Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Sziasztok!
Én is kompresszort építek, és van egy gyenge pontom a villanymotor. Azaz van egy IMI 230V -os motorom, amiről hiányzik az adattábla. Annyit tudok róla, hogy 80-100 mikrós indítókondi van rajta nyomógombbal, és ezt szeretném indítórelésre megcsinálni. Induláskor kondi nélkül 28A -t, indító kondi indulás pillanatában 10A -t, motor üresen 4,8A -t, kompresszor terheléssel, de sűrítés nélkül 5,2A -t vesz fel. Mindegyik mérés csúcsérték. Jelenleg teszt fázisban van össze rakva, ezért nem tudok valós terheléssel mérni áramfelvételt pl 4; 6; 8; bár -nál. Ha esetleg valaki ajánlana egy indítórelét, azt meg köszönném. Ha valamilyen adatot még mérjek meg, akkor azt pótolom. Köszönöm: kovacsger
Pneumatikus szerszámokhoz való olajat ("léghálózati olaj") hol lehet beszerezni? Benzinkúton tartanak ilyesmit?
Légprés olajnak is hívják.Nyomás alatt emulziót tud képezni a sürített levegő víztartalmával(tejszerű bevonat), a nyomás megszűnése után szétválik. Mindkét állapotban jó kenést biztosít. A MOL-nak van vagy volt az fg-100 (lácfűrész)lánckenő olaja -literes kiszerelés, fekete doboz, piros felirat- az is jó.De Tőlük is megkérdezheted.A csavarkompresszorokba való olaj az más tészta, annak inkább tömítés a feladata nem kenés és nem emulgál nyomás alatt a vízzel.
Köszönöm, szerencsére a kedvenc csavar+szerszámboltomban tartottak ilyet, úgyhogy vasárnap meg is tudtam csinálni a tervezett munkámat. Állítólag itt is kapható.
Sziasztok csináltam egy lehel hűtő kompresszort azt nem tudom pontosan hogy hol kel bele olajat tenni én már öntöttem bele olajat de nem vagyok benne biztos hogy ott kell bele önteni van egy kék színű csavar és én ott öntöttem bele olajat szerintetek is ott kell bele önteni olajat?
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2015
Hali! Nézz át ide, olvasd végig, minden infót megtalálsz
nem igazán tálam ezen az oldalon hogy hol kel beletölteni olajat
Az olajat a kék tetejű csövön,vagy a szívócsövön(kb 4,5 dl híg,akár hidraulika olaj a jó)
köszönöm szépen a választ és vala hogy tudnék rászerelni olaj szín mérőt vagy valami ilyesmit
Helló!
Egy gyári Erba kéthengeres kompresszor felújításába fogtam, mert fogyasztja az olajat. De ez könnyen orvosolható. Viszont nem tudom, hogy a törött szelep lapkával mit kezdjek? Csatoltam róla egy képet. Méretei: 12x50x0,4mm. Honnan lehetne ilyet beszerezni? Vagy helyettesíthetem? A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2015
Szia!
Én becsoszognék az Einhell-hez, Budapest, Mázsa tér.. Ezek a kínai alkatrészes vackok mind egyformák.. Güde gépbe is tettem már einhell fogaskereket Ne mond meg, mibe kell, csak mutasd meg, hogy ilyen kell
Ha lesz arra utam, benézek. De a távolság miatt lehet hamarabb járok sikerrel, ha felhívom őket.
Köszi a segítséget!
Szia! Csak ha kérdezik, milyen gépre, meg nem mond, hogy nem einhell.. Mond, hogy lekopott a matrica, vagy valami mást A méret a lényeg..
Megpróbálok vigyázni, nehogy elszóljam magamat.
Más: Bele-beleolvasgattam a témába, és az olajzással kapcsolatban jutott eszembe valami. Kompletten fel szeretném újítani a sűrítőt, a csapágyakat is kicserélem. Most 2RS, azaz gumi porvédősek vannak benne. Nem lenne jobb választás a nyitott? Elvégre van olaj bőven, 1 liter kell, hogy elérje a kémlelő ablakon a jelölést. Ja és ugye normál illesztésűek? Abból kiindulva, hogy C3 jelölést nem találok rajtuk.
Ha 2RS-es csapágyat vettél bele, nincs azzal sem gond. ha olaj kenést szeretnél nekik biztosítani, akkor az olajtér felé néző védőgumit pattintsd ki az oldalukból, és kész is van a nyitott csapágy.
Ezzel én tisztában vagyok, csak azt nem tudom, hogy melyik megoldás lenne célszerűbb, hasznosabb? Ha zárt, vagy ha nyitott? Én azért hajlanék a nyitott felé, mert a kenőanyag
(olaj) már alapból rendelkezésre áll a forgattyús házban. Persze tudom, hogy a zárt csapágyban lévő zsír is a csapágy teljes élettartamára biztosítja a kenést.
Az olajfürdős kenés sokkal jobb mint a zsírzott. Kisebb az ellenállása, jobb kenőfilmet alkot a gördülő felületeken, ás az átáramló olaj aktívan hűti a csapágyat, amennyiben erre szükség van. Érdemes az olajfürdőt kihasználni.
Kaptam egy ZIL légsűrítőt. Nincs rajta ékszíjtárcsa. Hol tudok venni?
Az olajozását hogyan oldanátok meg?
Vagy bújod a hirdetéseket és kifejezetten zil ékszíjtárcsára hajtasz, vagy gyártatsz egy esztergályossal.
A zil-en a kompresszor ha jól tudom, a motor olajkörébe volt bekötve. Ezért, gondolom kell neki 2-3 bar olajnyomás, szóval szükséged lesz egy olajpumpára is, amit szíjjal meghajtasz a villanymotorról. A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2015
Sziasztok.
Van egy 1,5kW-os 3 fázisú villanymotorom, ami át van kötve 1 fázisra. Mennyire alkalmas egy IFA egyhengeres kompresszor meghajtására? Kipróbálva szépen viszi, nincs erőlködés, melegedés. Huzamosabb használat mellett (1-2 óra) fogja bírni a motor?
Szerintem elég az hozzá. Az egyik ismerősömnél évtizedek óta megy egy IFA kompresszor egy 750W-os motorral.
A visszacsapó szelep és a nyomáskapcsoló össze van kötve egy rézcsővel. Az a gond, hogy 4-5bar környékén állandóan kicsúszik a nyomáskapcsoló aljából a rézcső, így a visszacsapó szelepen keresztül elengedi a termelés alatti levegőt. Mit lehet vele kezdeni, hogy a helyén maradjon?
Ahova be kell dugni, nincs semmiféle lehetőségem megszorítani, csupán egy bevágott szorítóbilincs tartja a helyén.
Ott egy roppantógyűrűs csatlakozás szokott lenni. Lehet hogy nem jó a mérete, vagy szétcsúszás után már nem tart rendesen. Próbáld meg egy új gyűrűvel.
A visszacsapóban roppantógyűrű van, az kiválóan tart! A nyomáskapcsolóban hasonló, de ott függőleges irányban több helyen félig vagy 3/5-ig be van vágva. Ebből a bevágott gyűrűből csúszik ki állandóan. Ha meg is szorul, akkor a műanyaggal együtt jön ki, amibe bele van ültetve.
Megoldottam a problémát. Fogtam egy 18-as rézcsődarabot (6cm hosszút), majd pár mm hosszan összenyomtam a végeket, amit lehegesztettem AWI-val (inkább forrasztottam volna, kár volt az Argonért). Ezután a visszacsapóból kijövő rézcsövet elvágtam, majd fúrtam egy pont akkora lyukat, hogy belecsússzon a rézcső. Szintén lehegesztettem. Eredmény: az induló kompresszor egyenletesen felpörög, majd ahogy elér egy bizonyos nyomást, nyit a szelep, és áramol a levegő a tartályba. Innen nem csúszik ki.
Sziasztok.
Nézek az alábbi oldalon visszacsapó szelepeket de nem értem, mi az hogy függőleges vagy vízszintes beépítés. El tudná valaki magyarázni? Köszi. Visszacsapó
Olvasd el!
Bővebben: Link
Elolvastam értem is, hogy a gravitáció miatt kell figyelni a beépítésre de az alábbi képen a vízszintesnek szánt visszacsapó mégis függőlegesen van beépítve.
Ott azt írják, hogy ha golyós, és nem rugós, akkor a gravitáció segít zárni. Ennyi.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |