Fórum témák
» Több friss téma |
Ha egyre gondolunk a régi alatt, akkor 3 vezetéknek kell bekötve lenni. Lentről jönnek a "hangok", külön oszci van az ajtó és a kapucsengőnek. Ha újabb tesla hallgatóbetét van benne akkor találsz rajta egy ledugózott pici lyukat, ott egy apró csavarhúzóval tudsz hangolni egy picit, hangosabb lehet tőle. 12V-ról működik, de nem megy fel a lakásba.
Sziasztok! Ha nem leszek szakszerű akkor előre is elnézést.
A segítségeteket, tanácsotokat kérném. 10em panelban lakom ahol a kaputelefonomat folyamatosan nyomkodják, (a típusa Laskomex LT 90-031, ezer éves lengyel típus). Szerettem volna egy olyan kapcsolót beépíteni a telefonba, hogy amikor én akarom bekapcsolom, ha nem akkor kikapcsolom. (olyan elegáns lenne) De ahogy leszedtem a házat, csak két vezetéket találtam amelyekben nem volt áram. találtam egy harmadik vezetéket a ház alatt, de az be sem volt kötve sehova. Azt nem néztem meg hogy van e benne áram. Hogyan tudnám a kapcsolót beépíteni? Mire kell kössem? Köszönöm.
Szia!
Én a legegyszerűbben úgy csinálnám, hogy az egyik szálat megszakítanám és abba tenném sorba a kapcsolót. A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2015
Szia, Én is ezt tettem, de a kaputelefon nem szól.
Sziasztok!
Csináltam egy videokaputelefont, 1 db kültéri egység(OUT9), 2 db beltéri egység. Olyan problémám van, hogy felszerelés után működött, de egyszer csak elment a hangja. Mind a két beltérinél hallatszik a csengetés, látszik a kép, viszont se a kültérin nem hallani a beszédhangot, se a két beltérin. Olyan létezik esetleg, hogy tönkrement a kültériben a hangszóró is, meg a mikrofon is? Elég véletlen balszerencse lenne, azért nem hiszem. Hogy lehetne feléleszteni a rendszert, ha fel lehet? Előre is köszönöm a válaszokat.
Hello!
Biztosan megoldottad már, de másnak még jól jöhet. A Codefon rendszereknél nem szoktunk dallamgenerátort bekötni, mert kinőnénk a cipőnket, mire kibogarásznánk az "ajtócsengő" hibákat. Vegyél egy dallamgenerátort (Codefon) és adj neki tápot 12V AC a kimeneti (-) meg a bolgárnál a 3-as (többi MKT 6-os) bekötésére, a dallamjelet küldd el nyomógombig és onnan vissza a bolgárnál az 5-ös pontra (többi MKT-nál az "A"-ra) Ezt az egész folyosón érdemesebb megcsinálni, anyagilag.
Szakítsd meg a hallgatóbetétre menő szálat. Ha a központ "nem látja a lakáskészüléket" a kódzárad sem fog működni!
Szia!
Az valami tákolmány lesz, 2 szállal. Futok bele én is ilyenekbe. Az "ajtócsengő" áthallható lehet, ha valakinél rossz a készülék, de bármi hangot képes kiadni!
A saját erősítője is állítható a panelen, ez MKT készülék. Azonban a fenti hangerőd limitált, mert lent egy demultiplexer kapcsolgat és adja ki a dolgokat. Kisebb Ohmszámú hagszóroval vagy elszáll, vagy "leoffol" a központ.
Sziasztok!
Egy kedves ismerősöm pakolászás közben leverte a kaputelefonját, és nem tudja hogy kell visszakötni, elhozta nekem a nyákot, meg a kézibeszélőt, hátha tudok vele kezdeni valamit. Mondtam, neki, hogy kevésbé ismerem a rendszert, de majd rákérdezek itt. Elvileg 4 drót megy fel hozzá a központból, de nem tudjuk, hogy kellene bekötni. Kicsit utánanéztem azért, és ha minden igaz, akkor a panelon lépő sorkapcsok közül a balrább lévőbe kell kötni a tápot balról jobbra -;+ a másik két szabad helyre fogalmam sincs mi mehet... A képen látható a panel, kérlek segítsetek a bekötésben, valamint abban, hogy hogyan tudnám kipróbálni, hogy működik-e a cucc. Előre is köszi! Üdv, Lac-
A + - nemcsak a táp, az jön lentről. A másik kettőbe az ajtócsengő nyomója megy. Kipróbálni csak a kültérivel tudod, mert digitális jeleket is küld neki.
A csengőgombot könnyű kimérni, a feljövőt meg ha fordítva kötöd be, nem működik a csengő sem, tönkre nem megy mert van benne védődióda.
Igenigen, azt olvastam, hogy kap a központitól impulzusokat, és az alapján dekódolja, hogy jó helyen szólaljon meg, legalábbis valahogy így. A csengőgomb csak egy sima záróérintkezős kapcsoló? Ha igen, akkor nem kéne szólnia, ha rövidrezárom azt a két érinkezőt, mikor van a panelon táp? (ehhez csak nem kell a digit rész...?).
Gyors kipróbáltam, és ha lenyomom a nagyobb kapcsolót, mintha a helyén lenne a kézibeszélő, akkor csörög, szóval a panel talán jó. Nekem egyébként egyszerűbbnek tűnik a tápot kimérni, és akkor meg is van.
No, akkor most már ezt is tudom, kár, hogy befejeztem a csengőszerelést Ez a nyomd meg a csengőgombot, nem szól, fordíts onnan jön mindig, hogy amikor az ember rohangál lakásról lakásra, nagy halom szerszámmal, már sokkal gyorsabb odanyomni, rá a fogót-gombot nyomni, ha jó bekötni, ha nem fordítva bekötni, mint még a műszert kiszedni a táska mélyéről.
Persze igen, ilyen szinten biztos egyszerűbb volt... Köszi a segítséget!
tesla mkt lc telefon nyitja a zárat ha felveszem a kézibeszélőt. Ez azóta van amióta a lenti egységet codefonra cserélték. Korábban, jópár éve, a csengetés frekije megemelkedett, azaz a hang elvékonyodott, érdekes módon csak az ajtócsengetésnél és lentről még a hagyományos régi hang volt hallható. Lehet hogy ez utóbbi összefüggésbe van a jelenlegi hibával? Találkoztatok ilyen jelenséggel? Hangszoró, mikrofon el tud romlani és okozhat ilyet vagy a kondi lesz?
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2015
Szia! A zár akkor nyílik, amikor a hurokellenállás lecsökken. Amit elsőnek nézz meg, az az, hogy a zárnyitó gomb nem ragadt e be. Ha jó akkor a mikrofon környékén keresgess, elméletileg van vele sorban egy 100-180Ohm-os ellenállás. A hallgatóval van egy soros kondi, azt is nézd meg, nem zárlatos e.
A mikrofon ellenállása kb 150-200 ohm (a 100ohmos ellenállás nélkül) a hallgatóé 50. Gondolom ezek polaritása elhanyagolható. Itt találtam egy hibát a saruk nem a rajznak megfelelően voltak bedugva, de sajnos ez még nem hozott megoldást. A kondi elko 470nF/100V. Merre kell hogy legyen a negatív lába? Ajtócsengetésnél a 6-oson van a mínusz, gondolom ha lentről csengetnek, akkor is az a föld. Amúgy mi a célja ennek a kondinak az egészben? Csak az egyik irányba vezet úgy kb 380 ohm az ellenállása ha jól mértem.
Kiszedtem a kondit hogy lemérjem, nem vezet egyik irányba sem. Amit viszont nem értek: Megnyomom a csengőt a 6-os csatlakozó ponton van a mínusz (-) feszültség. Majd kondi helyett beteszem a mérőműszert, igaz nem áram, hanem feszültségmérő üzemmódban és ha megnyomom a gombot akkor a 6-os ponttal a hallgatón keresztül kapcsolatban levő ponton jelenik meg a (+), így most akkor nem tudom eldönteni a kondinak, hogy kéne állnia és azt sem értem mi okozza ezt a különbséget. Még kipróbálom árammérő állásban is.
Sajnos itt elfelejtheted ilyen szintem a műszert. Egy tüskékkel teli négyszög, vagy fűrész jel van rajta, a lenti oszcitól függően. Egyébbként a régi mkt rendszeren a 6 -ami egyébbként a közös- volt a +, egyes újabbaknál az a negatív. A legjobb egy polarizálatlan 470n-1u kondi.
Nagyon röviden a működés: Ha felcsöngetnek akkor a kondi miatt egyenáramúlag nem zárt az áramkör, ilyenkor csak cseng. Ha felemeled a kézibeszélőt, akkor bekapcsolja a mikrofon, egyenáramúlag is zárt lesz, ezt érzékeli a központ és átkapcsol beszédre. Ekkor a készülék egyenáramú ellenállásának 100-150 Ohm felett kell lennie. Amikor megnyomod a nyitó gombot, akkor az rövidre zárja a vonalat, ekkor nyit. (Vannak másfajta nyitási megoldások, az eredeti az, hogy az 1-es csatlakozót köti össze a 3-al -ez az amelyik minden lakásba külön megy fel-, létezik egy olyan megoldás is, ami ezt figyeli, hogy beszéd közben megnyomták e az ajtócsengőt, ha igen akkor nyit, de ez ritka . ) Az ajtócsengő egyszerű, 6 a közös szintén, az "A" jelre az ajtócsengő gombja ráadja az oszci jelét, ez közvetlenül megy a hallgató másik oldalára, ahová a kondi is. Ez a rajza a készüléknek . "A" z az 1, "a" k a 6, az "l" a 3.
Közben a +/- dologra rájöttem. Azt elfelejtettem, hogy a csengetésnél nem a kondin keresztül folyik az áram, viszont feltehetőleg üresben az egyénin is föld van és mivel az ajtócsengetőn bejön a + ezért mértem azon a ponton plusszt.
Ezek a fórumos képek csak piciben jelennek meg nálam, lehet ezeket nagyítani? Amúgy ezt a rajzot használom. http://www.comszer.n1.hu/rajzok/mkt/tesla_mkt_lc.pdf A nyitás nálunk az 1-6 átkötésével van megoldva. Csak úgy kiváncsiságképpen a T-vel jelzett nyomógombnak, ami egy piros gomb harang képével milyen szerepet szántak a tervezők? Végül akkor csak arra jutottam, hogy a kondi kell, hogy a hibás legyen mert a mikrofon és hangszóró ellenállása megfelelő. Ez jó hír, hogy nem csak elkó jó ide így nem lesz kérdés a polaritás... köszi.
ezekszerint nem lóg hanem föld. más nem magyarázza a potenciálkülönbseéget. tehát lent már az új codefon egység van, azóta van ez a probléma, hogy nyit az ajtó már a kézibeszélő felvételekor is.
A szomszédnál működik? Ott sem földön van, akkor kisöntölné a kondin keresztül a hallgatót és alig lenne hallható az ajtócsengő. Mint az előbb is írtam itt az egyszerű multik csődöt mondanak. Az előbb én írtam el, a 6-al van összekötve az egyes, a gomb másik vége megy a hármasra. A plussz gomb azért van, mert ezt a típust használták nővérhívónak, portáshívónak stb. Ha jól megnézed a két rajz ugyanaz, csak az enyémről le vannak hagyva a fölösleges dolgok, ill. az újabb kaputelefonokba sem kerültek már bele.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |