Fórum témák
» Több friss téma |
Hamár autó!
Utólag beépített tükörfűtést szeretnék beszerelni. Az elképzelés a következő: Mivel hogy ne égjen szét a fűtőszál ha bekapcsolva hagyom valami időkapcsolós valamit akarok közé tenni. Gombot megnyomom relé behúz, teszem fel X perc múlva elengedi, és nem égetem meg a fűtőszálat. Milyen megoldások jöhetnek szóba? Köszi előre is
Hello! Megrajzoltam. Bár a X elég folyós meghatározása az időnek. Ha bekapcsolod, fűt az előre beállított ideig. Ha megnyomod a gombot, ismét elölről kezdődik az időzítés. A Led, az időzítés alatt villog, annak lejártával világít. (Bár fogalmam sincs, a fűtés mekkora teljesítményű, csak saccoltam. Mint ahogy az időt is.) üdv!
Sziasztok! Használtan vásárolt autónkban rádiót cseréltem, és ráakadtam egy kikötött code alarm pro 750-es riasztóra, amit szeretnék újra beüzemelni. Doksiját letöltve, a bekötését megtaláltam, de itt jön a meglepi, egy plusz vezeték, amiről szó nincs, szétszerelve, rájöttem, hogy ez egy rf egység paneljáról jön, mert a felirata:ant. Kérdés: Van rá mód, hogy ezt egy akár vásárolt távval lehessen működteni? A fő panelon lévő ic-k: CHI0095( gondolom ez egy mikrokontroller) AT93C4610PC, 2904D, TIP kapcsolótranzisztorok, Az rf panelen: LM2904N, és két darab tranzisztor. Most az egység ki van szerlve, és tesztelésre vár. Válaszokat előre is köszönöm, üdv:Laci!
Minden távirányítós autóriasztón van egy fekete vezeték, ami az antenna. Nem kell sehova kötni.
2 pót távirányító árából megközelítőleg vehetsz egy új riasztót 2 távirányítóval. Ráadásul a pótoknál csak a megérkezés után fog kiderülni, hogy működik-e maga a riasztó? A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2014
Szia! Értem, akkor vagy elveszett a távja, vagy meghibásodott, ezért került üzemen kívül. A hatástalanításra van egy disarm nyomógomb funkció. És arra van lehetőség, hogy élesíteni is lehessen a távirányító nélkül, mert nem szeretnék beruházni egy 44 dolláros távra.
Ha az utolsó mondatod kérdés lett volna, csak lemaradt a kérdőjel a végéről, akkor nem, sajnos nincs erre lehetőség. Legalábbis én még nem találkoztam olyan távirányítós riasztóval, amit lehetett volna a távirányítón kívül élesíteni. Kivételt képeznek azok a spec riasztók, amik gyári távirányítós kp zárakhoz készültek és azok élesíthetik őket, valamint lehet hozzájuk plusz távirányítót is venni.
Bocs, igen kérdés lett volna. És esetleg házilag kivitelezhető egy ilyen távirányító? Bár ha jobban belegondolok, akkor mindenkinek lehetne és nem érne semmit az egész riasztó.
Ha ér valamit az a riasztó, akkor ugrókódos. Ilyet meg nem építesz otthon, azért találták ki.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni központi zárral kapcsolatban. A központi zár gyári az autóban (Mitsubishi Galant) kulcsos, az első ajtókról nyitja zárja rendesen az összes ajtót. Van egy távirányítós modulom hozzá és össze akartam építeni, de valahogy nem működni a történet. Bövebben: Bal ajtó központi zár vezetékei: 1. vezeték -> GND 2. vezeték -> Záró irányú vezérlés (ha bezárom akkor +12V impulzus) 3. vezeték -> Nyitó irányú vezérlés (ha kinyitom akkor +12V impulzus) 4. vezeték -> Ha nyitva van akkor +5V (ha zárva akkor 0V) 5. vezeték -> Ha zárva van akkor +5V (ha nyitott akkor 0V) Ha a vezérlő szálakra kötöm a modult akkor sajna nem működik. A modul az szerintem jó, mert a két relé az kapcsol benne. (ki is mértem, jó) Valami ötletetek lenne ezzel kapcsolatban? Előre is köszönöm! üdv,
Ha a 2-3 vezetékeken alapból test van, akkor azok a motor szálak.
A 4-5 fura, nem láttam még 5V-os feszültséget kp zár vezérlésben. Elsőre talán le kellene próbálni a távirányítós modul nélkül. Fogsz egy izzós próbalámpát, testre csipteted és hozzáérsz a 4-es és 5-ös pontra felváltva. Ha így nyit és zár, akkor oda kell testet kapcsolni a modullal, aminek a bekötéséről semmit sem írtál. Ha arra gondoltál, hogy a 2-3 a vezérlőszálak, akkor szerintem tévedsz.
Hali!
Igen, azt gondoltam, hogy a 2-3 kell nekem, mert kötöttem már be ilyeneket, de persze az enyémmel nem jutottam előre . Amivel nekem volt már dolgom az mind "pozitív" vezérlésű volt, és így alapvetően olyan irányban indultam el. A modulom pedig egy egyszerű kütyü amin két relét kapcsolok és hogy mit kapcsoljon (+ vagy GND-t ) az meg attól függ hogy mit kötök rá. Mindenesetre köszönöm az instrukciókat, ki fogom próbálni!
Szia! Akkor a bontás mellett döntöttem. Az rf egységben nem látok kvarcot, milyen frekvencián mennek 433mega?
Általában 433MHz (99%), de lehet 315MHz, vagy 868MHz is.
Mivel 5 vezetékes motornak néz ki, és test van rajta, nagy valószínűséggel azt kapcsolja.
Aha, köszi, akkor az rf modul, a kapcsolótranzisztorok és arelék menthetőek, riasztót meg veszek másikat. Tudnál ajánlani olcsót, ami nem központi záras autóhoz való (ha egyáltalán még kapható)?
Mostanában már nem szerelek, nem tudok konkrétat ajánlani. De az biztos, hogy a nagyon olcsó és nem ismert nevűekkel szokott gond lenni.
A nem központi záras autóhoz valót nem értem, minden riasztó vezérel már kp zárat, igen régóta.
Ez az autó az olcsó fapados verzió, aminek az ajtajaiban csak "sima" zárak vannak.
Nincs külön "fapados", mint tud kp zár vezérlést, ez már régóta alap.
Bocs a hozzá nem értésemért! Elég olcsón is láttam riasztót, 10e-nél kezdődnek. Ha megveszem, akkor lehet ezeket úgy üzemeltetni, hogy minden működjön, kivéve a központi zár? Bár ez akkor derül ki, ha megkapom a doksiját. 91-es az autónk nekem az elektromos ablakemelő hiánya a központi zár hiányára (is) utal, de majd hétvégén szétszerelek egy ajtót, és kiderül.
Ha nincs benne kp zár, akkor azt nem kötöd be és kész, nem okoz gondot.
Köszi szépen akkor olyan riasztót vehetek, amilyet akarok.
Üdv!
Következő lenne a problémám. Vettem egy távirányítós központi zár vezérlőt, mindent úgy kötöttem be ahogy leírták, kimértem, működött. Az autómban (ford focus 2000-es évjárat) is kimértem a vezérlőn mikor hol ad 12 voltot ha nyitok, illetve zárok. Rákötöttem a vezetékeket a megfelelő helyekre, de nem működik. Folyton kivágja a biztosítékot. Több autóvillamossági szerelővel is beszéltem már, de sajnos egyikük sem tudta bekötni nekem. :/ Ha valaki esetleg tudna segíteni azt megköszönném.
Emlékeim szerint ez nem 12 v-al megy hanem testtel. Ott lesz a hiba.
Nekem escortom van és csináltam régi mondeot is azok tényleg + osok de ez már nem.
A master kp zár motorban levő mikrokapcosló szálait kell megtalálni, nem a motorok szálait, amiken a működtetés idejére megjelenik a +12V. Legtöbbször testet kapcsol a mikrokapcsoló állástól függően, bár Ford esetén simán lehet +12V is, jó lenne tudni. Mielőtt összekötöd a kettőt, le kell tesztelni őket külön. Ha pl. meg van a master motor, akkor egy izzós próbalámpával a megfelelő pontra szúrva üzemel-e a zár? Aztán jöhet a többi.
Üdv mindenkinek.
A problémàm a következő: Most vàsàroltam egy octavia 1 2005 1.4 16v -os autò, de sajnos egy kulcsot és egy tàvirànyítót kaptam hozzà. Kèrdèsem arra vonatkozna hogyan tudom megàllapítani milyen típusú riasztò van a kocsiban és honnan tudnék tartalék tàvirànyítót beszerezni? Előre is köszi annak akinek van egy jó tanàcsa.
Szia! bocs,hogy belevau, de én is csak egy kulcsot kaptam a kocsihoz, ez a kissebbik probléma, mert ez olcsóbban megúszható. Szerintem elég az az egy táv is, mert már nekem is leírták, hogy nem igazán éri meg hozzá venni másikat.
Nem egészen, nálad egy kérdéses állapotú riasztóhoz kellett volna 2 távirányítót venni, annak nem sok értelme van. Viszont egy működőképeshez, egy tartalékot venni, abban azért lehet ráció.
Pozsi75! Be kellene nézni a műszerfal alá, vagy a motortérbe (szirénával egybeépítettnél) és leolvasni, ami rá van írva. Segíthet a távirányító formája és a rajta levő feliratok is. További jó kérdés, hogy miért van csak 1 hozzá mindenből és nem várható-e egy nap, hogy a hiányzó távirányító/kulcs kombó segítségével elviszik a ház elől? Ezért jó pl. a SPAL, mert megmutatja, hogy hány távirányító van hozzá hangolva, ha ez pl. 2 és a nálad levő 2 viszi, akkor tiszta sor, hogy más nem fogja tudni kapásból, nyomtalanul nyitni (és vinni). A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2014
Hali!
Köszi az eddigi ötleteket. A következőt talàltam a műszerrel alatt. Tehàt valòszínűleg ehez szeretnék valahogyan tartalék tàvirànyítót tanítani. Ha valakinek van egy jó ötlete érdeklődve vàrom. Előre is köszi!
Sziasztok!
Van az autóba központi zár vezérlővel,de a távirányitói már nincsenek meg vettem egy új vezérlőt távírányitóval,őrültem mert a csatlakozó úgyan az de nem úgyanojan szinek vannak van 3-4 ami stimmel,de a tőbbi nem hogy tudnám bekötni mert már 2órája kilodok Ha kel a régit is le fényképezem. Előre is köszönöm szépen!
Üdv.
14es corsába szereltem cesar 204ur riasztót. Mindent bekötöttem, de van benne az indítás megszakításhoz egy relé. 2 vezeték jön ki a dobozból, gondolom be, és ki. Mit szakítsak meg vele, mert nem tudom, hogy mit bír a relé. A disel g astrámban ilyen riasztó van, és ott ha élesítve van, akkor gyujtás után sincs a műszerfalon semmi fény, és semmi se megy. Ha a gyujtás kapcsolóból jövő vezetéket megszakítom azt birja a relé? Elég vastag vezetékek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |