Fórum témák
» Több friss téma |
Az a nyolc lábú alkatrész egy mikrokontroller? Nincs ráírva semmi.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2015
Sziasztok
Van egy ultrahangos párásítónk melynek a kapcsolója beázott, kapcsoláskor pukkant is kicsit. Most teljesen néma, nem reagál. Szétszedve minden alkatrész egészséges, csak a kapcsolódó vannak jelek. Hogy érdemes ezt javítani? Cseréltem le a kapcsolódó ha igen tudok vajon ilyet venni? Köszönöm Idézet: „Szétszedve minden alkatrész egészséges, csak a kapcsolódó vannak jelek.” Ezt nem értem, újmagyarul van? Ha ez egy kapcsolós potméter, akkor meg tudod mérni, hogy átad-e? A két vastagabb forrpont között kell lennie rövidzárnak, ha bekapcsolod. A potit esetleg érdemes kimosni valamilyen olajos kontatkt spray-vel. Azt is meg lehet mérni. Ebbe folyt bele a víz, vagy az egészbe? Az elektronika is kapott?
Szia!
Bocsáss meg telefonról írtam, és folyamatosan átírja a szövegjavító a szavakat ! A kapcsolót megmértem, mindenhol átad, értelem szerűen a potméter fokának megfelelő állásának mértékében. A kapcsolóba folyt a víz, bár nem láttam asszonypajtás "mosta",törölgette át vizes ronggyal. Azért gondoltam a kapcsoló hibára, mivel itt látok égés nyomot, illetve fehér oxidációs nyomokat! A többi részét is lefotóztam. Hogyan tovább? Köszönöm! Idézet: „A kapcsolót megmértem, mindenhol átad, értelem szerűen a potméter fokának megfelelő állásának mértékében.” Ezt most nem értem megint. Mindenhol? Azon a 2 ponton kell átadnia, abban az esetben, ha nem kikapcsolt állásban van. Arra gondoltál, hogy ha végig tekered a potit, akkor közben végig rövidzár? Akkor az jó. A potit a másik 3 ponton kell mérni. Eltekered szélső állásba. A középső láb az egyik szélsőhöz közel 0, a másikhoz kb. 5kohm, ha jól látom. Aztán tekered, a 0-s nőni fog, a másik csökkenni. A másik végén fordított értékeket kell felvenniük. A kapcsoló 2 kivezetését mérd a panel szélén a vezetékeknél, hátha elvált a fólia és esetleg elszakadt. Ha megnyomogatod, akkor látszania kell. Ha a kapcsoló és a poti jó, akkor más baj van és ennek semmi köze hozzá. Általában a piezo gőzölt fémrétege tűnik el, majd általában viszi magával a meghajtó tranzisztort is.
Igen a két ponton értette, csak végig mértem a panelt is.
A potit lemértem ahogy mondtad, a maximum állásban 4.94kohm míg kikapcsolás előtti állásban 0kohm amit mutat a műszer. A panel hátsó részén lévő kivezetést is megmértem, a szélén lévő két zöld és piros kábelen sincs szakadás..... Ergo: kapcsoló+poti is jó! Idézet: „Általában a piezo gőzölt fémrétege tűnik el, majd általában viszi magával a meghajtó tranzisztort is.” Amatőr szinten vagyok, mérni és forrasztani tudogatok, így ha már nincs energiád válaszolni megértem, de ez amit írsz nekem nem tiszta. Van esély, hogy ezt házilag megoldjam? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2015
Üdv!
Ahogy elnézem adott egy FLYBACK táp (lásd 3. kép) ott meg kellene mérni, hogy hány volt van a kivezetésén. Javaslom, hogy összeszerelt állapotban próbáld mérni, mivel a tápnak szüksége lesz egy kis terhelésre, hogy mérhető legyen. Amennyiben adott 30-50V, úgy a rezgőkörben kell a hibát keresni (lásd 2. kép). Elképzelhető, hogy a tranzisztor (3 lábú nagy fekete izé lehajtva) szált el.
Szia a táp kimenetén 45-47 V amit mértem!
Ezek szerint a táp és a kapcsoló+potméter is jó.... A rezgőkörnek hogy kezdjek neki? Hálás vagyok! A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2015
Jól sejtem hogy a következő lépés a tranzisztor kiforraaztása és ellenőrzése /cseréje?
Továbbá aa rezgőkörön mi lehet még hibá?
A rezgőkörön szinte csak a tranzisztor tud tönkre menni. Nagy áramok csak az induktivitáson és a tranzisztoron megy át és persze pár kondin, de az ritkán megy tönkre. Kapd ki a tranzisztort és mérd meg, hogy nem-e ereszt át. Attól függ, hogy milyen fajta (npn, pnp). A legrosszabb ami történhet, hogy a piezo ment tönkre. Azt nem nagyon érdemes cserélni, de lehet. Vizsgáld meg azt is, hogy nem-e repedt el vagy vált le a felszíni rétege. A piezo a rezgőkörbe csatlakozó lapos elemhez hasonlító részecske, olyan 200 forintos méretű.
Üdv!
A tranzisztort (BU406) cseréltem újra, de meg sem nyekken az egész... a régi megmérve a bázis lábra a pozitív csipeszt rakva egyik lábon 463 míg a másikon 464 értéket kapok. Létezik, hogy a piezo ha nem jó akkor a sorban lévő ledek sem villannak fel? Van két led és semmi életjelet nem ad (a ledek működnek teszteltem) áram alatt ha bekapcsolom. Piezo hol szerezhető be vajon, kerestem de nem igazán találtam..... Esetleg valahogy megkerülhető a piezo kizárva a többi alkatrész hibáját? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2015
A piezo beforrasztásánál szokott az ón csepp körül körbe repedezni a rá galvanizált fém. Nagyon óvatosan forraszd, mert 1 másodpercen túl melegítve az egész piezo lapra rá galvanizált fém elpárologhat. Gyorsan kell forrasztani, keress a bekötő vezetéknek másik helyet. Talán még megmenthető. Azokkal egyedül ez szokott lenni. Piezo nélkül nem működhet a párásító, mert ezek általában önrezgő oszcillátorok. Képzeld el, hogy a kvarc helyén ott a piezo van. E nélkül nem rezeg be, tehát nem is működhet. Külső generátorról is csak úgy működtethető a piezo, ha az oszcillátorban egy ugyanilyen piezot használsz fel kvarc helyett, utána egy Fet-tel erősíted, és egy trafót hajtasz meg vele, mert ilyen frekvenciájú kvarc nem létezik, mással meg nem tudod előállítani pontosan ezt a frekvenciát.
Hány fokon érdemes nekikezdeni ez esetben a forrasztásnak?
Gyakorlatilag a gyorsaság számít, ha sokáig forrasztod alacsonyabb hőmérsékleten is elpárologhat. Amint megfolyt az ón, abbahagyod.Nekem kattogós Weller pákám van 8-as heggyel, ami azt hiszem, ezeknél éppen a legmelegebb. Piezo beszerzési forrást meg azért nem tudok, mert ilyenek bontásából vannak piezoim itthon. masszírozó De valahonnan biztosan lehet őket rendelni.
Hát nem volt egyszerű de átforrasztottam máshová, egyáltalán nem tapad hozzá az ón.
Az eredmény továbbra is ugyan az, nem kapcsol, be! A táp környékén nem kellene újra szétnézni? Nincs ötletem..... legalább elpukkant volna valami és látható nyoma lenne, de így "nekem" kemény dió, de nem adnám fel
Azt írtad, beázott. Akkor nem valószínű, hogy a piezo lesz a ludas. Persze, ha előtte nagyító alatt jól megnézted volna, látszik, ha repedt a fém bevonat. A panelen bárhol. ahol egymáshoz közel futnak a vezető sávok, akár valamelyik alkatrész alatt ott maradhatott a víz. Én ilyenkor alkoholos ecsettel szoktam letisztogatni a panelt az esetlegesen kicsapódott sók miatt, és az összes forrasztást átmelegítem, miközben némelyik alkatrészláb mellől sercegve távozik az ottmaradt víz. El nem tudom képzelni, mi lehet, mert csak az az egyetlen tranzisztor dolgozik benne, a kicsi csak a nagy munkapontját állítja, de soha nem lehet vele levenni teljesen nullára. A tekercs néhány menet, max 50, elég vastag huzalból, annál a beázás komolyan nem játszik, a kondenzátorok kerámiák, a tápfesz. állítólag megvan. Esetleg mérhetsz feszültségeket a tranzisztoron, C-E közt közel teljes táp, illetve ilyenkor, ha nem rezeg be, teljesen nyitva van, de nulla semmiképp nem lehet, az E-B között 0,7-0,8 V nyitó irányú feszültség ott van-e?
Ezt leírnád konyhanyelven is? Mint írtam amatőr vagyok szóval ez a C-E meg E-B nem sokat mond így!
Köszi a türelmet!
Bocs, tegnap már elmentem a gép mellől. C=kollektor B=bázis E= emitter. A BU 406 3 lába. Szóval a két szélső láb között kell 0,7 0,8 V, ha nem rezeg. Ha rezeg, akkor nem mérsz egyen feszültséget, azaz hamis értéket mutat a műszered, mert akkor legalább 40 V 1MHz jel van ott. A kollektor és emitter kapja a tápot, azt azért kellene megmérni, nincs-e szakadás, illetve a két láb közt nem zárlatos a tranzisztor? Ha ez mind jó, akkor valamelyik kondenzátor viccel, vagy a panel hibás, csak még nem vetted észre. Abban az 1 tranzisztoros oszcillátorban nem sok minden van.
Szia!
0.8V-ot mértem a két szélső láb között! Akkor a panelen keressem a hibát? A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2015
Valószínűleg a tranzisztor jó. De azt már cserélted is. Ezért pláne nem lehet rossz. A beázásnak meg régen ki kellett volna száradni. A piezo is jó, a hozzá menő kábel is. Az a kapcsoló, ami pukkant, hová megy? Az a sok vezeték a kapcsolós panelen micsoda? Annyit látok a képekből, hogy ugyanazokat az alkatrészeket tartalmazza, mint a mienk, csak abban nem kapcsolóüzemű táp van, hanem még hagyományos trafó, és az a kis panel a sok vezetékkel, az sincs, csak egy panel van, potméter, kapcsoló, Led, mind oda arra az egy fő panelra van be- vezetékelve. Az a kis panel, meg a sokpólusú csatlakozó, a vezetékek közt húzhat át, vagy éppen valamelyik vezeték szál el korrodált. Én ilyenkor az összes forrasztást újra forrasztanám benne el korrodált alkatrészláb vagy szakadt vezeték, valami ilyesmi lehet.
Helló!
Adott egy Wellmed SPS-848 típusú ózonos hidegpárásító. Az első és legfontosabb kérdésem volna, hogy ehhez lehet-e valahonnan szerezni pót kerámia piezo lapkát? Úgy tűnik elrepedt benne. A tünet az, hogy ha bekapcsolom, kiírja a hőmérsékletet, meg hogy mit csinálna, illetve ha bekapcsolom az ózonozó módot, akkor az ózon(generátor?) hangját lehet hallani, viszont se a ventilátor nem indul el, sem a piezo, már ha ilyen állapotban egyáltalán képes lenne működésre. Ha esetleg nem is lenne javítható, tanulmányozni akkor is érdekes, így kérdeznék pár dolgot ha nem baj. A "fekete" nevű képen az a doboz mi célt szolgálhat? Van az oldalán sárga felkiáltójel háromszögben. Csak nem nagyfeszültség az ózon előállításához? A belőle jövő fehér vezetékek a "drótcsőbe" mennek. ívkisütő? Még nem néztem bekapcsolva. Ha így működne az ózonozás, úgy nézne ki hogy kijutna a szoba légterébe. Nem káros? A "légbeömlő" nevű képen gondolom a hőmérője látható. Van viszont egy számomra nagyon érdekes megoldás: táp1, táp2 névvel. Bejön a 230V a kis panel egyik oldalán biztivel és védelemmel, a másik oldalon galvanikus elválasztásban egy dupla eres vezeték rácsatlakozik, közben egy ellenállás van, majd tovább megy. Előre s köszi a válaszokat! Szerk: a 36/12V-os trafót kimértem: üresben 41/11,4V-ot sikerült mérnem rajta, utóbbi kevésnek tűnik. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2016
Bónuszként egy teljes terjedelmű kép, illetve megy a venti, csak késleltetve indul be és nagyon halk.
Valószínűleg csak a piezo lapka ment tönkre benne.
Egy link :Piezokerámia
Köszönöm, ment a zöld kéz is!
Ha a piezo meghalt, lehet, hogy ment a meghajtó tranzisztor és esetleg még pár alkatrész is vele, azokat is ellenőrizd!
Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy anno én is vettem egy tartalékot, amikor a kollégámét javítottam, valami utolsó darabok voltak egy oldalon, aprópénzért és azóta sem találom, hogy hova is tettem. Viszont már a párásítót is eladtuk. Az ózon nagy mennyiségben mérgező, de ez kis mennyiséget állíthat elő, ami elvileg kedvező hatású. A fekete kiöntött kocka a nagyfesz traó, a drótcsőben mehet végbe az ívképződés, onnan jön az ózon. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2016
Igen, a meghajtóra én is gondoltam.
E kapcsán szólna hozzád kérdésem ha már.. Mielőtt betenném az új piezo-t, ki tudnám mérni visszakutatás és az alkatrészek egyenkénti méricskélése nélkül hogy megjelenik-e a megahertzes frekvenciájú feszültség a két vezeték között? Az ózon ha kis mennyiségben elvileg kedvező, akkor rendben. Szerk.: Szkóp híján kéne megoldanom, mert azzal nem rendelkezem. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2016
Lenne egyéb kérdésem is.
Bebüdösödött ez a (kétszínű agyag?golyócskákat tartalmazó) szűrő Bővebben: Link Tisztítható valahogyan? Ecetre gondoltam, de azt beszívhatja az agyag ami nem lehet jó, már ha tényleg abból vannak.
A piezo helyettesíthető egy kerámia kondival is. A piezók kapacitív terhelésként viselkednek és a meghajtás általánosan önrezgő. El kellene, hogy induljon, bármilyen kondival, de javasolt a max 1nF.
Egy 100W-os piezonak olyan 6000-7000 pF a kapacitása. A büdösséget algák okozzák, így az alig ha kitakarítható. Főleg hogy agyag. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2016
Értem. Tehát ha beteszek egy kerámiakondit és multival sikeresen tudnék rajta AC-t mérni akkor rendben lévőnek tűnne a kör és mehetne is be az új piezo, esetleg előzetes teszt nélkül is, vagy ha valami elszállt, vele együtt fog menni az új piezo is?
Egyébként a 100 wattot illetően rendeltem végül ebay-ről egy eredetivel megegyezőt, de a teljesítményéről fogalmam sincs, egyetlen infóm a készülék (cakumpakk?) 36W-os fogyasztása ha minden igaz. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2016
Nem mértem én sem nagyfrekit. A piezó láthatóan elfogyott, csere. Megmértem a meghajtó részben a félvezetőket, ellenállásokat, ami rossz volt, azt cseréltem. Kondikat nem cseréltem, ha jól rémlik, de érdemes azokat is megnézni. A végén bekapcsoltam, működött, örültünk.
Nem tudom mit lehet kezdeni a szűrővel. Engem a tartály kialakítása idegesített, hogy milyen nehéz volt kitakarítani a nyálkásodást belőle a kis lukakon keresztül... |
Bejelentkezés
Hirdetés |