Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   180 / 345
(#) Golfdva hozzászólása Júl 7, 2014 /
 
Szép napot!

Lenne egy sikeresen leégetett 220v 2.2 2800 ford. körfűrészen üzemelt villanymotorom...egy kis útbaigazítást kérnék tekercselés ügyében,kihez fordulhatok és mire számíthatok anyagilag...
Amennyiben reklám lenne szivesen látom a privát üzeneteket is.
Köszönöm!
(#) Bakman válasza Golfdva hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Nem mindegy, hol laksz. Első olvasatra olyan 30 - 40 eFt -ra tippelném a munkát.
(#) Golfdva válasza Bakman hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Köszönöm!
Sajnos én is erre a következtetésre jutottam..... még itt Hajdúnánáson is
Lenne még egy kérdésem,találtam egy 220 v 1.5kw 2800 fordulattal de sajnos a tengelyvég nem passzolna teljesen-a forgórész kicserélhetem,tudok majd vele dolgozni vagy felejtős mert a 2.2-nek más a forgórésze mint az 1.5-nek ?Bocsi ha zöldségeket beszélek de elég láma vagyok ehhez,csak lelkesen szeretnék fűrészelni.Igazából max. 10 cm vastag fa lenne az áldozat,az a 1.5 kw elég lenne hozzá?
Köszönöm.
(#) Bergi válasza q765 hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Nagyon Köszönöm!
Remélem így már elmegyek rajta...
Ha nem akkor a "leégett motorok" topicba írok
(#) Bakman válasza Golfdva hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Kizárt, hogy a két motor forgórésze felcserélhető.
(#) Golfdva válasza Bakman hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Nagyon köszönöm!
Akkor lesz 1.5 fűrészem...
(#) q765 válasza Bakman hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Nekem tavaly egy 7kW 3 fázisút tekertek Csemőben 30-ért.
Azóta is vígan megy.
(#) Golfdva válasza q765 hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Nyíregyháza-25 réz+12 munkadíj,Debrecen 22 réz+15 munkadíj...megveszem ezt a 1.5 kw és max.lassabban nyomom a fát...
(#) q765 válasza Golfdva hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Az emberes
Br. 3700 kilója a réznek. Múlt héten vettem.
1100-ért meg leadtam a méhbe.
7 kiló réz lenne egy ekkora motorba? Mert akkor máris 8 ezerrel kevesebb.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2014
(#) Golfdva válasza q765 hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Mint azt írtam én láma vagyok hozzá... nehéz és kész )
(#) Bergi válasza q765 hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Köszönöm!
Megyek kondizni a lomexbe!
(#) Glep hozzászólása Júl 11, 2014 /
 
Hello!
Szeretném egy kis segítségeteket kérni egy Kobold 325ma tipusú villanymotor 220/380V os bekötéséhez.
Előre is köszönöm!
(#) q765 válasza Bergi hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Sikerült?
(#) Glep hozzászólása Júl 11, 2014 /
 
Sajnos teljesen el vagyok akadva, még nincs nagyon tapasztalatom a motorok bekötésével illetve nem tudom biztosra hogy müködöképes e a motor.
(#) elektroton válasza Glep hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Gelp!
Mit akarsz. Egyfázisról vagy három fázisról működtetni? Mert a 220V itt nem azonos az egyfázis fogalmával! Tehát nem ideális 230V egyfázisról használni kiegészítő kondenzátorral. Ez egyébként fékes motor, melynek fék kioldó tekercse 220V-os. Ez még passzolna az egy fázisú alkalmazáshoz.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2014
(#) Glep válasza elektroton hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Ha az egyfázis nem megoldható akkor a 3 fázis is tökéletesen megfelel! Melyik lenne az egyszerübb??
(#) elektroton válasza Glep hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
A három fázis. Mert akkor terhelhető a motor a névleges teljesítményével.
(#) Glep válasza elektroton hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Értem és a bekötéshez kérhetek egy kis gyorstalpalót?
(#) elektroton válasza Glep hozzászólására (») Júl 11, 2014 / 1
 
Glep!
Íme a bekötési rajz.
A motor csillagba van kötve, azaz 3x400V-ra. A fékhez a 230V-ot az egyik fázisból és a motor csillagpontjából vesz le. Tehát a fék feszültség mentes állapotban ruggo segítségével fogja a tengelyt. Ha a 3x400V-ot rákapcsoljuk a motorra, ekkor feszültség kerül a jobb oldali doboz részben lévő szelén greatz egyenirányítón keresztül a féktekercsre, az kiold és a motor el bír indulni. Ha lekapcsoljuk a feszültséget, a fékfeszültség is megszűnik, azonnal befékeződik a tengely. Így nem tud forogni a motor tovább a lendülete miatt. A féktekerccsel párhuzamosan a greatz egyenirányítón látható egy bordó tárcsa formájú alkatrész, ez egy varisztor lehet melynek feladata, hogy a fék kikapcsolásakor az önindukciós feszültséglökés káros hatásától megvédje az egyenirányítót.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2014
(#) Glep válasza elektroton hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Nagyon szépen köszönöm!! Sokat segítettél!!
(#) hossszú. hozzászólása Júl 12, 2014 /
 
Sziasztok!

Kaptam egy régi orosz asztali köszörűt aminek a az egész elektromos csatlakozása szét lett szedve, és nincs is meg.

A motorja 1 fázisú 500W-os, kettő pár vezeték jön ki a motorból az egyik érpáron 9Ω-ot a másikon 32Ω-ot mérek.

Mellékelek egy fotót, nem az enyém de így néz ki.
(#) dummyka hozzászólása Júl 21, 2014 /
 
Sziasztok!

Segítséget kérnék villanyomtor bekötésben.
A középső képen, ami felülről jön kék és barna vezeték, az a kondenzátor. Alulról pedig betáplálás.
1F-ról szeretném üzemeltetni a motort. Ha jól sejtem akkor a középső képen bal oldalon lévő vezeték az a tekercsek "közösített" kivezetése".
Ha a képen láthatóan van bekötve a motor, akkor elindul és forog, de nagyon gyenge (szinte kézzel meg lehet állítani).
Rossz a bekötés, vagy valami más baja lehet?

Előre is nagyon köszönöm a segítséget!
(#) halipapa hozzászólása Júl 23, 2014 /
 
Sziasztok!

Ezt a villanymotort szeretném steinmetz kapcsolással üzemeltetni 1 fázisról.
Ebben kérném a segítségetek hogyan kell kötni és mi kell hozzá?
Elvileg ameddig eljutottam az az, hogy kell 3db állandó üzemű 30 mikrofarádos kondi....de itt nincs tovább

Köszi....

fotó.JPG
    
(#) kadarist válasza halipapa hozzászólására (») Júl 23, 2014 /
 
Szia!
Ha itt visszaolvasol, akkor találsz választ.
(#) halipapa válasza kadarist hozzászólására (») Júl 23, 2014 /
 
Az a helyzet azért tervezem a steinmetz kapcsolást mert a jelenlegi kötéssel valami gond van és melegszik a motor 2 perc után tűz forró így nem tudom használni mert le fog égni...
Esetleg valaki vetne rá egy pillantást jó a kötés?
A kondi egy állandó üzemű 70 mikorfarádos kondi, indító kondi nincs mert ez is kipörgeti a motort 2 másodperc alatt. Ezt a kötés nem én csináltam....ez így jó egyáltalán?
A kék és barna vezeték ami piros nyíllal van jelölve jön a konditól.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2014
(#) VIM válasza halipapa hozzászólására (») Júl 23, 2014 /
 
Szia! Sok lesz az a 70uF, elég lenne 40µF is állandó üzemre de ez az érték az áramfelvételtől függ, hogy hogyan alakul ennél a motornál. A 70µF kondenzátort indítás megkönnyítésére meghagyhatod, amit nyomógombbal rányomhatsz a 40µF állandó értékére indításkor. Most nehéz ábrát mutatni, mer nincs lehetőség a képek között keresgélni és így nem lehet belinkelni a jó megoldást szemléltetésnek.
(#) erbe válasza halipapa hozzászólására (») Júl 23, 2014 /
 
A Steinmetz kapcsolás indítónyomatéka állítólag nagyobb, mint ami a delta kötésnél elérhető, de ha megnézed a kapcsolást, a terhelhetőség és a hatásfok sokkal gyengébb. Ha delta kötésben 70 µF üzemi kondival melegszik, ott más baj is van. A képek alapján a bekötés jó.
A 70 µF állandó üzemű kondi egy db, vagy több darabból van párhuzamosan kötve? Feszültség megfelelő? Legalább 400-450 V-os kell. !!!
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2014
(#) halipapa válasza erbe hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
1db van csak bekötve és 450V-os.....valószínű nagy a kondi, mert nem kell indító kondi hanem önmagában kipörgeti az állandó üzemű valószínű azért mert nagy akkor....szerintem.
(#) halipapa válasza halipapa hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
A 40µF-es üzemi kondival sem jó, így mintha hamarabb melegedne fel.....viszont ehhez kell már az indító kondi.
(#) halipapa válasza erbe hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Ha a 70µF-es kondival tovább bírja melegedés nélkül és a 40µF-es kondival pedig hamarabb melegszik akkor inkább nagyobb kondi kell mint kisebb....vagy nem? Többen írták itt a fórumon hogy 70µF/Kw kell üzemi kondi esetében...ez igaz lehet ? Mert akkor 2,2kW x 70µF = 154 µF kell...vagy mégsem?
Következő: »»   180 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem