Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   1034 / 1387
(#) soskajoska válasza szili83 hozzászólására (») Jún 16, 2014 /
 
Ha ugyan annyiba kerül, mint a bárhol könnyen beszerezhető FR4 és ráadásul nem éri el annak a minőségét, akkor mi értelme van használni?
(#) Mdavid válasza soskajoska hozzászólására (») Jún 16, 2014 /
 
Vannak olyan helyzetek, amikor az esztétikai szempontok feljebbvalók. Nekem is van egy ilyen, a Nixie-órám alapja ilyen CEM1-es
(#) Electricboy hozzászólása Jún 16, 2014 /
 
Sziasztok!
Vasalással csináltam nyákot, viszont valami nem gömbölyű másodszorra próbáltam és mindkét esetben a képen látható lett az eredmény. 170g-os fényes műnyomó papírom volt, a nyákot felcsiszoltam letöröltem, semmi sem lett összefogdosva. Amúgy már sikerült ezekkel a feltételekkel (papír vasaló beállítások) jó nyákot készítenem, bár az nem 2 oldalas panel volt, igaz ez is 1 oldalasnak lesz használva(ez volt itthon).
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2014
(#) pjg válasza Electricboy hozzászólására (») Jún 16, 2014 /
 
Nem elég a letörlés. Le kell mosni valami zsíroldó anyaggal. Némelyik mosogatószer nem jó, mert réteget hagy maga után. (kézvédő) De jó a benzin, az alkohol, nitró és egyéb hígítók.
(#) Electricboy válasza pjg hozzászólására (») Jún 16, 2014 /
 
Csiszolás után nem értem hozzá a réz felülethez a letörlés is csak a rajta maradt esetleges réz por eltávolítása miatt kellett. Viszont ettől függetlenül a szennyeződés miatt lehet a dolog? Ez esetben megpróbálom még egyszer, csak most kiemelten figyelek majd a nyák előkészítésére. A hőfok és a vasalási idő jónak tűnik képről? Már csak egy próbálkozásom maradt aztán mehetek a nyomdába.
(#) pont válasza Electricboy hozzászólására (») Jún 16, 2014 /
 
Min 1000 papírral a szilárd szennyeződéseket, oldószerrel a zsiradékokat és fontos, hogy a papíron sem lehet ujjlenyomat se nyomtatás előtt sem utána. Miért csak egy próbálkozásod maradt? Maratás előtt nitrohigítóval annyiszor törlöd le ahányszor akarod. És ha csak kisebb hibák vannak nyáktollal lehet javítani. Régen az egész nyákot tustollal rajzoltuk ahoz képest pár vonal semmiség
(#) Electricboy válasza pont hozzászólására (») Jún 16, 2014 /
 
Utolsó próbálkozásra egy fokkal jobb lett mint az előző, de így sem jó. Már csak az lehet hogy a papírral van valami gond, szennyeződés, vagy a nyomdában megtaperolták ahogy írtad is.(megint jelzem ez a papír már működött erre a célra) Most annyit változtattam hogy tovább csiszoltam (1000es papír) és acetonnal lemostam a panelt.

Elnézést a nem túl jó képért, de már nem voltak jók a fényviszonyok
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2014

DSC_0457j.jpg
    
(#) pont válasza Electricboy hozzászólására (») Jún 16, 2014 /
 
Ha a vasalóval mindenhol átmelegítetted, akkor valószínűleg a papír lett ujjlenyomatos. Eldöntöd nyomtatsz újat vagy kijavítod nyáktollal, így sajnos nem jó.
(#) Electricboy válasza pont hozzászólására (») Jún 16, 2014 /
 
Szinte biztos hogy a nyomattal volt a gond más probléma nem valószínű. Még egyszer nyomtattatok újat és most külön szólok is nekik hogy ügyeljenek a papír zsírtalanságára. Ilyenkor kár hogy nincs itthon lézernyomtató.

Ebből adódik is egy kérdésem magát a kinyomtatott rajzolatot összetaperolás után nem lehet valamivel zsírtalanítani?
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2014
(#) soskajoska válasza Electricboy hozzászólására (») Jún 17, 2014 / 1
 
Ez a még éppen javítható határán van szerintem. Egyenlőre még túl sok a papír rajta, ezen egy kis ecetes áztatás segíthet. Utána Edding140S alkoholos filccel ki kell javítani a hibákat. Nekem legalábbis ez a toll vált be. A sok himi-humi "alkoholos" filcet lemarta. Mindezek után pedig próbáld a nátrium-perszulfátos maratást. Tapasztalatom szerint az a legkíméletesebb maratási eljárás.
(#) Kovidivi válasza Electricboy hozzászólására (») Jún 17, 2014 / 1
 
Szia. Rendelj Ebay-ről toner transfer papírt, ez ilyen zsíros felületűnek tűnő papír, kis darabot ráragasztasz ebből egy normál fénymásolólapra, hogy a lézernyomtató be tudja venni, kinyomtatod a nyáktervet, és felvasalod. Ez a papír annyira jó, hogy nem is nagyon kell áztatni, elég csak megvárni, míg kihűl, én még langyosan szoktam lehúzni. Egy-az-egyben lejön, nem marad papír a vonalak között. Innentől csak a nyomtatód szabja meg a nyákod minőségét, kis túlzással persze .
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
(#) soskajoska hozzászólása Jún 18, 2014 /
 
Sziasztok.
Visszatérnék a lamináláshoz. Azt tervezem, hogy a meglévő Tesco-s laminátoromra építek egy automatikát Arduino Pro Mini vezérléssel. Jelenleg az oldalsó műanyag elemek már ki lettek cserélve alumíniumból kimart tartókra és egy 200°C-os bimetall adja a hőfokot. Azonban a motor sebességének szabályzása nincs megoldva. Watt kolléga 555-ös kapcsolásánál korrektebb megoldást szeretnék, amelyben paneltől függően több program is indítható. Ezért is választottam az Arduinot, amit akár IC áron is be lehet szerezni. Tetszik Watt kolléga KTY84-130-as megoldása, mivel olcsó. Én azonban szeretném az aktuális hőmérsékletet kijelezni. És itt a gondom, mivel a KTY karakterisztikája nem lineáris és a neten kutakodva nem találtam semmi olyan kapcsolást, amivel linearizálhatnám.
Tudtok ebben nekem segíteni?
Pl. a K-szondához vannak ilyen kapcsolások, vagy cél IC-k és az eredmény a kimeneten mondjuk 10mV/°C. Ezzel pedig már könnyű dolgozni. Azonban sem az ára, sem pedig egyéb hátrányai miatt se szeretnék K-szondát alkalmazni hőérzékelőként.
(#) holex hozzászólása Jún 18, 2014 /
 
Sziasztok, a NYÁK-on lesz majd egy MOSFET, illetve lesz 2 NYÁK-ba forrasztható sorkapocs. A MOSFET D és S kivezetése csatlakozik ehhez a sorkapocshoz. A gond csak az, hogy itt 4A áram fog folyni, emiatt gondolom nem célszerű a NYÁK rézfóliáján megoldani az összeköttetést, mert akkor iszonyú vastag vezetősáv kell. Hogy lehetne ezt megoldani elegánsan?
(#) pjg válasza holex hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
1,3mm széles vezetősávon mehet a 4A.
(#) eyess válasza holex hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
Vagy egy szálas 1,5mm - 2mm réz drót végig futtatva , és szépen ráforrasztva a vezető sávra , és befuttatni ónnal .Vagy sodrott réz dróttal ugyan ez .Amelyik szimpatikusabb .
(#) szili83 hozzászólása Jún 18, 2014 /
 
Ez az UV-ra száradó solder resist kinek hogy szárad meg? Próbáltam kompakt fénycső alatt nem szárad meg. Nap nem sütött délután. Vettem UV LED-et, és egy pontban kb azt is 15 percig, de semmi.
(#) kaqkk válasza szili83 hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
Érdekes mert én is vettem 3 szint kéket zöldet fehéret . a fehér és a zöld 1 perc világításra tökéletesen megkötött (acetonnal mostam le a takart részekről a maradékot ) ,de a kék 3 perc alatt sem akar megkötni 6*18W uv cső alatt.Megy a kukába!
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2014
(#) szili83 válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
Én is kéket vettem. De akkor az meg sem szárad? Naneeee.... Nekem pedig az tetszik.
(#) kaqkk válasza szili83 hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
Szerintem reklamáld meg , én is azt fogom tenni...
(#) kirally válasza szili83 hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
Nekem a kék tökéletesen működik. Én 5-6 percig szoktam világítani a ledes levilágítómmal. Persze előtte hideg laminálón átnyomatom, hogy egyenletesen vékony legyen a fedés.
A zöldet, meg a fehéret még nem próbáltam.
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2014
(#) kaqkk válasza kirally hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
Akkor lehet hogy csak érzéketlenebb mit a másik két szín? Már megírtam a kínainak meglátjuk mit válaszol...
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2014
(#) szili83 válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
Meg is reklamáltam. Akkor rendelek zöldet....
(#) szili83 válasza kirally hozzászólására (») Jún 18, 2014 /
 
De pl egy kompakt fénycső alatt vajon mennyi ideig kellene?
(#) soskajoska válasza szili83 hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
Egy normál kompakt fénycső alatt valószínűleg pár évig, mivel annak gyakorlatilag 0 az UV kibocsájtása és itt az UV fény a lényeg!
(#) kaqkk válasza szili83 hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
6 perc alatt majdnem jó lett....
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2014
(#) Stynson hozzászólása Jún 19, 2014 /
 
Sziasztok!

Ha nyák lapokat huzamosabb ideig akarom tárolni, akkor van valami anyag, lakk amivel kezelve elkerülhetem a rozsdásodást, és költséghatékony?
(#) pjg válasza Stynson hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
SK10 forrasztást segítő "lakk".
(#) Stynson válasza pjg hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
És akkor megvételkor befújom a lemezeket, félrerakom évekre, aztán ha használni akarom akkor lemosom róla acetonnal?
(#) laszlokunstar válasza pjg hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
Inkább erre gondoltál.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2014
(#) laszlokunstar válasza Stynson hozzászólására (») Jún 19, 2014 /
 
"Átmeneti, átlátszó védő fénymáz, amely keresztülforrasztható, így nem kell eltávolítani."
"Védi az áramköri kártyákat a korrózió ellen az átmeneti tárolás ideje alatt."
Következő: »»   1034 / 1387
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem