csinalja ,ha estetleg tudtok segiteni meg koszonom .
(#) Moderátor hozzászólása laci fiat hozzászólására (») Okt 2, 2013
 
Gratulálok! Te vagy minden idők, leghosszabb mondatának írója! Ha lenne a HE-n citrom díj, már küldeném is!
(#) Sokdrak hozzászólása Okt 13, 2013 /
 
Sziasztok.
A tompított fény egyik oldalon se megy.(Fesz. nincs a foglalatban.)
Ha netán tudna valaki egy bekötési rajzot (esetleg ötletet)...biztosítékok jók, (relék jók), a (többfunkciós))kapcsolót szétszedtük de nem sokra mentünk vele mer gyakorlatilag egy nagy köteg kábel csatlakozik bele, rajz nélkül még csak azt is esélytelen kideríteni hogy kapcsolóig van e áram. Szóval minden (esetleges) segítséget előre is köszönök.
(#) qvasz2 válasza Sokdrak hozzászólására (») Okt 13, 2013 /
 
Nálam a suzuki csinált ilyet, és végül kapcsolót kellett cserélni. Azt, hogy odáig eljut-e a villany nem rajzból, hanem egy próbalámpával tudod kimérni.
(#) Sokdrak válasza Sokdrak hozzászólására (») Okt 13, 2013 /
 
Az autó típusa Fiat Scudo 2.0 jtd(2002 év)
(#) Sokdrak válasza qvasz2 hozzászólására (») Okt 13, 2013 /
 
A rajz azér is lenne jó hogy van e még valami a kapcsoló és a foglalat között, meg legalább 30 vezeték csatlakozik bele a kapcsolóba, úgyhogy jólenne tudni melyik a lámpa vezetéke.
(#) peter1995 hozzászólása Okt 20, 2013 /
 
Sziasztok. Adott egy Fiat Tipo 1,4 benzin, injektoros. Egyik barátom kapta, hogy használja mint tanuló autót. 6 évet állt, motorikusan rendbe tettem neki. Úgy hívott oda, hogy rossz a generátor azt kéne megjavítanom. Az akkuban nem volt annyi kraft, hogy be indítsa az autót így be lett bikázva. 6 év után jó nehezen indult először 1-2 henger nem is ment majd járt már szépen. Az akksi ki lett véve feltöltve, most tekeri szépen az önindítót, indul is az autó. Indítás után 6-8 percig nincs alapjárat, olyan mintha nem menne 1-2 henger. 6-8 perc után szép alapjárata lesz. De nem is ez a gond.
Hanem ha kis fordulaton ráadom a világítást leáll motor. Ha fordulaton adom rá a világítást akkor jár tovább. Azt is megfigyeltem, hogy járt a motor fordulaton, világítás rajta, barátom felkapcsolta az irányjelzőt és elhalványodott a helyzetjelző a villogásra. A töltést megmértem 14,4V vagyis a generátorral nem lehet baj.
A másik amit még megfigyeltem, egy kis járatás után beálltunk vele a garázsba járt alapjáraton, helyzetjelző felkapcsolásra felkapcsolt aminek kell, tompítottra egy pillanatra lekapcsolt mindne világítás leállt a motor majd visszakapcsoltak a lámpák.
Mi lehet a gond? Én valami testelés hibájára tippelek akár a motor és a váz között, de erre még nem volt időm, eddig a motorikus részét tettem rendbe.
(#) peter1995 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 20, 2013 /
 
Néztem a vezetékeket a motor térben külsőre semmi hibát nem láttam a szigetelések nincsenek kikeményedve stb. A műszerfalat is ki kell majd bontsam mert az indexrelé meg olyat művel, hogy alapállásban kattog minden felé ( a kapcsoló középállásban), ha jobbra vagy balra irányjelzés van akkor megfelelően működik. Ha a gyereknek jó, holnap megyek ismét aztán nekiállok felderíteni a hibát. Az a baj, a műszakija lejárt az autónak, de így műszakit se adnak rá, hogy hibás az elektronikája.
(#) peter1995 válasza peter1995 hozzászólására (») Okt 28, 2013 /
 
Sziasztok. MA jutottam ujra oda az autóhoz. A elektronikai hibák nagy részét elhárítottam, egy valami van még ami nem oké az az alapjárat. És ugye injektoros at is elektronika szabályozza.
Nem lehet olyan,hogy a sok állás, és áram hiány miatt a számítógép meghülyült és azért nem jó az alapjárat? Van mikor össze vissza alig jár, van mikor teljesen szépen simán jár. Ha nyomok egy gázt elengedem van mikor ilyen semmilyen alapjárat sincs, van mikor teljesen szabályos. Alapjáraton járva is ingadozik elég erősen. Van egy alkatrész amibe megy egy csatlakozó. A fojtószelepet mozgató karon van egy pöcök ami alapjáraton megnyomja ezt az elektronikai alkatrészt. Mikor a fojtószelep nyit ez a "kapcsoló" elenged. Lehúztam a csatlakozóját oxidot, hibát nem találtam.
Valami ötlet?
(#) pre11 hozzászólása Okt 31, 2013 /
 
Sziasztok!
Talákozott már valaki olyan hibával hogy a motor kb. 3500-as fordulatot elérve leáll.
Fiat Doblo 1.6 16v 2004-es évj.motorkód: 182b600,s gyári benzin+cng üzemű, a probléma mindkét üzemben fenn áll.
Hibát olvasva, gázvezérlőegység hibát,és lambdaszonda szakadást ír.
Az egészhibajelenség úgy kezdődött hogy 140km-es sebességet elérve elkezdett finoman rángatni időnként, majd mostmár amint elérem a 130km-es sebességet kigyullad a motorhiba jelző a műszerfalon, leáll a fordulatszámjelző, és sebességmutató, majd ha szerencsém van visszajön, de mostmár nincs szerencsém. Az autót hagytam hűlni kb. 30 percet, s beindult,szépen járt alapjáraton,majd adtam egy kövér gázt kb 3000 fordulatig s ujra ezt produkálja.
(#) mandli hozzászólása Dec 5, 2013 /
 
Sziasztok!

Van egy Fiat Puntom és problémám van az indexel, redszeresen bemonja az unalmast, most például, ha nyomom a féket akkor nem indexel, de előfordul, hogy a féklámpa villog az index helyett, a belső ködlámpa visszajelzője is villog ilyenkor. A vészvillogó csak akkor működik, ha a világítás nincs bekapcsolva. Néha életveszélyes vele közlekedni. Már többször szét lett szedve, utána pár napig jó, de aztán megint csak rosszabb lesz.

Valami jó ötlet?
(#) bbb válasza mandli hozzászólására (») Dec 5, 2013 /
 
Szia!

Melyik punto? 1-es, 2-es? A szavaidból nem lehet egyértelműen következtetni, de mindkettőnél típusbetegség, hogy a lámpájuk testelése tönkre megy és ilyenkor karácsonyfát játszanak, ahogy te is leírtad. Alaposan szét kell szedni és a lámpatesten megnézni, hogy ne legyen kontakthiba, majd ezután a csatlakozót is meg kell nézni és amennyire tudod kihúzni a vezeték-köteget, ott van-e kontakthiba (előfordul, hogy az dörzsölődik ki). Ezt el kell játszani mindkét oldalon, illetve ha van pótféklámpád, akkor a csomagtartó ajtajánál lévő gumi mögött is érdemes megnézni. Ezek azok a kritikus pontok, ahol ez a gusztustalan kontakthiba elő szokott fordulni, de ha itt nem találod, akkor sajnos bontani kell tovább és végig kell követni a vezetékeket...
(#) Frankye válasza bbb hozzászólására (») Dec 5, 2013 /
 
Annyival egészítenélek ki csupán, hogy érdemesebb a vezetékek végéről a csatlakozót levágni, és fixen ráforrasztani a lámpatestre, mert ez is rendszeresen okoz hasonló "karácsonyfa-effektust". (Sajnos, az elektromos rendszer hibái tipikus FIAT betegségek, ezt nagyon nehéz orvosolni.)
(#) mandli válasza bbb hozzászólására (») Dec 5, 2013 /
 
Köszönöm, hogy válaszoltál, de én túl szőke vagyok a kérdésedhez. 1-es vagy 2-es? Fogalmam sincs. Fiat Punto Selecta a hivatalos neve. A fiaim és a férjem már számtalanszor szétkapta a lámpatestet, a gyújtás kapcsolót, de a hibák mindig visszatérnek, sőt egyre rosszabbak. Már ferde szemmel néznek rám, ha szólók, hogy megint baj van. Majd elolvastatom velük a válaszodat, ők jobban megértik.
Most úgy döntöttek, hogy teljes gyújtás kapcsoló csere jön. Remélem beválik.
(#) mandli válasza Frankye hozzászólására (») Dec 5, 2013 /
 
Neked is köszönöm a választ, ezt is a fiúk orra alá dugom, talán megjön az isteni szikra.
(#) bbb válasza mandli hozzászólására (») Dec 5, 2013 /
 
A selecta az még az első generációsoknál volt altípus. Ami 1993-2000 közé (illetve teherváltozatoknál és kabriónál 2001-ig) esett, azok az első generációsok, a kicsit szögletesebbek a második generációsok, aztán a grande már a harmadik generáció...

Na a lényeg, hogy amit Frankye is mondott, a csatlakozót kihagyva ráforrasztani a vezetéket is egy megoldás, de volt, aki bontott kötegből toldást csinált, hogy ne feszüljön annyira és ezzel oldotta meg a kontakthibát.
(#) Frankye válasza bbb hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Így van, ezt elfelejtettem írni: Mindenképpen hosszabbítás szükséges! (A hosszabbításokat javasolt zsugorcsővel szigetelni, nem szigetelő szalaggal, mert az az időjárás hatására öregszik, letekeredik.)
(#) hagmasi85 hozzászólása Dec 12, 2013 /
 
sziasztok nekem volna egy bravam 97 es 14/12v az a problémám hogy a vizhöfok leszokot esni és mikor nulla akkor kigyullad az a kis befecskendezö visszajelzö lámpa ha valaki már tapasztalt ilyet kérem segitsen köszönöm
Következő: »»   26 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem