Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkutöltő hiba
 
Témaindító: snakesix, idő: Nov 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 12
(#) mach1.3 hozzászólása Okt 30, 2013 /
 
Ta daammmm.

Működik a tőltő.Az átforasztgatással újra működik!
Valahol az egyik forrasztás nem engedte át megfelelően az energiát.14.4V 9.86 A a jelenlegi tudása.
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat,kár hogy nem tudtatok segíteni. Üdv:mach
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2013
(#) zolika60 válasza mach1.3 hozzászólására (») Okt 30, 2013 /
 
Ahogy köbzoli is írja, nem látunk hozzád. Viszont nem igen stimmeltek amiket mértél. Így igazából lehetetlen volt kitalálni a problémád. A minden forrasztás átmelegítése féle javítás ugyan néha hatékony, de nem igazán szakszerű szerintem. Most szerencséd volt, bár nem tudod mit javítottál.
(#) mach1.3 hozzászólása Okt 30, 2013 /
 
Esetleg kontaktot, két gyárilag összeforasztott kábelnél?
(#) Busz hozzászólása Nov 30, 2013 /
 
Cseréltem egy orosz akksitöltőt. A kérdésem az hogy a rajta lévő forgókapcsoló pontosan mit is állítana?

Mert üresben minden állását kimértem hogy mekkora feszt ad és rá is írtam. Aztán mikor ráraktam az akkura és ismét megmértem akkor jöttem rá hogy közel sem annyit ad mint amennyit üresjáratban mértem hanem jóval többet. A legkissebb állásban 12,35 Voltot adott, de ha rajtavan egy akku is akkor pedig 16 V-ot ad.
(#) proli007 válasza Busz hozzászólására (») Nov 30, 2013 /
 
Hello! Tulajdonképpen a töltőáramot tudod állítani. De úgy, hogy a töltő belsőellenállása ha állandó, és növeled a kapocsfeszültséget, nő az áram. De a valóságban az aksi belsőellenállása is befolyásolja a dolgot, ami a töltés alatt változik. Tehát azért a töltőáram is változni fog. De közelítőleg megfelelő ez a megoldás is. (Ezért nem érdemes ráírni a feszültségeket, de összefirkálni az előlapot sem szellemes túl dolog..) üdv!
(#) makrai attila hozzászólása Júl 9, 2014 /
 
Helló. Attila vagyok és az a problémám,hogy maradva az orosz töltőnél és ez még régebbi mint amit a képen láttam. Az a baj ,hogy nem tölt. A 230 V meg van,viszont Amper az nincs. Egy ideig volt azután gondolt egyet és elszállt. Atz aksiban annyi erő sincs,hogy lezárja az ajtót. Mit lahat ilyenkor csinálni?
Vagy hogyan lehet házilag készíteni? Vagy az aksit javítani? Az aksi különben álló helyben nem bir két óránál többet és nem indul. Ha az önindítót áthidalom jobb a hatás de igy sem birja sokáig. Köszönöm elöre is a segítséget.
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2014
(#) proli007 válasza makrai attila hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Hello! Micsoda ravasz keresztkérdés ez.. Gondolom meg kell javítani a töltőt, és/vagy ki kell cserélni az aksit a kocsiban.
(#) makrai attila hozzászólása Júl 9, 2014 /
 
Helló proli 007.Nem volt ravasz csak idegbeteg vagyok ha indulni kell sürgősen és se előre se hátra.Valóban baj van az aksival, gondolom fenékzárlatos lehet,de sokszor az öninditó sem csinál semmit, de valószínű,hogy a fiam álltal beszerelt hangerősítő mea vele járó kütyük tönkre vágják az aksit.
Hogy lehet házilag aksit javítani? Hallottam már olyat,hogy ki lehet mosni az ólomtol és újra tölteni savval meg stb. Igaz?
(#) zolika60 válasza makrai attila hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Ne próbálkozz az akku javításával, mert valószínűleg úgy sem sikerül. Ha meghalt kell egy másik ezt meg add le. Régebben én kísérleteztem az üledék kimosásával és újrasavazással, de csak néha javult ettől meg az akku.
(#) makrai attila hozzászólása Júl 9, 2014 /
 
Kösz a választ,zolika60.
Viszont az aksi töltőre még nem kaptam kielégitő választ.
A 230 V bemegy, a12 v kijön de az ampermérö nem mutat semmit.meg sem mozdult bárhová kapcsoltam.
(#) fongab válasza makrai attila hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Szia
Esetleg 2db, legjobb lenne a fényszoró ízzó, de a index ízzód van, az is jó. Kösd sorba, rá a töltőre, ha világit, és van áram, akkor jónak mpondható a töltő. És a fényzszoró ízzónál 1....3A között mutatna is valamit. (45W os izzónál )
A két ízzó azért kell, mert a tőltés akár 16....18V is lehet, a 12V os ízzó eldurran. Ha halógén ízzód van, azt nem illik fogdosni.

Az akumulátorra is rátehetsz egy 12V izzót majd indítózól, ha a izzó fényereje csökken, akkor az aksit, cseréld. Ha a inditózásnál az akumlátoron lévő izzó csak kismértékbe veszit a fényéből, És továbra sem inditja a motort akkor, a test kábel esetleg, akku sarú csatlakozásnál, vagy akárhol, ezt végig kell járni.
üdv.
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2014
(#) proli007 válasza makrai attila hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Azt írtad, hogy egy egyszerű töltőről van szó. De egy rajz - típus - fénykép nem ártott volna. Lehet hogy csak egy trafó,egyenirányító, biztiről van szó. Meg kell nézni min nem megy át a villany. Ehhez egy izzó is elég, amit ráteszel sorba trafóra, egyenirányítóra, kimenetre. és már látod is hogy termel-e villanyt a töltő vagy sem.

Kocsi? El kell dönteni hogy az a gyerek játékszere, vagy a Te használati eszközöd. Az szerint súlyozni a használatot. Én egyébként mindenkit abnormálisnak tartok, aki ilyennel "pufog az utcán". Az autó részemről közlekedésre való, nem pávázásra.
(#) makrai attila hozzászólása Júl 9, 2014 /
 
Ez egy annyira régi orosz töltő ami úgy néz ki,hogy van benne egy tekercs amibe be megy a 230V majd a másik oldalon kijön öt vezeték egy forgó kapcsolóra ami fokozatosan kapcsolja az ampereket.Van rajta két kimenet a főoldalon egy 6v és egy 12v, közöttük meg a negativcsatlakozás. Van még rajta egy átlátszó fehéres színű műanyag félkörives ablak ami mögött van az amper mutató. A bal felső sarokban pedig a betáp biztosíték.
Nagyjából így tudom lefesteni mivel nem értek a fénykép beviteléhez a számítógépbe.
(#) fongab válasza makrai attila hozzászólására (») Júl 10, 2014 /
 
Szia
"mivel nem értek a fénykép beviteléhez a számítógépbe." Nem is kell van olyan aki márt megtette:
Bővebben: Link
A végén van egy ablak ahol " A további találatok megjelenitése " szó áll igy, tobb oldalon, vannak a töltők. Ha valamelyikbe a tiedre ismersz, legalább, annak a képét rakd ide.
üdv.
(#) makrai attila hozzászólása Júl 11, 2014 /
 
Szia.
ha hiszed ha nem a több száz kép közül egy sem hasonlít az enyémre.
(#) zolika60 válasza makrai attila hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Akkor csinálj egyet. Ha neked nem megy kérj meg valakit. Esetleg írj pontos típusszámot. Egyébként nehéz lesz segíteni.
(#) proli007 válasza makrai attila hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Hello! Mondjuk ha követted volna azt, amit itt leírtam, akkor lehet már előrébb lennél.
(#) belaradio hozzászólása Júl 22, 2014 /
 
Üdvözlök mindenkit! Egyik ismerősömnek tönkre ment az akkutöltője és megkért, hogy javítsam meg neki. A hiba abból adódott, hogy a két csipesz összeért és ő nem vette észre. Bedugta a konnektorba és megtörtént a baj. A töltő típusa Pro User CBC 4 . Rajzot nem találtam hozzá a neten. Egy kis panel van benne, amin az R3 ellenállás szét van égve. Ennek értékét kellene valahogy kideríteni. Szükség esetén fényképpel is tudok szolgálni. Előre is köszönöm a segítő jellegű hozzászólásokat.
(#) belaradio hozzászólása Júl 23, 2014 /
 
És a képek a töltőről.
(#) proli007 válasza belaradio hozzászólására (») Júl 23, 2014 /
 
Hello! Ez az ellenállás várhatóan egy un. "nulla ohm-os" ellenállás volt, aminek legfőképpen biztosító szerepe van. (Amit be is töltött.) Szerepe, hogy hiba esetén ne a panel égjen fel. Ha ilyened nincs (egy ellenállás forma fekete csíkkal a közepén), forrassz be egy vékony átkötő huzalt. (Pld. másfeles flexi villanyvezetékből egy szálat kiveszel.) Az is pótolni fogja, bár egy 4A-es multifuse bizti célszerűbb lenne bele..
(#) belaradio válasza proli007 hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Helló. Az elégett ellenállás sorba van kötve a piros 5A biztosítékkal és a mellette levő tranzisztor egyik lábára csatlakozik. Azt sejtettem, hogy kicsi értékű ellenállás, de a nullásra nem gondoltam volna. Tele vagyok mindenféle panellal , úgyhogy bontok egyet bele. Multifuse bizti miben lehet ? Például tv vagy nyomtató panelben ? Köszönöm a segítséget.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2014
(#) proli007 válasza belaradio hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Valószínűleg a boltba..
(#) makrai attila hozzászólása Aug 14, 2014 /
 
Helló,proli007. Megvan a kép a trafórol csak nem tudom betenni a topikba. Nem tudom hogy kell.. Egy másik képet egy másik helyre beraktam de elfelejtettem,hogy hogyan kel. Már az idegbaj környékez.
(#) makrai attila hozzászólása Aug 14, 2014 /
 
Helló proli007Találtam egy képet a trafórol.
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2014
(#) makrai attila válasza makrai attila hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Ittaz utolsó kép.

DSC00058.JPG
    
(#) proli007 válasza makrai attila hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Hello!
- Ezen a két sárgával jelölt csavaron, ott kell lenni a 12V váltófeszültségnek a trafóról. Ha oda egy 12V-os lámpát teszel, akkor annak világítani kell. Ha tekergeted a kapcsolót, akkor különböző fényerővel kell világítania. (A kapcsoló, a primer 230V-on van ne érintsd meg!)
- Ha ezeken a pontokon ég a lámpa akkor lehet tovább menni. Ha nem, akkor a primer oldalon kel hibát keresni. A 6-12V-os csatlakozók mellett van egy kupak, az esetleg a primer biztosíték lesz. Azt is meg kel vizsgálni, nem szakadt-e a száll benne. De feszültségmentes állapotban próbáld kivenni. (Vagy csavaros, vagy bajonett záras..)
(#) makrai attila válasza proli007 hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Helló proli007. Köszönöm a választ de közben megoldottam a problémát. Egy fehér vezeték amely a biztosíték oldalán volt el volt válva tőle de olyan ügyesen hogy nem vettem észre.
Vissza forrasztottam és egyből működött Még egyszer köszi.
(#) proli007 válasza makrai attila hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Hello! Lényeg, a lényeg, működik..
(#) makrai attila hozzászólása Aug 16, 2014 /
 
Helló proli007. Volna egy újabb kérdésem másik témában. Van egy ampermérőm amely 50A-ig mér de sajna nem méér. A tekercsen át megy az áram tehát nincs szakadás. A mutatót ha kézzel óvatosan feltolom akkor vissza ugrik a helyére vagyis alapállásba.Egy akkumulátort szeretnék kimérni vele,hogy mennyi amper van benne? Egy elektromos bicikliről van szó. Hamar lemerül és gondolom az egyik aksi gyenge de nem tudom melyik. Egy 10A-es mérővel próbálkoztam de az majd nem kiakadt.A nagynál hol lehet a hiba???
Villanyász vagyok de még ilyet nem szereltem belülről. Vagy kevés a tudásom ehez?
Várok egy kis segítséget.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
(#) proli007 válasza makrai attila hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Hello! Ampermérő elég sokféle van, de az előlapján rá van nyomtatva milyen típusú. Ha Deprez akkor külön van Shunt ellenállás és azzal párhuzamosan a műszer. Ha lágyvasas, akkor egy vastag vezetékből van tekercs a műszer körül. Annak mágneses tere téríti ki. Ha a mutató mechanikusan kitér és vissza is áll, akkor csapágy és rugók rendben vannak. Már csak villamosan kell tisztázni a dolgot. De ezt tudnod kell, hogy attól, hogy a skálán 50A szerepel, maga az alapműszer még bármekkora érzékenységű lehet. Néhány fénykép segíthetne a probléma megoldásán.
De.. Mit vársz az ampermérőtől? A bicónál várhatóan, minden aksi sorba van kötve ott csak egy áramot tudsz mérni, amiből megtudni semmit nem fogsz. Feszültséget mérve az aksikon lehet esetleg következtetni, melyik a gyenge. Vagy egyedi töltéssel-kisütéssel.
HA párhuzamosan lennének az aksik, akkor valóban az árammérés lenne a megoldás. De ekkor is lenne gond, mert éppen amelyik aksin mérsz, ott a műszer belsőellenállása csökkenti az aksiból felvett áramot. Vagy is mérés alatt minden aksival sorba kellene kötni ugyan akkora ellenállást, mint amekkora a műszer belsőellenállása. Különben átvered magad és helytelen következtetést fogsz levonni.
De ha "villanyász vagy", ezeket az összefüggéseket magadtól is tudni kell..
Következő: »»   3 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem