Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy egy csavar behajtónak(Black&Decker VP3621) a 3,6 voltos akkumulátorát, ki lehet e váltani kapcsoló üzemű tápra? És hogy van e valakinek kapcsolási rajz hozzá? Köszönöm!
Miért tennél ilyet ? Faragj bele egy 18650-es nagyáramú akkut és jobb lesz, mint az eredeti.
Töltő elektronikát kapsz hozzá pár százasért is. Ilyen kis helyre nem fog bemenni még egy kapcsolóüzemű táp sem, tehát külső táp kell, annak meg teljesen megfelel egy régi PC táp 5V-os kimenete. A csavarozó motorja biztosan bírni fogja. Harmadik lehetőség: (megéri?) csavarozó Hogy a végén a kérdésre is válaszoljak, meg lehet csinálni, ha a kihívás a cél. A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2015
Szia! Megpróbálkoznék inkább egy külső tápot összerakni! PC táppal megyen csak mikor terhelem a táp ki kapcsol!
A PC tápot ne kínozd vele mert tönkre fog menni. Olyan táp kell neki ami árammódban megy, azaz a vezérlés szempontjából is tud áramgenerátorként viselkedni, ilyet a benne lévő vezérlő nem tud. Ha beleapplikálsz a vezérlő helyére egy UCC3808-at azzal megoldható a dolog. De úgy kell számolni hogy ezeknek a motoroknak ha rendesen terhelve vannak 20-25A körüli áramfelvételük van.
Illetve most nézem a konkrét típust (VP3621), az a játék kategória, talán feleannyi árammal is beéri.
Sziasztok,
a fotón mellékelt 12 voltos Rohs tápegység javításába kezdtem, sajnos a kimeneten nem jelenik meg feszültség. Psp3000 felirat van a dobozán, a panelon zic36w3a felirat szerepel, tehát 3 ampert tud a panel. Nem igazán jöttem rá melyik lehet a hibás alkatrész. Furcsának találom hogy a 230 voltos résznél a ferrit után, a kondenzátor kapcsain 30 volt körül van a feszültség, holott 400 voltos az alkatrész. Ugyan ez a helyzet a mosfet lábain is. Ha valakinek lenne használható ötlete esetleg leírása, megköszönném!
Szét kellene bontanom a primer oldal körül pár dolgot, hátha ott van a hiba?
Ha valakinek lenne javaslata jó lenne...
Szerintem a greatz körül érdemes keresgélni ha csak 30 volt van az elkón.
Ha jól emlékszem már 30 volt váltó érkezik oda is... A primer részen melyik alkatrészben lehet probléma? Ott csak kisebb nagyobb kondikat látok...
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2015
Mielőtt nekiállsz bontani... megterhelted a kimenetet valamivel? Terhelés nélkül ugyanis nem indul el..
Ott 30V váltó sehogy sem lehet, akkor sem ha rossz valamelyik dióda a graetz-ben, és akkor sem ha megnyúlt az NTC, mert az inkább megszakadni szokott. Ezeket kellene megnézni első körben.
Ez nem számítógép táp, kamerához való, ezek a fajták üresjáratban is le szokták adni a 12 voltot. Abban viszont lehet valami, hogy úgy lenne jó méricskélni a primer körön, ha terhelés van rajt.
Elindulnia muszáj, különben nem tudja, hogy van-e terhelés, csak nem stabil.
Nekem is van hasonló tápom. Kell neki minimum terhelés - legalábbis az enyémnek. Amíg nincs rendesen terhelve - nem is lesz stabil. Én is makkoltam vele egy ideig.
De attól még elindul, viszont az öv nem indul el egyáltalán. Amúgy úgy lehet 30V a kondin, hogy nagyon elvesztette a kapacitását, vagy teljesen meg is szakadt és multimterrel mérhet ilyenkor 30V DC-t rajta. Vagy szkóppal kell mérni, vagy a kondenzátort kellene kiszedni és megmérni.
Sziasztok! Nem rég meg adta magát a tv-m tápja. Levágja a biztosítékot ha áramot kap viszont érdekes hogy mikor áramot kap levágja azonnal a biztosítékot, de az üzemjelző led világít a tápon amíg van áram a kondiba és nyekergő hangot ad miközben sül ki. Zárlatot nem mérek rajta sehol, (Bár biztosan van ha levágja a biztosítékot..) 24V 185W 7.5A Külsőtáp, képet rakok fel mindjárt. Próbáltam egyébként bontott táppal a tv-t az egyik az sajnos gyenge volt hozzá a másikon pedig nem igazodok el mert semmilyen magyarázat nincs a tápon hogy melyik csatlakozó mi.. Ha esetleg valaki tudna segíteni benne hogy hogyan tudnám rábírni arra hogy adjon ki magából áramot azt megköszönném.
Mindjárt rakok a saját tápjáról is képeket.
Szia!
A segédtápegység külön van a főtáptól, azért van LED-visszajelzés. Azon a nagy barna, álló pufferkondin sincs zárlat?
Való igaz, ezekhez a tápokhoz is kell a terhelés. Javítgattam rajt ezt-azt, de a kipróbálásnál elfeledkeztem róla. Visszaállítottam hát az eredeti állapotot, és most láss csodát működik!
Ez nem a hibás táp, ez működő táp. A hibás tápról később tudok felrakni képet ha haza értem. Ezzel a táppal szeretném helyettesíteni az eredetit amíg azt meg nem sikerül javítani. De akkor ez így használhatatlan számomra?
Ezt egy tévéből szerelted ki? Ha így van, akkor egy külső tápegységet nem igazán pótolhatsz vele.
Sziasztok! Van egy bontandó TV tápom. Jó nagy ferrit trafó van rajta amit szeretnék újrahasznosítani. Ki lehet valahogy mérni a menetszámait a jószágnak? Lefényképezem holnap, most a csomagtartóban várja az új életet.
A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2015
Úgy szoktam ezt csinálni, hogy van egy hídkapcsolásom deszkamodellben ilyen és hasonló dolgokra.
A lényeg, hogy legyen legalább 1 ismert tekercs a magon, ami általában nem megy másképp mint hogy beletekersz valami vékony drótból 10-20 vagy akármennyi menetet, esetleg lebontod a külső szigetelést és akkor hozzáférsz a legfelső sorhoz. Meghajtom ezt a tekercset ismert nagyságú négyszögjellel, a többinek a kivezetésén pedig megmérem a feszültséget (szkóppal), és máris megkapom a menetszámokat elég jó közelítéssel. De mivel a TV-ben flyback táp van, másra nem is tudod használni a légrés miatt, nem nagyon van értelme méricskélni. Fogsz egy TNY IC-t, összerakod vele és a trafóval az adatlapon lévő példakapcsolást és működni fog. A trafón lehetőleg valamelyik kis menetszámú tekercset kötöd be a szekunderek közül (mondjuk ami a legvastagabb), és kezdésnek egy 5V körüli zénert használsz a visszacsatoláshoz. Nekem az összes TV-ből vagy monitorból bontott flyback trafó elindult így, utána már mérhetsz feszültségeket rajta. A magad és az IC védelme érdekében érdemes 100-150V DC-ről végezni a műveletet, és nem közvetlenül a hálózatról.
Tessek a gyari tapjarol a kepek.
Üdv. Kicseréltem a kondit és az ic-t, de amikor ráadtam a tápot azonnal pici csattanással az új ic is megvált a közepétől . Érdemes még próbálkoznom vagy hagyjam?
Köszönöm. Iván
Higgadtan, lassan hibát kell még keresni.
Köszi, Holnap kiforrasztom. Nagy jószágról van szó. Mellette van IC- is.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy ilyen tápegységem itthon, átalakítva úgy, hogy a -12V-os ágon a kis nyeszlet diódák helyett 32A-es Schottky-k vannak, illetve a kondenzátorok és a tekercsek ki vannak cserélve nagyobb értékűre. Ezzel a megoldással van egy olyan tápom, ami +-12V-ot ad, és akár 10 Ampert is kibír. A problémám viszont a következő: értelemszerűen nem földfüggetlen. Van bármi ötletetek arra vontakozóan, hogy hogyan tehetném földfüggetlenné? Jelenleg ott tartok, hogy a házat és a CY1-CY2 közötti földet kötöttem a rendes hálózati földre, a maradékot pedig csak simán összekötve hagytam, "lebegve". A probléma az, hogy mérek kb. 3.5V-os váltakozófeszültséget az elválasztott föld és a hálózati föld között. Mit tudtok javasolni? A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2015
Idézet: „Van bármi ötletetek arra, hogyan tehetném földfüggetlenné?” Ezzel első körben biztonságosság miatt vannak problémák. Ez egy 1-es érintésvédelmi osztályú eszközök, test védőföldre van kötve, és a szekunder közös is védőföldre van kötve. Utóbbi egyrészt azért van, mert a primer és a szekunder között nem tudnak vagy nem akarnak olyan szigetelést garantálni, ami lehetővé tenné, hogy a biztonsági előírásoknak megfeleljen nem-földelt kimenetűként. A test védőföldre kötésével védve vagy attól, hgo a test megrázzon, de ha a kimenetet leszeded a védőföldről, akkor gyakorlatialg nincs ami megakadályozza azt, hogy itt akár életveszélyes feszültség is kialakuljon. CY1 és CY2-öz ne nyúlj, ezek zavarszűrők, és a zavarokat zárják rövidre (cserébe kis búgóáramot küldenek a védőföldbe) A második az az, hogy amit mérsz az ugye egy bizonyos zavar. Ez összejön a kapcsolási tranziensekből, a trafó parazita kapacitásaiból. Ezt a zavart a védőföldre kötés megszakítása esetén Y-kondikkal le kell vezetni. Pontosan mire akarod használni? Miért kell a földfüggetlen elrendezés.
Természetesen a CY1-hez és a CY2-höz nem nyúlok. Egy labortápot akarok építeni, amiben kettő darab ilyen tápegység lenne elhelyezve. Építeni akarok hozzá egy digitális szabályzóáramkört STM32F103 mikrokontrollerrel, aminek a végén egy tracking power supply elrendezésű lineáris áteresztőtranzisztoros feszültségszabályzó lenne, megfejelve mindezt egy tracking pre-regulator-ral, ami minimalizálná a disszipációt. Azért kellene földfüggetlenné tenni, mert úgy sorba köthetőek a tápegységek. Nem akarok a visszacsatolóágba belebarmolni, legalábbis nem nagyon akarok ugyanis nem tudhatom hogy a vasmag mikor telítődik mágnesesen, meg nem igazán hangzik jól az, hogy +-12V helyett +- 24V jön ki egy PC tápegységből. De nem tudom, minden ötletet meghallgatok!
Egy PC tápból a tapasztalatok alapján kijön nagyobb fesz, még a +/- 24V is. Így ha úgy hagyhatod a védőföldet, akkor inkább maradj amellett.
Labortápnak amúgy szerintem túl zajos lenne a dolog (közös módusú zaj), így szerintem semmivel nem lenne jobb, mint az ebayről vehető kis DC-DC konverter vackok. Mellesleg minek pre-regualtor, ha PWM a konvertered (betöltheti a pre-regulator szerepét). A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |