Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lehet csak a Darwin díj-ra hajt ti meg nem segítetek neki.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
Persze, hogy nem jó így, ez egy értelmetlen beszélgetés már napok óta.
Nem kell ennyire elmerülni benne, mert a terhelő áram változás és a hőmérséklet úgyis sokat módosít.
Értem akkor a lényeg hogy olyan 10 %-on belül legyenek a béták a párhuzamos tranyóknál és lehetőleg azonos sorozat számúak legyenek. Köszönöm a segítséget
Üdv mindenkinek!
Low ESR elkót tudok mérni mezei multival? Másik kérdés: Ki kellett cserélnem egy elkót, 2.2µF 50V, "standard" magasságú, kb. másfél centi. Találtam is másikat, ez is 2.2µF 50V, de a magassága max 5 mm. Elképzelhető, hogy mérete ellenére ez is az, mint a nagyobbik?
Szia!
Nem tudsz multival ESR-t mérni és jó lesz a kicsi a nagy helyett.
Köszi! Úgy érted, nem tudom megmérni, hány µF a low ESR elkó?
Ha igen: true RMS multival tudnám, vagy kéne ehhez spec műszer?
Az ESR -t ugyanúgy kell mérni, mint a kis, mOhm -os ellenállásokat, csak az áramgenerátornak váltakozó feszültséget kell szolgáltatnia. Ezért kell spec műszer.
Értem, köszönöm. A váltófeszt sejtettem, láttam már olyan műszert.
Ha sima kondit rakok a helyére, a kapcsoló táp (ATX táp) eldobja magát (még jobban)?
A kis egyenértékű soros ellenállással (low ESR) rendelkező kondenzátort ugyanúgy meg tudod mérni, mint a nem ilyen tulajdonsággal rendelkezőt. A kapacitásmérést nem befolyásolja ez a jellemző.
Nem dobja el magát, csak jobban melegszik majd a kondenzátorod, ami növeli a veszteséget és csökkenti a kondi élettartamát.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
Ha kapcsoló üzemű tápra szűrőkondinak közönséges elkót teszel, melegedni fog, és ennek többféle következménye lehet. Azért melegszik, mert a magasabb frekvencián nagyobb a belső ellenállása, és ezen nagyobb veszteség keletkezik, ez pedig melegíti a kondenzátort. Másrészt nem is szűr rendesen, pont a nagyobb ESR miatt.
Ez nagyszerű, most ketten ugyanannak a dolognak az ellenkezőjét mondjátok.
A low ESR kondim 1000uF, 20µF-et mérek rajta.
A kondenzátor kapacitás vesztésének oka lehet, a melegedés. Az elektrolit kondi egyik fegyverzete az elektrolit, ha ennek csökken a mennyisége, (a melegedés miatt) akkor bizony a kapacitás is csökken. Ahogy kadarist mondja, az ESR -nek nincs köze a kapacitáshoz, csak ilyen formán, hogy a melegedés hatására "kiszárad" a kondi.
A multiméterek általában 20µF-ig mérnek, tehát a kapott érték nem meglepő.
Ez 200-ig mér.
pucuka: Értem hogy az ESR-nek nincs köze a kapacitáshoz (vagyis már tudom), de nem is az ESR volt a lényeges, hanem hogy tudom-e mérni ennek a kapacitását, mert csupán 980µF-dal kevesebb, mint ami rá van írva. Akkor ez kuka...
De ha 200-ig mér, akkor miért hiszel el neki akármilyen eredményt, ha a mérendő alkatrész többszörös értékű, mint a legnagyobb megmérhető érték? Fogj egy másik ezreset, építsd be az eredeti helyére és próbáld ki.
A multim a tapasztalataim szerint kapacitást meglepően jól mér.
Az lesz, de itt a baj nagyobb. Túlterheltem a tápot, másfél amperrel hajtottam a 0.5 amperes szálon tartósan. Tudtam, hogy tönkre mehet, van pót, de megpróbálom ezt megjavítani. (Mazochista módja a tanulásnak) Hatalmasat durrant és nagyot villámlott belül, szétszedtem, de minden sértetlen. A nyák alján találtam meg a feketeséget, egy 2.2µF kondi lábán. Az a kondi szakadás, már kicseréltem, de közben láttam, hogy az ESR kondik picit meg vannak púposodva. Innen jött ez az egész. De olvastam, mielőtt ide jöttem, és azt írták, hogy az ESR kondik maguktól is elkezdenek púposodni, ha nincsenek rendszeresen feltöltve, és ez a táp évekig nem volt használva, de nemrég működött - a katasztrófáig. Szóval kérdőjel az van...
Szűrőkondi, túlterheléstől közvetlenül nem mehet tönkre. Viszont ha a szabályzás "kiakad" a túlterhelés hatására, megemelkedhet a kimenőfeszültség annyira, hogy a kondik nem bírják.
Hát remélem, meg tudom javítani. Köszönöm a segítséget.
Jó kis táp ez, csak kicsit gyenge...
Na ezzel vitatkoznék mert ha nincs otthon neki kisohmos ellenállása és ugye egy 100G ohmos ellenállást köt vele sorba...
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni, hogy nem csináltam-e valami nagy butaságot ebben a kapcsolásban. Az lenne a lényege, hogy az autóban egy világítás visszajelző szerepét töltené be fennmaradt lámpák esetén. Csak akkor működne, ha az autó le van állítva és az ajtót kinyitom. A "P" jelű kapocs a gyújtáskapcsoló parkolófény kivezetésére lenne kötve, ami úgy működik, hogy csak leállított motorral, a kulcs kivehető állapotában van +12V rajta a többi állásban nincs semmi. Azért nem csak a lámpa biztosítékra és az ajtó kapcsolója közé kötöm a csipogót, mert akkor ha menet közben vagy parkolásnál, ha megy a helyzetjelző vagy a tompított, és felkapcsolom az utastér világítást akkor is sípolna a csipogó. Köszönöm a segítséget és az ellenőrzést! A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
Szia!
A Q1-nél nem tud bázisáram kialakulni, a Q2 pedig zárlatban van. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
Nekem egy 650W-os szabad levegőn 5 - 7 órát ment, hűtés nélkül, még most is működik.
Mi a pontos típusa? Én jelenleg egy ilyet próbálnék majd meg:
izzó Esetleg letudod nekem mérni, hogy hány fokos? A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
Ez a kicsike, hőmérsékletét nem tudom, hátha van hozzá valami adatlap, keress rá a neten. Narva D/76 225V 650W.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |