Fórum témák
» Több friss téma |
Ha új vagy is: kicsit több figyelmet. "22nF/630V kerámia"; amire kérdeztél 100nF/63V fólia. A készülék is más. Továbbá a shift használata javallt a mondat elején (is).
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2015
Köszönöm szépen a jó tanácsokat. Igazából nem én csináltam a "rombolást",hanem a barátom. Én csak szeretném megoldani a problémát.
Még lenne 2 kérdésem:
1: Az 1-es és 4 lábat kell ahhoz összekötni,hogy úgy érzékelje az elektronika,hogy nincs semmi besugva a jack aljzatba? 2: Az világos,hogy az IC106 8-as lábáról kell a jobbos csatornát venni,a 7-es lábáról pedig a bal csatornát venni,viszont ugye kell nekünk egy föld is. Az lenne a kérdés,hogy az a föld megfelelő,amit a jack-nél használunk? Köszönöm szépen a segítséget.
Szia!
1: A nyákon az 1, 5, 6, 7 pontok mind GND emlékeim szerint (most nincs előttem a rajz, de te gondolom azóta letöltötted). A lényeg, hogy a 4-es pontot GND-re kell kötni, tehát fentiek közül akármelyik pontra. 2: Van ebben a készülékben egy hálapi csatlakozókat tartalmazó panel, ugye? Arról lenne a legjobb GND-t venni. "B" verzióként vehetsz GND-t arról a nyákról is amelyiken az IC106 van (rajz!) Az újonnan kiépítendő csatlakozót szigeteld el a készülék fém testétől, mert nagy zúgás-búgás lehet ha nem így jársz el.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!Van egy Universum M-A 1000 Sztereó erősítőm.De mikor bekapcsolom az automata hangerőszabályzó elkezd villogni és letekeri a hangerőt .Próbáltam úgyis h mindent lekötöttem róla de nem megy,és ilyenkor a relét se lehet hallani hogy kattanna,előtte lehetett.(nem lett túl hajtva meg semmi)
Sziasztok!
Barátom hozott egy Akai AM U310 nevű erősítőt, hogy nem kapcsol a relé, de világít. Elől STK3042 van benne ami egy STK 2250-et hajt. Végfok kimenetén mínusz tápfeszt mértem, a védelem aktívnak bizonyul. További feszültségértékek a mellékelt rajzon. Érdekes a hangszínszabályzó műveleti erősítőjének lábain mérhető feszültségeltérések is. Kérdésem, hogy a 2 STK IC cseréje után még mit érdemes megvizsgálni indítás előtt? Pdf-ben ide tettem a komplett rajzot is. Egyéb ötleteket is szívesen fogadok. köszi: Zoli A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2015
Szia! Az IC4 úgynevezett DC szervó, a kimeneti egyenfeszültség hibát korrigálja az végfok invertáló bemenetén keresztül. Szemlátomást teszi (tenné) a dolgát.
A végerősítő IC-k cseréje után csak a szokásos áramkorlátos élesztést látom szükségesnek, más nem szokott elromlani ilyenkor.
Mindig tanul valamit az ember Szóval úgyérted hogy a 2 különböző stk-t cseréljem? Mert mindkettő stereo. Ja még annyit hogy a panelon áthidalások vannak az előfok és a végfok között amiket felemeltem, tehát szétkötöttem őket és egymástól függetlenül is ottvan a feszültség a kimenetükön. Meg miért mehet el az előfok is? Túlhajtás?
Átnéztem az adatlapokat, az STK2250 lesz itt a hunyó. Kiforrasztva nagyjából detektálhatod a hibáját Bővebben: Link
A meghajtó földelt bázisú korlátozott áramú meghajtóban és áramgenerátorban végződik, arra nem valószínű, hogy visszahatott a hiba. Szerk.: a meghajtó nyitott kollektoros kimenetei mennének az adott tápoldal feszültsége irányába, rajtuk csak ép teljesítmény fokozat esetén mérhető ésszerű feszültség. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2015
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni! Lenne egy ilyen erősítőm: Bővebben: Link S az lenne a kérdés, hogy mekkora teljesítményű hangszóró lenne az optimális hozzá? Vagy, hogy legyen hozzá hangszóró választva? Mert a 80W-s kicsivel negyed hangerő felett, majdnem, hogy kiesik a helyéről. A 150W-s pedig fél hangerőnél, Bass levétele után már torzít. Másik problémám,meg, hogy az egyik oldal negyede hangerőn szól. Ott mi lehet a gond? Előre is köszönöm a választ!
Szia! A hangsugárzón feltüntetett adatok nem nyújtanak mindig biztos támpontot, ezért úgy fogalmazok 100W szinuszos teljesítmény leadására képes lehetőleg 8 ohm-os hangsugárzót válassz.
A fél, meg negyedhangerő nem mértékegység, ha a hangerő poti állására gondolsz, az csak azt jelenti éppen milyen viszonyban van az erősítő érzékenysége a jelforrásod kimeneti feszültségszintjével. A halkabb csatorna származhat érintkezési hibás kapcsolótól, vagy elöregedett kondenzátor, kopott potenciométer válthatja ki. Adj mindkét csatorna bemenetére azonos mérőjelet, és a SM block diagramja szerint mérd a két csatornát fokozatonként. Ahol a csökkenés megjelenik, ott lesz a hiba.
Akkor lehet az oka ennek mondjuk a balance potméter is?
Mert ha valamelyik irányba eltekerem akkor recseg, vagy elhalkul az az oldal is ami jól működik.
Csak úgy voltam vele, inkább rákérdezek először itt, mint mielőtt utána megyek az alkatrésznek és megrendelem, majd kiderül, hogy mégse az volt a baja.
Köszönöm a választ!
Köszi a bíztatást! Ha meglesz az ic és élesztem, jelzek.
Hali!
Érdeklődnék, hogy végül átépítetted-e az erősítőt, ha igen akkor működik-e megfelelően? Mert én is szereztem 3 db bontott Proxima erősítő panelt végtranzisztorok nélkül. Én is úgy gondoltam, hogy Si tranzisztorokra cserélem a Ge tranzisztorokat és felélesztem a panelokat. A T506 és T606 tranzisztorokat BC303-ra cseréltem, a T1-T4 végtranzisztorokat BD244C-kre cseréltem. A tápláláshoz +30V-os tápegységet tudtam összeállítani. A siker azonban eddig elmaradt, mert a gyári leírásban említett 30mA-es nyugalmi áramot nem tudtam eddig beállítani az R529 trimerrel. (Az egyszerűség kedvéért csak az egyik csatorna alkatrészeit sorolom, de mind a két csatornában, már két panelon is végigjátszottam a dolgokat...) 20mA-nél nagyobb áramot nem tudok állítani pedig már próbálkoztam az R526; R532; R534 ellenállások értekeinek variálásával is, illetve az R3 NTK-t elhagytam és R528, 1K helyett így 500 Ohm-t tettem be. Az erősítő megszólal, de masszív 'B' osztályú torzítással, illetve kis jel esetén a szinusz jel pozitív hullám tetején vágással. Szóval most tartok ott, hogy elakadtam...Ötlet? Tanács, javaslat? Előre is köszönök minden segítséget!
Az átalakított Proxima már nincs nálam, csak a leírásban BC301 szerepel, ez NPN típus.
Az általad beépített BC303 pedig PNP. Igaz a rajzon mind kettő szerepel helyettesítőként a leírásban, de szerintem nem jó. Sajnos már nem emlékszem melyiket építettem be . A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Üdv mindenkinek!
Lenne egy olyan problémám a fenn említett erősítővel,hogy: A tápreléje elkezdett ki-be kapcsolgatni menet közben.Gondoltam kondenzátor,vagy tranzisztor baja lehet.Ennek örömére szétszedtem,találtam is egy tranzisztort ami a relét kezeli,rá akartam mérni milyen feszültség van a lábain,de elcsúszott a mérőfej,és kis szikra,ennek örömére elkezdett az búgni is az ártatlanja,a hangerő függvényében,elnyomja a zenét is Volna valakinek ötlete mi baj lehet? Nem mai erősítőről van szó,viszont nagyon szeretem,mert kenterbe veri a mai kínai vackokat röhögve. Köszönöm Pali
Üdv! Elég szerény rajzot találtam a készülékről, azért mellékelem. Pont a védelem hiányzik róla. Neked van esetleg részletesebb?
Mérd meg a végfokok tápfeszültségét, és a végtranzisztorok emitter-ellenállását testhez képest! Vigyázz a mérőcsúccsal! Így első ránézésre a táp 3300µF pufferei vannak kiszáradóban, mérés után többet tudunk.
Sziasztok!
Kaptam egy erősítőt tegnap és most össze szeretném kötni a hangfalaimmal,viszont belebotlottam egy dologba amit inkább meg szeretnék tőletek kérdezni,mint sem,hogy kárt tegyek a hangfalaimba. Tehát a problémám az,hogy az erősítőm hátulján van egy kapcsoló,amivel be tudom azt állítani,hogy 4 Ohm-os vagy 8 Ohm-os hangfalam van-e. Na most nekem itt az a problémám,hogy az én hangfalaim 6 Ohm-osak,ebben az esetben szerintetek melyik állásba kell állítani a kapcsolót? Válaszotokat előre is köszönöm.
Szia! A 4 ohm-os állásban nagyobb biztonsággal, kevesebb melegedéssel tudod használni az erősítőt.
Sziasztok,
van egy Sony STR-DB940 QS erősítőm és egy Sony vezeték nélküli fejhallgatóm. A fejhallgató bázisába tudok RCA kábellel csatlakozni, és jóval kényelmesebb volna az erősítő hátuljáról jelet levenni, mint a fejhallgató kimenetről. Van egy PRE OUT kimenetem az erősítő hátulján, ám innen semmilyen jelet nem kap a fejhallgatóm. A leírása szerint itt ugyanannak a jelnek kellene meglennie, mint amit a hangszóróra küld, és elvileg itt tudnék egy másik erősítő bemenetére rácsatlakozni. Tehát elvben jónak kellene lennie, mégsem az. Egy Audio 2 out kimenetem is van (és persze Tape out, video out, stb. is), de ezekkel az a gond, hogy ha digitális jelet kap az erősítő (például a média playeremről optikai kábelen), akkor azokat a hangokat nem adja ki, csak az analóg bemenetről érkezőket. Azok működnek is szépen. Leírás szerint is az Audio 2 out (és a többi) valóban csak az analóg bemenetről származó jelet adja ki hátul. Szerintem csak valamilyen beállítási dolog, de semmi használhatót nem találok. Van valakinek tippje? Köszi!
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni a következő erősítő javításához: Unitek SP-400/5.1 Sajnos erősítőkben nem vagyok nagyon otthon, de azért nem vagyok műszaki analfabéta. A probléma a következő Lenne ez a hangrendszer szett és arra a hibára lettünk figyelmesek, hogy a bass erősen recseg, mikor egy komolyabb bassal ellátott zenét rakunk be. Hogy kilőjem az első a problémafelvetést: (megállapított probléma lejjebb) Egyből arra gondoltam, hogy vagy valami szemét, vagy membránsérülés lehet a kiváltó ok, szét is kaptam. A nyákon nem tűnt hibásnak semmin, szép forrasztások vannak (nem ROHS!!) nincsenek benne smd alkatrészek, kicsit régi a drága. Szóval kikaptam a membrán részt, azon nem volt semmi hiba, sem szakadás, látható problémát nem találtam. Összeszereltem mindent, de a zaj maradt (recsegés) Amire gyanakszom: Feltűnt, hogy alapból is van valami statikai zörej a kis hangszórókban mind az 5 ben, különböző erősséggel lehet hallani. Arra kezdtem gyanakodni, hogy túl lettek hajtva, egy bulin, ezért szétszedtem az egyiket, biztonság kedvéért új vezeték, új jack csati rá, új forrasztás. Megteszteltem a hangszórót, másik rendszeren ott egy kicsi kis zörej volt hallható, semmi komoly. Szóval ez sem eredményez olyan torzulást. Végigpróbáltam ezt a "kontroll hangszórót" az összes kimeneten és akkor figyeltem fel rá, hogy minden kimeneten más-más, hol hangosabb, hol halkabban zajol a hangszóró. Tipp Meglátásom szerint az elektronika felelős ezért a zajért, talán az erősítő adhat rá ilyen extra zajt, mivel ha full le vannak némítva a hangfalak, akkor is jön a sustorgás.. Mit lenne érdemes átnéznem? A kondik épeknek tűntek, elmelegedést nem láttam sehol. Lehetséges, hogy egy hajtás során, vagy a kora végett, a munkapontok elmásztak valamerre és annak a következménye ez a statikai zaj? Esetleg tudtok mondani valami tippet amivel érdemes lenne kezdeni a hiba keresést? Ehhez a részéhez még teljesen tapasztalatlan vagyok. Első erősítő javításom lenne ez :/ (sajnos rajzot nem találtam hozzá, max kirajzolom) Köszönöm hogy végigolvastad és előre is köszönöm a segítséget!! A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
Szia! Rajz híján jól jönne egy fotó a belsejéről, hogy konkrétabb tanácsot lehessen adni.
Sziasztok! Van egy nagy problémám és egy kis segítséget szeretnék kérni. Kaptam egy autóba szerelhető mikrofonos szirénát amit át szeretnék alakítani. A beszélő egységben egy kondenzátor mikrofon van amit meg akarok szüntetni és helyette egy kis sound effekt modult akarok rákötni.Valahogy ezt a csatolást kéne megoldani. A modulnak van saját pici végfokja amit egy nyákra szerelt potival lehet állítani. Gondolom a hangszóró kimenetet nem lehet egy az egybe a mikrofon bemenetre kötni. Előre is köszi a segítséget.
Szia! Le kell osztani 1:50 - 1:100 arányban, például 68k/1k ellenállással.
Szia,köszi a gyors választ. Megmondom a frankót eléggé kezdő szinten(amatőr) űzőm a pályát, úgy hogy kicsivel több segítség kéne. Arra gondoltam hogy rajzolhatnál nekem valami kis kapcsolást hogy mit hová forrasszak. Esetleg mellékelnék képeket a panelról, az adott helyről hogy lásd a tényállást. Vélemény?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |