Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Laminátor (javítás) készítés
Hű, ennek most tényleg örülök! Amint időm engedi átnézem amit eddig olvastam a témában, újragondolom az egészet és ha megengeded, kérdezek majd! Az a helyzet, hogy én az elektronikát éppen csak megkóstoltam. Csak gyűjtöm a tananyagot. Amit írtál a szabályzás működéséről azt értem, ha van hozzá kapcsolás, talán a nyáktervvel is elboldogulok, ha nem is lesz a legprofibb, de, hogy megtervezzem a kapcsolást, attól még nagyon messze állok. ESETLEG némi segítséggel, egy hasonló kapcsolást át tudok alakítani, de legalább is meg tudom próbálni. Legrosszabb esetben nem sikerül...
Konkrétan melyik kapcsolásnak veselkedjek neki? Szerintem ez az izzó nem az a típus amit minden trafikban megvehetsz, de mellékeltem egy képet. 288 mm hosszú és 800W. Az előző, amit ügyesen eltörtem 320 mm volt. Nem is nagyon találtam ilyen méretet és ami hasonló volt az is verte a 8000.- forintot. Logikusnak tűnt venni egy öreg fénymásolót 2000.- forintért.
Érdekes, én 4-600Ft-ért vettem a villanyászboltba. Elhiszem, hogy 8000-ért adják, de én szvsz röhejesnek tartom, ha jobban megnézed ez ugyanaz mint a reflektor izzó, csak méretben egy kicsit más. Jaa, hogy ez egy fénymásoló? Ez kb olyan, mintha egy 1000Ft-os ékszijat kérsz, és az eladó megkérdi, Mihez lesz uram? BMW-hez. Akkor 8600Ft lesz. Van is valahol ilyen vonal izzóm, még tartalékba vettem a refihez, de nem volt drága. A témánál maradva, mindegy mivel vezérled az izzót, a laminálás nem tart sokáig. A lényeg az, hogy a megfelelő hőfokon tartsa a hengert. Mivel a laminálás körülményei egyedenként változnak, igy nem úszod meg a kisérletezést, amikor kitapasztalod, hogy a legjobb a lenyomat. Ez függ a nyákod vastagságától, a tonerpor minőségétől, milyen hordozót (papirt) használsz, stb stb. Labortáppal ki tudod kisérletezni mely sebesség a jó neked, utána már készithetsz fix feszültségű tápot a motorhoz. Nézegettem a képeket, jó nagy áttétel van a motor és a henger között, nem hiszem, hogy különösebben gondot okozna a DC motornak. A DC motor akkor gyengül el, mikor nagyon lelassitod, itt azért fordulatban fog maradni, ami viszont nyomatékkal jár, úgyhogy nem hoszem , hogy ezzel gondod lesz. Jó kis gép lesz ez.
Még egy dolog, igaz nem pont ugyanaz, mint a tiéd , egy kis fantáziát igényel, de Bővebben: Link Ez 3cm-el és 7400Ft-al rövidebb, de létezik.
Idézet: Nem annyira a világítótest-gyártók mundérjának becsületéért, inkább csak a tárgyilagosság kedvéért, kérdezném meg halkan, mennyire biztos, hogy azonos gyártástechnológiával készülnek? Őszintén szólva, nekem nem szokatlan, ha egy speciális felhasználású, ehhez mérten különleges gyártástechnológiát igénylő, mindebből adódóan "kisszériás" gyártású izzó ára első látásra irreálisan magas. A fényképészetben is használnak (mikor én tanultam, még használtak) olyan speciális izzókat amik máshol nem voltak használatosak. Ne menjünk messzebb, balra fordulok és itt napozik mellettem egy nyomorult hüllő az üvegpalotájában. Egy neoncső és egy napfényizzó biztosítja neki a megfelelő hullámhossztartományú fényt, UV A, UV B, és hőhullámok megfelelő elegyével. A neon olyan 4000 Ft, a neodymium lámpa 2-2500.-. Ez utóbbi átlag 8 hetente kiég . Nem lennék meglepve, ha ezt a halogén csövet sem ugyanarról a gyártósorról vennék le, mint a 600 Ft-os tesót. Elvégre az egyik elsődlegesen fényt kell adjon, napi 2-10 le-fel kapcsolást kell kiálljon, viszonylag nagy hőingadozást kell elviseljen, a másik többé-kevésbé állandó körülmények között üzemel, legfeljebb napi 1-2 kapcsolást áll ki, állandóan változó teljesítményleadás mellett, viszont elsősorban hőt kell leadjon. Szóval, nem csodálkoznék, ha más izzószállal, más gázzal töltve készülne. Persze, azért nem sírom el magam a nemzetközi fényforrás-gyártás nehéz helyzete miatt. Küzdjenek csak... „ha jobban megnézed ez ugyanaz mint a reflektor izzó, csak méretben egy kicsit más.” Nos, hogy én is a témánál maradjak, Idézet: ez arra vonatkozott, hogy mindegy melyik kapcsolást használom az előtte belinkelt első kettő közül? „mindegy mivel vezérled az izzót,”
Igazad van, mint fénymásoló, bizonyára tartósabb anyagból készül az izzó, de én mint laminátor gondoltam a későbbiekben. Ilyen felhasználásra hidd el, mindegy mi fűti azt a hengert.
Magam is így gondolom. Már én sem a "mi fűti", sokkal inkább a "mi vezérli a fűtést" kérdés miatt aggódom. Ez a rész az, amihez hozzá sem tudok szagolni.
Ja, igen az eredeti kérdés. Használhatsz pákaállomást, szerintem nem lenne vele probléma. Én azon gondolkoztam, hogy esetleg értelme lenne egy olyan megoldásnak, hogy nem lekapcsolná a fűtőszálat, csak egy kisebb teljesitményre venné. Igy egyrészt nem kapcsolgatná, másrészt akár egy félgázzal járatással nem hülne gyorsan a henger, meg merném kockáztatni, hogy akár addig hőn tartaná, amig megcsinálod a vasalást. Összefoglalva. Fénycső bekapcsol, felfűt, majd visszaáll mondjuk 60%-ra, és csak hőt tart. Majd kész vagy a laminálással, és lekapcsolod az egészet.
A legtöbb halogén fényforrás , nem szereti az alulfűtést , az elpárolgott fém lecsapódik az üvegre és nem tud visszaépülni a szálra , ezért lecsökken az élettartam . De vannak itt fényforrásgyűjtők akik jobban ismerik a halogének lelkivilágát (ha butaságot mondtam volna majd kijavítanak )Ja és a bekapcsol felfűt kikapcsol metódus tökéletes , a felfűtött henger alatt pár másodperc és átért a nyák ,érzékelhetően nem csökken a hőmérséklet ennyi idő alatt ....
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2014
Értem. Ezt nem tudtam. Akkor ötlet elvetve.
Szó volt arról hogy vajon miféle fényforrások ezek. Nos. Ezek nem is feltétlenül fényforrások, inkább sugároznak az infrában, mint láthatóban. És ezek a fényforrások direkt úgy vannak tervezve, hogy alulhajtott üzemben működhessenek. De ha méretben passzol, megteszi a sima halogén lámpa is.
Ha nem működik az alulfűtés, akkor marad a ki-be kapcsolás. Egy JLT-02 pákaállomás pontosan ezt csinálja, nekem meg pontosan van egy használaton kívüli (tartalék) itthon. Próbára jó lehet, ha működik, csinálok még egyet. Marad a termisztor-hőelem differencia kiküszöbölésének kérdése. Ezt egy alkalmas feszültségosztóval lehet megoldani. Ennek kiötléséhez korábban kaptam segítséget. Átolvasom és meglátom mire jutok vele.
Ha jól emlékszem, a 230 V-ot többb alkatrész is rosszul tolerálná ebben az áramkörben. A relé beiktatása kézenfekvő megoldás. Én relét még csak olyat láttam, ami egy mágnestekercs segítségével kapcsolja a másik áramkört. Ez lesz a megoldás egy 24V DC/ 230 V AC felállásban, vagy van ennél elegánsabb megoldás is?
ÁÁÁÁÁÁ egy másodperccel előbb küldted mint én. Akkor most gondolhatom újra
A termisztor ellenállás, a hőelem meg feszültség változás útján ,,jelzi" a hőfok változást. Engem is érdekelne olyan kapcsolás, ami a kettő közti különbséget ,,áthidalja" Bár nekem gyanús hogy inkább 4-500ft áron rendelek ebayről egy K tipusú hőelemet, és azt teszem a termisztor helyére.
Akkor nem vetem el az alulfűtött szabályozást egyenlőre, mert maga az eszköz adott. Egy hasonlóban Doncso elmondása szerint pont ilyen alulhajtott szabályozás volt, tehát...., tehát..., tehát alszom rá egyet. Őszintén, nekem szimpatikus volt ez a megoldás...
A 230VAC legkönnyebb kapcsolgatása szerintem szilárdtest relével oldható meg! Egy-az egyben betehető a pákaállomás optotriak-triak párosa helyett, és meg van oldva a probléma! Persze, sokan nem biztos hogy ezt megengedhetik maguknak, de bontott, működő darabot szerintem simán lehet olcsón venni. Vagy akár tirisztorral is megoldható a vezérlés, de ahhoz nem tudom mit kell módosítani a pákaállomásban. Mivel ezeknek a legkevésbé sem érdekes, hogy egyen, vagy váltó feszt kapnak, hiszen lényegében egy baromi nagy ellenállásról beszélünl(egyszerűsíve )
Az is egy opció, de én ezt a feszültségosztót még csak elméletben olvastam és ha sikerülne egyet önállóan készítenem az segítene átlátnom az alapokat...
nemértem miért kell ennyire megbonyolítani , egy kétállásos termosztát bőven elég , ki -be a fémhenger hőtehetetlensége bőven elég arra hogy kb 1 percenként kezdjen újra fűteni a halogéncső ,és a nyáknak sem kell 0,1c pontosság . Amit az előbb feltettem képet azon egy régi NDK ban gyártott relés termosztát működött fél évig amíg el nem adtam (azóta sem jött panasz rá valószínűleg még mindig használja az új gazdája
A szilárdtest relének mindjárt utánaolvasok, mert egyenlőre annyit hallottam róla, hogy van ilyen. Az egyen-váltó kérdésről tudok. Azért gondolkodtam váltóban, mert a kapcsolásban nincs 230V egyenáram.
Megbonyolítani azért kell, mert őőőő, miért is? Mert így vagyok összerakva! Sajnos hajlamos vagyok mindent túlbonyolítani. Viszont egyáltalán nem bánom ha rámszól valaki ilyenkor! ok-ok. Nem bonyolítunk....
Éppen most tervezem hogy összerakom az utódját van még pár db ebből a termosztátból , és döglődik az öreg laminálóm csak égetőművet kell szereznem .
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2014
nekem van egy hengerem mehanikával, motorral (110V AC). a fűtőcsövet eltörtem, de ha Te meg tudod oldani, szívesen megválok tőle.
teszek fel képet, ha érdekel
Nekem pillanatnyilag csak útban van. Nem tudom, milyen értéket képvisel a termosztátod, de ha Neked megfelel, egy csere remek ötletnek tűnik. Ha nem érdekel, esetleg akkor is vevő lennék egy ilyen termosztátra, de ez már biztos kiverné a biztosítékot az adminnál, ha itt folytatnám. Nem tudom, a mailcímem fent van-e az adatlapomon, de ha érdekes lehet és itt üzensz, írok levelet.
A fűtőcső adatait kérhetem? (teljesítmény, hosszúsága a csőnek a két porcelán gyűrű külső széle között )
850 W, 330 mm, de a hosszúságon szerintem nagyon egyszerűen lehet változtatni. A cső végén eredetileg vezeték van, tehát a csövet nem az tartja amin az áramot kapja. A csövet tartó két fémlemezen 1-1 lyuk odébbfúrásával pár centimétert lehet igazítani. Az alsó határt a henger mérete szabja meg, ez 270 mm, de kellő elszántsággal lehet barkácsolni rá olyan tartót, ami benyúlik a henger belsejébe. Nekem ehhez már nem volt kedvem. Inkább vettem egy bontásra ítélt xerox fénymásolót.
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2014
Hi Mesterek!
Láttam itt pár oldallal arrébb ezt a a laminálót. Most jutottam hozzá . Profi kis cucc, de még "okosítani" kell. Az lenne a kérdésem hogy illetve mivel lehetne megoldani hogy a nyákot felehessen fűteni hogy a rajzolat egyből átkerüljön panelra? A hengerek hőmérsékletét hiába növelem, kevés az idő hogy a nyák is átmelegedjen, így a papír illetve azon a rajzolat nem tapadt rá panelra . Arra gondoltam hogy a két henger pár közzé rakok egy nagyobb halogén izzót alulra, felülre a rácsra, szerintetek? Vagy van 230V 100w fűtőpatronok.
A motor sebességét nem lehet lelassítani? Én az enyémet úgy állítottam be, hogy amennyire lehetett, lelassítottam a motort és a hőmérsékletet emeltem addig, míg jó nem lett.
Amennyire tudtam levettem a motor sebességét, de így sem hozza a várt eredményt a cucc. Ezért gondoltam a plusz fűtésre, csak még nem tudom mivel meg hogy
ALDI laminálóval futott már össze valaki? Most 3ezer, leárazva. Érdemes megvenni donornak?
Én most szedtem szét a saját ALDI laminálómat, a gond az, hogy nincs benne semmilyen hőelem. A fűtőszálak direktben vannak megtáplálva a 230V-ról, és így lézeres hőmérővel mérve 130 fokos a hőmérséklete. Még nem próbáltam a NYÁK laminálást vele, de szerintem kevés a hőmérséklet, és nem lehet növelni.
Esetleg előmelegítve tudom elképzelni, mint az alábbi cikkben: Laminálós NYÁK készítés A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |