Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Gerjedés esetén az R4 ellenállás elég, vagy legalábbis megpörkölődik. Ohm-mérővel ellenőrizd az értékét!
Az IC jelentős erősítése és a Be/Ki csatlakozási pontok közelsége különösen ajánlottá teszi az árnyékolt jelvezeték használatát. Ennek hiányában pozitív visszacsatolás jöhet létre, ami biztos oszcillációt eredményez. Ha ilyen a KIT-ed fontos, hogy a jel, táp és hangszóró föld a megfelelő aljzatba legyen bekötve. Az összeállításról készített fotód segítene ezek áttekintésében.
Árnyékolt kábelem sajnos nincs, max ha betekerem alufóliába, majd azt leföldelem. Igen ez kit van nekem, csak nem a szereltet vettem, és én építettem össze. A jel, a táp, és a hangszóró földje jó helyen van. Az R4-es ellenállások rendben.
Képet csatoltam
A C4 kondenzátort remélem nem ezzel a polaritással ültetted be, hanem így. Az elkó pozitív megy az IC bemenetére.
A gerjedésben egyre kevésbé hiszek a hibátlan R4-ek tükrében. A kimeneten nem lehet valami átmeneti érintkezés miatt zárlat?
A C4-et a negatívjával az IC felé kötöttem, mivel a fotózott kapcs. rajz alapján csináltam, mivel azt adták hozzá.(Gyárilag rossz a kapcsolási rajz?) Fordítsam meg? A zárlat ki van zárva, alul szigetető szalaggal szigeteltem a panelt, meg ügyeltem rá, hogy ne legyen semmi a panel alatt. A Drótok tuti nem érnek össze. Az R4-ekre 0.9-0.8ohmot mutat a multiméter, szerintem ez elfogadható ingadozás.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2014
Most meg mindkét csatorna brummog...
A C4 megfordítása lehet elhozza a megoldást. A NYÁK beültetési oldalán nincs felfestve a polaritás? Mondjuk ott is el lehet nézve, ha következetes a dokumentáció.
Ha valaha is kérdés merül fel benned elkó polaritással kapcsolatban, egyszerűen mérj rajta feszültséget multiméterrel, és látni fogod melyik a plusz és a mínusz
A brummogás megszűnt, nem szabad közben tölteni a telfont.
A elkók polaritásának felismerésével nincs gondom, de a kapcsolási rajzon a negatívjával volt az Ic felé, ezért lett úgy beültetve. A beültetési rajzon meg a pozitív kivezetés van az IC irányában.
Most nem gerjed, minden rendben, járatom így, és ha gerjed, akkor megfordítom a C4-et, hátha akkor abbahagyja. Ha eddig gerjedt, gyorsan kikapcsoltam, majd lehűtés után újraindítva megint rendben volt.
Ne fordítgasd a kondi + lábának kell az IC felé lennie és pont. Ha így gerjed, más a gond.
Az ugye világos, hogy hibás a rajz, és aszerint lebontod az elkó szigetelő rétegét?
Már nem tudom minek higyjek. A kapott dokumentációban két féle képpen van, a beültetési rajz megegyezik a panellal, az adatlapon szereplő szintén. (+ az Ic felé)
a kapott kapcsolási rajz szerint a negatívnak kell az IC felé mennie. Már nem tudom mi a jó.
Feltűnik, de akkor így hogy működhet?
Az elektrolit kondenzátor ideig-óráig elviseli a fordított polaritást, de jelentős szivárgó áram mellett elindul a megsemmisülés felé.
Írtam már, hogy nem kell hinned, egyszerűen réteszed a multimétert C4-re és meglátod mi a helyes polaritás. Éppen hihetsz is, hogy lenne egy egyszeres, pozitív tápos erősítő bemenetén a testnél negatívabb feszültség?
Teljesen igaz, amit mondasz. Majd holnap kicserélem a kondikat, gondolom ezek már halottak. Aztán írok a Hestore-nak, hogy javítsák vagy balhé lesz.
Mérd meg a kondit ohm-mérővel. Ha végtelen ellenállást mutat kellő várakozás után, akkor elég csak megfelelően beültetni, helyre tudja magát hozni.
Helyes rajz esetén most egy tapasztalattal szegényebb lennél
Most megmértem a kiszedett kondikat ellenállásmérővel, mindegyik olyan 500-600K ellenállású, tehát szerintem halottak. A gond csak az, hogy a talált nyákokból bontott kondik is hasonló ellenállásuak. Azok is halottak?
Az elektrolit kondenzátor a helyes polaritással rákötött egyenfeszültségtől képes regenerálódni, nyugodtan tegyél vele próbát.
Az igazi a fóliakondenzátor lenne. Adatlap szerint az IC bemeneti impedanciája 70k, 20Hz törésponttal számolva még 120nF is megfelel, tehát ettől valamivel nagyobb már nyugodtan használható.
Végül találtam két csereszabatos hugysárga elkót szól is boldogan az erősítő. Viszont észrevettem, hogy alig halhatóan zene mellet is brummog, ám ha megfogom a bordát, akkor ez abbamarad.
Legtöbbször telefonról járatom, aminek a mániája, hogy ha pár másodpercig nem megy a zene, akkor lekapcsolja a kimenetét, ekkor már simán hallható a brummogás, de a borda földelésével ez ismét megszűnik, viszont megint forró lesz az IC. Erre mi a megoldás?
A panelen lévő potikkal vedd le teljesen a hangerőt. Akkor mennyire zajos? Ha úgy csendben van, akkor a bemenetre kéne egy-egy 1k-s ellenállás a test felé, hogy a jelkábel zaját elnyom ja. A gerjedékenységnek is ez az egyik lehetséges forrása.
Ha leveszem nagyon, de tényleg nagyon halkan brummog. Oda kell tenni a fülünket a hangszóróhoz, hogy halljuk. Ha nem földelem a bordát, és a bemenet szakadt, akkor hangos, távolról is hallhatóan búg. Zene közben csendes.
A bordára vihetnél földet, a többit árnyékolt kábellel és bemeneti lezáró ellenállással orvosolhatod.
Ezer köszönet a segítségedért, már nagyjából 2 órája megy csak passzív hűtéssel, gerjedés nélkül, tiszta hangal. Még jön nagyjából egy hét tesztüzem, addig megrendelem a többi szükséges alkatrészt a hestore-ból, majd jön a dobozolás. Tényleg köszönöm!
Az IC zászlója eleve GND-n van. A borda külön földelése helyett esetleg a szigetelőt kell csak kivenni, már ha azzal szerelted. Amúgy utánajártam és kiderült a turpisság: a dokumentációban szereplő friss kapcsrajz rossz, viszont a NYÁK rajzolat képe még egy korábbi verzió (trimmerek nélkül, jó C4 polaritással). A NYÁK szitán is már a rossz polaritás van. Tehát a biztos pont, hogy a (+) menjen az IC-re. Amúgy 1,48V-ot mértünk az ELCO-n tehát ettől elég hosszan fog megpurcanni. Vicces, de az "ellenformázott" ELCOkat újra cserélve a helyes polaritással nyugalmiban még egy kicsivel többet is evett a villanyból , tehát a "rossz" jelző helyett használjuk inkább az "economy"-t a polaritásra.
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2014
Szigetelővel szereltem, de akkor kiveszem. Az elkó nekem tönkrement, mi több, hetekig ment fordított polaritással, de nem halok bele. Örülök, hogy javítva lesz.
"Árnyékolt kábelem sajnos nincs" -
és nem lehet kapni? Na ne máán! Filléres tétel az a mai világban A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2015
Üdv! Az létezik, hogy a TDA2005 adatlapján az összes kapcsoláshoz van nyák terv, de a stereo (2*10w) hoz nincs?
Valaki tudna nekem egy ilyet küldeni? Elöre is köszönöm!
Szia! A híd tervén csak minimális változtatásra van szükség. A C2-t testről bemeneti csatlakozópontra teszed, az R4 nem R5-re megy hanem testre, valamint a kimeneteket csatoló-kondenzátorral látod el.
Szia!
Néztem én is, hogy alig van különbség a két kapcsolás között. Én még ahhoz túl kezdő vagyok, hogy egyedül negtervezzek egy ilyen bonyolultságú nyákot. A képpel kapcsolatban csak egy dolgot nem értek: a csatlakozó jelöléseket: mi az a Vi és Vs? Az Rl a kimenet?
Vi - bemenő jel, Vs - tápfeszültség, Rl - terhelés, ami esetünkben hangszóró.
Sprint-Layout segítségével át tudod a képet rajzolni?
Áttettem Sprint-be, azért nézd át gondosan! A kondenzátorok méreteit állítsd be a valóságosnak megfelelőre!
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |