Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolóüzemű táp 230V-ról
 
Témaindító: cimopata, idő: Szept 13, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   539 / 782
(#) lorylaci válasza FRobert hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Pontosan, ahogy mondtad. Növeld a menetszámot arányosan. Legegyszerűbb, ha átírod a tervezett indukciót a táblázatban, és az kalkulál neked újra meneteket.
(#) FRobert válasza lorylaci hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Köszönöm válaszod. Nem igazán értem, hogy melyik a tervezett indukció, mármint a bemeneti értékek alapján kiszámol nekem a táblázat rezonancia kondi értéket, teljes és szórt induktivitást, hogy legyen jó az LLC. Szerintem a mágnesező induktivitás az ami változik a mag fügvényében. Lmágnesező=Al (ETD49, 3C90 esetén 4200 +/-25%) * n^2 ahol n=?, vagy talán n egy konstans menetszam? Ez nekem egy kissé még homályos, hogy fizikailag miként érem el a kivánt rezonáns értékeket. És nem beszélve arról, hogy kéne pl. 2*55V/8A, 2*15V/1A, 1*24V/1, na ezt hogy számolom ki?
(#) jdani válasza lorylaci hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
LED szalagot működtetne. A feszültséget csak annyira kellene csökkenteni, hogy a sötét szobába a LED szalag éppen világítson. Az olyan ... ? .. 5-6-7V?
(#) Ge Lee válasza jdani hozzászólására (») Jún 18, 2015 /
 
Az olyan x mA. A LED-nek nem a feszültséget hanem a rajta átfolyó áramot kell csökkenteni.
(#) Kovidivi válasza jdani hozzászólására (») Jún 18, 2015 /
 
A led szalagnál Ledenként van soros ellenállás. Vagy a feszültséget veszed lejjebb, akkor kisebb áram fog folyni, vagy PWM-mel szabályzod a fényerőt. Ez utóbbi nekem szinpatikusabb.
(#) lorylaci válasza FRobert hozzászólására (») Jún 18, 2015 /
 
Idézet:
„Szerintem a mágnesező induktivitás az ami változik a mag fügvényében”

Nem, mert van még egy plusz szabadsági fokod: légrés. A légréssel szépen be tudod állítani.
(#) lorylaci válasza jdani hozzászólására (») Jún 18, 2015 /
 
A LED-et célszerű lenne áramgenerátorról hajtanod, és úgy teljes fényerőszabályzást tudnál csinálni.
Fogod a jelenlegi tápot és építesz utána egy áramgenerátort.
Vagy alaktísd át a tápod visszacsatolásást, úgy hogy feszültségkorlátos áramgenerátor legyen.
(#) jdani válasza lorylaci hozzászólására (») Jún 19, 2015 /
 
Szeretek utánépítgetni, csak nincs hozzá rajzom. Van konkrét rajzotok?
(#) Ge Lee válasza jdani hozzászólására (») Jún 19, 2015 /
 
Vagy teszel azután a táp után egy egyszerű áramgenerátort, vagy eleve nem olyan tápot veszel, hanem valami töltőt, az alapból tud áramgenerátorként működni.
Pl. vannak ilyenek, 1 cellához ezt használom, szerintem LED-hez is jó lehet de vannak direkt LED driverek is, illetve nagyobb áramra ott vannak az elektromos biciklik töltői, azokról rajz is volt már többször csatolva a topikba.
Hagyományos fesszabályzott flyback táp, aminek van egy sönt a kimenetén, és arra is szabályoz ha eléri az átfolyó áram a beállítottat.
(#) soundst válasza ferci hozzászólására (») Jún 22, 2015 /
 
Szia, találtam is egyet ilyen jellemzőkkel, beforrasztottam, de semmi nem változott: terhelés alatt ugyanaz az ugráló feszültség 1 és 4 volt között, holott ez egy 12 voltos táp.
Kiszedtem egy alkatrészt a szekunder részből 20u100ct megnevezés van rajt, ez valami egyenirányító szerűség, de nem hinném hogy ez okozhatja a galibát. Tudna valaki segíteni? Ennyi javítgatás után egy kicsit elveszettnek érzem magam.
Mellékeltem két képet a tápról talán az segít.
Előre is köszönöm!
(#) soundst válasza soundst hozzászólására (») Jún 22, 2015 /
 
Ha bárki, aki guru a témában, tudna segíteni, jó lenne...
(#) ferci válasza soundst hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Szia!
Eléggé takarásban van a szekunder rész és így sokat nem látni, mi van ott. Mindenesetre a szabályzást meg kellene nézned részletesebben, nagyjából visszarajzolni.
Optocsatoló biztos van, aztán sima zeneres kör vagy TL431-es 3 lábú mozgatja, az már nem látszik innen. Valszín megindul és nincs normális érzékelés, aztán le is áll a primert kör.
Terhelés kell valamennyi, de azt írtad is.
Amit kiszedtél, az egy dupla schottky dióda, az egyenrángatja a szekunder feszt.
(#) kameleon2 válasza soundst hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
A színe elég csúnya. Nézd át a nagyáramú részeket először, főleg a pörkölődött részeket egyszerűen - nagyítóval - a fóliát is. Mivel jelentősen melegedhetett át kell nézni az összes kondit is.
(#) etm hozzászólása Jún 23, 2015 /
 
Hello! A mellékelt rajzon egy akksi töltő van. Úgy kezdődött,hogy nem akart tölteni. Akksi nélkül leadta 41.5 Voltot,de akksival is zöld maradt a led,és nem folyt áram az akksi felé. Szétszedtem,és a bekarikázott kondi púpos volt. Multiméterrel mérve kiforrasztva nem volt zárlatos,csak púpos. Kicseréltem,és akksira tettem a töltőt,és beindult. Gondoltam,minden ok.Kis idő mulva kiderült,1.6 A helyett csak 1.25 A-el tölt,és kis idő után elkezd sercogni. Kikapcsoltam,majd újra be,és a töltő áram 1.55 A-re ugrott fel,de most is sercog,és a kicserélt kondi(újat tettem be) is melegszik. Félek,hogy ez is meghibásodik.Mitől mehetett tönkre az előző kondi,és lehetséges hogy az miatt nem indult a töltés,vagy még valami alkatrész vacakol,ami változik vagy hőre vagy valamire?Diódákat átmértem,és jónak tűnnek.Köszönöm a segítségeteket,remélem ki lehet nézni a rajzot. Bocsánat, a kimeneten tévedésből irtam 55 V-ot. Ott 42 V van.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) ferci válasza etm hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Megírhatnád a diódák adatait és a kondiét is, valamint a diódákon lévő kondi fesztűrését is.
Az is lehet, hogy a kondit több darabból kell összeraknod és min, 63 voltosakból.
Nagy áramimpulzusok mennek bele és ha az ESR nagy, bizony, melegszik.
(#) etm válasza ferci hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Köszönöm a gyors választ! Az eredeti kondi amivel sokáig ment 63V, 470 mikroF, 105 F celzius. Bocsánat az írásjelért. Az új kondi 63 V, 105 fokos,és 470 mikro F. A diódákon nem látszik felirat. A kondi mellett az ellenállást ha kisebb értékűre cserélném az nem segítene?Mikor folyik a kondin áram? Mi a szerepe? Bekapcsoláskor csöndben működik kb.1 percig. Aztán hallatszódik kis pattanás,majd elkezd sercogni ami lassan erősödik. Egy idő után újból pattanás,és tovább erősödik a segcogás. Ekkor már kikapcsoltam mielőtt tönkre megy.
A felső dupla diódán lévő kondi jelzése 471 / 1kV.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) ferci válasza etm hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Az ellenállást nem nagyon kell cserélni. Mekkora?
A kondi a nagy tüskéket zárja rövidre azon keresztül, pár nF elég.
Rakd össze az elkót inkább 4 db 100 µF-ból.
A sercegés honnan jön, azt nem tudod megállapítani?
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) etm válasza ferci hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
A sercogás pontosan nem hallom hogy honnan jön. Gondolom, a kondiból,de ez nem biztos. Nem tudom mitől puposodott fel az előző kondi?Jó lenne valahogy megvédeni a FET-et hogy nehogy elszálljon míg próbálgatom.Próbáltam 100W-os izzót tenni a drain és a trafó közé a primerben,de akkor viszont periódikusan villog az izzó,ami zavar. Vagy nagyon vékony vezetéket tegyek oda mint egy bizti? A trafó és a gretz közé tegyem,vagy a trafó és a drain közé a biztit? Vagy az mindegy?Az ellenállás értékét akkor mértem mikor a kondit kivettem,és 2.9 kohm volt.(6 drb smb ellenállásból van párhuzamosan össze rakva így nem tudtam kiforrasztva mérni.)
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) ferci válasza etm hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Ha attól félsz, hogy elszáll, akkor legjobb lenne egy állítható toroiddal próbálni 160-170 voltról indulva és hosszú időn keresztül tesztelni. A 100 wattos izzót ne rakosgasd bele, mert egyrészt becsapod az áramkört, másrészt azt a hálózat betápnál szokás rakni.
Szkóp mindenhogyan jó lenne tüskevadászatra a drainben és a szekunderen is.
A soros ellenállás 1W-os és 10....22 ohm legyen.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) etm válasza ferci hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Van szkópom is és leválasztó trafó is ami állítható 200 V-ról felfelé.
Milyen soros ellenállásra gondoltál 10-22 ohm között az előző válaszodban?
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) ferci válasza etm hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Talán 200 voltnál már elmegy tovább is pár percnél normálisan.
Akkor nézd meg a drainben, mekkor a tüske... alatta van-e a drainfesz maxnak, aztán 230 bemenőnél is, mekkora.
Ha beleférsz a 10:1-es osztóddal.
Snubber kondi 1 kV-os legyen.
(#) etm válasza ferci hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
A szkóp GND-t tegyem a sorse-ra ,az 1:10-es szondát a drain-ra? A snubber kondi az az ami a primerrel párhuzamosan van a diódával sorba kötve? A igen 1kV-os van benne.
(#) ferci válasza etm hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
GND-t gnd-re, ne a source -ra.. gyakorlatban mindegy, de ne rakd oda akkor sem.
Írd meg, mekorra a tüske, fényt adj rá maxot.
A többi stimmel.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) etm válasza ferci hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Hello! Amikor bekapcsolom a töltőt,1-2 mp-ig az 1:10-es szondával mérve,és 5V/div-re állítva 8 kockát mozdul ki a sugár függőlegesen. aztán 1-2másodperc után eltűnik a képernyőről minden. Bármit állítok nem jelenik meg semmi,csak ha kikapcsolom a töltőt.
Ha jól látom ,akkor tűnik el a szkópon minden,amikor a led a töltőn pirosra vált,vagyis inditja a töltést.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) ferci válasza etm hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Ja, hát az kevés lesz.. kell csinálnod egy másikat, ha mérni akarsz rendesen..
Kifutott a képernyőről a tüske. Egy 20:1-es fejet kell csinálnod, kis kompenzációval.
Persze, mert növekvő terhelésel lesz sokkal nagyob ba visszatranszformált fel. A nubber is akkor lesz forró, minél nagyobb a terhelés.
Akkor egyelőre teszteld csak 200 volton.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) etm válasza ferci hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Csak 200 V-on próbáltam. Esetleg tudnál segíteni abban,hogy hogy tudom ezt átalakítani 20:1-es szondára? Mit tegyek rá kivűlről,mivel nem akarom szétszedni.
(#) ferci válasza etm hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Először az az érdekes, 100 %-ban megy-e 200 voltról, utána jön a mérés, ha muszáj.
20:1-es osztó jó kb. 800 voltig, kis csúsztatással 900 is belefér.
Nálam 4 db 47k 0.7 wattos ellenállás van sorbakötve, ez 188 kohm és az alját, ahonnan megy a bemenetre, be kell spécizni 9,9 kohm-ra. Mindegyik ellenálláson van 500 voltos kis kerámia kondi, ennek a belövése már hosszabb téma - ne legyen se túllövés, se lekerekített jel.
(#) soundst válasza ferci hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Köszi, gondoltam hogy valami dióda féle, műszerrel mérve jónak tűnik.
Az optocsatoló is meghibásodhat?
(#) ferci válasza soundst hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Volt már ilyen a történelemben.. de azt kipróbálhatod 230 nélkül is, ha felderíted a körülötte lévő dolgokat.
Tápláld meg visszafelé a szekundert polaritáshelyesen egy 3-12 voltos szabályozható tápról pl. 100 ohm-on keresztül ( számítva egy esetleges zárlatra ) és mérd az optót, lesz-e a diódáján max. 1,2 volt. Ha igen, lépj rá a tranyó-oldalra multival dióda állásban, polaritásra figyelve és ha látod, hogy kinyit vmennyire, valszín jó.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) soundst válasza ferci hozzászólására (») Jún 24, 2015 /
 
Az a feszültség 12 volt környékén (inkább felette) megjelenik a lábain és úgy tűnik kinyit valamennyire. További ötlet?
Következő: »»   539 / 782
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem