Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tápegységgel kapcsolatos kérdések
Lapozás: OK   81 / 176
(#) Sebi válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 24, 2015 /
 
Akkor nem kerülhető meg a stabilizált kivitel és szerintem kevés a 2A, mert adásnál csúcsokban biztosan több az áramfelvétel és brekegni fog.
(#) gernerakos válasza Sebi hozzászólására (») Márc 24, 2015 /
 
Ezért terveztem 4 A-ig a tápot, így van valamennyi tartalék. Elviekben ezek a készülékek 11-14 voltig bármennyi feszültséget kaphatnak, de talán még a 15-öt is elviselik. Szerintem felesleges lenne stabilizálni, az autóban sincs.
(#) Sebi válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 24, 2015 /
 
Már hogyne volna... 14,4V a töltésszabályzó, puffernek meg ott az aksi 100000uF.
(#) gernerakos válasza Sebi hozzászólására (») Márc 24, 2015 /
 
Csak álló helyzetben 14V-től lefele 11-ig minden lehet, menet közben meg felmegy 14V-ig. Tehát nem kap mindig pont 12V-t, ahogy egy stabilizálatlan táp esetén sem. Visszatérve az eredeti kérdéshez: milyen egyenirányító, és milyen feszültség-csökkentő diódát használjak?
(#) Alkotó válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 24, 2015 /
 
Az én autómban, alapjáraton is 14,2 V a töltőfeszültség, és 4000-es fordulaton is..
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2015
(#) Sebi hozzászólása Márc 24, 2015 /
 
Hidd el, ez zsákutca. Az akku nem igényel szűrést és a készüléknek tényleg jó a 11...15V. Azonban az 50/100Hz-et pufferrel sosem szűröd ki úgy, hogy a fesz közben tűrésen belül maradjon. A stabilizátor áramkör a brummot is "kiszabályozza".
(#) gernerakos válasza Sebi hozzászólására (») Márc 24, 2015 /
 
Rendben, akkor stabilizált lesz. De attól még egyenirányítani ugyanúgy kell, amihez kéne egy olyan híd, ami nem melegedik, ha már stabilizálok, legalább azt ne kelljen hűteni.
(#) qvasz2 válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 24, 2015 /
 
Keresel egy 20-25A körülit, az remélhetőleg nem fog 4A folyamatos terheléstől megizzadni.
(#) Alkotó válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 24, 2015 /
 
Ezt autós fejegységhez tervezte proli, de ideális tápegység 10 A-ig. Természetesen stabilizált, túláram védett, és ki van próbálva nálam.
(#) Sebi válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 24, 2015 /
 
Ha schottky diódákat használsz, azon - mérettől függően - csak 140...300mV esik, !A-nál ezzel lehet számolni a melegedést. (Pl. a PC-tápból kitermelhető kettős-schottky 4A-t biztosan tud levegőben).
(#) Alkotó válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 24, 2015 /
 
Ebben is schottky van.
(#) gernerakos hozzászólása Márc 24, 2015 /
 
Köszönöm mindenkinek!
Ha stabilizátornak LM338-at használok (To220 tokban), az megfelelő lenne? Legfeljebb 4A-rel terhelve, de huzamosabb ideig alig 2A-rel lesz terhelve.
Ha a fűtés (Ube-Uki)*Iki akkor nekem 6W-ot kell elfűtenem nagyjából. Ehhez hány C/W-os borda kell?
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2015
(#) gernerakos válasza gernerakos hozzászólására (») Márc 24, 2015 /
 
Elnézést, elírtam, szerkeszteni meg már nem tudok. Mondjuk 15,8V lesz az Ube, 13.8-ra állítom be a tápot, és legfeljebb 4A-rel terhelem. Ez így 8W, ehhez hány K/W-os borda kellene?
(#) hobbyboby válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 25, 2015 /
 
Ha pedig télen, egy jó mínusz 10 fokos és ridegnek mondott hűs hajnalon szépen beülsz az autódba, nos - akkor pl. 11,8 V lenne (vagy még kevesebb) ugyanaz az akkumulátor feszültség.

Hoppá!
(#) hobbyboby hozzászólása Márc 26, 2015 /
 
Van egy stabil tápegységem, amelynek a lelke egy LT1084CP megnevezésű háromlábú dolog. (mondjuk - stabkocka)
A tápban kisméretű helipot jellegű potméterrel állítható be az éppen aktuális kimenőfeszültség.

De mi van akkor, ha én ezt a folyamatosságot kiváltom egy Jackley körkapcsolóra szerelt ellenállás-híd sorozattal? Tehát - legyen alkalmas több fix feszültségi-érték egybőli beállítására, kapcsolására.
És akkor nem kell majd ráméréssel folyton ellenőrizgetni az éppen kimenő feszültséget.

Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2015
(#) Kovidivi válasza hobbyboby hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
A feszültség osztónak van egy felső, és egy alsó tagja. Ha kicseréled Jackley kapcsolóra, akkor átkapcsolás alatt az egyik osztó ki fog esni, és csak a másik fog bent maradni. Neked a GND és az ADJ láb közötti osztót kell kicserélned, és akkor átkapcsoláskor a legalacsonyabb feszültséget fogja kiadni az IC, nem pedig a maximálisat.
(#) Sebi válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Ha az alsó tag szakad, akkor van max ki...
(#) Kovidivi válasza Sebi hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Ha az alsó tag szakad, akkor az adj lábra a pillanatnyi, mondjuk 5V kerül. Az adj lábra nem tudom hány V kell hogy jusson, legyen 1.25V, akkor azonnal leszabályoz a regulátor 1.25V-ra, mert akkor lesz az adj lábon 1.25V, így a kimeneten is. Nem? Ha a felső tag lenne szakadt, akkor adj mindig 0V-ot kapna, így próbálna egyre nagyobb feszültségre szabályozni, hogy az adj lábra 1.25V jusson.
(#) Sebi válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Tudom én mire gondolsz: egy "rendes" opamp bemenetű szabályző (pl.723) valóban így tesz, de a 3 lábú "floating" szabályzónál, ha nincs talaj, akkor az egy darab drót...
(#) Tetye válasza Tetye hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Én is kérhetek segítséget?
Bővebben: Link
(#) tamasgal hozzászólása Márc 26, 2015 /
 
Segítséget szeretnék kérni!
Elkészültem az erősítő tápommal de utólag a birtokomba került 4db 470uf-es nagyon jóminőségű gyors kondi. A kérdés az, hogy ha már be vannak építve a nagyobb kondik után hidegítő folia kondik és még utánuk rakom ezeket a 470uf-es kondikat azokat érdemes e újra hidegíteni?
Köszönöm
(#) Kovidivi válasza Sebi hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Ezt nem tudtam. Köszi a kijavítást. Akkor kell egy fix feszültségosztó, és annak kell az egyik tagjával másik ellenállást párhuzamosan kapcsolni.
(#) Sebi válasza tamasgal hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Nem kell.
(#) Sebi válasza Tetye hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
A kapcsolás pont arra készült, amire használni szeretnéd.
(#) tamasgal válasza Sebi hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Köszönöm szépen!
(#) hobbyboby válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Lehet, hogy ebben a témában ma minden vélemény igaz, de amikor én megcsináltam (méghozzá egy LM317K-val, akkor még jól működött.
Aztán egyszercsak gondolt egyet, s azóta - ha akármivel terhelem, a kimeneti feszültsége egyből leesik 0 Voltra.
Gyanakodtam IC hibára.
Kicseréltem (egy LM317T-re, ámde azzal is azt csinálja.
Aztán megpróbáltam egy LM1084-gyel, de "azzal szintén zenész"...

Ma pedig - már csak mérgemben - de hozzáraktam ezt a LT1084CP-t a teljes eredeti gyári áramkörével együtt - tehát eredetien és gyárilag van megcsinálva az egész -
ám azzal is azt csinálja.
Ha a 12 V-os kimenetre rátolok egy 15-20 W-os autóizzót, a kimenet egyből lezár nullára.
MIÉRT????
Teljesen nem értem, hiszen ez már egyáltalán nem az az áramkör!
Ami talán még mindben közös lehet, az maga a hálózati trafó. Egy 24 Volt, 2,5 A - Hypersil magos.

Valami ötletelés?
Ilyenkor mi van?
(#) proli007 válasza hobbyboby hozzászólására (») Márc 26, 2015 / 2
 
Hello! Nem ötletelgetni - cserélgetni kell, hanem mérni! Nyilván valami triviális hiba van. De infó annál kevesebb részedről. Azt kell ellenőrizni, hogy mikor a kimenet nulla, van-e bementi feszültség, nincs-e a kimenti körben szakadás, vagy ellenállás. Szabályoz-e terheletlenül az áramkör. stb..
(#) Tetye válasza Sebi hozzászólására (») Márc 26, 2015 /
 
Akkor jók az értékek is nagyjából, meg minden? Csak mert 3 vagy 4 rajzból ollóztam össze, és számoltam át.
(#) hobbyboby válasza proli007 hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Van bemeneti feszültség de szakadás sincs sehol, hiszen ez egy gyárilag gyártott eredeti stabilizáló áramkör. És terheletlenül minden jó benne- sőt még szabályoz is, ám ha ráterhelek - nos akkor egyből leesik nullára.
Mintha az IC zárna le - valami belső elektronikai védelme miatt.
De immár a harmadik panelnál is? Amiben az egyik még csak nem is kimondottan házi barkácsmunka ... SPV 4

Van egy (még régebben csinált) teljesen hasonló kapcsolású és változtatható kimenetű tápom /LM317-tel/, az viszont évek óta normálisan működik. (csak hát annál túl kicsi a kimenő áram, talán ha 0,6 A- tud),
és azért csináltam volna ezt a nagyobb teljesítményűt - amint mondtam is már a legelején - egy darabig jól működött.
Most meg - egy ideje teljesen megmakacsolta magát s úgy néz ki, mintha az összes hibában az egyetlen közös elem - a trafó rosszalkodna.
Holott egy sima mezei trafó a maga 24 Voltos kimenetével és 2,5 Amperével.
Egyszerűen nem hiszem el, hogy egy trafónak lehetne ilyen "védelmi megmozdulása".
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2015

SPV_4A.pdf
    
(#) Massawa válasza hobbyboby hozzászólására (») Márc 27, 2015 /
 
Mi lenne ha lemérnéd a trafot, mármint amikor leesik a kimeneti feszültség mennyi marad a 24V~ ból a trafon. Ott ugyanis semmi sem változhat, ha jol müködik a rendszer.
Következő: »»   81 / 176
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem