Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő kétütemű motorra
Lapozás: OK   20 / 25
(#) pamacska hozzászólása Júl 16, 2014 /
 
Sziasztok
Vettem egy ledes fordulatszámmérőt a motoromra innen.
http://users.atw.hu/mullerelectro/

Először akkumulátor nélkül szeretem volna használni,világítás nélkül működöt is rendesen,de mihelyst ráraktam a világítást a műszer össze vissza mutatót, és újraindult.
Beszéltem az eladóval azt mondta hogy a feszültség ingadozás miatt csinálja, kell egy feszültség stabilizátor bele. Meg is vettem hozzá a stabilizátort de ugyan az a helyzet.
Ismét beszéltem az eladóval nem tudja hogy mitől lehet, de azt mondta hogy aksiról tökéletes lesz.
Már meguntam a szórakozást vele, így vettem egy akkumulátort, de a helyzet ugyan az, süt most már a duda is bezavarja.
Valaki tudna segíteni hogy mit nézek még meg?
Tirisztoros gyújtás van a motoromon.

Itt egy videó
https://www.youtube.com/watch?v=XlgG3zpfJUo
(#) vicsys válasza pamacska hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
Sok mindent nem tudsz kezdeni vele. Maximum a mérő tápfeszültségét próbálod agyonszűrni, hátha lesz javulás. Ugye a tápfeszt megfelelően vastag és rövid vezetékkel kötötted be, közel az akkuhoz?
(#) dB_Thunder válasza pamacska hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
Kapcsolási rajz nélkül semmit nem nem tudunk neked segíteni. Mivel több "panasz" érkezett már a mülleres cuccokra, én azt javaslom vetesd vissza vele!

Vicsys! Megeszi a penész ha egy ilyen készülék érzékeny a kábelezésre !!

Annyit szerintem érdemes kipróbálni, hogy a fordulat jelet árnyékolt vezetéken vinni, de szerintem is inkább tápfeszen terjed a gond.

Ha megmarad a cucc akkor már szedheted is szét, és rajzolhatod vissza a kapcsolását. Ha megvagy ezzel akkor tudunk segíteni.
(#) pamacska hozzászólása Júl 16, 2014 /
 
Beültetési rajz jo hozzá?
(#) dB_Thunder válasza pamacska hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
Jobb a semminél.
Egyébként az én véleményem így látatlanba, hogy ennek a lelke egy PIC aminek van 5voltos tápja, célszerűen 78L05-tel ami a tüskés táptól beadta a kulcsot, tervezési hiányosságok miatt.
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2014
(#) pamacska hozzászólása Júl 16, 2014 /
 
Elméletileg elküldi a beültetési rajzot, kapcsolási rajza állitása szerint nincs.
Délutàn kiveszem a keretből,és lefényképezem minden alkatrészét.

Víllágitás nélkűl müködik,de ha rarakom a világitást,vagy fékezèsko amikor a féklámpa vilagít akkor a mérö ujraindul.
(#) pamacska válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
Sziasztok
Feltöltöttem a képeket, kb 15 kép van,a képek közti lapozással,nagy méretben láthatók.
A beültetési rajz még nem jött meg tőle, de szerintem nem is fog..
Bővebben: Link
Itt egy általa feltöltött kezelési útmutató.
Bővebben: Link

Hibás link javítva.
Használd a link gombot!
-moderátor-
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2014
(#) pamacska válasza pamacska hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
Sziasztok megkaptam a nyák tervet.
Így valaki tud segíteni?
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2014

Ford M.jpg
    
(#) reloop válasza pamacska hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
Szia! A Simsonod 6V-os és akkut is 6V-osat tettél bele?
A megoldás ekkor az lenne, hogy a töltés tekercsére kötöd rá a mérőt.
Szerk.: Ugyan más elven működőt építettem, de szereztem egy kis rálátást a problémára Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2014
(#) pamacska válasza reloop hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
Át lett alakítva 12V re, a töltés tekercsről is ment de ha rajt a lámpa akkor nem jó.
Már minden létező pontról vettem jeled, de világítással nem jó.
(#) reloop válasza pamacska hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
Ezek szerint most 12V-os akkumulátorról is zavaros a működése? A kürt is ilyen táplálás mellett zavart be?
(#) pamacska válasza reloop hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
Igen, 12V is zavaros..

E kép szerint van kötve gyárilag,csak 12V re.
(#) reloop válasza pamacska hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
Ebből nem igazán jövök rá honnan kap testet és 12V-ot a fordulatszámmérőd.
(#) pamacska válasza reloop hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
15/51 a gyújtás utáni pozitív.
Test a váz és az aksiról.
Jelet az 59 es pontról kapja a világítás tekercstől
(#) progee válasza pamacska hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
Honnét veszi a készülék a fordulatonkénti jelet? Gyújtókábelről tekerccsel?
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2014
(#) reloop válasza pamacska hozzászólására (») Júl 16, 2014 /
 
Az 59b-ről veszem a jelet, az nekem nagyon bevált. Igaz a féklámpát átettem az akksira. Neked így az 59b-ről kompletten is (piros+sárga együtt) menni kéne.
(#) pamacska válasza reloop hozzászólására (») Júl 17, 2014 /
 
Az 59, 59a, 59b, pontokat is próbáltam.

Állítása szerint kicsi a feszültség, amikor rárakom a világítást.
Aksival és aksi nélküli módban is így csinál.Aksira rámérve 12,9 V van bent.
De szerintem nem a feszültséggel van baj, hanem a jelfeldolgozással.

Van egy ilyen feszültség stabilizátor is hozzá,amit akkor vettem tőle amikor még aksi nélkül akartam használni,de ez sem hozott eredményt.
"
Egyszerű szabályozható tápegység
Maximális bemenő feszültség 40V DC
Szabályozható 1,5-37V-ig
maximum áram 1,5A
Ledes fényforrások üzemeltetéséig 1,5A-ig kitűnő választás
Fokozatmentesen állítható
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2014
(#) dB_Thunder válasza pamacska hozzászólására (») Júl 17, 2014 /
 
Mielőtt belekergülsz, cseréld ki az "S" pont feletti, a 4,7voltos zéner melletti 100k ellenállást, 4,7k-10k értékűre!

Az a külön tápegység meg teljesen felesleges!
(#) reloop válasza pamacska hozzászólására (») Júl 17, 2014 /
 
Próbából kösd a mérőt (piros-fekete) az akku sarkaira, akkor a váz, kábelezés, kapcsoló vezetési hibái ki lesznek zárva. A jelet pedig arról a tekercsről vedd amelyiken alapjáraton a legnagyobb AC feszültséget méred.
(#) djhans válasza reloop hozzászólására (») Júl 17, 2014 /
 
Szia!

Világítás vagy töltőtekercsről hogy lehet a jelet venni amikor minden fordulat alatt 6db mágnes halad el a tekercs előtt. Megszakítósnál egyszerű lenne mert elég lenne a megszakítóról venni. Tirisztorosnál nem lehet esetleg a gyújtótrafó primer részéról levenni?
(#) reloop válasza djhans hozzászólására (») Júl 17, 2014 /
 
Szia! A főtengely-fordulatonkénti 6 impulzus, csak abból a szempontból érdekes hogyan dolgozzuk fel. Nálam remekül működik.
A kérdezőnek is jó volt a világítás tekercs mindaddig míg a lámpát fel nem kapcsolta. Hogy aztán a tekercsen, testen, vezetéken, kapcsolón jött létre kritikus feszültségesés azt még nem tudjuk, de remélem hamarosan sikerül kideríteni.
(#) pamacska hozzászólása Júl 17, 2014 /
 
Lehetséges hogy megtaláltam a hibát.
A világító tekercs lötyög a vasmagon, és a töltő tekercs meg 6V van bent.
Eddig még az alaplapot nem néztem,tavaly vettem a motort és azt gondoltam hogy 12V mert minden izzó és a duda,és az irányjelző relé is 12V
Úgy hogy most kell vennem 2 db tekercset.

A havernak is ez a merője van, de az megszakítós gyújtással,és ö a trafóra kötötte a jelet. neki jól működik.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2014
(#) dB_Thunder válasza pamacska hozzászólására (») Júl 17, 2014 /
 
Te is kötheted a trafóra...
(#) pamacska válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 17, 2014 /
 
A tirisztor 15 pontján próbáltam de nem volt jó.
(#) dB_Thunder válasza pamacska hozzászólására (») Júl 18, 2014 /
 
Ezt kifejthetnéd bővebben is!
A tekercsre kötve kipróbáltad a 100k csökkentését 10k-ra?
(#) jog27 hozzászólása Aug 3, 2014 /
 
Sziasztok!
Lassan elkészülök Ezzel a fordulatszámmérő kapcsolással a robogómra.
Lenne két kérdésem:
Az egyik az lenne, hogy ha csak a Ledes kijelző részt szeretném kipróbálni azt hogyan tudnám megtenni? valahol olvastam, hogy a 3914-es IC-k jelbemenetére (a két 5-ös láb összekötve), feszültséget adva és növelve lehet tesztelni, hogy világítanak-e a ledek Ez így járható megoldás? Mekkora feszt lehet ide adni? Egy potméterrel gondoltam leosztani a feszültséget, ha járható ez az út.
A másik kérdésem a kalibrálással kapcsolatos lenne, ha elkészül teljesen. Olvastam, hogy egy kis trafó szekunderével lehetne. Van 230V AC / 12V AC kb. 20VA-es trafóm. A mellékelt ábra alapján gondoltam hozzákötni a kapcsoláshoz. Ez így jó megoldás lehet?

Köszönöm a válaszokat és a segítséget!
(#) szabics válasza jog27 hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Adatlap szerint +/- 35V lehet a bemenő feszültség, De ha 3mA -re van korlátozva 39KOhm -al a bemenő áram akkor +/- 100 V olt is lehet.

LM3914.pdf
    
(#) Tom52 válasza jog27 hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Nekem nem jött be a trafós próba.Így a PC ről ezzel http://ha0kln.hu/programok/JelGen.exe a programmal meghajtottam a hangszórókat-az egyik helyére a ford mérő bemenetét kötöttem.Rátekertem a hangerőt és beállitotam a hullámformát-az egyik jelalak tökéletes volt próbára,primán mutatott a mérő.A Hz ről meg átszámoltam a fordulatot a LEDEK hez és kész volt..Sok sikert.
(#) bancsi15 hozzászólása Aug 7, 2014 /
 
Sziasztok!
A fentebb említett két 3914-es 20 ledes kapcsolásban a 7805-ös stab. IC-t mennyire kell hűteni? Kell neki hűtőborda? 12V-ról járatnám. Ha nagyon kell egy 2mm vastag 30x15mm-es alumínium lap elférne még a dobozba.
Köszönöm az info-t!
(#) Frenki007 hozzászólása Szept 6, 2014 /
 
Sziasztok
Olyan problémám merült fel, hogy megépítettem a fordulatszámmérőt és olyat produkál, hogy alapjáraton a fordulatszám egyenletes de a kijelző +/- 500 fordulattal ugrál (vibrál). De viszont 6000/min fordulatszámtól már jól működik. Illetve ha sokat megyek vele egyenletes gázadással akkor beáll az adott fordulatra és ezt mutatja precízen. Próbáltam árnyékolt vezetékkel elvinni a jelet a gyertyakábelről de ugy még csak rosszabb lett. Elektromos gyujtásom van. Valami ötlet, hogy mi okozhatja ezt a problémát kis fordulaton? Válaszokat előre is köszönöm.
kapcsolási rajz
Következő: »»   20 / 25
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem