Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Az a kis csavar a tekercs induktivitását állítja be, ami pedig azt a frekvenciát, amire reagál a vevő. Kár volt piszkálni, el lehet vele szórakozni, mire megtalálod a jó pozíciót. Elsősorban azt kellene kideríteni, hogy melyik rész hibás. A rádiós vevő ad akaratlanul is jelet (RxD lábak), vagy a feldolgozó PT2294 hibás, esetleg a tápfeszültséggel van valami probléma.
Valószínűleg olcsóbb egy újat venni (annyit is ér az egész), mint ezt megjavítani, de tanulásképpen érdemes lehet szöszölni rajta.
Sziasztok OTG kábelt szeretnék készíteni, a micro usb-n a 4-5 ös portot összekötöttem, viszont érdekes az anya usb kábelem, nem tudom a színeket hogy kell összekötni. Az anya usb színei:Kék,barna,sárga,piros, micro usb színei:fehér,piros,fekete,zöld, segítségeteket köszönöm!
Ennek a riasztónak lőttek. Azzal a kis csavarral volt hozzáhangolva a riasztódban lévő vevő a távirányítóban lévő adóhoz. Azzal hogy kicsavartad elhangoltad. Ezután nem fogja érzékelni a távirányítót. Visszaállítása műszerek nélkül szinte lehetetlen. Amúgy ha esőzés közben áram alatt volt akkor akár a vezérlő IC is részlegesen sérülhetett(a víz átvezette az áramot oda ahova nem kellett volna), ez okozhatja azt hogy ilyen furán viselkedik.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2014
Köszönöm a válaszokat!Furcsa mód bárhova tekerem gond nélkül érzékeli.Multiméterem az van,jelenleg üzemképtelen de egy elem megoldja a problémát amiket írtatok hiba lehetőségeket azoknál mit és hol kéne mérjek és mik azok az értékek amik azt jelzik hogy ott a hiba, bár nem tudom hogy ezt így meg-e lehet mondani.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2014
Ha a vezérlő IC sérült akkor azt multiméterrel nem tudod kimérni. A részleges sérülést csak IC cserével lehet behatárolni. A tekercs visszahangolása szintén nem fog menni egy multiméterrel. Esetleg próbáld meg azt, hogy nagyítóval átnézed aprólékosan az összes forrasztást, hátha valamelyik forrasztás hibás, bár nem hiszem hogy ez a baj. Szerintem biztos hogy a víz tett be neki.
Most kipróbáltam egy új elemmel, csodák csodájára hibátlanul működik, bár kissé furcsa hogy egy merülő félben lévő elem ilyen anomáliákat okoz.
Azért köszönöm a segítséget. Ebből is tanul valamit az ember, mielőtt rossznak gondolnánk az újonnan vett mikrót, előtte meg kell győződni arról hogy be van-e dugva a konnektorba...
Mi a tanulság? Hogy nem lehetetlen visszahangolni a tekercset?
Na akkor jó, ezért szokás javítást végezni tápegységről. A hibás tápellátás sok furcsaságot képes művelni. Szerintem ilyen furcsa javításai mindenkinek vannak. Nekem például a pákámban megszakadt a vezeték, előző nap még ment, éjszaka a macskák leverték az asztalról és megszakadt a tápkábele. Magam sem hittem el, ha valaki mondja kiröhögöm.
Ahogy mondtam bárhova tekerem gond nélkül érzékeli, még egy anomália.
Sziasztok!
Szalagkábelnek mekkora a terhelhetősége? Konkrétan egy LM3914-es LED meghajtó kimeneteit szeretném a LED sorral összekötni vele. Csak ahogy nézem elég vékonyka kis tömör szál van benne.
Az a tekercs lehet hogy finomhangolási szerepet tölt be, lehet hogy nem olyan érzékeny rá a vevőd.
A hangolás jelentősége a távolsággal nő. Vidd messzebb és úgy próbáld ki.
Arra értettem, hogy miért ne lehetne visszaállítani műszerek nélkül, ha tudom, hogy akkor kell megállni, mikor jó, ha van olyan jele amit én is érzékelni tudok?
Jobbat kérdezek. Valamikor nagy nehezen találtam táblázatokat áram terhelhetőségre átmérő, keresztmetszet, sodrott, nem sodrott, szabadon, csőben, falban lévő vezetékekről. Aztán azt is írták róla, hogy ez régi szabvány. És nem nagyon találok olyat ahol rendesen részletesen a jelenlegi szabvány szerint le lenne írva mi mit bír.
Becsüld meg a 'régi szabványt', mert az még valódi. Ma már nagyon spórolósan méreteznek, nem is bír annyit, mint a régi.
Szerintem ha nem is pont erre, de ILYESMIRE gondolsz.
Helló!
Az l78xx stabilizátoroknál mindegy mekkora hidegítő kondit használok? Láttam már 10uf-el is, meg 33pf-el is, én a kimenet és a föld között egy 104-es kerámia kondit használok, a föld és a bemenet között meg 33-mast. Ez így jó?
Üdv!
Szeretném megtudni, hogy valaki találkozott-e már vagy olvasott-e már a Fados7f1, illetve Fados9f1 hibakereső műszerekről? Tényleg annyira egyszerű lenne vele hibátkeresni vagy tulajdonképpen egy alkatrészteszter és egy oszcilloszkóp összehozva egy műszerbe?
Jóni jó, de 334-et akartál írni úgy-e? Kevesebb is elég lehet. Amúgy függ a "kocka" áramától. Ld. adatlapok.
Valaki tudna mondani nekem értékeket egy olyan rlc-hez ami kiszűri a hálózati brummot?
1,5 A max áram, 1,2-31 V-ig A pufferkondikat kiszedjem vagy az bekötve maradhat az rlc-vel párhuzamban?
Igen, azt!
Hello! Szerintem Te itt fogalom zavarban vagy. Az áramból és a feszültségből az látszik, hogy egy LM317-et használsz.
- Minden hálózati tápban van pufferkondenzátor. Ennek feladata, hogy amikor a hálózati feszültség nullára esik, ezen idő alatt szolgáltassa az áramot. Kapacitását a terhelő áram (és az egyenirányítás módja) szerint kell megválasztani. - A rajta lévő feszültség, az egyenfeszültségből és a rászuperponálódott hullámosságból áll. Akár mit teszel, hullámosság mindenképpen lesz, csak a mértéke kérdéses az alkalmazásunk szerint mi számít, mi nem. - Ha a stabilizátor be és kimeneti feszültsége között meg van a minimum előírt 2..3V feszültség, akkor a kimenet nem lehet hullámos, hiszen azt kiszabályozza az IC. - Hibát ott lehet elkövetni, hogy egy műszer az egyenfeszültség átlagértékét méri, vagy is a hullámosság középvonalát mutatja. A hullámosság alja ettől még lejjebb van. És a hullámosság alsó pont feszültségének kell 2-3V-al magasabbnak lenni mint a stabi kimeneti feszültsége. - Ha a kellő feszültség nincs meg, tehetsz amit akarsz. Ha felszabályozod a tápot, "ki fog látszani" a hullámosság a kimeneten. Vagy is ha kicsi a fesz, el lehet tolni a bicót..
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem: Van egy, már említett 2X 110V-os trafóm. A 110V egyébként nagyon jól terhelhető, 1kW-nál még csak langyos se lett a tekercs. Viszont van egy dolog, ami nem gond, csak érdekes, és nem tudok rájönni, mitől van: Ha a 110V-ra laptoptápot kötök, (100-240V-os) a trafó egész komolyan búg. (De nem melegszik, nincs vele gond.) A teljesítmény, amit fölvesz nem több 50W-nál. Viszont ha kW-os terhelést rakok a trafóra (220V 2kW, de 110-nél 1) nem hallani szinte semmit, de a közelében érezni a mágneses teret, ha odanyúlok egy vassal. Miért búg jobban egy laptoptápnál, mint bármely más terhelésnél? Tettem rá izzót, hajszárítót, villanymotort, de egyiknél se búg így. Mi lehet az oka?
Szia!
A tápegység által rákötött kondenzátor miatti fáziscsúszás miatt búg.
Szia!
Rátettem egy 4,2 mikrós fénycsőkondit, és nem búg, csak minimálisan. Csak a laptoptáppal csinálja.
A laptoptápban vannak diódák meg száz µF körüli elkó is, tehát kissé összetettebb a probléma. Próbáld ki másik kapcsolóüzemű táppal is.
Rátettem egy másikat (nyomtatótáp) és csinálja! Végül is erre gondoltam én is, csak a PC-táp kevert meg, amiről most kiderült, hogy aktív PFC-s. Azzal nem csinálta. (Mert szinuszosan veszi fel az áramot.)
Egyébként az egyenirányítás miatti áramtüskék nem rontják a trafó hatásfokát?
Sziasztok!
Ki szeretném cserélni a régi Fisher hangdobozom kondijait, de segítséget szeretnék kérni ebben. A mellékelt képeken látszik, hogy milyenek vannak bennük ( 3,3µF/35VAC és 1µF/35VAC). Tudnátok ajánlani a HEStoreból vagy a HQ Elktronikától? Az általános elco megfelel ilyen célra? Előre köszönöm a segítséget!
Szia! A sima elkó nem jó. Ezek közül válogass .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |