Fórum témák
» Több friss téma |
Ha tudod akkor mérd ki a tranzisztorokat is. A digit műszert diódaállásba tedd,a tranyó középső lábára a piros műszerzsinór aminek a másik vége a V,ohm,mA dugaljba megy. A fekete zsinór a common dugaljba,a tüskéjével pedig a tranyó két szélső lábait megérintve (egyenként) 400-700mV-ig terjedő (műszerfüggő) kijelzést kell látni,ha a tranyó jó. Ennél alacsonyabb érték,vagy nulla kijelzésekor el lehet dobni.
Mérhetem beforrasztva is, vagy ki kell, hogy vegyem, hogy pontos értéket kapjak?
Ki kell forrasztani. Az előbb lemaradt:akkor is kuka,ha 1-et mutat a műszer.
Ilyen műszerem van: http://www.mastech.ru/images/mult/m92a.jpg
És ugye a szokásos, utolsó kettőbe csatlakoztatom a műszer vezetékeit. Így csináltam, Attila89 beültetési rajzán a Q1, Q2 és Q3-mas tranzisztoroknál 1-et. Szerintem valamit én nem csináltam már megint jól
Jajj nem nem nem!!! Elnéztem valamit, 1 pillanat, újramérem őket!!!
Szinte mind a 3 tranzisztor ugyanazt mutatja 1,013
Így mértem, a karikázottakat használtam
Akkor fogjuk rá,hogy jó mindegyik. Most már mennem kell sajna,dolgozóba. Majd késő este leszek újra.
Szia! A G2,3,4,5 - nek folyamatosan zárva kell lennie.Magyarul sorban bezárod a kapcsolókat, de nem nyitod ki őket. Ha jól kötötted be az alkatrészeket, akkor működnie kell.
Nem, szerintem nem kell folyamatosan, hogy zárva legyenek a kapcsolók. (de úgy is volt már próbálva és úgy sem működött)
Nem kell nyomva tartani. Épp ezért vannak benne tirisztorok.
A tirisztor ha egyszer be lett gyújtva, akkor az úgy is marad. (Bizonyos feltételek mellett.)
Ha mind az öt kapcsolót bezárod, akkor mindenképpen be kellene húznia a relének, ha nem akkor rosszul kötötted be, hiszen ekkor mindegyik tirisztor folyamatosan kapja a gyújtóáramot. Nem azt mondtam h így kell működtetni a kódzárat, csak azt h így meg kell h húzzon a relé.
Idézet: Nagyon diplomatikusan fogalmaztál! Ezt én is tudom. Két szimulátor programmal is ellenőriztem, és azok szerint sem fognak gyújtani a tirisztorok. Ez van. „A tirisztor ha egyszer be lett gyújtva, akkor az úgy is marad. (Bizonyos feltételek mellett.)”
Én pedig a szimulátorprogramoknak hiszek "bizonyos körülmények között". A kapcsolásnak működni kell a gyakorlatban,ha helyesen van összeállitva,és a megfelelő tartóáramú tirisztorok vannak alkalmazva.
Szerintem az ellenállásértékek nem stimmelnek. Az 1k-s ellenállásokat kellene csökkenteni. 1k-val nálam szimulátorban nem működik. 220 Ohm-al viszont már igen.
Meg kellett volna nézni adatlapon hogy mekkora tartó áram kell. Nos igen, ezek azok a "bizonyos feltételek"...
Aham...
Akkor csütörtökön veszek 220 ohm-os ellenállásokat, és az 1K-sok helyett beteszem őket, és úgy próbálom ki. Már nagyon örülnék neki, ha sikerülne
Szia! Én is leszimuláltam multisimmel, igaz h nem az egész kapcsolást, hanem csak a BT169-es tirisztort 5,2 V-os anódfesszel (az eredeti kapcsolásban esik fesz a T2-őn) de nálam nem alakul ki 220 Ohm mellett a tartóáram, hanem csak 100 Ohm-nál. Lehet, h te nem BT169-el végezted a szimet? Vagy nagyobb tápot alkalmaztál? De az is lehet h ilyen eltérőek ezek a szimulátorok. Végülis a lényeg, h a gyakorlatban menjen a dolog! :vigyor2:
Igen, én Tinával szimuláltam (az egész kapcsolást) és abban nekem BT139 nincs. A tápfesz 6V volt.
Oké.
Ha így sem működne akkor továbbra is áll az ajánlatom, hogy elkészítem az áramkört és feladom neked postán!
12V-ról próbáltátok!? Vagy feltétlen 5V-ról kell h. menjen?
Akkor a tirisztor tartóáramát 10-30mA ra kellene felemelni szerintem. Ez 120Ohm katódellenállást jelent 30mA tirisztoráram mellet,vagy 360ohm - 10mA-nél. A BRX45 és a TB169-es is eviseli az 500mA-t. Szóval a 30mA nem terhelheti túl... JA! A tápfeszből ki kell vonni a (Q2) tranzisztor nyitófeszültségét (0.6V) és a tirisztor nyitott állapotú feszültségesését (ez KB 0.7V lehet). Ez 5V tápfesznél elég sokat fog számítani. ( Ur = 3,7V! ) Ez csak elméleti érték! De az ewb5.0 elég jól megközelítette valós alkatrészekkel...
Még próbálkozom!
Ma nem tudtam megvenni az ellenállásokat, se semmi mást ami keleltt volna mert hétfőn nyit ki a bolt leltár miatt De akkor majd veszek 5*220 és 5*100 Ohmos ellenállásokat is. Ha akkor sem lesz jó, meg semmilyen megoldással, akkor elfogadnám, hogy megcsináld . Ha így alakulna, akkor a továbbiakat PM-ben megbeszéljük. @Jani Nem próbáltam 12V-ról, nem nem kell, hogy 5-6V-ról menejn csak az elvi kapcsoláson ez állt, hogy 6V a bemenő Ha elbírják az alkatrészek akkor kapcsolhatok más feszt is. Egyelőre adapterről megy, amin 5-től 16V-ig van beskálázva. Majd akkor kipróbálom kb 7V-tal is, de előbb átépítem az ellnállásokkal (hétfőn)
A kapcsolásnak 12V-ról is mennie kell az eredeti alkatrészekkel (A szimulátor szerint is). Viszont nagyon alacsony tratóáramra méretezték a kapcsolást, s valszeg ez okozhat némi gondot, ha lejeb veszed a tápot. S. Ezért kellet a katódellenállásokat enyire drasztikusan lecsökkenteni, 5V táp.nál.
Remélem sikerük összehoznod! Ezekután nagy sikerélmény lehetne... :yes: Várom (várjuk) a fejleményt!
Másik bolt valmailyen oknál fogva zárva volt
Ahova járok, az meg hétfőny nyit, mertm ost leltár van/volt Fúú hétfőn mennyi mindent fogok venni a szokott helyen Megírom majd, hogy mi történik! Nagyon örülnék ha sikerülne!!
@Attila86 & _JANI_
Bocsi, még nem tudtam vele foglalkozni, alaktrészeket (ellenállásokat megvettem) pénteken fogom tudni megcsinálni, pénteken tuti megírom a fejleményeket! (köszi, hogy érdeklődtök, jól esik ) |
Bejelentkezés
Hirdetés |