Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Ok szóval ha a levegő ideális gáz lenne.
323.15K/373.15K=0.87 szóval kb 13%ot lehetne nyerni. Ami 96*0.13=12.5l szívott levegőt jelent. Hát ezzel nem mennék sokra.
A térfogata nem változik, csak a nyomása, komprimálod=összenyomod.
Igazából minden változik.
Ugye amíg a dugattyúban van vátozik a hőmérséklet,tréfogat,nyomás. Amikor meg a tartályban ott nem változik a térfogat. Csak a nyomás és hőmérséklet és még valami amit ezek a képletek nem vesznek figyelembe az anyagmennyiség. Plussz a levegő nem ideális gáz. Szóval lehet hogy abszolult nem annyi valójában mint amit számoltam.
Sziasztok . íme az én építgetett kompresszorom. Amit lehetett végig szívtam vele, de most kiválóan üzemel.
a kompresszort homokszórásra használom.
Szép darab,mekkora motor hajtja?Mennyit forognak a Csonkák?
Szép nagy szörnyeteg. Mennyi levegőt szállít? Mekkora a tartály, mennyi idő alatt nyomja fel 8bárrra? Mennyit költöttél rá? Mennyi munkaóra van benne?
Szia!
Visszakerestem azt a hozzászólásod, számolgattam-osztottam szoroztam, és arra jutottam, hogy szét kell szedjem a kompresszort amit szereztem, mert nehezen fordul át, mert az enyémet kézzel elég nehéz átforgatni, a hozzá kapott 140-es tárcsával is. Ha leveszem a hengerfejet, akkor sem változik a helyzet, szóval lehet, csak jól át kellene törölgetnem, pucolnom és jó lesz. Az mondjuk igaz, hogy kb frissen van felújítva, legalábbis a henger állapotából ezt vélem felfedezni.
A két Rába TK 200- ast egy 5,5 KW os motor hajtja egyszerre .Az áttétel alapján kompresszorok 1650-et forognak percenként . Ezeknek a kompresszoroknak a névleges fordulatszáma 2200 /perc. Ezen a fordulaton a légszállításuk 380 liter/perc !!! egy ilyen kompresszor névleges teljesítmény felvétele a gépkönyve alapján 3,2 KW. Ezért is lett 5,5 kw a villanymotor .
A rendszer 2 db 80 literes tartályra van ráépítve , ezek össze vannak kötve így ez 160 liter, de én még egy 500 literes tartályt nyomok fel vele 8 bárra pluszban és abból veszem ki a levegőt. A kompresszor tényleges légszállítását az alábbi módon lehet kiszámolni 1. A kompresszort kikapcsolni és 6 bar-ra leereszteni 2. Kompresszort bekapcsolni és mérni az időt, amíg a nyomás 6-ról eléri a 8 bar-t 3. A tényleges légszállítási (közelítő érték) alábbi képlettel történő kiszámítása: <Tartálytérfogat> x 2 bar x 60 / <Mért idő> Ezen képlet alapján így a rendszerem 650 liter /perc levegőt nyom , folyamatosan ellátja az ipari homokszóró pisztolyt, a hobbi kategóriásak esetén gyakran le is fúj Azonban azt vettem észre, hogy ezek a kompresszorok jobban szeretik a folyamatos üzemet , mint a gyakori indulgatást . Azonban a vízhűtést ehhez rendesen meg kell neki csinálni és akkor mehet folyamatosan több órát is akár . Én sokat kínlódtam a hűtéssel, a szuszogón felfelé toluló olajjal, a nem rendesen záró szelepekkel, meg a visszacsapó szeleppel, stb De megérte! A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2015
Van valami jó megoldásod szuszogóra?Állitólag szeretik a Csonkák felnyomni az olajat
A szuszogós dolog engem is érdekelne, hogy hogyan oldottad meg.
Ez bizony egy igazán szívatós kérdés volt nekem is !! A Rába TK 200 olajzása eredetileg a teherautó olajkörébe volt beiktatva oly módon hogy a felső lukon fújta rá a főtengelyre az olajat egy kis porlasztó. ( erről majd teszek fel képet) amit a tengelyen lévő kis bütyök nyitogatott a csőben ugye nyomáson volt az olaj és amikor nyitott a bütyök porlasztotta a főtengelyre az olajat.
De itt bizony kényszer olajzás van !! Az olajat akkor fújja ki a kompresszzor ha a forgattyús házban túlnyomás keletkezik és a levegő nem tud kijönni. Az én megállapításom az, hogy a felső nyíláson akkor tolja kifelé egyfolytában a kompresszor az olajat, HA SOK VAN BENNE!!!!!!!!!!!!! Én úgy jöttem rá egy barátom segítségével, hogy az alsó és felső csavarhelybe is üreges csavart tettem halszemmel amikre csöveket húztam. Ha az alsó nyílás csövébe belefúlsz akkor a felsőn jöjjön a levegő, mert ha nem jön akkor ott az olaj fog tódulni felfelé. Engem kb fél deci olaj szívatott nagyon sokáig , kivettem és azóta jó lett !!Azóta nem jön az olaj felfelé. Az nem baj ha kicsit köpködi a felső csőbe az olajat , én a képen látható tartályos módszerrel oldottam meg, hogyha mégis valami ok folytán felnyomná - jelzem a tartályba még nem tolt fel olajat szinte semmit. akkor az alsó csavarcsövén majd vissza tudjon folyni. Azt is észrevettem, hogy a TK-200 nem szereti a sűrű indulásokat, mert ugye a kényszer olajzáskor a főtengely egy része vagy az egyik vagy a másik hajtókar bizony kinn van az olajból. Én az első indítás előtt kézzel megforgatom néhányszor a kompresszort és utána már olajozottan hajtja a villanymotor.
Ezek nem éppen azt a részt mutatják közelről , de talán látszik, hogy mit akartam körül írni. De majd csinálok új képeket. Én nagyon sokat szívtam ezzel a kérdéssel mire rájöttem, és ahogy nézelődtem a neten , nagyon sokakat foglalkoztatott ez a probléma , remélem tudtam segíteni.
Üdv az Uraknak! Végre volt időm szétszedni a kompresszort, hosszú idő után! Fél éve vásároltam körülbelül, egy barátommal le homok fújattam, most pedig egy kis újjáépítés következik, mielőtt a végleges helyére kerülne! A hengerfej meglátásom szerint fel van újítva, a csapágyak nem kotyognak, a gyűrűket pedig a hengerbe visszarakva kb. 0,8-1 mm hézag van a két vége között, ami szerintem teljesen jó, de cáfoljatok meg ha nem így van! Ami viszont aggaszt az a henger falának a kinézete, mondjuk szerintem a sok állástól néz így ki, ettől függetlenül teljesen sima! Arra gondoltam, hogy egy polírozás segítene rajta, mi a véleményetek róla? Köszönöm szépen!
Hali! Eszedbe ne jusson kézzel felpolírozni!,egy kis olaj a dugattyúk tetejére,megjáratni pár percet,kitörölni és mehet rá a feje!
Nincs ennek semmi baja,előttem írták a megoldást.
Egyszerű a megoldás,egy hosszú függőleges csövet kell alkalmazni.
Így nem tudja kinyomni az olajat,de szuszog.
Hali! Ez csak vakrozsda. Yulo kolléga recepjét kiegészíteném annyival hogy a járatás után gázolajjal kimosni a dugattyúkat, egy kis tiszta olajjal bekenni őket és lehet összerakni.A hengerfej nem volt javítva, mert a szívószelepek rözítése még eredeti. A gyűrűhézag viszont nagy, 0,2-0,3 mm lenne az igazi .
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2015
" Eszedbe ne jusson kézzel felpolírozni!"
Nyugodtam fel lehet polirozni vizes papirral,kb 400-600 assal,az ég világon semmi baja nem lenne tőle,persze egyenletesen kell!!!! A gyűrű hézag pedig tényleg sok,witi jól irja 0,2-0,3 a jó méret,még talán a 0,4 is elmegy de a mili az rengeteg.
Köszönöm szépen a segítséget, mi a véleményetek, érdemes vele foglalkoznom ilyen gyűrűhézaggal? Vagy jobban járok ha utána járok a felújításnak? Igazából nem mértem meg, csak ránézésre kb. ennyi, de valamelyik nap megmérem!
Sziasztok!
Kompresszor építésre adtam a fejem. Mivel nagy léghozam kell, 2db TK-200 sűrítőt szeretnék felhasználni. Ezek meg is vannak. Motor vásárlásban vagyok. Sajnos csak 3*16A a betáp, emiatt a 4kW motorok közül alacsonyabb fordulatúak jöhetnek csak szóba az áramlökés miatt. A kérdésem az volna, hogy milyen fordulatszámmal lehet ezeket a TK200-as sűrítőket üzembiztosan hajtani, rendes vízhűtés mellett? A motorok közül 960, vagy 1440 RPM közül kerüljön ki a nyertes? Tudom, a szíjtárcsával tudok még "játszani", de a motor a leghúzósabb kiadás az egész projektben. Nem szeretnék mellényúlni. Köszönöm!
Ha igazán jó kompresszort szeretnél építeni,akkor keress meg,sokat megépítettem már,úgy gondolom,igen hasznos tanácsokkal szolgálhatok.Jelenleg is 5 kompresszort készítek,ebben van 220v-os,380v-os,egyhengeres,2,4 hengeresek,mindkettőből lesz ikerkompresszor is a teljesítménynövelés céljából.T:06706565513
Több mint hat éves a hozzászólás, amire reagáltál...
Amúgy üdv a fórumon.
Az enyémeket egy 5,5 kw-os villanymotor hajtja. És a 16 A elég neki. Nem veri le a relét. A gépkönyv szerint: A Rába Tk 200 kompresszoroknak a névleges fordulatszáma 2200 /perc. Ezen a fordulaton a légszállításuk 380 liter/perc !!! A kompresszor névleges teljesítmény felvétele a gépkönyve alapján 3,2 KW. Képet a komplett gépről korábban tettem fel. A villanymotoromnak a fordulata 2890 az áttétel alapján a kompresszorok 1650 et forognak.
Szia!
Köszönöm, megnéztem jó lett a gép Akkor 5-5,5kW környékén nézelődök. Az én tervem, hogy a két sűrítő egymás felett lenne, a motor meg oldalt, háromszög alakban menne a hajtása. így a vízhűtés, meg az olajzás is egyszerűbb lenne nekem. Te mi okból helyezted el így? Mert így volt egyszerűbb, vagy volt konkrét oka?
Alapvetően én egy félkész projektet vettem meg , de gyakorlatilag minden át lett alakítva.
Ebben az elrendezésben olyan, mintha egyik kompresszor hajtaná a másikat, piszok könnyen szalad a villanymotor középen. Csak érdekesség képen: kipróbáltam, hogy az egyik kompresszort lekötöttem és csak az egyiket hajtotta a villanymotor magában. Meglepődtem, mert sokkal jobban érződött hogy erőlködik. A vízhűtés nekem keringető szivattyúval van megoldva és be van iktatva egy hordónyi víz elnyelőnek. Gyakorlatilag folyamatosan üzemelhetnek a kompresszorok, eddig 3 óra folyamatos üzem után volt a 120 liternyi víz 55 C. Középen a hűtő mögött , a villanymotor tengelyén van egy ventilátor lapát is , amely úgy van kialakítva, hogy a levegőt még a kompresszorokról is húzza és áttolja az autó hűtőn. Tapasztalataim alapján szerencsésebb ha középen van a villanymotor.
Még hirtelen annyi jutott eszembe, hogy az elején csak annyi vizet keringettem amennyi a kompresszorokban , meg a hűtőben volt. ez kb 5-10 liternyi volt. Bizony elég hamar felrottyant. De a 120 literes hordó ezen problémát kiválóan megoldotta. Számolj azzal, hogy a használat függvényében alakítsd ki a hűtést, meg az elnyelő közeg mennyiségét.
Szia!
Nálam sajnos a nagy hordó kizárt. Emiatt gondoltam a háromszög elrendezésre, mert a légtartály másik oldalán elfér a szivattyú, a radiátor, meg a venti is a forszírozott hűtéshez. Mivel gyárilag szóró olajzású volt,tervemben az volt, hogy olajpumpa lesz, és azt is keringetem, mert sajna felfele nincs hely, ahol maga a gép lesz a műhelyben, így a magas függőleges csöveket el szeretném kerülni.
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni csonka tk 200 kompresszor szívoszelep kiszerelés témádan . Mostanaban a jobb oldali szelep fel szokott akadni így nem nyom eleg levegőt a gép ,tegnap szétszedtem de nem igazán mertem nekifeszülni.Az vilàgos hogy a szelepek marinálasal vannak fixálva. Kérdés a következő: menettel rögzítették vagy préseléssel?
Ha emlékeim nem csalnak, a szívó szelep a hengerfej levétele nélkül elérhető kívülről, egy lapolt csavar takarja. Menetes a rögzítés, bár még nem szedtem szét, biztos hogy finom emelkedésű jobbmenetes.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |