Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
A fesszab megvizsgálható kiszerelt állapotban is a következő módon: Arra a lábára ami a kefére megy (meg a testre) próbalámpát teszel majd a diódák felől jövő tápfeszlábára egy változtatható feszültségű tápegységet teszel, beállít a tápegységen 13-13 Volt a lámpa világít, majd átállít a tápfesz 14,4 Volt a lámpának ki kell aludnia.Ha így van akkor jó a fesszabályzó. Ha nem ég alaphelyzetben a lámpa, vagy 14,4 V-nál nem kapcsol ki, vagy nagy áramot esz fel akkor meghalt a szerkezet.
Hi
a generátor csapágya oké? nincs elkopva?nem lóg? mert ha igen az tud ilyen hibát produkálni
A feszszabályzót úgy lehet kipróbálni, hogy arra a pontra ahova a kontrollámpa csatlakozik egy szabályozható tápról pozitív feszt kölsz a testre negatívot. a szénkefékre egy 2-3w-os izzót teszel. A táp 12és 17 között legyen szabályozható.
A bekötés és a táp ráadása után az égőnek világítani kell, ha a tápról lejővő feszültség eléri a 14,2-14,4V-ot az izzó elalszik. Ha minden így mük. mink ahogy leírtam a feszszabéáyzód jó. Sok sikert, de vigyázz a bekötésekre mert ha valamit rosszul csinálsz, vehetsz egy újat.
lehet, hogy nem olvastam át elég figyelmesen a témát, de milyen tipusú kocsi generátorról van szó?
Inkább az állórész szokott elégni, nyáron legalább 30Darabot tekertem meg állóból, forgóból mindössze 2-t.
Érdekesség képben teszek fel egy-két képet generátor állóról amit én tekertem.
Hali!A generátorban a diódákat ellenőrizted??Nem csak a 6db teljesítménydiódát kell megmérni hanem a segéddiódákat is álltalában ha elszáll az egyik akkor is vannak ilyesfajta gondok a töltéssel!A testzárlat vizsgálata a következő!Végy egy 230V 250-500W-os hallogén izzót és csinálj belőle egy vezetékkel és dugóval egy lámpát!Utánna szakítsad meg valahol a kábelt és itt csatlakoztasd rá a vizsgálandó álló vagy forgórész vasmagját és a másik szálat pedíg a tekercskivezetésre!Ha zárlatos akkor nekiáll füstölni ill égni a zárlat helyén igy pontosan meghatározható a zárlat helye!FIGYELEM!AZ ELÖBB EMLITETT HIBAKERESÉS ÉLETVESZÉLYES HA NEM VIGYÁZ VALAKI ÉS NINCS TISZTÁBAN AZ ELEKTROMOSSÁG ALAPJAIVAL!AJÁNLOM AKINEK VAN VÉDŐLEVÁLASZTÓ TRANSZFORMÁTOR ALKALMAZÁSA!Én satuban szoktam ezt a műveletet végezni mi el van szigetelve a földtől mivel fa a satupad és az szigetel igy a másik kezemben a maradék szál és így oda érintem hová akarom!Ha nem világít az izzó és nem serceg sehol sem akkor ezek is jók!Ajánlom még a kefetartót is megvizsgálni nem e zárlatos valahol vagy szakadt!Ha ezek jók akkor jön a fesszabályzó ellenőrzése az előző hozzászólásokban leírt módon!
Erre van egy finomabb módszer is, feltaláltak erre már egy müszert is, kb. 30-40éve. És az nem is életveszélyes.
Tudom,hogy van speciális műszer hozzá de az nem hiszem,hogy mindekinek akad othon!Sima multival meg hiába mérsz rá úgyis csak hamis lesz az eredményed!Ja és milyen műszer mutatja meg hol a zárlat??Mert ilyet nem láttam még Nem kell midíg tekercselni ha ven egy kis zárlet pl egy önindító állórészén!
Egy önindító állórész az teljesen más mivel azt vissza lehet bontani és újra szigetelni/újra tekerni. Ha a generátorban egy menet ledurran test felé, vagy két menet összedurran, akkor az már meg is látszik, amekkora áramok ott folynak az el is égeti a szigeteléseket teljesen. És azzal meg úgy se tudsz mit csinálni, ha forgórészes akkor házilagos javítása felejtős mivel azt szét is kell préselni, hogy egyáltalán hozzáférjél a tekercshez, és nem hiszem hogy mindenkinek van présgépe.
helló ha már generátorról van szó hagy kérdezzem már meg ,hogy a generátorról hogy veszik le a jelet a fordulatszámmérőhöz mert szeretnék a kocsiba fordulatszámmérőt épiteni
Az egyik fázistekercs végét kivezetik a diódahíd előttről.
de ez most a feszültség változása vagy csak jelet ad
Fordulatszámmal arányos frekvenciájú jelet ad.
Hát ha egy ilyen jelet négyszögnek lehet nevezni, akkor legyen...
végül is az érdekelne hogy ezt a jelet fell lehet e használni ledes fordulatszámmérőhöz
a csillagpontot és az egyik (3 fázis közül az egyik) tekercset kell kivezetni. ezen keresztül már meghajthatsz egy fordulatszámmérőt, optocsatolós leválasztón keresztül, ezen a két ponton nem keletkezik 12 volt (valamivel kevesebb).
Ha jól emlékszek a régi zsiguli generátoroknál volt kivezetve a csillagpont, bár ott más célból, a töltésjelző relét az működtette. Az a gáz, hogy nem mindegyik állórész tekercsen lehet hozzáférni a csillagponthoz, viszont ha mindenféle képpen generátorról akarod vezérelni a fordulatszámmérőd akkor ezt szerintem csak így lehet megoldani
A kérdéses generátor tipusa: Mitshubishi A2T09291,
Spec.:A/V/ 1/min. motorford.-42/13.5/2500 A feszszab a generátorban. Befecs rendszer MFI= Multi Fuel Injektion. Csak 67lábú az Ecu.Biztos jót teszneki az fentebb említett elektromos sokk!!! Régi dieseleknél a generátor csillagpontjáról vették a jelet ami 7.5V körüli. Egyszerűbb a gyertyakábelről jelen esetben jelet fogni, További jó barkácsolást!Üdv!
Ezt biztos ide akartad írni? Mert lazán lehet ellenállásosztóval és zenerrel olyan jelet csinálni, ami nem tesz tönkre semmit. Ha valamiről veszélyes fordulatszámjelet venni az autóban, akkor az pont a gyertyakábel!
Nincs azzal semmi probléma, hogy az egyik fázistekercs és a test közötti jelet használja fel. Test alá nem tud lemenni, és az akkufeszültség fölé sem tud menni a jel. Az alakja ugyan se nem színusz, se nem négyszög, de ha nagyon muszáj, akkor az ember egy komparátorra rávezeti, ami összehasonlítja mondjuk az akkufeszültség felével, akkor a komparátor kimenetén már meglesz a négyszög. Vagy egy megfelelően méretezett közös emitteres inverterre vezetve is a kollektoron ott lesz a majdnem tökéletes négyszög.
Sziasztok, nekem van egy 85-ös camrym (toyota) a töltés szóakozott, volt, majd nemvolt, majd megint volt, most kipucoltam a külső csatlakozókat, egyenlőre ok 14,5v a töltés, terhelve 14V. Ahogy szórakozgattam méregettem a csatlakozókat, van egy B ez ok, és van 3 vékonyabb vezeték, 1 a töltésvisszajelző lámpa, 2 meg megy vmi relay cleaner comp. nevezetű dobozba (ez lenne a fordulatszám jel?), de annak egy vezetékére a generátor 2 csatija, gyújtáson mindhárom csatin 12V van. Ez a 3 csati egy műanyagba van foglalva, menet közben lehúzva (lehet nem jó 5let volt, de nem lett baj :vigyor2: ) fokozatosan leesett a fesz, visszatéve 1x nagyon leesett, majd vissza 14,5V-ra, ha 1x már beindult, akkor minek kell neki a külső előgerjesztés meg minek megy 2 helyre 1 vezetékből a 12 v majd, ha kicsit javul az idő, és lesz bontott pótgenerátor (folyamatban egy donor beszerzése) akkor szétszedem az egészet, kipucolni, meg a szénkeféket is meglesni, de addig vmi 5 let erre a bekötésre?
A becsatolt bosch generátoron ha jól értelmezem a rajzot beindítás után nincs szükség külső gerjesztésre, ennek más lenne a bekötése? Köszi előre is
Kicsit fáradt voltam, nem lett vmi összeszedett, de mindegy majd szétszedem oszt rájövök, ha a stílus miatt kipontoztok :crazya:
Ha leírod mégegyszer, érthetően, akkor lehet, hogy tudunk segíteni.
A kérdés feltevője nemadott arra infót milyen célra kell a ford.jel. A hagyományos dig.müszerek a klipszel onnan veszik, biztos láttál már olyat:más- ha beépíteni akar, akkor az EFI-Muti -nál kézenfekvő a megoldás nem kell még a gencsi sem!Emlékeztetőül: Mitshubisu Colt,Lancer '95-ös a kérdés ha jól emlékszem.A gencsi tipusát és specifikációját megirtam.üdv!
T.Fibula!Pontosítani kellene, hogy a Camry '85-ös nek mi a motorkódja?/ 1S,1C-T,2C-T,23-E/ mert általában Delco a gencsi,de lehet 30-70A.-os és természetesen nem mindegy.A tartalék beszerzésénél is erre figyelemmel kell lenni.Üdv!
Köszi, megpróbálom, bár most sem vagyok pihent.
Köszi, 2SEL a motorkód sv11-es 2L-es benzines LB gli super a gépsárkány. A pótalkatrész egy uilyen évjáratú, v 86-os uilyen felszereltségű donorból lesz, amit hamarosan megveszek (mármint a koplett autót), ez nem is a generátor szempontjából fontos, bár nem tom, h a gli superbe lehet, h nagyobb generátort raktak az el. ablakok és tükrök miatt
Jelenleg nincs hibajelenség hálIstennek (az érintkezők megpucolása óta minden rendben, valszeg nem kapott előgerjesztést). Ami volt, az az, hogy 1x volt töltés, máskor nem, ha volt töltés a visszajelző lámpa szerint, akkor 14,5V volt lekapcsolt fogyasztókkal kb 200W-tal terhelve 14V, ha nem volt töltés a lámpa szerint, akkor tényleg nem volt 11-12V az aksin. A kérdés röviden, mi az a 3 vékonyabb szál, ami kigyün a generátorból a vastagon(B) kívül? Gyujtás nélkül egyiken sincs feszültség, gyújtáson mindhármon 12v, egyik méregetve úgy tűnik a töltésvisszajelző lámpából jön, a másik 2 egy relay cleaner cont. feliratú doboz egyik csatijához (is?) megy, legalábbis ellenállásmérő szerint, 2 vezeték egy csatihoz, ennek mi értelme (egy biztos, kiiktatva ezt a cont. nevű dobozt is van ford.sz. jel) Ez a 3 elektomos csati egybe van tokozva a 3at lehúzva menet közben leesik a töltés, ilyenkor nem kéne már külső gerjesztés nélkül is működnie, legalábbis a belinkelt bosch rajz szerint igen. Ennek ezek szerint más a bekötése? Legrövidebben: van vkinek kapcsolási rajza, az a gond, h nem olvasható a tipusjelzése van Haynes repair manualom, de abban nincs részletezve Remélem így érthetőbb voltam Előre is köszönöm
Szia! Köszönöm a pontosítást,a generátor:NipponDenso, 70A,14V, 2500ford.on.
13,5-14,3 az üzfesz. A relé és a vezetékek:Előgerjesztés a controlllámpán keresztül,valósznű,hogy a vezeték sem simavezeték,pár Ohm-os.tehát simára nem cserélendő,a relé valószinű,hogy indításgátló,ha forog a motor nelehessen ráindítani.Biztosat csak ha megtalálom a kapcsrajzát akkor tudok mondani. A datacd-n ezek az infok nincsenek mert elég ritka tipus.A generátor szétszerelésénél vigyázni mert ha a csuszógyürű bekopott eltörhet a kefetartó és az egyben van ugye a szabályzóval!/lazítsuk fel a csavarjait ugy huzzuk szét óvatosan/Két változata van ennek a tipusnak: egy Ch és Uk./ A gen. ugyan az eredetileg!Üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |