Fórum témák
» Több friss téma |
Hát... elsőnek szedd ki az IC lábai közül a folyasztószert. Az 1-es lábra menő ellenállást meg sztem cseréld ki 100k-ra.
Ez az első nyákod? Szép lett! Milyen technikával csináltad?
heheheh?
Szép? Amugy nem az első, már csináltam egy 2 led-es villogot probára+suliban 1-et+1knight rider-t suliban, és ez most... Szóval a 4. Amugy ez a 2., amit marattam, az első szebb lett, csak gondoltam nem kezdem azzal , hátha... Technika: vasalásos Tapasztalat: gyenge telített oldatba soha se tegyél nyákot, mert nem lemarja, hanem alámar, és ilyen pöttyös lesz(azért futtattam végig)..., de ha újat keversz mindegyikhez, akkor szép lesz, nagyon... Na nézzétek az elsőt, az tényleg szép... (szerintem) A jobb oldali: Created by Bagi felirat még nem lett lepucolva, de az is megmaradt..
Semmi ötlet?
az enyim itt van: #17247
Oks, Kössz!
Megpróbálom, de már csak holnap... Aztán ha nem jön be, veszek egy új IC-t, ha jó, akkor is kell a másik oldalba...
Na megszületett...
Gyerekek, gyerekek.... Kérdeztem jó-e a nyák, azt írtátok kössem az ellenállásokat földre, mert az a hiba, megcsináltam, elmentem fénymásoltatni... Utána írtátok, hogy jó volt az eredeti... Akkor fénymásoltattam abból... Eredmény: lett egy mappányi fénymásolatom... Nos aztán én meg nem is vettem ezt figyelembe, szoval lemarattam az elsőt, ami a kezembe került, ez volt a rossz Faterral nézzük, keressük a hibát... Hallgatjuk a csodás krákogását, nézünk mindent, mi érhet össze, mérünk... Más mondtam, hogy megcsinálom a másikat, ez meg megy a fenébe... Akkor felvetem az ihletet: Te, ennek olyan hangja van, mintha egy kondi kisülögetne egyenlő időközönként... -Ja, lehet Nézem a hátoldalt, már mindent végigmértem, akkor nézem, a plusz vezetéket, amivel félrevezettetek , mondom Faternak... Ki akarom kaparni, de ő ellenezte, kikapartam és csodálatos hangon dübörgött a kicsike... Mikor tekertem fel a hangot... Iszonyatos élmény... Első házi áramköröm, amin mindent én csináltam és műxik is! Potyára cseréltem IC-t... mennyit szenvedtem, mire kijött! Ime a hibás huzal... De rájöttem, én, egyedül... Nem tudom, de valahogy iszonyatosan boldog vagyok...!
Amugy minden OK!
Az áramfelvétel a hangerővel növekszik, nincs fél amper sem... A táp az egy 18V-os fúróakksi volt, még jó, hogy 2 van, lesz cserém... Ment kb 1 órát és még nem merül, pedig nem volt feltöltve... Azon az IC lábon pont a tápfesz fele van... Szép a hangja, és így legalább nem kell táp és elég a 25V -os kondi is /amugy a fúró tescoban volt 1300HUF, 2 akksi, 18V, koffer, minden ami kell... Megérte mi? Első nap elfogyott... Vettünk 3-at /
Hali!
[off]Na ugye mondtam én hogy a kapcsolásban van a hiba... Végre neked is szól... Üdv TDA-sok táborában Jó későig szenvedtél vele Na de gondolom most örülsz mint majom a farkának.[off]
Üdv, minden TDAsnak
2030A, itt a HEn található kapcs. a mértékegységeket egyszerűbben is lehetett volna Nos, azt mi okozhatja, hogy nem vesz fel áramot? Pontosabban egy-szer egyszer (hosszú idő elteltével) felvesz (műszer kitér kb 0,3A), aztán pukkan egyett és az áramerősség 0?
én mint kezdő... szerintem rövidre zártad vhol..
kondi feltölttödik aztán kisütimagát ekkor pukkan, s vesz fel látható áramot.., de lehet h butaságot mondtam.. :wilting:
Esetleg fordítva kötötted be a diódákat? Egyáltalán mi pukkan? Az IC pukkan el? Vagy a kimeneten (hangszóróból) hallatszik pukkanás? Melegszik valami működés közben?
a kimeneten hallatszik pukkanás. a rövidzár.. háát. esetleg, lehet mert egy csöppen közelre sikeredtek a vonalak, bár igyekeztem közéjük kaparni. asszem ebből új nyák lesz. mindig tanul vmit a saját kárán az ember.
csak gondoltam elég tipikus probléma.
egyből nem kell új nyák... hegyes ollóval kapard meg ahol össze ér vagy szíkével(tapéta vágóval).., elötte pákával szedle a plussz ónt..
azt csináltam, azt csináltam. új nyák mindenképp kell, mert ez még csak egy csati. vmiért elővigyázatos vtam. ismerem magam.
nem, sajna. a vezetékeket már maratás után közvetlenül elkapirgáltam. utána sem hinném, hogy összeforrasztottam vna őket. legalábbis nem látom úgy.
na, de még törpölök rajt én is. [OFF]csak egy kicsit késő van már[OFF]
Ezt a
Idézet: , pontosan hogyanérted??? „kimeneten hallatszik pukkanás. a rövidzár” Mert a TDA2030 (TDA2040)-nel elkészített kapcsolásnak azonnal tisztán kell szólni. Vagy ha ez a Idézet: csak bekapcsoláskor jelentkezik(?), akkor egy egyszerű időzítővel késleltetve kell a hangszórót az erősítő kimenetére kapcsolni! Ezzel nemcsak a kellemetlen bekapcsolási zajtól lehet megszabadulni, hanem a hangszórót is kímélni lehet a bekapcsolás hatásától. Ezt főleg a nagyteljesítményű erősítőkben alkalmazzák…„pukkanás” Ha bemeneti jel nélkül a kimeneten sistergő-sercegő hang hallatszik, és (vagy) az IC erőteljesen melegszik, - persze a megfelelő hűtőbordával…- akkor valamelyik kondi fordítva lett bekötve, esetleg az egyik ellenállás lett rossz pozícióba forrasztva. Kis vizuális ellenőrzés és némi műszeres méréssel ennek könnyű utánajárni! Melyik kapcsolást építetted meg? Az egy vagy a kettős tápfeszültségűt? Ügv: _jani_
Egy [off]hülye[/off] kérdés: Rendesen megkapja a TDA-IC a tápfeszültségét (tápfeszültségeit)? :kerdes:
Huh, köszönöm a sok hszt, meg a segítőkészséget. Nos, egyes tápfeszről +15V esetén azt csinálja, h első bekapcsolásnál fölvesz áramot fokozatosan 0,4 Aig, majd hirtelen (pukk) visszazuhan nullára a műszer. Az ic nem melegszik, tapintással nem észleltem. Valszeg tényleg én vtam balfék és valami kontakt hiba lesz.. de még nem tudom pontosan, mi és hol
Köszi az eddigi hozzászólásokat.
Azt építetted meg ami "Kapcsolások" között található?
Tehát ezt: Egyszerű_14_w-os_erősitő_tda2030-al.???
ezt csinálta meg jah, feljebb irta már.
OK köszi. Csak nevolt kedven a 270 hozzászólást átolvanvi.
Műszerrel a következő pontokon kellene feszültséget mérni: Tápfeszt: GND és UT+ (3. - 5.) /Ajánlott MAX tápfesz 1*28Volt! (2*14Volt. De ez most nemfontos.)/ Feszültségosztó: GND és a 100K - 47K - 100K csatlakozási pontja. Tényleges UT/2 (A tényleges tápfeszültség felét kell mérned. Ha itt a fesz renbenvan, akkor az 1. lábon sem lehet gond!) % A csatlakozási pontra és a GND közé egy 10uF.os hidegítő kondi beforrasztása alyánlott! Persze polaritás helyesen! % (+)Bemenet: GND és az 1.láb (1.láb = +Be, Neminvertáló Bemenet. ). Tényleges UT/2 (A tényleges tápfeszültség felét kell mérned.) (-)Bemenet: GND és az 2.láb (2.láb = -Be, Invertáló Bemenet. ). Tényleges UT/2 (A tényleges tápfeszültség felét kell mérned bemeneti jel nélül.) IC kimeneti pontja: GND és a 4.láb. !!! Bemeneti jel nélkül kell mérni!!! A bemeneten (1. lábon) lévő feszültség értékével kell megegyezzen. Tehát a tényleges UT/2. Ha bemenetijel nélkül a kinemet (4.) és vagy a -bemeneten (2.) a fesz értékek magyon eltérnek, akkor valszeg vagy az alkatréseklettek felcserélve, vagy az elektrolit kondik valamelyike lett fordított polaritással beforrasztva. Persze lehet, hogy valamelyik alkatrész lessz hibás. A D1 és D2 védődiódák nélkül a kapcsolás még müködni fog, DE A VÉGLEGES KAPCSOLÁS KIALAKÍTÁSAKOR EZEKET BE KELL ÉPÍTENI AZ IC VÉDELME MIATT! A kimeneten levő (R4-C7) soros RC-tag a nagyfrekis lengéseket, gerjedéseket csillapítja. Az R4 (2.2omh-os) ellenállásnak induktív szegény kivitelűnek kellene lenni. A C7 (100nF-os) kondinak a "kerámia tárcsakondenzátor"-típus a leg megfelelőbb. AZ R2-C2 eltávolításával az erősítő mint egy "EMITTER KÖVETŐ" fog működni, tehát a kapcsolásnak nem lessz jelerősítése, azaz amekkora jel BE akkora jel KI. Ezzel a IC müködképességé lehet ellenőrizni, főleg a kimeneti nagyáramú tranzisztorokat. Fontos golog, hogy a C4 kicsatoló kondinak a névleges feszültsége minnél magasabb legyen. MERT ez váltóáramú kicsatolást végez, és emiatt előfordulhat az, hogy a kondi kaposzfeszültsége elérheti a tápfeszültség kétszeresét is. (Nemtartozik a legkisseb alkatrészek közé, de 1000µF és 63V-os a legjobb!) Perpill most enyit tudtam segíteni! Ha első próba során az IC tápfeszültségével sorbakötsz egy "véhány" wattos izzót, akkor a DURVA zárlattól, a nagyfreki által okozott hőmegfutástól az IC-t meglehet védeni. Persze ha minden rendbenvan akkor ez a Idézet: eltávolítható... „MŰTERHELÉS”
Nagyon szépen köszi, igazából ezt a részt (hibakeresés) hiányoltam a cikkből, kapcsolásból, pedig szerves része az építésnek. (lehet, be kellene illeszteni)
Nos, én +15V stabill tápról próbálkoztam. A dolog a 2 lábon vérzett el. Nincs rajta feszültség, ellenben a 4esen kb 13, 4V van. Ergó eltérő a fesz. Tehát alkatrész fordítva, esetleg hibás.. Köszi mégegyszer.
Topi is irta, hogy :
Idézet: „Ha mindent jól csináltunk az áramfelvétel nem több 80mA nél. Majd mérjük meg az IC 4. lábát. Itt a tápfeszültség felét kell mérnünk. Ha minden rendben akkor az áramkör elkészült” Persze ő nem részletezte a hibakeresés fogásait. De ha mindjárt a 4. láb kimérésével kezdjük a hibakeresést, az is elfogadható eredményre vezethet... Szerintem a panelból távolítsd el a TDA-t ezután ismét mérd ki a panelt! Ekkor a kimeneti ponton (4. láb forrfüle) nemszabad feszt mérned! Ha van!? Akkor a pozitív ágában levő dióda lessz a ludas, vagyis ez lett forditva beültetve. Mivel a 2. lábon nem volt fesz! Ezért vagy fóliazárlat van. Vagy a az R1 ellenállás körül kell a hibát keresni. A panelt át kell Idézet: , vagyis a műszer szakadásvizsgáló funkcióját alkalmazva, zárlatot kell keresni a vezetősávok között.„CSIPOGTATNI” Ha a nyákon mindent rendbentaláltál! Zárlat, szakadás nincs. A diódák, ellenállások, kondik megfelelő értékkel a megfelelő pozícióban vannak. Akkor kizárásos alapon csak a TDA-val lehet a gond. Cseréreszorul
oks, köszi. szakadás nincs. azzal szoktam kezdeni. de mégegyszer átnézem, ha időm engedi.
amúgy nem Topi írta a cikket, legalábbis a szemeim szerint, hanem Rasiel, de tökmindegy, hogy ezzel a kifejezéssel éljek.
Upsz. Maga a cikk magyon lekötött, és nem méztem meg alaposan a szerzőt. Bocsesz,
Rasiel a szerző!!!
Sziasztok!
Azt vettem a felyembe, hogy tda2030-as ic-vel építek, egy erölködőt a kocsiba. A felállás jobb bal +sub. A szereo résszel nincs is baj épp az szól mellettem (egyébként egy számítógép tápról) viszont a subnak kicsit nagyobb teljesítmény kellene. Láttam itt korábban a hidalt változatot, érdekelne mi a tapasztalat ha van aki megépítette. a szubot a kapcsolási rajzok között találhatóra gondoltam a steróhoz me az ott található előfokot, (mert az van készen ). Szerintetek jó ez így? Ha valakinek van jobb ötlete szívesen veszem. A cél minél olcsóbban egy jó kis erősítőt kihozni... Egyébként problémám még az, hogy a tápot hogy biztosítsam neki... .... jó lenne a 12V-nál nagyobb fesz... de az olcsóságot szemelőtt tartva. ha valakinek van jó ötlete hálás lennék. Egyébként szerintem egy nagyon jó kis IC. Kezdőknek, rutintalanoknak(értem ez alatt magamat is) sok örömet tud okozni.... előre is köszi: RedCar Idézet: „Láttam itt korábban a hidalt változatot, érdekelne mi a tapasztalat ha van aki megépítette. a szubot a kapcsolási rajzok között találhatóra gondoltam a steróhoz me az ott található előfokot” Hát fogalmazni azt tudok... meg helyesen írni... Bocsi
Takee koléga megépítette, de nem müxik neki és nem foglalkozik vele.. :no:
|
Bejelentkezés
Hirdetés |