Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vegyestüzelésű kazán hibák
Témaindító: szucsjanos, idő: Jan 4, 2009
Témakörök:
Ahogy írod, baj forrása, ha magától nem képes megfordulni a víz. Még most viszonylag jó idő van, ezért érdemes leengedni a vizet, majd leszerelni a radiátorokat, illetve normálisan kimosni. Első körben feltétlenül ezt tenném. Ha a szivattyú úgy megy, mint újkorában, akkor az jó. Lehet, hogy érdemes lenne hőfokfüggetleníteni, azaz kézzel indítani a szivattyút minden begyújtáskor, majd a kazán lezárása után leállítani, ha ez nem okoz gondot.
Lyukas??? Oh te jó ég!
Akkor nem folyna ki belőle a víz, vagy honnan tudhatom ezt? Köszi előre is!
A szivattyú még anno az első évben többször is ki lett cserélve, állítólag hárommal is gond volt, amit fater elmondása szerint maga a boltos sem tudott mire vélni, de mindegy is, szóval egy ideje már a mostani megy.
Érezni lehet, amikor beindul, mert az egész rendszer buggyan egyet. (ezt nem tudom másként leírni, csak ilyet hallani a szobákban) Ha felkapcsoljuk, akkor viszont hamar visszahűl a rendszer, illetve kicsit dübörög az egész, azt nem tudom, hogy ez normális-e, mindenesetre a kazánnál a sistergő hangot ez sem oldja meg azonnal, csak ha már lentebb ment a víz hőmérséklete. Esetleg le tudnád írni, hogy hogyan lehet kimosni az iszapot? Köszönöm előre is!
Kis mértékben szivárog csak. Legalábbis a képeken úgy látszik, mintha vízkőlerakódás lenne a tűztérben. Abból veheted észre, hogyha időnkét töltögetni kell a vizet a rendszerbe.
Időnként egy kis vizet valóban utána kell tölteni, de apám szerint ez teljesen normális...
Ezek szerint nem az? Semennyi vizet nem lenne szabad normális esetben utánatölteni?
Le kell kötni a rendszeről és addig kell feltölteni-leereszteni minden irányból, amíg tisztának mondható víz nem jön ki belőle a leeresztéskor. A radiátorokat is ugyan ilyen eljárással lehet.
Valamennyi víz úgyis eltűnik, főleg nyáron tud párologni, meg télen is, ha jó meleg a víz. Radiátorokat kell csak takarítani. Azokat szépen le kell szerelni, majd a be- és az elmenő csonk az égnek álljon, majd vizet kell tölteni bele. Nem kell megijedni, némi trutyi jön ki belőle. Vizet ki kell önteni, majd ezt így egészen addig, míg ugyanolyan tiszta víz nem jön belőle, mint amit beleöntöttél. Remélem segít.
Időközben megnéztem és 50 literes a tágulási tartály, a szivattyú pedig egy Laing S5-36/352 G típusú, 65/95W tejlesítményű, már ha esetleg ennek van jelentősége.
Valamennyit kell után tölteni, de az évente pér liter. Nálam körülbelül 3-4l egy év alatt.
Nálunk sem megy el több szerintem, bár rá van kötve a bojlerre, ott kell kinyitni a csapot, a tágulási tartályból pedig jön ki egy cső, amin ha elkezd kifolyni a víz, akkor el lehet zárni a bojlernél a csapot, mert tele van a tartály.
Nagyritkán van olyan, hogy kb. fél-1 perc is eltelik, mire a tartályból kijövő csövön elkezd kifolyni a víz, mert általában ez szinte azonnal meg szokott történni. A szivárgást a víztérnél lehetne észre venni? (a legfölső nyílásnál?) Bocs, de nem értek hozzá, csak már a végére akarok járni. Köszi!
????
Tudom, vagyis gondolom, hogy nem kis dolog, de esetleg le tudnád írni, hogyan kössem le a rendszerről? Megcsinálom, ha megmondják hogyan kell, de részletek nélkül nem igazán fogom tudni. Esetleg valahol fellelhető részletes leírás, netán videó? Köszönöm!
Itt van még pár kép, így lett bekötve a fűtésszerelő által.
A fél perc alatt több tíz liter is mehet a vízvezetékből a rendszerbe. Ez a cső keresztmetszet és a nyomás függvénye. Ha évente csak egyszer pótoljátok az nem sok, de ha a fűtési idényben többször is kell akkor valahol elszökik. Mivel ez nyitott rendszer, egy kis méretű szivárgó lyukat nehéz megtalálni. A víztér az a dupla falú rész ami körbevesz a tűzteret, (ahol a tűz ég). Ha lyukas valószínűleg az a hegesztések környékén lehet.
Jogos.
Évente biztos, hogy többször is utána van töltve... Ha lyukas valahol, akkor egy nyár alatt nem lehetne észre venni az elszivárgott vízmennyiséget? Hogyan lehetne ezt biztosan tudni, hogy ez-e a gond? Köszönöm!
Nagyon meglepődnék, ha lyukas lenne, azt ugyanis jóval több, mint könnyű észrevenni. Nálunk már kétszer is volt kazánszivárgás, harmadszorra nem lett megjavítva.
A keringetőszivattyú manuális kapcsolását nagyon nem javaslom, elég csak egyszer elfelejteni és nagy gond lesz belőle. Az egész jelenségből nekem az jön le, hogy magában a kazánban van sok üledék, azt kellene kitakarítani valahogy, plusz szerintem magában a rendszerben is kevés a víz (vékonyak a csövek) a vegyestüzeléshez. A kátrányosodás mértékéből pedig arra lehet következtetni, hogy nagyon elfojtjátok a már meggyulladt tüzelőanyagot. Továbbá, a hagyományos termosztátok elég hektikusan tudnak működni, érdemes beszerezni egy digitálisat (AKO-t javaslok). Azon állítható a hiszterézis, pontos hőmérséklet stb. A szondát pedig tessék a lehető legközelebb rakni a kilépő cső tövéhez.
A keringető szivattyút akkor nem kapcsolgatjuk majd, egyébként is eddig mindig elindult 40-45 foknál, (a kazánon lévő óra szerint) szóval akkor ez marad így.
A kazánban levő üledéket hogyan, mivel lehetne kitakarítani? Szerrel, vagy manuálisan? S miért lehet benne sok üledék, a jövőre nézve meg lehet ezt előzni, mit kell másként csinálni? Igen, sajnos kátrányos a fala, pedig száraz keményfával tüzelünk. Ha nagyon megpakoljuk fával, s lobogtatjuk, akkor egyrészt a nagy kéményen kimegy a meleg, másrészt azonnal sistereg és forr a víz. Az első egy-két évben ilyen nem volt, pedig semmi sem lett változtatva a rendszeren. A műanyag csövek, amik a radiátorhoz mennek az első radiátorig vastagabb átmérőjűek, majd leszűkülnek 16x2-re, (egyébként 5 rétegű cső). Fűtésszerelő csinálta, ezek szerint nem jól lett valami méretezve? A termosztát kicserélése megoldja a dolgot? Az nem csak a szivattyú bekapcsolásáért felel? Ha igen, akkor ahhoz lehet kötni a sistersgést, hogy a termosztát mégsem kapcsolja be időben a szivattyút? Mi az a szonda? és a kilépő cső? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2014
Üdv.
Először is szeretném felhívni a figyelmed arra,hogy ha tényleg komoly az eset jobb lenne inkább egy másik szerelőtől helyszíni szaktanácsot kérni.Nekem annyit megérne mintsem,hogy szétvigye a házat.A képeket nézve,bár mint írod nyitott a rendszer,de előzőleg ezt írtad Idézet: vagyis nem látok a képen a kazán előremenő csövén automata légtelenítőt.Ugyanis mivel állandó jelleggel szivattyús üzemben megy,így a kavitáció miatt légzsák keletkezhet a kazánban.Ez pedig fortyogáshoz vezethet.Nem biztos,hogy így van,de lehet.De inkább lekellene kötni (ha már úgyis tisztítva lesz) és néhány napra megnyomatni,közben figyelni egy órával esik-e a nyomás.Ha igen máris kiszűrve. A kátrányosodással ne törődj,úgy is fog.Tisztításra,kezelésre. „Érezni lehet, amikor beindul, mert az egész rendszer buggyan egyet”
Üdv! Ha a fűtési rendszer nyitott akkor a kiegyenlítő tartály elvileg az előremenő csőre van kötve és így a levegő nem maradhatna a kazántestben,mert a levegő felfele a csővőn el tudna távozni szerintem. A kazán a képek alapján igen kátrányos ezért meg kellene nézni a kéményt is ,ha az is ilyen kátrányos, akkor a fűtés technikán kellene módosítani.
Kihívtam már régebben a kazánost, amikor a probléma elkezdődött és semmi érdemit nem tudott mondani, többször látta fűtésszerelő, elbagatellizálta a dolgot, hogy ugyan, mi az a sistergés, hiszen melegek a radiátorok, a szivattyú megy...
Egy dolgot csinált: leszerelte azt a plusz csövet, ami fölment a padlásra nagy ívben, majd visszajött, azt mondta, hogy h*lye volt, aki így csinálta, fölösleges kanyar meg ilyen nagy ív nem kell, mert akkor oda nyomja föl először a melegvizet, s ez nem kell. A problémát ez sem oldotta meg. Ezek után nem tudom, hogy lenne-e értelme azért hívni valakit, hogy fizessem a kiszállást, s itt vakarja a fejét, arra pedig nincs keret, hogy elkezdjen próbálkozni, s szépen apránként kicseréltessen mindent... A tüzeléstechnikánk az első 2 évben is ugyanolyan volt, mint most, akkor jól működött, most már nem. Nem lehetséges, hogy a kazán vízterében nagy mennyiségű vízkő lerakódott, amitől sokkal kevesebb víz van benne, s az hamarabb felmelegszik, "felforr"? Aki beszerelte nem tett automata légtelenítőt a az előremenő csőhöz... ezek szerint rosszul tette. Ez utólag is beszerelhető gondolom. Hova kell rakni pontosan, milyen fajtát, típust érdemes venni? Ha ez tényleg megoljda a gondot, akkor nagyon örülök. Köszi!
Igen, az előremenőre van kötve a tágulási tartály.
Ezek szerint akkor szerinted mégsem érdemes automata légtelenítőt venni? A fűtési technikánk amióta megvan a kazán nem változott, az első két évben nem volt gond, utána kezdődtek a problémák. Azért gyújtunk be finoman, s tüzelünk csak piánóban, hogy ne sisteregjen a kazán, de ez miatt meg kátrányos lett, szóval 22-es csapdája.
Vegyes tüzelésűt nem illik teljes mértékben az áramszolgáltató jóindulatára bízni.
Eleve úgy kellett volna tervezni, hogy áram nélkül is bizonyos mértékben képes legyen keringeni a víz. 16-os csöveknél ez nem elvárható. Ilyen vékony csövecskék a hibás nyomvonal esetén nagyon könnyen berakódnak, beszűkülnek. Elsősorban azokat kellene nagy nyomással átmosni. Nem írtad a típust és a teljesítményt, de a jelenség túl kis kazánteljesítményre és túl kis vezeték keresztmetszetre utal. Időközben magad is rájöttél, hogy kazánba legalább esővíz dukál.
Igen, most már rájöttem, anno 20 évesen talán nem nekem kellett volna ezt tudni, hanem illett volna a szakembernek javasolni, s eleve talán másként bekötni a rendszert, akár nagyobb átmérőjű csövekkel is, ha már ki lett neki fizetve egy rakás pénz, de holtig tanul az ember, s azóta már megfogadtam, ha valaha is odajutok mégegyszer az életben, hogy felújítunk, netán építkezünk, többet "szakember" egy csavart arrébb nem tesz, mert eddig mindig csak a baj volt belőle, hiába ezt tanulta, persze tisztelet a kivételeknek, mert vannak, csak én nem tudtam még kifogni...
s vidéken egyébként is nem igazán van választási lehetőség, no mindegy. Nincs pince, ahova le lehetett volna rakni, szóval más lehetőség nem volt/nincs. Szélkerékre meg nincs keret, szóval egyenlőre marad a jó öreg áram. Rendben van, hogy mit kellett volna másként, de most, ha már így van, mit lehet tenni, hogy megoldódjon a sistergés, s akár nagyobb hévvel is lehessen tüzelni? Lehetőleg a csőcserén, kazáncserén kívül, mert arra nincs keret, mi lehet a megoldás, hol lehet a gond? Hangsúlyozom, ugyanezen a vékony "csövecskés" rendszer az első években kiválóan muzsikált. Azért nem tudtam kazántípust írni, mert nincs neve és típusa, egy magánvállalkozó gyártja őket a környéken. Egyébként írtam, hogy kis teljesítményű kazánról van szó, ami mellessleg a légköbméter alapján tökéletesen elégnek kell lennie a mi házunkra tervezve, s nagyon jól is muzsikált először. Tőled is kérdezem, esetleg részletesebb leírást merre találok, hogy hogyan mossam át a rendszert, a kazánt, mit kell leszerelni, kikötni, stb. tudnál segíteni? Köszi! A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2014
Jó estét.
Először is ki kell mosatni de mivel kerigtetős lehet a kazánba van az összes lerakódás , a kazán vízszintbe van-e nem szorúl meg a levegő.
Üdv!
Megnéztem vízmértékkel és vízszintben van. Ha a kazánban lenne az összes lerakódás, azt hogyan lehet kimosatni külön? Köszönöm!
Amit készítettél képeket, azokon jól látszik, hogy az előremenőn és a visszatérőn a szivvatyúnál vannak az ugynevezett hollandi kötések Link, ott kell lekötni a rendszerről miután leeresztetted a vizet. A feltöltő csonkot és a föstcsövet is le kell szerelned. Ezután már ki tudod forgatni annyira a kazánt, hogy normálisan hozzá férj. Kimosni ugyan ugy kell mint a radiátort, ahogy mások is említették, csak nem kell fejreállítani. Meg amúgy is nehéz. A szereléshez mindenképpen elengedhetetlen 2db svédfogó kb 1"-os méretben. Esetleg még jól jöhet, kóc, gumiám, vagy sziloplaszt, és új tömítések a hollandikba. Vagy pedig vigyázol a régi tömítésekre.
Hali!
Remélem nincsen fordítva beszerelve a keringető szivattyú? Nézd meg hogy a rajta lévő nyíl a kazán felé kell hogy mutasson. Ha jó, akkor meg kell győződni hogy nincs-e beállva a szivattyú keringető lapátja. Valahogy meg kell arról győződni, hogy valójában keringeti-e a vizet, vagy csak búg? Lehet, hogy beszedte az üledéket, a lapátkerékre rárakódott üledék mint egy egybefüggő korong pörög belül magába, ahelyett hogy a vizet nyomná a kazán felé. Ha a kiegyenlítő tartály nyitott, az előremenő ágban van,akkor a radiátorok légtelenítését radiátoronként kell biztosítani egy egy automata légtelenítővel, ahogy ezt valamelyik fórumtársunk leírta. Ezek után amit leírtatok, nincs több ötletem. Üdv.: Glitter A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2014
Időközben beszéltem azzal a fűtésszerelővel, akivel együtt szoktunk dolgozni. Alapelv: Vegyestüzelésűhöz NEM használunk ötrétegű csövet, nem bírja a hőterhelést. Szerinte az sincs kizárva, hogy a cső belső feléről levált darabok megrekedtek a kazában. Ráadásul 16-os cső? Iszonyat kevés.
A problémán nem fog segíteni a digitális termosztát, de az legalább pontos értéket mutat. A szonda a digitális termosztát szenzora (kis fekete bogyó). Azt a lehető legközelebb kell rakni a kazánhoz, az abból kijövő melegvíz csőre.
Azt elfelejtettem még írni,hogy mindenképpen áramlás technikai problémáid vannak a helytelen szerelésből.Reggel beszélgetve egy hozzáértővel szintén ebben erősített meg.Ahogy -Bakman-
kolega is írja, ötrétegű csövet nem lehet közvetlenül a kazánhoz kötni.Ráadásul az előremenő csőnek kevés az átmérője (nincs szelektivitás,mint a vill. hálózatoknál),így csak nyöszörögve dolgozik a szivattyú.Rossz az áramlási viszony.Tetézi még (a képen is látható) maga a szivattyú. Úgy kell beszerelni,hogy a lapátja mindig függőlegesen forogjon (guglizz rá).Itt a képen nem úgy van.Tehát buborékokat termelhet idővel,ez pedig a kazánban megrekedhet.Azért is, mert a függőleges felszálló/előremenő vezeték nem rögtön egyenesen megy.Így az nem biztos,hogy kitud levegőzni.Ide kellene betenni egy automata légtelenítőt,de a szivattyú problémáján ez nem fog segíteni.De ez csak az én véleményem,és az is,hogy inkább keresni kellene egy jó szakembert hozzá mert ez így csak nyűglődés lesz nektek.
Az Index vegyestüzelés fórumán kaphatnál még megoldásokat.
A kazánban lerakódó vízkő is elősegíti a nyomás függvényében a forrást, ez a leeresztéskor kiderül, ha az is jön a tápvízzel. A tápvizet vissza kell ülepítés után tölteni, + lágyvízzel, esővízzel pótolni. Az alumínium részeket korrózió mentesen kell a rendszerbe csatlakoztatni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |