Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Lapozás: OK   72 / 108
(#) csikosgabi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 9, 2014 /
 
Üdv. Lenne még pár kérdésem... Hogyan tudnám megoldani azt, hogy miután kinyílt a kapu 1 perc múlva be is csukódjon? Én arra gondoltam, hogy nyitási parancskor már induljon is időzítés és ha letelik az 1 perc akkor zárási parancsot adjon ki. 555-tel? Köszönöm előre is.
(#) proli007 válasza csikosgabi hozzászólására (») Feb 9, 2014 /
 
Hello! Ez a kapcsolás ha megnézed csak úgy született, hogy valaki kérte a két nyomógomb közötti retesz kapcsolatot. Meg lehet oldani, csak minden lehetőséget át kellene gondolni, hogy ne legyen benne hazárd működés. De ha ezt elkezded színesíteni, akkor ugyan oda lyukadsz ki mint mások. Akkor miért nem azokat a kész áramköröket készíted el?
üdv!
(#) csikosgabi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 10, 2014 /
 
Igazad van. Átnézem a többit (jobban mint eddig) és esetleg majd azokról kérdezek .
(#) Atesz857 hozzászólása Feb 10, 2014 /
 
Sziasztok! Nemtudom jo helyre irok e de megprobálom itt.Szoval van egy olyan problémám hogy meg ezelött sok sok evvel vettem egy tolokapunyito szetett és kiépitettem hozzá mindent kezdve azzal hogy meg a kaput is én hegesztettem csapágy stb ez a része jo. De a vezérlés belett kötve nagy öröm müködik minden franko másnap reggelre a kapu tárva nyitva magátol ez mitöl lehet? Elöször nem volt rárakva a fotocella de utána aztis bekötöttem de igyis rosz volt.Aztán maradt a dupla távirányito vagyis távirányitos dugaljal áram le azt ennyi de igy macera azota kézihajtányos. Szerintetek ezt a jelenséget mi okozhatja? Egy képet találtam rola a neten azt beszurom hátha segit.Elöre is köszi!
(#) zsoltee0001 válasza Atesz857 hozzászólására (») Feb 11, 2014 /
 
Szia
Ezt a vezérlést nem ismerem (tipusa?)
Beépített vevő, vagy külső vevő van rajta?
Általában a vevő szokott ilyen jelenséget produkálni, valahonnan beszed hasonló frekit.
Ki kéne iktatni és nyomógombról használni pár napig és megfigyelni, van-e változás?
Üdv
(#) Atesz857 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 11, 2014 /
 
Szia! ctr43 panel van benne.Külsö antenna van rajta külön kis panellal. És az esetben ha tegyük fel máshonnan kap frekit akkor mit lehet csinálni?
(#) zsoltee0001 válasza Atesz857 hozzászólására (») Feb 12, 2014 /
 
Szia
Hát ezzel nem lettem okosabb, fogod a külső vevőt és kiiktatod, ahova meg be volt kötve a vezérlés sorkapcsára kötsz egy nyomógombot, egy hétig így használod, ha jó akkor kell egy másik vevő + távirányító.
Üdv
(#) uniman válasza Atesz857 hozzászólására (») Feb 12, 2014 /
 
Hello!
Ez talán a hozzávaló bekötési rajz...kézi "START" nyomógombbal sem műkörtethető?
(#) Atesz857 hozzászólása Márc 2, 2014 /
 
Sziasztok! Van ez a Ducati kapunyitom amiben ugyebár ez a ctr43 nevezetü vezérlö panel van amiröl nem találok semmi infot pedig kéne a kap. rajza mert van rajta egy hiba elcsattant rajta valami azért mondom hogy valami mert nemtalálok még képet se rola hogy mi lehetet ott,szoval ha valakinek esetleg van vagy volt ilyenje az megtudná nkem mondani hogy az ls3-as relé motorcsatlakozo felöli oldalán közvetlen a relé mellet milyen alkatrész volt és milyen értékü azt megköszönném nagyon! C18 al van jelölve szoval gondolom kondi de ennyit tudok. Elöre is köszi!
(#) zsoltee0001 válasza Atesz857 hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Szia
Szerintem ilyen biztos nem lesz, olyan meg főleg, hogy kapcsolási rajz ...
Fényképezd le (jó minőségbe) majd megpróbáljuk kikövetkeztetni.
(szerintem 275 voltos varrisztor mehetett ki)
Túlfeszt kapott?
Üdv
(#) Atesz857 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Hello sziasztok. Nemtudom hogy tulfesz miat-e vagy más történt régota nem üzemel mostanság akarom feléleszteni. Csináltam képeket nemtudom mennyire látszik nagyon rosz helyen van. Kapot a relé is de az még szerintem megy,de majd csekkolom.
(#) zsoltee0001 válasza Atesz857 hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Szia
Mellélőttem, ez valami szűrőkondi lehet (tipp)
Hülye kérdés: ettől még működik, nem?
Üdv
(#) Atesz857 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
müködni müködött de most hogy szétszedtem kiszeretném cserélni,hogy egybe legyen. De a nagy hibája az volt az egésznek hogy tévesztett mármint magátol nyitott de ez más tészta.
(#) zsoltee0001 válasza Atesz857 hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Jaa, már emlékszem.
Ha működik ne foglalkozz vele, *** egy zavarszűrő lehet, csak gyárba alá lőhettek a fesz értékének.
Azért azt a fémgőz maradványt próbáld meg letiszítítani pl. nitroval.
Üdv
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2014
(#) Atesz857 hozzászólása Márc 4, 2014 /
 
Találtam még egy forumot a témával foglalkozni de hát hiába fordito programozom a francia bonyolult nyelv http://www.abcelectronique.com/forum/showthread.php?t=85118&got...newest egy kicsit változtattak a kártya elrendezésén de szerintem ugyanaz.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
(#) mraulajos válasza Atesz857 hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Hali!
Nekem van ebből a ctr sorozatból 11 féle típus letöltve, de egyik sem hasonlít arra amit felraktál képet. Honnan származik ez?
(#) Atesz857 válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Hello! Ez egy Ducati Hc 125 ös tolokapunayitobol van.Ezelöt kb 9 évvel arulta a Bricostore. Olasz vagy talán francia lehet nemtudom. Lehet venni elvileg a mai napig valami külföldi oldalon 96 juro.
(#) Szabi1 hozzászólása Márc 11, 2014 /
 
Sziasztok! Szükségem volna egy olyan szimulátrorra, programra, ami kiszámolja/ ellenőrzi hogy ha adott egy munkahenger nyitott és zárt állapotában a hossza, és hogy 90 foknyira kell elmozgassa a kaput akkor számolja ki a felfogatási távolságokat, stb.

Itt egy rajz, az "A" felfogatási módnál egyszerű kiszámolni, de viszont egy bizonyos távolságra kell felfogatni az elektromos munkahengert ezért a "B" hez hasonló felfogatási mód szükséges a gyakorlatban.
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2014

2.jpg
    
(#) SzT3 hozzászólása Márc 11, 2014 /
 
Sziasztok! Régebben írtam egy movoo tolókapu szettel kapcsolatba...mostanra eljutottam odáig hogy teljesen meghalt!
Mint kiderült nem léptető motor van benne hanem sima motor csak "lépésszámlálóval ami műanyag fogaskerekek s menetescsigákkal érzékel.. na az teljesen szétszáradt és széthullott, mostanra már az elektronika is kezd meghalni és a vevő egység is halott! ( fogyasztói társadalom)

De a motoro teljesen korrekt és a hajtóműve is!
Arra gondoltam rittyentek hozzá egy vezérlést PIC vezérelt H híd vezérléssel külső végállás kapcsolóval!
Honnan tudnék a motorrol valami infót hogy méretezni tudjam a h hídat?! ( mert rajta nincs semmi, tippem szerint 12 voltos motor mert van hozzá egy 12 voltos aksi amivel 10-12 teljes nyitás végrehajható de az elektronika fixen vulkanizálva)
Elvileg egy h hiddal megoldható vagy nem??
Köszönöm
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2014
(#) zsoltee0001 válasza Szabi1 hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
Szerintem erre gondolsz.

gephu.rar
    
(#) Szammer válasza SzT3 hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
Szia!
Megoldható H-híddal, de én elgondolkoznék egyszerű irányváltó relés vezérlésről is.
Relés megoldásnál arra kell vigyázni, hogy legyen egy irányváltó és egy munkaáramú relé és amikor vezérled, előbb kapcsold az irányváltó relét, aztán a munkaáramút.
A PIC progi nem nagy ügy, pár éve én is írtam egyet és hibátlanul megy azóta is (nálam 16F628A van benne).
A motoráramot, szerintem mérd meg és tegyél rá még valamennyit, mert a kapu megszorulhat (én minimum a kétszeresére terveznék).
Üdv:
Zsolt
(#) zsoltee0001 válasza SzT3 hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
Szia
Ha széthullott a jeladója, akkor, hogy akarod a helyzetét figyeltetni?
Ha nincs bemenet a vezérlésen (Metro-s ilyen) akkor én úgy oldanám meg, hogy legyen egy gomb, amivel a munkaidőt be lehet tanítani, a végpont előtt belassít, terhelés hatására (végállás) megáll, majd ellenkező irányba, pár tized másodpercre visszanyit, hogy ne tartsa feszültség alatt a mechanikát.
Ha nem is H-híd, de egy egyszerű pwm szabályzást beépítenék (a relék az irányválástált megoldanák) így a relé érintkezői is örök élet lenne.
Szép kis feladat, jó munkát
Üdv
(#) SzT3 válasza Szammer hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
Ez az Irányváltó és munkaáramú relé tetszik! mert így "megvédem az irányváltó érintkezőit!
Akkor azt hiszem irány a bolt!
(#) SzT3 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
Szia!
A helyzetét a fogasléc két végére tett bötyök és egy középső végálláskapcsolóval figyelném! sajnos sokszor volt olyan hogy hó ment a kerék alá megemelte egy kicsit és máris 20 centivel hamarabb ált meg! igy pedig a valós végállást fogja nézni és biztos hogy mindig ki lesz nyitva meg be lesz csukva!

Van 6 pár fotocellám, az akadály figyelést azzal oldom meg, volt úgyis ahogy te írtad az előzőnél de mivel hogy van a rögzítés megcsinálva hogy elég könnyen elfordul a fogaskerék a lécen igy volt hogy jó pár másodpercig tekert és utána vette le!
Bizony szép kis feladdat!
(#) SzT3 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
Létezik olyan hogy irányváltó relé???
Ezt még nem halottam!
Amúgy 6.9 V vel teker a motor amper sajna nincs mert a multim kifeküdt..
(#) proba válasza SzT3 hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
Sima kettő morze érintkezős relé szerintem.Júl bekötve szépen váltja a polaritást.
(#) zsoltee0001 válasza SzT3 hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
Ja, tolókapu, bocs, valamiért garázskapura gondoltam.
Itt nem okoz gondot a végállás kapcsoló kiépítése, fogasléc két végére 1-1 bütyökkel kapcsol a motornál 1-1 mikrokapcsolót egy rugón keresztül, ennél jobb megoldást a kaputechnika evolúciója során nem sikerült kitalálni, gondolok itt az indukciós és hall jeladós eszetlenségekre.
relé: Bővebben: Link
(#) SzT3 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
HQ-t megjártam! Vettem olyan relét amit javasoltál! De hülyének néztek hogy meg akarom szaggatni előtte! azt mondták 10A kapcsol minek akarom túl bonyolítani?!?!

Gondoltam nem vitatkozok...
Úgy úgy ahogy mondod egy rugó két kapcsoló 2 bütyök!
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2014
(#) proba válasza SzT3 hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
Azért a PWM meg a megszaggatás, külön dolog. Lehet csak a bűvös PWM szót nem mondtad nekik.Amúgy 10A egy induktív fogyasztónál nem sokat jelent. Az érintkező váltásoknál olyan ív van hogy öröm nézni. Volt hogy 1 A fogyasztású léptetőmotoros órahálózat a 16A relé érintőit leamortizálta egy csúfos pöttyé. (és nem egyszer fordult elő)
(#) Szammer válasza SzT3 hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
Szia!
Azt reggel nem gondoltam át, hogy mindkét relét a motor-megszorulási csúcsáramra kell méretezni (üzemi áram * 2 kevés), mert főként télen totálisan beszorulhat a kapu.
(Nálam 230V-os motor van a hajtásban és van hozzá egy fojtó, ami megszorulás esetén átveszi a zárlati áram egy részét, így totális megszoruláskor sem nő meg jelentősen az üzemi áram.)
És egy apró dolog: Nézd meg max. mennyi idő alatt nyílik a kapu, tegyél rá egy kicsit és ha ezt túllépi a vezérlés tiltsd le a motor munkaáramú reléjét (leégés védelem, én ezt úgy progiztam, mintha megjött volna a végállás).
Üdv:
Zsolt
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2014
Következő: »»   72 / 108
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem