Fórum témák
» Több friss téma |
Bocs, leírtam, hogy mit gondolok, egyszerűen nem tudtam sehova elképzelni az 1-2Fos kondenzátor egy autóerősítőben, és most se látom értelmét.
Az akkumulátor képes leadni 100-200A is, akkor mért nem tud leadni az erősítőnek egy pillanat alatt 20At-? Mivel nem egy filléres tétel ez a kondenzátor többet ér egy vastagabb kábel az akuról. Nem én találtam ki, hogy az erősítőnek szűrni kell az áramellátását, más topicokban olvastam, hogy az erősítőre rájut a generátorról lejövő váltakozóáramú összetevő. Majd megnézem szkóppall, de valószínűleg igen is sokat tesz az akumlátor jelenléte a feszültségváltozásokra nézve. Idézet: Nem a te hibád. Még nem tapasztaltad a hiányát...„...és most se látom értelmét” Idézet: Az enyém kb. 700-800 at. „Az akkumulátor képes leadni 100-200A is” Idézet: Nagyvonalakban: mert mire odaérne, már nem kell. (a 20A-es csúcs-áramigényre, amúgy nem kell még kondi) Az akkut nem impulzus jellegű terhelésekre tervezték! Amúgy meg, a kondenzátort, nem véletlen, a lehető legközelebb kell az erősítő(k) elé kötni. Nagyságrendekkel "fürgébb" mint az akku!„mért nem tud leadni az erősítőnek egy pillanat alatt 20At-?” Idézet: Ne olvass ilyeneket, de főleg ne hidd el! „az erősítőnek szűrni kell az áramellátását, más topicokban olvastam” ![]() Idézet: „Az akkumulátor képes leadni 100-200A is, akkor mért nem tud leadni az erősítőnek egy pillanat alatt 20At-?” Csúcsban nem 20A, hanem 100A is átszaladhat azon a "kicsit vastagabb" vezetéken, az akku ezt már jelentős feszültségeséssel honorálja, és a vezeték sem nulla ellenállású, és nem nulla induktivitású. Az akku sem annyira szereti, ha folyamatosan rángatnak ki belőle nagy áramokat, a kondenzátor meg direkt ezért van. Idézet: „Majd megnézem szkóppall, de valószínűleg igen is sokat tesz az akumlátor jelenléte a feszültségváltozásokra nézve.” Nagyjából semmit sem jelent a váltakozóáramú összetevőre nézve. Ha egy kicsit nagyobb a terhelés (10A felett), györnyürűen látni fogod a háromfázisú hídegyenirányító kimeneti feszültségét az akkun.
Igen, a jó erősítőnek nem kell szűrés, mert azt megcsinálja maga, bele van építve, vagy kevésbé érzékeny rá.
A kondenzátor gyorsabb, ezt tudom, és azt is, hogy minnél közelebb kell betenni. De áruld el, egy kondenzátornak, ami az autóba beépített erősítő mögött van, minek kell 3v4 digites LED kijelző? Mire jó az. Meg töltőelektronika? Meg távvezérlés? :eek2: Igen is kell kondenzátor a tápbemenetre, de szerintem nem egy agyondíszített, full extrás, reklámmajszolt díszcsomagolású valami. (Vagy nem nézted peterrapid linkjét?) Üdv. Tóbi
Üdv!
Kis segítség kellene urak! Van egy 104 DLP jelölésű kis kondim. A kapacitás ok, hogy 100n, de mekkora feszt kaphat vajon???
Szia!
A 104 a kapacitás jelölésére van, a DLP fedig a pontosság, és a feszültségtűrés. Ebben a topicban nincs feltéve, nézd meg az ez milyen alkatrész topicban, ott bizot megvan a válasz. Ajánlom a fájlmelléklet (kép) keresést, valamint a szövegben pl. L= kifejezésre történő rákeresést, ha ez se segít tedd fel oda a kérdésedet. Üdv. Tóbi
Töltőelektronika az fontos. Egy ilyen, akár 20(!) F-os kondit rákötnél a rendszerre minden szabályzás nélkül, az első feltöltésnél leamortizálná az egész akkut akkora az áramfelvétele. (fesz alatt rácsatlakoztatva, elcsöppen a drót) Fokozatosan lehet (kell!) feltölteni. Mérettől függően, 30-60 sec.
Tavvezérlés, azaz "remote" megegyezik az erősítő ugyan ilyen nevű csatijával. Ide kell 12V "kisáram", és indul a töltőelektronika. (ne gondolj pl. infrás távvezérlésre, ez egy vezérlőbemenet) Kijelző: zintén hasznos. Jó látni, hogy mennyi, az annyi. Díszítés, stb.: ...kinek, mi tetszik. Legalább lehet válogatni ![]()
okok vértem
![]() hát 500wat tnekem a kezdet.. nem hagyom abbba 2000wattig igazad van abban h az uccában hallják ![]() hawerom kocsijában 2300watt van és a keleti városrász már bug,mert bevisszhangzik:d
köösz a segítségeket
![]() kööszi
Sziasztok! Vettem egy 10 nF-os kondit, de akkora mint egy bolha sz@r
![]() ![]()
Szia!
Az elektrolit kondenzátorok érzékenyek a teszültségpolaritásra, a keramikakondenzátorok, csillám, stb. NEM. Egyedül ez elektrolit, mert ott az egyik fegyverzet az folyadék, a másik, pedig egy savval hirtelen összemart fém (általában aluminium). aflmor: Kösz a sok információt. A töltőelektronika szóval az erősítő bekapcsolásakor a távvezérlés hatására lassan feltölti a kondenzátor. (Kikapcsoláskor meg lassan kisüti?) Ezt értem. A kijelzőt nem egészen értem, vagy ezeket a kondenzátorokat látható helyre szokták beépíteni? A méretétvel még nem vagyok megbarátkozva (kapacitásra gondolok; nem olyan nagyon rég halllottam, hagy kijöttek a 4,7Fos kondenzátorok 2-3Vos feszültségre, ez 24Vos, vagy ez régebbi találmány?). 20Fos kondenzátor? Ilyenről még nem hallotam. A hálózatról üzemelő erősítőknél sem soktak ekkora kondezátorokat alkalmazni, pedig szerintem a trafónak nagyobb a tehetetlensége (igaz, még nem volt dolgom 500Wos erősítővel). Üdv. Tóbi
A tehetetlenségbe ne csak az akkut vagy a trafót vedd be, hanem a vezetékeket is. Autóban az akku elöl, erősítő hátul szokott lenni, köztük több méter drót van.
Hálózatról táplált erősítők is elég rendes puffereléssel dolgoznak, illetve többszörösen nagyobb feszültségről működnek, ebből kifolyólag jóval kisebb áramok folynak bennük. A kijelzők okát meg eltaláltad, arra valók, hogy mutogassák, más hasznuk nemnagyon van.
Kösz a válasz!
Mostmár kezdem érteni. Én úgy könyveltem, hogy egy autórádióba épített erősítő, ami elől szokott lenni középen. Nem vagyok erősítőmániás, még nem is láttam hogy oldják meg az erősítők elhelyezését. Esetleg tudnál arra válaszolni, hogy mióta vannak ezek az 1Fos kondenzátorok 24Vos feszültségre?
Autórádióban nincs túl nagy teljesítményű erősítő, ahhoz nem kellenek ezek a kondenzátorok.
Nemtudom, mióta vannak, annyira nem szoktam kutatni ezek után.
Kinek van tapasztalata, a neon armatúráknál használt kondik mennyire bírják az impulzus üzemet? Elvileg 14µF 400V-os van, de nem sima hálózatra menne, hanem folyamatos töltés/kisütésre, olyan 300V-ra.
Mit takarna az, hogy impulzus üzem? A hálózatnál is 50Hz-el történik töltés-kisütés.
Villanypásztornál ez lenne a tároló a végén.
Ezt tölti, majd süti rá a nagyfesz trafóra. Tehát teljes kisütés, majd feltöltés 1s alatt.
üdv
Lenne egy olyan kérdésem,hogy tudtok e olyan oldalt ahová levannak írkálva 2200µF-ig milyen kapacitású kondik vannak.(elektrolit) Előre is köszönöm
Neharagudj az értetlenkedésem miatt de nem igazán értem.Addig okés ,hogy van 0.5 ös 1-1.5-2-2.2-3.3-4.7-5-6.8-10.Akkor utána ezeket szorzom vagy 10 vagy 100 vagy 1000-el?
Mindkettő kondenzátor-értéket jelöl; az első 10 µF , azaz mikroFarad, a másodikat szerintem elírtad, és 470 µF lenne.
ezt it irták a 14wattos erősitő készkatideitésénél kapcsolásoknál.
ezek a kondenzátorok vannak:1ľF ; 10u ;100n ; 470uF; 0,1uF; 1000ľF /25V
Az egyszerűség kedvéért a 'mikro' prefixumot 'u' betűvel szokás jelölni, nemcsak elektronikában, sok egyéb helyen is.
Sziasztok!
Hogy tudom megállapítani, hogy jó-e egy elko kondenzátor?
Szakadásvizsgálat mondjuk? Nézed, hogy felmegy-e végtelenre az értéke. A kondi kapacitásától függő gyorsasággal fog növekedni a kijelzett érték. Ha átvezet, akkor 0 lesz. Általában az elektrolit kondik púposak, ha átvezetnek egy idő után.
megnéztem úgy, hogy feltöltöttem és mértem a feszkóját, úgy szépen lecsökkent nullára
szóval akkor elvileg jó
Feltöltötted és magától kisült?? Akkor az nem elméletileg jó, hanem gyakorlatilag rossz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |