Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ha ugyan annyiba kerül, mint a bárhol könnyen beszerezhető FR4 és ráadásul nem éri el annak a minőségét, akkor mi értelme van használni?
Vannak olyan helyzetek, amikor az esztétikai szempontok feljebbvalók. Nekem is van egy ilyen, a Nixie-órám alapja ilyen CEM1-es
Sziasztok!
Vasalással csináltam nyákot, viszont valami nem gömbölyű másodszorra próbáltam és mindkét esetben a képen látható lett az eredmény. 170g-os fényes műnyomó papírom volt, a nyákot felcsiszoltam letöröltem, semmi sem lett összefogdosva. Amúgy már sikerült ezekkel a feltételekkel (papír vasaló beállítások) jó nyákot készítenem, bár az nem 2 oldalas panel volt, igaz ez is 1 oldalasnak lesz használva(ez volt itthon). A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2014
Nem elég a letörlés. Le kell mosni valami zsíroldó anyaggal. Némelyik mosogatószer nem jó, mert réteget hagy maga után. (kézvédő) De jó a benzin, az alkohol, nitró és egyéb hígítók.
Csiszolás után nem értem hozzá a réz felülethez a letörlés is csak a rajta maradt esetleges réz por eltávolítása miatt kellett. Viszont ettől függetlenül a szennyeződés miatt lehet a dolog? Ez esetben megpróbálom még egyszer, csak most kiemelten figyelek majd a nyák előkészítésére. A hőfok és a vasalási idő jónak tűnik képről? Már csak egy próbálkozásom maradt aztán mehetek a nyomdába.
Min 1000 papírral a szilárd szennyeződéseket, oldószerrel a zsiradékokat és fontos, hogy a papíron sem lehet ujjlenyomat se nyomtatás előtt sem utána. Miért csak egy próbálkozásod maradt? Maratás előtt nitrohigítóval annyiszor törlöd le ahányszor akarod. És ha csak kisebb hibák vannak nyáktollal lehet javítani. Régen az egész nyákot tustollal rajzoltuk ahoz képest pár vonal semmiség
Utolsó próbálkozásra egy fokkal jobb lett mint az előző, de így sem jó. Már csak az lehet hogy a papírral van valami gond, szennyeződés, vagy a nyomdában megtaperolták ahogy írtad is.(megint jelzem ez a papír már működött erre a célra) Most annyit változtattam hogy tovább csiszoltam (1000es papír) és acetonnal lemostam a panelt.
Elnézést a nem túl jó képért, de már nem voltak jók a fényviszonyok A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2014
Ha a vasalóval mindenhol átmelegítetted, akkor valószínűleg a papír lett ujjlenyomatos. Eldöntöd nyomtatsz újat vagy kijavítod nyáktollal, így sajnos nem jó.
Szinte biztos hogy a nyomattal volt a gond más probléma nem valószínű. Még egyszer nyomtattatok újat és most külön szólok is nekik hogy ügyeljenek a papír zsírtalanságára. Ilyenkor kár hogy nincs itthon lézernyomtató.
Ebből adódik is egy kérdésem magát a kinyomtatott rajzolatot összetaperolás után nem lehet valamivel zsírtalanítani? A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2014
Ez a még éppen javítható határán van szerintem. Egyenlőre még túl sok a papír rajta, ezen egy kis ecetes áztatás segíthet. Utána Edding140S alkoholos filccel ki kell javítani a hibákat. Nekem legalábbis ez a toll vált be. A sok himi-humi "alkoholos" filcet lemarta. Mindezek után pedig próbáld a nátrium-perszulfátos maratást. Tapasztalatom szerint az a legkíméletesebb maratási eljárás.
Szia. Rendelj Ebay-ről toner transfer papírt, ez ilyen zsíros felületűnek tűnő papír, kis darabot ráragasztasz ebből egy normál fénymásolólapra, hogy a lézernyomtató be tudja venni, kinyomtatod a nyáktervet, és felvasalod. Ez a papír annyira jó, hogy nem is nagyon kell áztatni, elég csak megvárni, míg kihűl, én még langyosan szoktam lehúzni. Egy-az-egyben lejön, nem marad papír a vonalak között. Innentől csak a nyomtatód szabja meg a nyákod minőségét, kis túlzással persze .
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
Sziasztok.
Visszatérnék a lamináláshoz. Azt tervezem, hogy a meglévő Tesco-s laminátoromra építek egy automatikát Arduino Pro Mini vezérléssel. Jelenleg az oldalsó műanyag elemek már ki lettek cserélve alumíniumból kimart tartókra és egy 200°C-os bimetall adja a hőfokot. Azonban a motor sebességének szabályzása nincs megoldva. Watt kolléga 555-ös kapcsolásánál korrektebb megoldást szeretnék, amelyben paneltől függően több program is indítható. Ezért is választottam az Arduinot, amit akár IC áron is be lehet szerezni. Tetszik Watt kolléga KTY84-130-as megoldása, mivel olcsó. Én azonban szeretném az aktuális hőmérsékletet kijelezni. És itt a gondom, mivel a KTY karakterisztikája nem lineáris és a neten kutakodva nem találtam semmi olyan kapcsolást, amivel linearizálhatnám. Tudtok ebben nekem segíteni? Pl. a K-szondához vannak ilyen kapcsolások, vagy cél IC-k és az eredmény a kimeneten mondjuk 10mV/°C. Ezzel pedig már könnyű dolgozni. Azonban sem az ára, sem pedig egyéb hátrányai miatt se szeretnék K-szondát alkalmazni hőérzékelőként.
Sziasztok, a NYÁK-on lesz majd egy MOSFET, illetve lesz 2 NYÁK-ba forrasztható sorkapocs. A MOSFET D és S kivezetése csatlakozik ehhez a sorkapocshoz. A gond csak az, hogy itt 4A áram fog folyni, emiatt gondolom nem célszerű a NYÁK rézfóliáján megoldani az összeköttetést, mert akkor iszonyú vastag vezetősáv kell. Hogy lehetne ezt megoldani elegánsan?
Vagy egy szálas 1,5mm - 2mm réz drót végig futtatva , és szépen ráforrasztva a vezető sávra , és befuttatni ónnal .Vagy sodrott réz dróttal ugyan ez .Amelyik szimpatikusabb .
Ez az UV-ra száradó solder resist kinek hogy szárad meg? Próbáltam kompakt fénycső alatt nem szárad meg. Nap nem sütött délután. Vettem UV LED-et, és egy pontban kb azt is 15 percig, de semmi.
Érdekes mert én is vettem 3 szint kéket zöldet fehéret . a fehér és a zöld 1 perc világításra tökéletesen megkötött (acetonnal mostam le a takart részekről a maradékot ) ,de a kék 3 perc alatt sem akar megkötni 6*18W uv cső alatt.Megy a kukába!
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2014
Én is kéket vettem. De akkor az meg sem szárad? Naneeee.... Nekem pedig az tetszik.
Szerintem reklamáld meg , én is azt fogom tenni...
Nekem a kék tökéletesen működik. Én 5-6 percig szoktam világítani a ledes levilágítómmal. Persze előtte hideg laminálón átnyomatom, hogy egyenletesen vékony legyen a fedés.
A zöldet, meg a fehéret még nem próbáltam. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2014
Akkor lehet hogy csak érzéketlenebb mit a másik két szín? Már megírtam a kínainak meglátjuk mit válaszol...
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2014
Meg is reklamáltam. Akkor rendelek zöldet....
De pl egy kompakt fénycső alatt vajon mennyi ideig kellene?
Egy normál kompakt fénycső alatt valószínűleg pár évig, mivel annak gyakorlatilag 0 az UV kibocsájtása és itt az UV fény a lényeg!
6 perc alatt majdnem jó lett....
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2014
Sziasztok!
Ha nyák lapokat huzamosabb ideig akarom tárolni, akkor van valami anyag, lakk amivel kezelve elkerülhetem a rozsdásodást, és költséghatékony?
És akkor megvételkor befújom a lemezeket, félrerakom évekre, aztán ha használni akarom akkor lemosom róla acetonnal?
Inkább erre gondoltál.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2014
"Átmeneti, átlátszó védő fénymáz, amely keresztülforrasztható, így nem kell eltávolítani."
"Védi az áramköri kártyákat a korrózió ellen az átmeneti tárolás ideje alatt." |
Bejelentkezés
Hirdetés |