Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! A vízszűrő zárócsavarját (zárókupak) ha megtalálod, akkor ott kell lennie azon a tömbön a reed relés kapcsolónak is, kettő szál vezeték jön ki belőle és a fekete hasáb alakú házán ovális állítási lehetőséggel egy csavarral van lefogatva ferdén (ha jól emlékszem). A szervízcsapokat tessék majd elzárni és nyomás mentesíteni, mielőtt hozzákezdenél a szűrő kupak levételéhez.
Szia!
Ha sikerülne kivennem, hogyan tovább? Hogy tudom megállapítani, hogy jó-e? Gondolom, akkor kéne kivennem amikor éppen rossz...
Sziasztok. Régi problémámra keresek megoldást. Kombi turbós beretta ciao kazánom van. Zuhanyzás során bekapcsol a kazán de egy 10-15 másodperc múlva leáll majd újraindul és működik rendesen. Ha csak a csapon folyatom a melegvizet általában nem áll le de a zuhanyon mindig. Ntc csere ez az volt nem oldotta meg. Ma beszéltem egy szerelővel aki azt mondta,hogy valszeg indításkor nagy graftot kap és ezért túlmelegszik. Állítsak a gázszelepen de sajna nem tudom pontosan mit és hogy kellene. Tettem fel egy képet a szelepről ha valaki esetleg tudna kérem segítsen. Köszi előre is. Egyébként mennyi veszélyt hordoz ez magában ??
Szia VIM!
Az áramláskapcsoló három vezetékes. Ezt a fajtát ki lehet vajon mérni, hogy jó-e? Találkoztál már ilyennel? ( a hibajenség még egyszer: A kazán bekapcsolása után pár napig minden jó, aztán egyik napról a másikra a forróvízből csak langyos lesz. A gázláng is gyengébb. A kazán ki/be kapcsolása (vagy a fűtés be majd kikapcsolása) után megint jó.
Szia! Ez a fajta lapátkerekes típus amit a vízáramlás forgat meg és a benne lévő lapátkerék fordulata fogja a jelet szolgáltatni a vezérlő felé. Nem lehet egyszerű módszerrel kimérni. Ki kell venni az egységet és vízkőoldóban leáztatni róla a szennyeződést.
Köszi, remélem sikerül majd egyszerűen kiszedni. Ezen a héten már nem fér bele, de majd utána. Visszajelzek, ha jutottam vele valamire.
VIM!!
Köszi a segítséget, érdemes cserélni a hőcserélőt anyagilag vagy vegyek egy újat!!Bár elég sok baj van ezekkel a kombi kazánokkal!!
Szia! Először is ne én mondjam meg, hogy mi éri meg Neked és mi nem. Az én véleményem pedig csak "egy" vélemény, hiba volna csak erre támaszkodni. Annyit viszont érdemes tudni erről a kazántípusról, hogy jobb mint a bitermikus hőcserélővel szerelt fajta. Nem tudom hány évet és milyen igénybevétellel kellett a körülményeket kiszolgálnia a készüléknek, de a problémát vagy a kemény víz vagy a vegyes tüzelés és annak rendszere okozhatta. Megfelelő szűrőelemekkel (a fűtési körben) avagy a HMV vízhőfok alacsonyabb hőmérsékletre állításával hosszú ideig zavartalanul működne.
Köszönöm a választ!!6 éves és csak ritkán fűt mert vegyes tüzelésű kazánnal fűtök!!A szerelők valóba dicsérik ezt a kazánt!!meglátjuk mi lesz!
Sziasztok,
Saunier Duval Thema Classic FAS 30 E kazán vezérlőpaneljének a rajzát keresem. A ventillátor motorjának tekercse szó szerint szénné égett. Sajnos a vezérlő sem úszta meg. A tápjában elégett a Q100E tranzisztor és az R113E ellenállás. A tipus és az ellenállás értéke nem leolvasható. Tudna valaki segíteni? Esetleg egy működő panelről lelesni vagy kapcsolási rajzzal. Köszönettel, M.Zsolt
Sziasztok!
Saunier Duval Kombitek hibajele: F07. Azaz gázarmatúra vezérlőjel hiba. Az mit jelent és hogy lehet kiküszöbölni? Előre is köszi, üdv: m
Sziasztok,
D-ÉG Euro Condens 25F kazánunk nyári leállítás után nem akar elindulni, 10-es hibakódot ír ki. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi okozza a gondot, és mit lehet tenni? Előre is köszönöm a választ!
Sziasztok!
FÉG C24 kazánunk elektromos dobozának NYÁK-lemezén mindössze egy ellenállás és egy kondenzátor van. A kondenzátor értéke 2µF 250V. Helyes ez így? Működik a készülék amúgy rendben. Még nagyon ifjú koromban voltak a kazánnal hibák, akkor egy vasárnap is házhoz jövő szerelő jött ki hozzánk. A kondit vélte hibásnak, és most már emlékszem, hogy az akkor 10-12 éves fejemmel összegyűjtött elektronikai paneljaimról ajánlottam fel neki választási lehetőséget bármely szükséges alkatrészre. Úgy látszik, ez a 250V-os REMIX kondenzátort találta jó választásnak. Köszi!
Szia! A kazánodra ráférne egy "rendes" elektronikus utókeringető elektronika beépítése, ami biztonságosabbá tenné a működését SZMV 2 (képekben). Megtalálod a kondenzátoros változatot is ha nagyon átnézed a képsorokat.
Szia, köszi a választ! Gondolom az időd nem tengernyi, de leírnád nekem 1-2 előnyét ennek a panelnak? Az utókeringetés előnyével tisztában vagyok mind a kazán hővédelme, mind energiamegtakarítás szempontjából is. Igazából a biztonság érdekel jobban. Engem pl. kifejezetten zavar, hogy a hálózati fázis megy fel egy 10 méteres kábelen a házon keresztül a termosztáthoz. A termosztátot pedig minden tiltásom ellenére imádják bő vizes ronggyal portalanítani a hölgy házlakók, még bekapcsolt állapotban is... Ha ez megváltozik, már megvenném
Mennyibe kerül egy ilyen? 1-2 éven belül tervezem az C24 cseréjét egy piezo-s kombi kazánra, így 30-40.000 Ft-ot már akarok rá költeni.
Köszi!
Na ezt nem értem. A panelon egy darab poti látható. A leírásban viszont említi, hogy beállítható a szivattyú feszültsége, valamint beállítástól függ a kb. 30 másodperces utókeringetés hossza is. Akkor ez egy sztereó-trimmer? Nem kekeckedni akarok, de valamelyik funkció hiányzik. Nálam egyébként az lenne a frankó, ha még leállás után menne még vagy 1 - 1,5 percet a szivattyú, hogy felküldje a csőben maradt meleget a radiátorba az emeletre. Amúgy frankó a cucc, holnap majd jól felhívom őket
Szia! Ez az elektronika csak a kazán tűztéri hőcserélőjéből keringeti le a felhalmozódott hőt a láng megszűnése után. A változatai ITT is láthatóak, attól függ melyik típushoz kell az elektronika. A régi panel és az új panel (nekünk ez a típus volt beépítve anno). A most kereskedelmi forgalomban kapható panelek egészen le vannak egyszerűsítve a meghibásodások elkerülésére. A "lekeringetési" időt a kondenzátor értékének növelésével lehet megnövelni ha a 30-40mp kevés volna.
A poti a kitöltési tényezőt változtatja, ha van rajta terhelés, azaz szivattyú jelen esetben, az feszültség esést eredményez. Magyarul csak a szivattyú félfordulati sebességé változtatja. A régi kondenzátoros panelnél nem volt utókeringtetés. Az ideális utókeringtetés 2-3 perc lenne.
Ha nem akarod fent a fázist, tegyél be a RF termosztátot
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy van egy Vaillant cirkónk, aminek az egyik mérője 0.3-0.4 bar-on van. Ez rendben van? (A másik az ~33 °C, az olyan középszerűnek tűnik, gondolom az jó.) Ha nem jó, én magam tudok rajta segíteni, vagy kéne szerelőt hívni? Köszönöm előre is a segítségeteket! A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2014
Szia!
Mivel váltakozóáramú áramkörről van szó, ezért a "kitöltési tényező" változtatása, csak amolyan hallgatólagosan fogadható el. Itt hullámcsomag vezérlésről van szó! A beállítása úgy történik, hogy nem félfeszültségre (effektív) állítjuk, hanem addig a pontig, amíg a fő láng, biztonságosan ki nem alszik. Idézet: „A régi kondenzátoros panelnél nem volt utókeringtetés.” Ez ebben a formában nem teljesen állja meg a helyét, hiszen ha így lenne, akkor a gyártó bele sem rakta volna a kazánba! Kifejezetten, az utókeringetés céljából építették bele ezt a primitív megoldást, de csak a kazánnal szállított gyárilag beszerelt keringető szivattyúval volt képes ellátni funkcióját. Mivel ez egy soros L-C kört képezett a szivattyúval, ezért az utóbbi cseréje esetén, borult a bili, ha nem pont az a szériájú szivattyú került a helyére. Valamint, csak, és kizárólag, a kazán termosztát kikapcsolása esetén volt hivatott biztosítani utókeringetést. Ha a szobatermosztát kapcsolt ki, akkor a szivattyú is rögtön megállt. Tehát a semminél, csak 1 fokkal volt több. Az utólag kitenyésztett példányok, mint Mif-11, és társai, már meglehetősen korrektül végzik a dolgukat, bár ezeknél is, inkább csak a fordulatszám állítható, de az időzítés nem. Az többnyire (gyártótól függően), kb. 1 perc.
Szia! A 0,3-0,4 nagyon kevés! Tölts a rendszerbe vizet.
A kb. 33 fok az kissé vicces megfogalmazás a részedről. Kikapcsolt kazánnál sok, bekapcsoltnál, és tartósan üzemelőnél meg kevés. Az általad leírtak alapján, inkább hívj egy szerelőt. De ne fűtésszerelőt, hanem gázkészülék szerelőt ! Sokan nincsenek vele tisztában, de a kettő nem ugyan az !!!
Üdvözlök Mindenkit!
Tanácsot szeretnék kérni, hátha sok ezer forintot tud nekem spórolni egy szakértő itt a fórumon. Van egy Westen Quasar 24F kombi cirkóm, 6 éves és eddig rendkívül jól működött. Napokban gondoltam egy próbafűtés erejéig bekapcsolom a fűtést. Átállítottam a téli időszakra a forgó-kapcsolót és a szobai termosztátot is bekapcsoltam. Látszólag szuperül bekapcsolt, de kb. fél perces működés után alulról felfelé irányba bekapcsolt az összes piros LED izzó egymás után a cirkón illetve a láng ikon melletti sárga LED izzó kialszik és leáll a fűtés. Víznyomást ellenőriztem, fel van töltve, többször kapcsoltam RESET állásba, meleg víz fürdéshez rendben van, de a fűtés nem megy sajnos. Tanácsotokat kérem és köszönöm előre is segítőkészségeteket, én sajnos nem vagyok szakértő és nincs segítségem. Üdvözlettel: Papp Zoltán
Sziasztok!
Junkers Novotherm kazánunk bekapcsolást követően kb. 50 fokig melegít aztán lekapcsol és a hibajel villog. Újraindítás után hasonlóan. Van valakinek ötlete mi lehet a probléma? Köszönöm a segítséget! Üdv. Csuhaj P. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |